با این ویژگی های شخصیتی به سمت موفقیت در کاهش وزن بروید

تفاوت بین پی گیری برنامه ای که دارید با رفتن به سراغ غذاها به خاطر بروز اولین مشکل می تواند مربوط به میزان سرسختی فرد باشد. افرادی که زیاد سرسخت نباشند در مسیر هدفشان تلو تلو می خورند و تسلیم می شوند – بدون اینکه از انرژی خود استفاده کنند کنار می کشند، شاید هم […]

با این ویژگی های شخصیتی به سمت موفقیت در کاهش وزن بروید
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 12 دقیقه

تعداد بازدید 3316

تاریخ انتشار

تفاوت بین پی گیری برنامه ای که دارید با رفتن به سراغ غذاها به خاطر بروز اولین مشکل می تواند مربوط به میزان سرسختی فرد باشد.

افرادی که زیاد سرسخت نباشند در مسیر هدفشان تلو تلو می خورند و تسلیم می شوند – بدون اینکه از انرژی خود استفاده کنند کنار می کشند، شاید هم به این امید هستند که چیزی معجزه آسا اتفاق بیفتد، و یا اصلا رفتن به سمت هدفشان را شروع نمی کنند.

با این ویژگی های شخصیتی به سمت موفقیت در کاهش وزن بروید

سرسختی چگونه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

ابتدا باید گفت شاخص سرسختی تنها مقیاسی نیست که باعث موفقیت ما در تمام مراحل زندگی می شود. بالا رفتن وزن مشکلی پیچیده است، به شاخص هایی نظیر سلامت، احساسات و وضعیت غذایی وابسته است.

این ایده که می توانیم سرسختی خود را بالا ببریم بدان معناست که می شود این مهارت قدرتمند را گسترش دهیم تا به اهدافمان در کاهش وزن و زندگی برسیم. در ادامه به شما می گوییم که سرسخت بودن چگونه می تواند در کاهش وزن کمکتان کند.

1- ایده “استعداد طبیعی” را فراموش کنید

حتی سرسخت ترین افراد نیز ممکن است به دام این ایده غیر واقع گرایانه که موفقیتی بدست آمده به استعداد و یا حتی شانس بستگی دارد بیفتند. بله، برخی صفات ذاتی در اینکه چقدر ساده به یک هدف می رسیم تاثیر دارند اما تلاش دوبرابر ارزش دارد.

هرکسی که به دنبال موفقیت در مسیر کاهش وزن است باید بداند، در موفقیت به روی همه باز است.

با این ویژگی های شخصیتی به سمت موفقیت در کاهش وزن بروید

2- حس هدف خود را پیدا کنید

واقع گرایانه درباره اینکه چگونه اضافه وزن می تواند تاثیرش روی زندگی تان ادامه دهد فکر کنید. شاید عامل انگیزشی تان بازی کردن با فرزندانتان، به پایان رساندن یک ماراتن، پرهیز از بیماری قلبی، و یا خلاص شدن از داروهای فشار خونتان باشد.

هدف خود را تعریف کنید. سپس برای خود یک چشم انداز ایجاد کنید و اجازه دهید راهنمایی تان کند. اگر بتواند به خوبی باعث انگیزه پیدا کردنتان باشد خواهید دید که چگونه در رسیدن به هدف اشتیاقتان بیشتر می شود.

3- برای رسیدن به هدف تمرین کنید

موفقیت مثل یک انفجار ناگهانی نیست، بلکه نتیجه ده ها و صدها عمل کوچک و بزرگ در طول زمان است.

دنیای امروز عاشق زرق و برق است و به همین خاطر مردم بیشتر وقت ها فقط نتیجه یک چیز را می بینند نه آنچه باعثش شده. برای مثال عکس هایی که از ورزشکاران و برخی بازیگران و مدل ها می بینید هیچ وقت نمی توانند به شما بگویند این فرد چند ساعت وقت گذاشته و تمرین کرده تا به این شکل در بیاید. این مسئله درباره کسانی که موفق به کاهش وزن بالا شده اند نیز صدق می کند، من و شما فقط دو عکس قبل و بعد از کاهش وزن را می بینیم، شکست ها، عرق ریختن ها و تمرینی که این فرد کرده بسیار مهمتر از این عکس ها است.

با این ویژگی های شخصیتی به سمت موفقیت در کاهش وزن بروید

4- با نا امیدی دوست شوید

بهبود عملکرد ممکن است نیازمند انجام مکرر کارهایی باشد که انجامشان برایتان ساده نیست. این را درک کنید، چون نا امید شدید بدان معنا نیست که در مسیری اشتباه هستید.

به جای ترس از چالش آن را در آغوش بگیرید. می تواند به لحظات نقطه نظری متفاوت داشته باشید، می توانید در خود این ایده را پرورش دهید که فائق آمدن به این چالش در واقع می تواند جالب باشد – در واقع همین چیزها است که به زندگی معنا می دهد – می توانید برای ادامه پیروی از برنامه غذایی و ورزشی تان انرژی پیدا کنید، حتی زمانی که شکست خورده اید.

با این ویژگی های شخصیتی به سمت موفقیت در کاهش وزن بروید

5- با افراد سرسخت معاشرت کنید

جامعه و افرادی که با آنها زندگی می کنیم واقعیت ما را می سازند. به همین خاطر اگر می خواهید سرسخت باشید باید با آدم های سرسخت بگردید. یک گروه با چنین شاخصه ای پیدا کنید و عضوش شوید، برخی انتخاب ها عبارتند از:

گروه تناسب اندام. این می تواند شامل افرادی باشد که هر روز شنا می کنند، یا مثلا افرادی که هر روز در یک باشگاه تمرین می کنند یا به پیاده روی می روند.

گروهی با هدف کاهش وزن: گروه های زیادی در شبکه های اجتماعی ایجاد شده، اما متاسفانه امروزه افراد در شبکه های اجتماعی بدون اینکه درباره چیزی اطلاعات داشته باشند اظهار نظرهای گوناگونی می کنند. اگر عضو چنین گروه هایی شدید تنها برای انگیزه مورد استفاده قرارشان دهید و لطفا ناآگاهانه توصیه های گوناگونی که حتما خواهید شنید را گوش ندهید، پزشک و متخصص شدن در شبکه های اجتماعی فوق العاده آسان است!

گروه های حمایتی: اگر در طول مسیر کاهش وزن همیشه گروهی باشد که شما را مورد حمایت قرار دهید فوق العاده به انگیزه تان کمک می کند. گروه تغذیه به اندام دقیقا کارش همین است، شما می توانید علاوه بر دریافت رژیم از حمایت کارشناسان تغذیه نیز برخوردار شوید.

هدف مرتبط شدن با افرادی است که واقعا می خواهند به یک وزن سالم برسند و به هدفشان متعهد هستند. چنین گروهی در مواقع نا امیدی و شکست می توانند دوباره به مسیر موفقیت برتان گردانند.

6- تلاش، تلاش مجدد

انگیزه و سخت تلاش کردن مهم است. اما مسیر رسیدن به برتری و بدست آوردن به ندرت مستقیم و بدون دست انداز است. برای پیروزی در بلند مدت، باید برنامه ای داشته باشیم تا در زمان شکست بلندمان کند، درست مانند مثل ژاپنی که می گوید: هفت مرتبه زمین بخور، بار هشتم برخیز ). و باید بدانید در مسیر کاهش وزن شکست هم پیش می آید.

با این ویژگی های شخصیتی به سمت موفقیت در کاهش وزن بروید

یک نصیحت: اگر در اوایل زندگی دچار یک آسیب روحی سخت شده باشید ممکن است سرسختی آنچنان راحت بدست نیاید. صدمه هایی مانند آسیب های جنسی، مرگ والدین می تواند باعث شود یک فرد برای مدت طولانی احساس ناتوانی کند.

برای بعضی افراد اضافه وزن مانند یک سپر عمل می کند، اگر می ترسید که این سپر را زمین بگذارید داشتن سرسختی نیز بی فایده است. تا وقتی نتوانید از این احساسات عبور کنید اضافه وزن می ماند و یا باز می گردد.

کاهش وزن کار ساده ای نیست، باید صبر کرد، درس گرفت و خود را به نتایج سریع دلخوش نکرد. یکی از ویژگی سرسخت بودن صبر داشتن نیز هست.

شما چه فکر می کنید؟

فکر می کنید سرسخت هستید؟ چگونه سرسختید؟ بعد از اینکه درباره سرسختی بیشتر یاد گرفتید می خواهید چگونه عمل کنید؟ آیا شما هم نصیحت یا روشی برای تقویت سرسختی دارید؟ لطفا آن را در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 


فیلم آموزش تناسب اندام
کتاب معجزه ی برای چاق ها
فیلم آموزش پیلاتس

 


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
فاطمه 1395/04/25

سلام،مثه همیشه عالی بود سرسختی من مایوس نشدنم هست،هربار که شکست میخورم از همونجا جلوشو میگیرم تا آسیب بیشتری بهم نزنه و اگه نمونه ای دیگه شبیه اون رفتار که باعث شکستم بوده واسم پیش بیاد قبل از رسیدن بهش راه دیگه ای انتخاب میکنم،این تجربه منه دوستان

کارشناس به اندام 1400/03/01

سلام دوست عزیز درود بر شما 🌸🌸🌸

مانا 1395/04/10

عالی بو دکتر