لاغری با یوگا ؛ آیا یوگا باعث لاغری می شود؟

فهرست مطالب (کلیک کنید) تمرینات یوگا و تمرکز حواسیوگا و خواب بهتریوگا و کالری سوزیهر چند وقت یکبار برای کاهش وزن باید یوگا انجام داد؟ایجاد ارتباط بین ذهن و بدنبه شدت آن اضافه کنید کاهش بدون کم کردنتمرینات یوگا و تمرکز حواس جنبه‌های ذهنی و معنوی یوگا بر توسعه ذهن آگاهی تمرکز دارد. این کار باعث […]

برای کاهش وزن با یوگا چه چه چیزهایی باید بدانید؟
5 از 5

زمان مطالعه 10 دقیقه

تعداد بازدید 14217

تاریخ انتشار

تمرینات یوگا و تمرکز حواس

جنبه‌های ذهنی و معنوی یوگا بر توسعه ذهن آگاهی تمرکز دارد. این کار باعث افزایش آگاهی شما در سطوح مختلف می‌شود. این مورد می‌تواند شما را از اینکه چگونه غذاهای مختلف بر ذهن، بدن و روح شما تأثیر می‌گذارد آگاه‌تر کند.

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد افرادی که از طریق تمرین یوگا ذهن آگاهی را توسعه می‌دهند، بهتر می‌توانند در مقابل غذاهای ناسالم و غذا خوردن راحت مقاومت کنند.

آنها همچنین ممکن است با بدن خود هماهنگ‌تر شوند تا متوجه شوند که چه زمانی سیر هستند.

از آنجایی که به شما توصیه می‌شود با شکم پر یوگا انجام ندهید، احتمالاً قبل از انجام یوگا انتخاب‌های غذایی سالمی داشته باشید.

پس از یک جلسه یوگا، ممکن است تمایل بیشتری به غذاهای تازه و فرآوری نشده داشته باشید. همچنین ممکن است یاد بگیرید که هر لقمه را با دقت بیشتری بجوید و آهسته‌تر غذا بخورید که می‌تواند منجر به مصرف کمتر شود.

یوگا و خواب بهتر

تمرین یوگا می‌تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند. ممکن است متوجه شوید که با تمرین مداوم یوگا می‌توانید راحت تر بخوابید و عمیق‌تر بخوابید. در حالت ایده‌آل، باید هر شب بین 6 تا 9 ساعت بخوابید.

خواب با کیفیت اغلب با کاهش وزن همراه است. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد افرادی که 5 بار در هفته خواب خود را محدود کرده بودند نسبت به گروهی که از الگوی خواب طبیعی خود پیروی می‌کردند، چربی کمتری از دست دادند. هر دو گروه تعداد کالری مصرفی خود را محدود می‌کردند و این نشان می‌دهد که از دست دادن خواب تأثیر نامطلوبی بر ترکیب بدن از جمله کاهش چربی دارد.

حرکات یوگا به خواب بهتر در شب کمک می‌کند.

حرکات یوگا به خواب بهتر در شب کمک می‌کند.

یوگا و کالری سوزی

در حالی که یوگا به طور سنتی یک ورزش هوازی در نظر گرفته نمی‌شود، انواع خاصی از یوگا وجود دارد که نسبت به سایرین فیزیکی‌تر هستند.

سبک‌های فعال و شدید تمرینات یوگا به شما کمک می‌کند بیشترین کالری را بسوزانید. این ممکن است به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند. آشتانگا، وینیاسا و یوگا قدرت، نمونه‌هایی از انواع فیزیکی بیشتر یوگا هستند.

هر چند وقت یکبار برای کاهش وزن باید یوگا انجام داد؟

برای کاهش وزن تا جایی که ممکن است یوگا را تمرین کنید.

  • می‌توانید حداقل 3 تا 5 بار در هفته به مدت حداقل 1 ساعت یک تمرین فعال‌تر و شدیدتر انجام دهید.
  • در روزهای دیگر، تمرین خود را با یک کلاس آرام‌تر و ملایم تر متعادل کنید. کلاس‌های هاتا، یین و یوگای ترمیمی گزینه‌های عالی هستند.
  • اگر مبتدی هستید، به آرامی شروع کنید – با یک تمرین 20 دقیقه‎‌ای شروع کنید. این به شما امکان می‌دهد قدرت و انعطاف‌پذیری خود را افزایش دهید و از صدمات جلوگیری کنید. هر هفته 1 روز کامل استراحت کنید.
  • تمرین یوگا خود را با فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا شنا ترکیب کنید تا فواید بیشتری برای قلب و عروق داشته باشید.
  • به عنوان بخشی از روتین خود، از وزن کردن مستقیم بعد از کلاس یوگا، به خصوص یوگای گرم خودداری کنید، زیرا ممکن است در طول کلاس، وزن آب کم کنید. در عوض، هر روز در ساعت معینی خود را وزن کنید.

یوگا برای کاهش استرس، افزایش انعطاف پذیری و بسیاری موارد دیگر مفید است اما برای کاهش وزن چطور؟ آیا چنین مزیتی هم دارد؟ اگر بخواهیم برای کاهش وزن، خوب ورزش کنیم. مرتب آن را ادامه دهیم، باید فعالیتی را انتخاب کنیم که از آن لذت می بریم. پس اگر ورزش مورد علاقه تان یوگا است و تازه هم آن را شروع کردید. برای به کار بردن آن در جهت کاهش وزن، چه چیزهایی باید بدانید؟

ایجاد ارتباط بین ذهن و بدن

ایجاد ارتباط بین ذهن و بدن، خمیره یوگا است و می تواند به افراد کمک کند تا وزن کم کنند. از پیشگیری از غذا خوردن احساسی گرفته تا دریافت بالاترین بهره از ورزش را می توانید با یوگا تجربه کنید. هماهنگی ذهن و بدن کمک می کند در طول تمرین از بالاترین توانایی خود بهره ببرید. همین کمک می کند کاهش وزن را نیز در کنار یوگا تجربه کنید. هر هدف دیگری هم که در زندگی داشته باشید، این طرز فکر است که شما را به سمت موفقیت هدایت می کند.

 

به شدت آن اضافه کنید

برای اینکه یوگا کمک کند وزن کم کنید، باید فشار را بالا ببرید و روی حرکاتی تمرکز کنید که کالری سوز هستند. برای اضافه کردن عضله سازی، چربی سوزی و بهبود تناسب اندام با یوگا، باید به دنبال انجام حرکاتی باشید که روی گروه های عضلانی بزرگ تمرکز می کنند. برای مثال انجام حرکاتی مانند جنگجو یک و دو (این ها نام فیلم نیست و اگر با یوگا آشنا باشید می دانید هر دو حرکاتی معروف هستند).

یکی دیگر از راه های افزایش کالری سوزی یوگا این است که حرکات را به صورت پیوسته انجام بدهید، طوری که دائم در حال حرکت باشید. اگر می خواهید تمرکز بیشتری را روی هسته بدنتان قرار دهید. می توانید از حرکاتی مانند قایق که عضلات شکمتان را به معنای واقعی کلمه به آتش می کشد استفاده کنید.

 

 کاهش بدون کم کردن

به دفعات پیش آمده که افراد بعد از مدتی ورزش کردن دچار ناامیدی شده اند که پس چرا بدنمان کوچک تر نشده است. باید گفت برای کاهش وزن حتما نباید کوچک شوید. ورزش به بدن فرم می دهد، پس به جای اینکه به فکر کوچک شدن باشید به این فکر کنید که می خواهید کجای بدن چه فرمی بگیرد و روی عضلات خود کار کنید. بله می توانید با سوزاندن عضلات، کوچک شوید اما آیا ارزشش را دارد چنین ضربه ای به خودتان وارد کنید؟

ورزش به شما اعتماد به نفس، انرژی و شادی می دهد. آیا همین موارد برای داشتن یک زندگی سالم تر و سرشارتر کافی نیست؟ امیدوارم با در نظر داشتن همین نکات کوچک از انجام یوگا لذت ببرید.

5 از 5
این مطالب را از دست ندهید ...
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*