املت قارچ و ریحان به همراه گوجه فرنگی نرم شده

صبحانه یکی از مهمترین وعده هایی است که در طول روز می خورید و می تواند کمک زیادی به شما بکند. کسانی که صبحانه نمی خورند ضرر بزرگی به سلامت خود می زنند، اما صبحانه خوردن به تنهایی نیز بدان معنا نیست که عادت سالمی را پیش گرفته اید. اینکه چه نوع غذایی هنگام صبحانه […]

املت قارچ و ریحان به همراه گوجه فرنگی نرم شده آشپزی رژیمی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 10227

تاریخ انتشار

املت قارچ و ریحان به همراه گوجه فرنگی نرم شده آشپزی رژیمی

صبحانه یکی از مهمترین وعده هایی است که در طول روز می خورید و می تواند کمک زیادی به شما بکند. کسانی که صبحانه نمی خورند ضرر بزرگی به سلامت خود می زنند، اما صبحانه خوردن به تنهایی نیز بدان معنا نیست که عادت سالمی را پیش گرفته اید. اینکه چه نوع غذایی هنگام صبحانه میل می کنید نیز اهمیت دارد.

دستور پختی که در ادامه می خوانید یک نمونه صبحانه ی کامل و سالم است. تخم مرغ حاوی پروتئین است و می تواند در ادامه روز به بدن انرژی پایداری منتقل کند، قارچ نیز سرشار از فیبر است و کمک می کند انرژی غذایی که می خورید به یکباره وارد جریان خون نشود؛ بنابراین مدت زمان طولانی تری احساس سیری خواهید کرد. پنیر نیز از دیگر منابع پروتئین است.
مسلما با خوردن این صبحانه تا وعده بعدی احساس گرسنگی اذیت تان نخواهد کرد و انرژی خوبی برای شروع کارهای روزانه خواهید داشت.

 

مواد لازم:

2 عدد گوجه فرنگی که از وسط به دو نیم تقسیم شده باشند

3 عدد تخم مرغ متوسط

یک قاشق غذا خوری پیازچه خرد شده

300 گرم قارچ، خرد دشه

یک قاشق چای خوری کره

دو قاشق غذا خوری پنیر خامه ای کم چرب

یک قاشق غذا خوری برگ تازه ریحان که به خوبی خرد شده باشد

 

روش پخت:

گریل را در بالاترین درجه حرارت خود روشن کنید و گوجه فرنگی را داخل فویل و زیر آن قرار دهید مرتب بچرخانید تا از سوختن پیشگیری شود. وقتی مطمئن شدید گوجه ها کمی پخته شده اند آنها را در بیاورید کمی با گوشت کوب لهشان کنید تا آب گوجه ها گرفته شود.

تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و با چنگال همشان بزنید. مقداری آب اضافه کنید و با تخم مرغ ها مخلوطش کنید. پیازچه و کمی فلفل سیاه اضافه کنید. و کمی دیگر ترکیب را بهم بزنید. این ترکیب را کنار بگذارید و شروع به آماده کردن قارچ ها کنید.

در یک ماهی تابه نچسب، کره را روی حرارت متوسط قرار دهید تا ذوب شود، قارچ ها را اضافه کنید و به مدت 5 تا 8 دقیقه تقت دهید تا نرم شوند. هر چند دقیقه محتویات ماهی تابه را هم بزنید، سپس از ماهی تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

میکس تخم مرغ را خوب بهم بزنید و سپس به ماهی تابه داغ اضافه اش کنید. 10 ثانیه یا تا زمانی که کفِ تخم مرغ ها بگیرد صبر کنید سپس با چنگال آرام تخم مرغ ها را از این طرف به آن طرف ببرید تا تمام آن بپزد. در حالی که میکس تخم مرغ همچنان کمی شُل است با قاشق قارچ ها را یک سمت املت بچینید، و رویشان پنیر خامه ای و برگ های ریحان قرار دهید. سمت دیگر املت که چیزی نگذاشته اید را روی این سمت بیندازید تا رویش را بپوشاند. اجازه دهید یک دقیقه دیگر و یا تا زمانی که از پختنش مطمئن شدید روی حرارت بماند. سپس از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و هر کدام از نیمه ها را در یک بشقاب قرار دهید. بلافاصله در حالی که گوجه را کنارش گذاشته اید سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد لازم در این دستور پخت برای دو وعده در نظر گرفته شده است. هر وعده شامل نیمی از این املت می شود.

اطلاعاتی که در ادامه می آید به یک وعده از این غذا مربوط می شود.

کالری: 196

چربی در یک وعده: 14 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 5 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 4 گرم

قند در یک وعده: 4 گرم

فیبر در یک وعده: 3 گرم

پروتئین در یک وعده: 14 گرم

نمک در یک وعده: 500 میلی گرم

 

آیا شما هم این غذا را برای وعده های رژیمی خود یا خانواده تان، آماده کرده اید؟ آیا اطلاعات تغذیه ای آشپزی غذاها در انتخاب وعده های روزانه تان تاثیر گذار است؟

منبع:

Good Food magazine

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
رضوان 1396/05/22

لطفا اگه میشه این غذاها رو همه توی یه برنامه قرار بدید که با دانلودش بدون اینترنت هم بشه ازش استفاده کرد،فکر میکنم همچین چیزی واقعا لازم باشه