با این 8 ورزش جدید بیشتر کالری بسوزانید

بدن شما به طرز معجزه آسایی سرشار از کارایی و سودمندی است: انجام دادن و تکرار یک کار باعث میشود بعد از مدتی نه چندان بلند آن را به صورت خودکار انجام دهید. این حالت در همه موارد به کار می آید مانند یادگیری زبان جدید یا حتی ورزش کردن. و اینجا ما با ورزش […]

با این 8 ورزش جدید بیشتر کالری بسوزانید - 20 - کالری - ورزش و سلامتی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 16 دقیقه

تعداد بازدید 6392

تاریخ انتشار

بدن شما به طرز معجزه آسایی سرشار از کارایی و سودمندی است: انجام دادن و تکرار یک کار باعث میشود بعد از مدتی نه چندان بلند آن را به صورت خودکار انجام دهید. این حالت در همه موارد به کار می آید مانند یادگیری زبان جدید یا حتی ورزش کردن. و اینجا ما با ورزش و سوزاندن چربی کار داریم.
یک راه ساده برای بازگشت به چربی سوزی وجود دارد: موقتا ورزش خود را عوض کنید. با همین کار ساده میتوانید بیشتر کالری بسوزانید و بیشتر عضله بسازید. با عوض شدن ورزش بدن مجبور میشود بیشتر و سخت تر از قبل کار کند زیرا ورزش جدید برایش نا آشناست. ( بر اساس گفته ی امی دیکسون مربی و فیزیولوژیست ورزش )

مخلوطش کن

با این 8 ورزش جدید بیشتر کالری بسوزانید - 22 - کالری - ورزش و سلامتی

لازم نیست به طور کامل از ورزشی که دوست دارید بگذرید و دیگر انجامش ندهید. اضافه کردن ورزش جدید میتواند مانند یک نیشگون باشد مثلا تنها یک روز در هفته ورزشی متفاوت انجام دهید. مثلا اگر همیشه پیاده روی میکنید یک روز به استخر بروید و شنا کنید، اگر دوچرخه سواری میکنید یک روز به قایق رانی بروید. ورزش های هوازی خود را در طول هفته سه مرتبه شدید کنید. به این صورت که در اولین تمرین هفته مثل همیشه عمل کنید در دومین تمرین شدت را بالا ببرید و در تمرین سوم بیشتراز دو تمرین پیش این کار را انجام بدهید. با این کار باعث میشوید بدن دچار شوک شود

از تجربه ی حرفه ای ها کمک بگیر

با این 8 ورزش جدید بیشتر کالری بسوزانید - 24 - کالری - ورزش و سلامتی

قبل از اینکه حرکت قدرتی جدیدی را انجام دهید از قبل با کسی که در آن حرکت حرفه ای هست صحبت کنید و یا اینکه کامل آن حرکت را یاد بگیرید. در هفته سه بار ورزشهای قدرتی انجام بدهید میتوانید در هر تمرین یک حرکت جدید کار کنید که روی یک گروه خاص از عضلات فشار بیاورد. به مرور شدت حرکات را بالا ببرید و بدن خود را به چالش بکشید. این الگو یکی از بهترین روشها برای سوزاندن کالری است.

حرکت اول

با این 8 ورزش جدید بیشتر کالری بسوزانید - 26 - کالری - ورزش و سلامتی

به پشت روی زمین دراز بکشید در حالی که پاشنه و ساق پاها روی یک توپ طبی باشد، دستها را در دو طرف خود قرار دهید، تیغه ی شانه ها را روی زمین فشار دهید و باسن خود را بالا بیاورید تا جایی که از شانه تا پاشنه در یک خط صاف قرار بگیرند. بدن را سفت کنید پاشنه ها را به سمت باسن بکشید زانو ها را خم کنید و بدن را بالا نگه دارید. بدون اینکه پشت خود را روی زمین بگذارید پاها را آرام به جای اول بازگردانید. این حرکت را سه دور و در هر دور 15 مرتبه انجام دهید.
چرا این حرکت مفید است؟ این ورزش عضلات اصلی بدن را بیشتر از اسکات درگیر میکند. بعلاوه در این حرکت فشاری روی زانو ها نیز نمی آید.

حرکت دوم

با این 8 ورزش جدید بیشتر کالری بسوزانید - 28 - کالری - ورزش و سلامتی

در مقابل یک توپ طبی زانو بزنید ساعد ها را روی توپ قرار دهید. توپ را به بیرون بغلتانید تا روی زانوها به حالت تخت درآید، سینه توپ را بالا میاورد. بدن باید در یک خطر مورب از سر تا زانو قرار بگیرد.
تیغه های شانه را جمع کنید و بکشید، توپ را به سمت بدن خود بکشید. توپ را بلند کنید و در مقابل خود قرار دهید. وقتی ستون فقرات را میکشید زانوها متمایل به عقب باشد. به حالت قبل و سپس به نقطه شروع برگردید. این حرکت را سه دور و در هر دور 15 مرتبه انجام دهید.
چرا این حرکت مفید است؟ در این ورزش حرکات زیادی وجود دارد پس به این معناست که کالری بیشتری نیز میسوزانید.همچنین این ورزش عضلات اصلی بدن را به کار میگیرد و باعث کشش عضلات میشود.

حرکت سوم

با این 8 ورزش جدید بیشتر کالری بسوزانید - 30 - کالری - ورزش و سلامتی

بایستید و پاها را به عرض شانه باز کنید. پای چپ را به سمت عقب بالا ببرید و صاف نگهش دارید. همراه با این حرکت دولا شوید و کف دست یا انگشتان دست را روی زمین مقابل پای چپ قرار دهید. هر دو زانو را خم کنید، زانوی راست را پشت زانوی چپ قرار دهید. زانوی چپ را به طرف عقب فشار دهید تا بدن را بلند کنید و به حالت اول بازگردید. 15 مرتبه این حرکت را انجام دهید سپس پاها را عوض کنید. سه دور این حرکت را انجام دهید.
چرا این حرکت مفید است؟ انجام این ورزش عضلات را در سطح گسترده ای به کار میگیرد. همچنین باعث بهبود تعادل و قوی شدن عضلات اصلی بدن میشود.

حرکت چهارم

با این 8 ورزش جدید بیشتر کالری بسوزانید - 32 - کالری - ورزش و سلامتی

روی یک توپ طبی بنشینید و در دست راستتان یک دمبل سبک یا نیمه سبک بگیرید. به آرامی روی توپ به طرف پایین بغلتید و هنگامی که سر و شانه روی توپ قرار گرفت بازگردید. عرض ران پا رو به زمین باشد و زانوها را خم کنید. پاشنه های پا را به طرف زمین فشار دهید و باسن را بالا بیاورید تا در حالت پل قرار بگیرید. دست راست که دمبل را با آن گرفته اید به طرف بالا بگیرید تا دمبل درست بالای شانه قرار بگیرد. پای چپ را بالا بیاورید و صافش کنید. پا را بالا نگه دارید سپس دست راست را به آرامی به سمت بیرون ببرید تا زمانی که هم سطح شانه شود. از عضلات سینه استفاده کنید تا دست راست را دوباره به سمت بالا ببرید. 15 مرتبه این حرکت را انجام دهید سپس جای پاها و دستها را عوض کنید. سه دور انجام شود.
چرا این حرکت مفید است؟ با این ورزش عضلات باسن و ران پا بسیار درگیر میشوند. با ادامه این تمرین استقامت بدن نیز بالا میرود.

حرکت پنجم

با این 8 ورزش جدید بیشتر کالری بسوزانید - 34 - کالری - ورزش و سلامتی

در مقابل یک میز در حالی که ران پاها را از هم فاصله داده اید بایستید. روی میز بنشینید، دستها را روی هم بگذارید در مقابل سینه قرار دهید. برای نشستن زانو را خم کنید و باسن را به عقب بکشید ( زانو بالای مچ پا قرار میگیرد).
در حالی که پاها را صاف میکنید و به طرف بالا میبرید نیم تنه ی بالا به سمت عقب میرود و بدن به شکل V در می آید. روی استخوان نشیمنگاه تعادل خود را حفظ کنید. دستها را باز کنید و به اطراف خود ببرید. به آرامی پاها را پایین بیاورید و به حالت اول بازگردید. این حرکت را سه دور و در هر دور 15 مرتبه انجام دهید.
چرا این حرکت مفید است؟ این حرکت باعث میشود ضربان قلب بالا برود و عضلات اصلی باسن و ران پا را حسابی درگیر میکند.

حرکت ششم

با این 8 ورزش جدید بیشتر کالری بسوزانید - 36 - کالری - ورزش و سلامتی

بایستید و پاها را به عرض شانه باز کنید. یک توپ طبی ( یا هر توپ دیگری مانند تصویر) در دست چپ بگیرید، دستها را به سمت دو طرف خود باز کنید. پای راست را خم کنید و بالا بیاورید تا ران به موازات زمین درآید. پای خود را بالا نگه دارید و توپ را از دست چپ به دست راست پرتاب کنید و سپس از دست راست به چپ این حرکت را 15 مرتبه انجام دهید سپس جای پاها را عوض کنید. این ورزش را سه دور انجام دهید.
چرا این حرکت مفید است؟ این ورزش علاوه برا بهبود تعادل عضلات شانه را در گیر میکند و باعث قوی شدن این عضلات میشود.

حرکت هفتم

با این 8 ورزش جدید بیشتر کالری بسوزانید - 38 - کالری - ورزش و سلامتی

به پشت روی زمین دراز بکشید و دستهای خود را کنار بدن قرار دهید. یک توپ طبی را بین پایین دو پای خود قرار دهید. عضلات شکم و پهلو را درگیر کنید و توپ را بالا بیاورید. توپ را درست بالای باسن بیاورید. پایین کمر خود را به طرف زمین فشار دهید، به آرامی پاها را به سمت زمین پایین بیاورید. ( سعی کنید به زمین برخورد نکنند ). در سه دور 15 مرتبه ای انجام دهید.
چرا این حرکت مفید است؟ این ورزش نه تنها عضلات راست شکمی را تحت تاثیر قرار میدهد بلکه عضلات باسن را نیز درگیر میکند بعلاوه عضلات پایین شکم نیز به کار گرفته میشود.

حرکت هشتم

با این 8 ورزش جدید بیشتر کالری بسوزانید - 40 - کالری - ورزش و سلامتی

بایستید و پاهای خود را باز کنید، انگشتان پای چپ رو به بیرون باشد. یک دمبل سبک یا نیمه سبک در دست راست بگیرید، بازوها در اطراف بدن قرار بپیرند. زانوی پای راست را خم کنید و انگشتان پای راست خود را به سمت انگشتان پای چپ بچرخانید، بدن میچرخد، در همین زمان ( همزمان با چرخش بدن ) دمبل را بلند کنید به سمت چپ بچرخید. حرکت در حالتی که آرنج زاویه 90 درجه ساخته و بازو با شانه هم سطح است تمام میشود. به سمت راست بچرخید، در حالی که زانو را خم کرده اید و پای چپ و زانو را به سمت راست میچرخانید دمبل را نیز به سمت راست پایین بیاورید. دست راست را از زانوی راست جلوتر ببرید. 15 مرتبه این حرکت را انجام دهید سپس جای دست و پاها را عوض کنید. 3 دور این حرکت را انجام دهید.
چرا این حرکت مفید است؟ این ورزش بسیار پویاست و با آن میتواند کالری زیادی را سوزاند.

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*