بدین ترتیب شما می‌خواهید تغییر کنید

نخستین کاری که باید بکنید آن است که تصویری واقع‌گرایانه از چگونگی تغییر وضع ظاهری خود ایجاد کنید . شما بیشتر می‌خواهید زیباتر به نظر برسید تا این که کاهش وزن پیدا کنید . تصور کنید که مردم بعد از یک دورة بیماری یا اسهال چگونه به نظر می‌آیند؛ رنگ‌شان پریده، چشمهای‌شان گود افتاده است؛ […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 1531

تاریخ انتشار

نخستین کاری که باید بکنید آن است که تصویری واقع‌گرایانه از چگونگی تغییر وضع ظاهری خود ایجاد کنید . شما بیشتر می‌خواهید زیباتر به نظر برسید تا این که کاهش وزن پیدا کنید . تصور کنید که مردم بعد از یک دورة بیماری یا اسهال چگونه به نظر می‌آیند؛ رنگ‌شان پریده، چشمهای‌شان گود افتاده است؛ و به نظر می‌رسد بیشتر بیمار هستند تا لاغر اندام . کنترل خوب وزن باید حتماً با تغذیة خوب و ورزش کافی توأم باشد تا قدرت و توأم عضلات حفظ گردد .
بدین ترتیب شما می‌خواهید تغییر کنید - 2 - - روانشناسی خوب غذا بخورید تا چهره‌تان روشن و بشاش و چشم‌هایتان درخشان شود، و نمود ظاهری‌تان بهبود یابد . شما ممکن است تصویر جامعی از خود را نیز در نظر داشته باشید . اگر شکل صورت‌تان تغییر کند، مثلاً شاید سبک آرایش دیگری برای موی سر شما، برای شما مناسب‌تر باشد . اگر عینک می‌زنید، نظرتان دربارة بعضی از قاب‌های جدید، یا عدسی‌های رنگی چیست؟ آیا عدسی‌های تماسی را ملاحظه کرده‌اید؟ شاید لباس‌های شما نیاز به تغییر داشته باشند، یا لازم باشد که لباس‌های جدیدی تهیه کنید .

آیا شیوه لباس پوشیدن‌تان باید تغییر کند؟

اکثر افراد چاق ترجیح می‌دهند هیکل درشت خود را با کُت‌های گشاد و آزاد، دامن‌های بلند، یا لباس‌های چادر مانند بپوشانند . سعی کنید طرح لباس‌ها با وضعیت جدیدی که به تدریج پیدا می‌کنید، هماهنگ باشد .
خوشبختانه برای این کار وقت دارید . اندک اندک که وزن کم می‌کنید، می‌توانید پاداش‌هایی برای خود در نظر بگیرید؛ مثلاً به آرایشگاه بروید تا آرایش موی سر خود را تغییر دهید، برای انتخاب عینک جدید، به عینک‌فروشی سر بزنید، در سالن‌های لباس گردشی کنید تا طرح‌های جدید را امتحان کنید، و کارهایی مانند این‌ها .

به محض آن که در تغییر شکل ظاهری خود موفقیتی کسب کنید، درخواهید یافت که اعتماد به نفس شما زیاد شده و شادی‌های عمومی زندگی‌تان افزایش می‌یابد . روابط شخصی‌تان بهبود پیدا می‌کند . احساس می‌کنید که می‌توانید بیشتر کار کنید و از این روی، بیشتر مشغول بوده، و شخصی فعال می‌شوید . ممکن است بخواهید بدانید که این ویژگی‌های شخصی چگونه در کنار برنامه سلامت‌بخش شما رشد روزافزونی پیدا می‌کنند . باید در نظر داشته باشید که همه چیز به طور عموم رو به بهتر شدن می‌گذارد .

با این وجود، سعی کنید در انتظار تغییرات غیر واقعی نباشید . اگر شما فردی پنجاه ساله هستید، با کم کردن مقداری وزن و اندکی بیشتر ورزش کردن، نمود ظاهری بهتری پیدا خواهید کرد، ولیکن بیست ساله به نظر نخواهید آمد . اگر مسئله‌ای در روابط اجتماعی دارید، ظاهر بهتر می‌تواند اعتماد به نفس بیشتری به شما ببخشد، امّا شما باید آن قدر به خود اعتماد کنید که بیشتر رفته، پیش‌دستی کنید، و آمیزش اجتماعی را شما آغاز کنید اگر شما در مرحله آخر دبیرستان هستید یا دوره آموزش تکمیلی را می‌گذرانید و سخت گرفتار امتحانات هستید، می‌باید راهی تا از عهده فشارهای این مراحل به گونه‌ای برآیید که بیش از حد نخورید و ننوشید .

در واقع، مردم معمولاً برای آن که هر گونه فشاری را راحت‌تر تحمل کنند، خوردن یا نوشیدن خود را تغییر می‌دهند . بهتر است برای رویارویی با این اوضاع بحرانی روش‌های دیگری آموخته شود . می‌توانید بیاموزید چگونه تصمیم گیرندة خوبی باشید، چگونه برنامه‌ریزی کرده و به گونه مؤثر سازمان‌دهی کنید، چطور خود را رها سازید، و به چه ترتیب با غرق کردن تمام وجود خود به مسایل دیگر، فکر خود را از مسایل خویش دور سازید .
کسب چنین مهارت‌هایی استقامت خوبی به شما خواهد بخشید تا در موقعیت‌های بحرانی و اضطراب‌انگیز، به جای خوردن یک جعبه شکلات و سر کشیدن چهار پنج لیوان نوشیدنی و تقویت کننده، واکنش‌های مناسب و طبیعی از خود نشان دهید .

جمع آوری: گروه به اندام (دکتر کرمانی)

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*