با این درمان های خانگی پوست خود را در زمستان حفظ کنید

قبل از اینکه پول خود را خرج خرید محصولات محافظ پوست گران قیمت کنید، اجازه دهید روش های خانگی را به شما معرفی کنم که ارزش امتحان کردن را دارند و می توانند به خوبی پوستتان را در برابر آب و هوای زمستان محافظت کنند. ( خیلی از این موارد را همین الان هم در […]

با این درمان های خانگی پوست خود را در زمستان حفظ کنید - 16 - - ورزش و سلامتی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 2965

تاریخ انتشار

قبل از اینکه پول خود را خرج خرید محصولات محافظ پوست گران قیمت کنید، اجازه دهید روش های خانگی را به شما معرفی کنم که ارزش امتحان کردن را دارند و می توانند به خوبی پوستتان را در برابر آب و هوای زمستان محافظت کنند. ( خیلی از این موارد را همین الان هم در آشپزخانه دارید ! )

برای ترک دست: از روغن نارگیل استفاده کنید

با این درمان های خانگی پوست خود را در زمستان حفظ کنید - 18 - - ورزش و سلامتی

به روغن نارگیل اعتماد کنید، چون بهترین مرطوب کننده ای است که می توانید در آشپزخانه پیدا کنید. شب قبل از اینکه بخوابید دست های خود را خوب با روغن نارگیل مرطوب کنید ( روی ناخن ها و لایه شاخی بیشتر روغن نارگیل بمالید ) سپس دستکشی پنبه ای و نازک به دست کنید و بخوابید.

برای ترک پاشنه پا: از روغن کنجد استفاده کنید

با این درمان های خانگی پوست خود را در زمستان حفظ کنید - 20 - - ورزش و سلامتی

قبلا گفته ایم و باز هم می گوییم: ماساژ روغن کنجد به پاشنه پا بهترین درمان است. پاشنه پا را خوب با این روغن چرب کنید و سپس جوراب به پا کنید و با ترک های پا خداحافظی کنید.

برای پوست پوست شدن صورت: از اسکراب شکر کمک بگیرید

با این درمان های خانگی پوست خود را در زمستان حفظ کنید - 22 - - ورزش و سلامتی

مهم نیست جنس پوست صورتتان چیست، لایه برداری باید یکی از برنامه های روتینتان باشد. با ترکیب برابر شکر، نمک دریایی و روغن نارگیل، بعلاوه چند قطره روغن تسکین دهنده اسطوخودوس سلول های مرده پوست را لایه برداری کنید. برای صورت و گردن ماساژ آرام این ترکیب روی پوست کافیست، از این ترکیب برای نقاط دیگر بدن نیز می توانید استفاده کنید.

برای خشکی پوست صورت: بخار صورت را امتحان کنید

با این درمان های خانگی پوست خود را در زمستان حفظ کنید - 24 - - ورزش و سلامتی

نوشیدن یک فنجان چای بابونه کمک می کند آرامش پیدا کنیم، اما تحقیقات همچنین نشان داده بخار دادن صورت با بابونه به درمان اگزما کمک می کند. دو قاشق بابونه را به آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه در آن خیس بخورند. سپس روی سر خود حوله بیاندازید و صورت را روی ظرف آب جوش به مدت 5 تا 10 دقیقه نگه دارید. با این کار پوستتان تازه و مرطوب می شود.

برای خشکی پوست صورت: ماسک صورت سفیده تخم مرغ استفاده کنید

با این درمان های خانگی پوست خود را در زمستان حفظ کنید - 26 - - ورزش و سلامتی

یکی دیگر از راه های جلوگیری از خشکی پوست در زمستان گذاشتن املت روی صورتتان است! ( حالا املت هم نه ). کاری که باید بکنید این است: سفیده یک تخم مرغ را خوب بهم بزنید، سپس روی پوست بمالید و اجازه دهید تا نیم ساعت خشک شود. سپس با آب ولرم صورت را بشویید. اتفاقی که می افتد: کلاژن و پروتئین های درون تخم مرغ، سدی موقت در برابر بادهای سرد زمستان روی پوست به وجود می آورد. ( توصیه می شود ابتدا روی قسمت کوچکی از پوست تست کنید تا مطمئن شوید حساسیت نداشته باشید ).

برای خشکی کلی پوست بدن: خود را در روغن بخیسانید

با این درمان های خانگی پوست خود را در زمستان حفظ کنید - 28 - - ورزش و سلامتی

روغن های طبیعی مانند روغن بادام شیرین، و جوجوبا نه تنها خارش پوست زمستانی را التیام می بخشد، بلکه عطر خوب این روغن ها بسیار آرامش بخش هستند. کافیست چند قطره از این روغن ها را به وان حمام اضافه کنید و مدتی در آن خیس بخورید.

برای صورت مستعد به آکنه: ماسک شیر و عسل درست کنید

با این درمان های خانگی پوست خود را در زمستان حفظ کنید - 30 - - ورزش و سلامتی

برخی افراد در زمستان پوستشان بیش از پیش مستعد به جوش زدن می شود و بعضی نیز ضایعه های پوستی را تجربه می کنند. ( شاید بخواهید پوستتان را مرطوب کنید، اما دیگر نیازی به روغن بیشتر نیست ). برای التیام ضایعه های پوستی زمستانی 6 قاشق شیر و 2 قاشق عسل را با هم میکس کنید، و به جاهایی از پوست که با آنها مشکل دارید بمالید. اجازه دهید ترکیب 20 دقیقه روی محل بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

برای التیام طولانی مدت: از مکمل بذر کتان استفاده کنید

با این درمان های خانگی پوست خود را در زمستان حفظ کنید - 32 - - ورزش و سلامتی

به لطف اسید چرب های ضروری و خواص ضد التهابی، خوردن روغن بذر کتان ( و یا خرید مکمل آن از داروخانه ) می تواند فوق العاده به درخشان بودن پوستتان کمک کند.

مطالب مرتبط :

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*