با تعارف های زورکی چکار کنیم؟

پایبند بودن به برنامه غذایی گاهی کمی سخت میشود و گاهی بدون مشکل پیش میرویم، اما وقتی پای تعطیلات و مهمانی به میان می آید کار بسیار بسیار دشوار میشود. انواع و اقسام تعارف ها به سمت ما می آید، شاید این تعارف ها بدون قصد خاصی باشد اما ویران کننده هستند. نظرات دوستان و […]

با تعارف های زورکی چکار کنیم؟ - 2 - - رژیم لاغری
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 3473

تاریخ انتشار

با تعارف های زورکی چکار کنیم؟ - 4 - - رژیم لاغریپایبند بودن به برنامه غذایی گاهی کمی سخت میشود و گاهی بدون مشکل پیش میرویم، اما وقتی پای تعطیلات و مهمانی به میان می آید کار بسیار بسیار دشوار میشود. انواع و اقسام تعارف ها به سمت ما می آید، شاید این تعارف ها بدون قصد خاصی باشد اما ویران کننده هستند.
نظرات دوستان و آشنایان درباره برنامه ای که داریم و حتی نظر غریبه ها میتواند باعث بالا رفتن فشار شود. باید سعی کنیم خود را آماده کنیم، چه بگوییم، چه کاری انجام دهیم. میخواهم چند تجربه ی خوب که خود کسب کردم یا از دیگران شنیدم را در اختیار شما نیز قرار دهم تا بیاموزید چگونه در برابر این شرایط مقاومت کنید.

1- به خاطر بسپارید که تغییر برای همه سخت است.

یکبار وقتی با یکی از دوستانم که وزن خوبی کم کرده بود درباره ی تعارف های زورکی صحبت میکردم استراتژی منحصر بفردی را به من آموخت: ” به خاطر داشتم که من تنها کسی نیستم که با تغییر دست و پنجه نرم میکند ” او فهمیده بود کسانی که میخواهند به زور غذا تعارف کنند خود نیز از تغییر ترسیده اند.
آنها نمیخواستند دوستشان تغییر کند چون فکر میکردند خودشان هم باید تغییر کنند. ” اما ترس من از آنها بیشتر بود چون من نیز چنین فکری داشتم، پس سعی کردم دیگر نترسم و خیلی راحت بگویم نه ممنون من دیگر نیازی به غذای بیشتر ندارم.

2- برای مواردی که از قبل میدانید اتفاق می افتد برنامه بریزید.

من همیشه برای موقعیت هایی که میدانم اتفاق خواهد افتاد نقشه میکشم. یک نفر می آید و میپرسد ” رژیم میگیری؟ ” یا کسی می آید و نوشیدنی تعارف میکند. شما هم میدانید چنین موقعیت هایی پیش می آید پس از قبل در ذهن صحنه را برای خود بازی کنید و جواب مناسب را آماده کنید.

3- اجازه دهید مردم به طریق دیگری مهمان نواز باشند

اگر ترستان این است که قدر نشناس به نظر برسید، چیزی بگید که به میزبان نشان دهد چقدر از او متشکر هستید. در مهمانی ها برای مهمان نوازی غذاهای پرکالری زیادی تعارف میشود، دیگران میخواهند از ما پذیرایی کنند و کاری کنند راحت باشیم، و همه اینها معمولا به غذا خلاصه میشود.
به خاطر روابط دوستانه ما هم نمیخواهیم قدر نشناس جلوه کنیم بنابراین مجبور به قبول تعارف میشویم، پس باید سعی کنیم مهمان نوازی افراد را به شیوه ای دیگر پاسخ دهیم.
مثلا اگر غذایی پرکالری را تعارف کردند مودبانه قبول نکنید اما بپرسید کی این سالاد خوشمزه را درست کرده؟ ” اگر نوشابه تعرف کردند قبول نکنید و در عوض یک لیوان آب از آنها بخواهید.

4- جوابی با ارزش بدهید نه جوابی با عواقب.

وقتی دیگران غذا تعارف میکنند در بسیاری مواقع تعارفشان با این برچسب همراه است ” یکم غذای بیشتر که کاری نمیکنه ” میتوانید این حرف را نادیده بگیرید، اما اگر شخصی خیلی فشار آورد میتوانید جوابی غیر منتظره بدهید که بحث عوض شود، مثلا میتوانید بگویید ” میخوام یکم روی اراده ام کار کنم ” یا مثلا بگویید ” میخوام یکم بهتر از اینی که هستم بشم ” وقتی چنین جوابی میدهید که جنبه ی ارزشی دارد نه تنها فردی که تعارف میکند را متوقف میکنید بلکه به خود نیز یادآوری میکنید راهی که پیش گرفته ای چقدر برایتان مهم است.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
ریحان 1401/01/09

ببخشید ولی من با یک عده کم سواد طرف هستم که خیلی بدشان می اید دستشان را پس بزنی. واقعا هیچ لقمه غذایی با ارامش اونجا نمی خورم

کارشناس به اندام 1401/01/18

سلام دوست خوبم به هر حال با اینگونه سنتها باید محترمانه برخورد کرد به طوری که به خودتون هم آسیب نزنه