با ورزش کردن، اعتماد به نفستان را افزایش دهید

تصویر بدن(body image) به معنای ظاهری از بدن تان است که شما در ذهن دارید و این همان شیوه ای که خودتان را تجسم می کنید. این تصویر فقط یک مفهوم سطحی نیست، بلکه بر تمام زندگی شما اثر گذار است. درطی 20 سال اخیر، داشتن تصویری منفی از بدن رشد چشمگیری داشته است. به […]

با ورزش کردن، اعتماد به نفستان را افزایش دهید تناسب اندام رژیم دکتر کرمانی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 9 دقیقه

تعداد بازدید 5095

تاریخ انتشار

با ورزش کردن، اعتماد به نفستان را افزایش دهید تناسب اندام رژیم دکتر کرمانی

تصویر بدن(body image) به معنای ظاهری از بدن تان است که شما در ذهن دارید و این همان شیوه ای که خودتان را تجسم می کنید. این تصویر فقط یک مفهوم سطحی نیست، بلکه بر تمام زندگی شما اثر گذار است.

درطی 20 سال اخیر، داشتن تصویری منفی از بدن رشد چشمگیری داشته است. به طوری که برطبق تحقیقات انجام شده، حدود 60 درصد از میانسالان از شکل بدنشان رضایت کافی ندارند. تصویر منفی از بدن، مسئله ای است که تا مدت ها، هیچ  گونه توجهی به آن نشد استه و حالا وقت آن رسیده کمی به این قضیه توجه کنیم، زیرا اعتماد به نفس ایرانیان در معرض خطر جدی قرار دارد.

البته ناگفته نماند که تصویر منفی بدنی، بیشتر خانم ها را نشانه گرفته و آنها دائماً به دنبال راه هایی برای کاهش وزن بیشتر یا جلوگیری از افتادگی پوست هستند. خانم ها نسبت به نظرات اطرافیان در مورد شکل ظاهری و اندامشان بسیار حساس هستند و به همین خاطر نظرات مثبت یا منفی یا توصیه هایی که از جانب دوستانشان به آنها می شود، ذهنشان را به شدت درگیر می کند. حتی ممکن است آن را دقیقا برعکس معنی واقعی برای خود تفسیر کنند.

هیچ کسی نمی تواند بگوید این قضیه اشتباه بوده و خانم ها بیش از حد به زیبایی ظاهریشان اهمیت نمی دهند، بنابراین ما مصرانه از شما می خواهیم که تجدید نظر کرده و دوباره به شکل بدنتان عشق بورزید.


روش هایی برای تقویت اعتماد به نفس، چون شما فوق العاده اید

بدنتان را دوست داشته باشید

سلامت جسمی و ذهنی ارتباط تنگاتنگی باهم داشته و به طور قابل توجهی بر یکدیگر اثر گذارند. سلامتی جسمی می تواند تأثیرات مثبتی روی سلامت ذهن شما بگذارد و برعکس این قضیه نیز صادق است.

تغییر تصویر شما از بدنتان به معنی تغییر شیوه ای است که به بدنتان نگاه می کنید. خوردن غذاهای سالم، ورزش کردن منظم و استراحت کافی می تواند برای دستیابی به اهداف کاهش وزن، کمکتان کند.

اما به عنوان نسخه ای برای امروزتان، سعی کنید در هنگام ورزش کردن بیشتر به شکل ظاهری بدنتان افتخار کنید. به محض اینکه تحسین کردن شکل بدنتان را آغاز کنید ،متوجه افزایش اعتماد بنفستان خواهید شد. ورزش کردن نیز شیوه ای مناسب برای مدیریت استرس است، زیرا داشتن استرس باعث می شود تصویر درستی از بدنتان نداشته باشید.

در حقیقت، جدای از اینکه چند ساعت در روز ورزش می کنید اگر سعی کنید تصویر مثبتی از بدنتان در ذهنتان ایجاد کنید، تأثیر بسیار مثبتی در زندگی تان خواهد داشت.

طبق تحقیقاتی که بر روی 57 نفر، به منظور به دست آوردن تأثیرات مثبت و منفی ورزش بر روی تصویر ذهنی از بدن صورت گرفته است، دریافتیم که داشتن تصویر بدنی مثبت هیچ ارتباطی به زیبایی و تناسب اندام و مقدار ساعتی که در روز ورزش می کنید ندارد. البته برطبق این تحقیق، شرکت کنندگان پس از چند ساعت ورزش کردن احساس می کردند که شکل ظاهری بدنشان بهبود چشمگیری داشته است.

در هر صورت اگر سرجایتان بنشینید و ورزش نکنید، هیچ تغییری در اندام و تصویر ذهنی و اعتماد به نفستان ایجاد نخواهد شد. حتی اگر ابتدا احساس اعتماد به نفس دارید ، ورزش منظم بهترین راه برای داشتن احساسی بهتر نسبت به بدن و سلامتی تان است.

تصویر بدنی مثبت، بر تمایل شما به باشگاه رفتن تأثیر دارد

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه تصویر ذهنی ما از بدنمان می تواند بر روی باشگاه رفتن تأثیر داشته باشد؟ پاسخ این است که اگر شما احساس خوبی نسبت به بدنتان نداشته باشید، بهترین راه یعنی نرفتن به باشگاه را انتخاب خواهید کرد.

پیشنهاد ما این است که زیاد نسبت به شکل ظاهریتان حساس نباشید، سعی کنید زیاد به نظرات دیگران در مورد خودتان اهمیت ندهید. قطعاً تفکر مثبت شما نسبت به بدنتان بیشترین تأثیر را روی زندگی تان خواهد داشت. پس روی اهدافتان تمرکز کنید، ولی به طور کلی ورزش کردن باعث می شود اعتماد بنفستان بالا رفته و تصویر ذهنی تان نیز بهبود یابد. طوری به باشگاه نگاه کنید که به حضور درآن علاقمند شوید، باشگاه دوست شما است نه دشمنتان.

تصویر ذهنی شما از بدنتان بر روی نوع ورزش انتخابی تأثیر گذار است

کسانی که تصویر منفی از بدنشان دارند، همیشه به دنبال تنهایی ورزش کردن هستند و از باشگاه رفتن لذت نمی برند. بالعکس کسی که از بدنش تصویر مثبتی داشته باشد، عاشق باشگاه رفتن و حضور در جمع است. حتما خودتان هم می دانید که اگر از باشگاه رفتن لذت ببرید، در آن پیشرفت می کنید. حضور دوستان نیز تأثیر قابل توجهی دراین قضیه دارد، سعی کنید دوستانتان را هم با خود همراه کنید، تا به باشگاه و باشگاه رفتن بیشتر علاقمند شوید.

ورزش ایروبیک، اعتماد به نفس را بالا می برد

به خاطر داشته باشید که ورزش ایروبیک در بهبود وضعیت روحیتان تأثیر چشمگیری دارد، پس اگر به مدت طولانی و مداوم به این ورزش روی بیاورید قطعاً حالتان بهتر خواهد شد. هرچقدر هم که حالتان بهتر باشد، در داشتن تصویر ذهنی مثبت از بدنتان تأثیر بهتری خواهد گذاشت.

هر موقع احساس کردید حس خوبی نسبت به بدنتان ندارید ما پیاده روی، دویدن و یا ثبت نام در باشگاه را به شما پیشنهاد می کنیم. حداقل یک ساعت در روز  وقت بگذارید تا بتوانید تصویر ذهنی بهتری از خودتان داشته باشید.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*