روغن زیتون برای ترک پوست و رفع استرچ مارک + طرز استفاده

اکثر مطالعات نشان می‌دهند استفاده از روغن زیتون برای ترک پوست در کنار برخی روغن‌های دیگر، بسیار موفق بوده است. البته نباید فراموش کرد نتیجه این روش‌ها به سرعت ظاهر نمی‌شود و برای دستیابی به نتیجه دلخواه، باید پشتکار و حوصله به خرج داد. ما در این مقاله به‌طور تخصصی به تاثیرات روغن زیتون در […]

استفاده روغن زیتون در کنار برخی روغن‌های دیگر، برای رفع ترک‌ها و سلامت پوست بسیار موفق ظاهر شده است.
4 از 5

زمان مطالعه 30 دقیقه

تعداد بازدید 7005

تاریخ انتشار

اکثر مطالعات نشان می‌دهند استفاده از روغن زیتون برای ترک پوست در کنار برخی روغن‌های دیگر، بسیار موفق بوده است. البته نباید فراموش کرد نتیجه این روش‌ها به سرعت ظاهر نمی‌شود و برای دستیابی به نتیجه دلخواه، باید پشتکار و حوصله به خرج داد. ما در این مقاله به‌طور تخصصی به تاثیرات روغن زیتون در کنار انواع مواد مغذی پوست برای رفع ترک‌های پوستی و پیشگیری از آن‌ها پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

 تاثیر روغن زیتون روی پوست

اثرات ضد التهابی روغن زیتون کاملا شناخته شده است. برخی از انواع بیماری‌های التهابی پوست، مانند پسوریازیس و انواع درماتیت، از جمله آتوپیک (شکل مزمن اگزما)، درماتیت تماسی (یک واکنش آلرژیک) و شوره سر، با کمک روغن زیتون قابل درمان هستند. علاوه بر این، روغن زیتون برای ترک پوست نیز نوعی داروی التیام دهنده به‌شمار می‌رود. شاید باورکردنی نباشد، اما روغن زیتون بیش از این‌که فقط برای قلب مفید باشد، در محافظت از پوست در برابر ابتلا به سرطان پوست اهمیت زیادی دارد. زیتون و روغن زیتون، مملو از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E هستند که در برابر رادیکال‌های آزاد ناشی از تابش نور خورشید و تشکیل تومورهای سرطانی از پوست محافظت می‌کنند.

همچنین روغن زیتون با تولید کلاژن و الاستین به یک انتخاب خوب در مبارزه با سرطان و اثرات پیری زودرس تبدیل شده است. روغن زیتون تصفیه نشده، مملو از آنتی اکسیدان‌هایی به نام اسکوالن است که به دلیل فواید سلامت پوست و همچنین، خواص مبارزه با سرطان شناخته شده است. آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون با خاصیت مرطوب کنندگی خود برای ترک پوست، ترمیم آسیب‌های پوستی و تسکین خارش پوست کاربرد دارند. آن‌ها به بازسازی سد رطوبتی پوست و کاهش از دست رفتن رطوبت بیشتر آن کمک می‌کنند. همچنین مشخص شده است که روغن زیتون از پوست در برابر اثرات مخرب اشعه ماوراء بنفش نیز محافظت می‌کند. روغن زیتون، تنها روغن گیاهی است که می‌تواند به همان شکلی که استخراج می‌شود، مورد استفاده قرار گیرد.

صحبت‌های دکتر کرمانی در مورد فواید روغن زیتون را از دست ندهید: 

آیا روغن زیتون به پیشگیری از استرچ مارک یا ترک پوستی کمک می‌کند؟

ترکیبات موجود در روغن زیتون، خواص فوق العاده‌ای برای پوست دارند که به پیشگیری از استرچ مارک نیز کمک می‌کند:

  • ویتامین E خاصیت مرطوب کنندگی دارد.
  • آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند.
  • تری گلیسرول است که به آبرسانی پوست کمک کرده و خشکی پوست را از بین می‌برد.

بهترین زمان مصرف روغن زیتون در بارداری

ماساژ روغن زیتون برای ترک پوست با کمک حرکات دایره‌ای، دو بار در روز و حداقل به مدت 3 ماه در دوران بارداری پیشنهاد می‌شود. این ماساژ باید از ابتدای سه ماهه دوم در نواحی مستعد ترک‌های پوستی، مانند شکم، سینه‌ها، کمر، باسن بازوها و ران‌ها استفاده شود. توجه شود که روغن زیتون نباید به تنهایی برای رفع ترک پوست به کار برده شود.

ترکیبات موجود در روغن زیتون، به پیشگیری از استرچ مارک کمک می‌کند.

ترکیبات موجود در روغن زیتون، به پیشگیری از استرچ مارک کمک می‌کند.

آیا روغن زیتون موجب درمان ترک‌های پوستی می‌شود؟

روغن زیتون فقط برای ماساژ صورت نیست و می‌توان آن را در تمام بدن، به‌ویژه در هوای خشک پاییز و زمستان استفاده کرد. استفاده از روغن زیتون به جای لوسیون بدن، به‌خصوص قسمت‌هایی مانند پاشنه پا که مستعد ترک خوردن هستند، یک روش درمانی مناسب و کاربردی است. از همین روش می‌توان برای مبارزه با خشکی دست و ترک خوردگی کوتیکول پوست و ناخن نیز استفاده کرد. با این حال، حکم کارشناسان در مورد روغن زیتون برای پوست متفاوت است. برخی از متخصصان عقیده دارند با این‌که روغن زیتون عموماً دارای ایمنی بالاست، اما برای افرادی که پوست بسیار حساس، خشک یا مستعد اگزما دارند، می‌تواند آسیب بیشتری به سد پوستی وارد کند. آن‌ها می‌گویند تلاش برای درمان خشکی پوست‌های حساس با روغن زیتون بیهوده است. در مقابل، ترکیبی از زیتون، روغن جوانه گندم و سبوس برنج برای درمان پوست‌های خشک یا حساس آرام‌بخش است و بسیار مرطوب‌کننده خواهد بود. از سوی دیگر، روغن زیتون سرشار از ویتامین‌های A، D، E و K است. هر کدام از این موارد به شیوه خاص خود برای پوست مفید است. رهبر این مجموعه ویتامین E است که از پوست در برابر خشکی و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

طرز استفاده از روغن زیتون

روش استفاده از روغن زیتون برای ترک پوست به شرح زیر است:

  • مقداری روغن زیتون را در ظرفی بریزید و آن را کمی گرم کنید.
  • روغن ولرم را روی پوستی که ترک‌های پوستی دارید ماساژ دهید.
  • ماساژ را حداقل 5 دقیقه ادامه دهید و سپس روی پوست بگذارید تا کاملا جذب شود.
  • این فرآیند را دو بار در روز تکرار کنید تا به سرعت از شر ترک‌ها خلاص شوید.

توجه شود که برای رفع ترک‌های پوستی، فقط به چند قطره روغن نیاز است و نه بیشتر! استفاده بیش از حد از روغن منجر به مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد آکنه در برخی از انواع پوست می‌شود. در واقع، استفاده از آن برای کسانی که مستعد آکنه هستند، توصیه نمی‌شود.

بهترین زمان برای مصرف روغن زیتون

با توجه به این‌که در برخی مواقع، تابش نور خورشید باعث ایجاد ترک پوست می‌شود و روغن زیتون نیز از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار است، استفاده از آن زیر کرم ضدآفتاب توصیه می‌شود. همچنین افرادی که مبتلا به اگزما هستند، می‌توانند به این صورت از روغن زیتون برای ترک پوست استفاده کنند که آن را قبل از خواب روی قسمت‌های آسیب دیده بمالند و با دستکش یا جوراب نخی بپوشانند تا پوست پینه‌دار و ترک خورده نرم شود.

افرادی که مبتلا به اگزما هستند، می‌توانند به این صورت از روغن زیتون برای ترک پوست استفاده کنند

افرادی که مبتلا به اگزما هستند، می‌توانند به این صورت از روغن زیتون برای ترک پوست استفاده کنند.

ترکیب روغن زیتون با مواد دیگر

مهم نیست ترک‌های پوستی چگونه ایجاد می‌شود، اما راه‌حل این مشکل مهم است.

ترکیب روغن زیتون با شی باتر

شی باتر برای مراقبت، آبرسانی و زیبایی پوست بسیار توصیه می‌شود. ترکیب یک قاشق غذاخوری شی باتر با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون برای ترک پوست بسیار موثر است. این کار باید هر روز تکرار شود. مرطوب کردن بهترین راه‌حل برای از بین بردن ترک‌های پوستی است، زیرا به تسریع روند بهبودی پوست کمک می‌کند. کره شی یکی از بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی برای پوست و حاوی چندین اسید چرب، از جمله اسید اولئیک، اسید استئاریک، اسید لینولئیک و اسید پالمیتیک است. اسیدهای چرب مذکور می‌توانند سنتز کلاژن را در پوست تقویت کنند که باعث بازیابی بیشتر حالت ارتجاعی طبیعی پوست و کاهش تدریجی علائم کشش می‌شود. البته خواص ضدالتهابی کره شی نیز به از بین بردن علائم کشش کمک می‌کند. از سوی دیگر، شی باتر نیز مانند روغن زیتون منبع خوبی از ویتامین A و E است و هر دو آن‌ها در کنار هم برای از بین بردن ترک‌های پوستی مفید هستند. ویتامین A به مرطوب کردن پوست کمک می‌کند و همچنین برای بازسازی و ترمیم پوست مفید است. هر گونه کمبود ویتامین A می‌تواند پوست را مستعد ترک کند. رشد مجدد سلول‌های جدید، بازیابی خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست و تقویت بافت‌ پوست، آن را در برابر ترک‌های پوستی مقاوم‌تر می‌کند. علاوه بر این، شی باتر نیز مانند روغن زیتون گردش خون را در پوست تقویت نموده و به بهبود ظاهر ترک‌های پوستی کمک می‌کند.

ترکیب روغن زیتون با عسل برای درمان زخم‌ها

استفاده از عسل در درمان پای دیابتی موثر است. مطالعات متعدد در مورد پای دیابتی نشان می‌دهد که استفاده از عسل در این بیماری، روند بهبود زخم را به‌طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد. خواص درمانی عسل را می‌توان با اثرات ضدمیکروبی و ضدالتهابی، مرطوب کنندگی، اثرات اسمزی، کاهش ادم در سلول‌های زخم و تسریع روند بهبود توضیح داد. این مطالعات نشان داد استفاده از روغن زیتون نیز برای بهبود پای دیابتی بسیار مفید است. اگرچه مکانیسم اثر روغن زیتون در روند بهبود زخم مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد که روغن زیتون از طریق اسیدهای چرب ضروری، مانند اسید لینولئیک و اسید لینولنیک باعث تحریک التیام سلولی و تسریع روند بهبود زخم می‌شود. روغن زیتون همچنین دارای ویژگی‌های آنتی اکسیدانی، ضدمیکروبی و ضدالتهابی است که باعث بهبود تشکیل بافت‌های اپیتلیال در زخم و تسریع روند بهبود زخم می‌شوند. در این مطالعات، استفاده از ترکیب عسل و روغن زیتون منجر به التیام کامل زخم طی 2 هفته شد.

ترکیب روغن زیتون با دانه قهوه

آن‌چه مشخص است این است که استفاده از دانه‌های قهوه به عنوان اسکرابر، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست صاف‌تری ایجاد می‌کند. ترکیب قهوه و روغن زیتون برای ترک پوست به معنای تحریک تولید کلاژن در کنار آبرسانی به پوست است. روش کاربرد آن به این ترتیب است:

  • یک قاشق غذاخوری دانه قهوه به همراه یک تا دو قاشق چای‌خوری روغن زیتون غلیظ را به مدت 5 دقیقه روی ترک‌های پوست بمالید.
  • 5 دقیقه دیگر صبر کنید.
  • سپس آن را بشویید و لوسیون یا کرم مرطوب کننده بزنید.
  • از این ترکیب می‌توانید به عنوان اسکراب بدن نیز استفاده کنید.
  • این روش را سه بار در هفته تکرار کنید.

ترکیب روغن زیتون با روغن نارگیل برای رفع ترک پوست

روغن نارگیل عاملی برای شفافیت پوست است، پوست را مرطوب نگاه داشته و از پوست در برابر نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند. ترکیب آن با روغن زیتون، یک معجون واقعی برای رفع ترک‌های پوستی ناشی از آفتاب محسوب می‌شود.

  • روغن نارگیل را برای چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید.
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل گرم را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون ترکیب کنید.
  • این مخلوط را روی ترک‌های پوستی بمالید.
  • تا شب صبر کنید.
  • این روش را هر روز تکرار کنید.
ترکیب روغن نارگیل با روغن زیتون، یک معجون واقعی برای رفع ترک‌های پوستی ناشی از آفتاب محسوب می‌شود.

ترکیب روغن نارگیل با روغن زیتون، یک معجون واقعی برای رفع ترک‌های پوستی ناشی از آفتاب محسوب می‌شود.

ترکیب روغن زیتون با کره کاکائو برای رفع ترک پوست

کره کاکائو به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای پوست عمل می‌کند و به همین دلیل، به عنوان یک درمان عالی برای از بین بردن ترک‌های پوستی در نظر گرفته می‌شود. خواص نرم کنندگی کره کاکائو برای پوست، موجب ترمیم سلول‌های آسیب دیده ناشی از خشکی و ترک خوردگی می‌شود. کره کاکائو در صورت استفاده منظم، می‌تواند به راحتی به پوست نفوذ کند و روند بهبودی پوست را تسریع بخشد. علاوه بر این، کره کاکائو به کاهش علائم کشش و پیری پوست نیز کمک می‌کند. برای استفاده از آن به همراه روغن زیتون برای ترک پوست، روش زیر پیشنهاد می‌شود:

  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری کره کاکائو را مخلوط کنید.
  • اگر کره کاکائو به شکل جامد است، آن را ذوب کنید.
  • مقدار کمی از مخلوط را روی نقاط آسیب دیده پوست بمالید.
  • محل ترک خوردگی را به آرامی با نوک انگشتان خود ماساژ دهید تا پوست تمام آن را جذب کند.
  • مقدار اضافی آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کرده و هر روز این روش را تکرار کنید.

ترکیب روغن زیتون با زردچوبه برای رفع ترک پوست

زردچوبه اثرات مثبت مستقیمی بر ترک‌های پوستی داشته و دارای خواص درمانی برای پوست نیز هست. ماده موثر آن کورکومین است که در کنار روغن زیتون، اثرات ضدالتهابی برای پوست‌های آسیب دیده دارد. روش استفاده از آن به صورت زیر است:

  • نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون سرد ترکیب کنید.
  • مخلوط زرد رنگ را روی ترک‌های پوست ماساژ دهید.
  • حداقل نیم ساعت صبر کنید.
  • سپس آن را بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید.
  • هر روز این کار را تکرار کنید.

ترکیب روغن زیتون با آلوئه‌ورا برای رفع ترک پوست

آلوئه‌ورا حاوی انواع پلی ساکاریدهاست که رطوبت را در پوست محبوس کرده و همچنین فیبرهای کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد. به این ترتیب آلوئه‌ورا می‌تواند به بهبود ترک‌های پوستی کمک کند. مرطوب‌سازی، کلید درمان ترک‌های پوستی است. همچنین آلوئه‌ورا حاوی لیگنین است که باز هم فواید مرطوب کنندگی زیادی داشته و خاصیت ارتجاعی پوست را بازمی‌گرداند و در نتیجه، علائم کشش را به تدریج کاهش می‌دهد. همچنین، آلوئه‌ورا دارای خواص سفیدکنندگی ملایمی است که به روشن شدن علائم ترک‌های پوستی کمک می‌کند. این گیاه حاوی “آنتراکینون” است که پوست را لایه‌برداری می‌کند. آلوئه‌ورا، یک منبع عالی از مواد مغذی ضروری برای پوست است. پوست را تغذیه و آسیب‌های آن را ترمیم می‌کند. علاوه بر این، آلوئه‌ورا سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که رشد سلول‌های جدید را تقویت کرده و ظاهر ترک‌های پوستی را صاف می‌کند. روش استفاده از آلوئه‌ورا به همراه روغن زیتون برای ترک پوست به صورت زیر است:

  • ژل آلوئه‌ورا را از برگ خارج کنید.
  • یک تا دو قاشق غذاخوری از ژل آلوئه‌ورا را با نصف قاشق چای‌خوری روغن زیتون فشرده مخلوط کنید.
  • سپس آن را روی ترک‌های پوستی ماساژ دهید.
  • 20 تا 30 دقیقه صبر کنید.
  • سپس محل را آبکشی کرده و مرطوب کننده بزنید.
  • این روش را هر روز تکرار کنید.
آلوئه‌ورا حاوی لیگنین است که باز هم فواید مرطوب کنندگی زیادی داشته و خاصیت ارتجاعی پوست را بازمی‌گرداند و در نتیجه، علائم کشش را به تدریج کاهش می‌دهد.

آلوئه‌ورا به همراه روغن زیتون، خاصیت ارتجاعی پوست را بازمی‌گرداند و در نتیجه، علائم کشش را به به تدریج کاهش می‌دهد.

ترکیب آب‌لیمو، ویتامین E و روغن زیتون برای رفع ترک پوست

آب‌لیمو یک درمان طبیعی عالی برای از بین بردن ترک‌های پوستی است و زمانی که در ترکیب با روغن زیتون برای ترک پوست استفاده شود، حتی بهتر عمل می‌کند. آب‌لیمو منبعی از مواد مغذی ضروری مختلف است که به تغذیه پوست و رشد سلول‌های جدید کمک می‌کند. همچنین، آب‌لیمو حاوی اسید سیتریک است که سفید کننده پوست بوده و پوست را لایه‌برداری و روشن می‌کند. آب لیمو منبع خوبی از ویتامین C است که به دلیل خواص روشن کنندگی و تولید کلاژن پوست شناخته شده است. ماهیت اسیدی آبلیمو در رفع سلول‌های مرده و کاهش ترک‌های پوست موثر است.

ویتامین E نیز همان‌گونه که قبلا گفته شد با کمک آنتی اکسیدان‌ها و خواص مرطوب کنندگی و ضدالتهابی خود در کاهش ترک‌های پوستی نقش دارد. روش استفاده از این ترکیب به صورت زیر است:

  • یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون و یک قاشق چای‌خوری روغن ویتامین E را با هم مخلوط کنید.
  • نصف قاشق چای‌خوری آب‌لیموی تازه به آن بیفزایید.
  • مخلوط نهایی را روی نقاط آسیب دیده پوست بمالید.
  • به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید تا خشک شود.
  • سپس با آب گرم بشویید.
  • دو بار در روز از این مخلوط استفاده کنید.

ترکیب روغن زیتون با شکر قهوه‌ای برای رفع ترک پوست

اسکراب شکر یک روش طبیعی برای از بین بردن سلول‌های مرده و ناخالصی‌های پوست است و به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند. شکر یک درمان طبیعی عالی برای از بین بردن علائم کشش است. لایه‌برداری با شکر و روغن زیتون برای ترک پوست مناسب بوده و منجر به گردش خون بهتر می‌شود. این موضوع به افزایش رشد سلول‌های جدید و در نتیجه کاهش علائم کشش کمک می‌کند. علاوه بر این، قند منبع اسید گلیکولیک است. اسید گلیکولیک می‌تواند به پوست نفوذ کرده و ماده چسب مانندی که سلول‌های پوست را به هم متصل می‌کند، تجزیه کند. به این ترتیب، حذف سلول‌های مرده پوست آسان می‌شود. علاوه بر این، شکر به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی، رطوبت محیط را جذب کرده و آن را در پوست قفل می‌کند. برای تهیه اسکراب روغن زیتون و شکر قهوه‌ای باید به صورت زیر عمل شود.

  • دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید.
  • ترک‌های پوست را به مدت 5 دقیقه با آن ماساژ دهید.
  • این روش را هر دو روز یک‌بار تکرار کنید.

ترکیب روغن زیتون با روغن بادام تلخ برای رفع ترک پوست

مطالعات نشان می‌دهد که ماساژ ترک‌های پوستی به مدت 15 دقیقه با روغن بادام تلخ در دوران بارداری باعث کاهش آن‌ها می‌شود. روغن بادام، منبع عالی ویتامین E و تولید کلاژن است که به بازیابی خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست و جلوگیری از ایجاد ترک‌های جدید کمک می‌کند. همچنین، روغن بادام تلخ حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که می‌تواند روند بازسازی و ترمیم پوست را تقویت کند. کمبود ویتامین A، پوست را خشک، کم‌آب و مستعد ترک‌های پوستی می‌کند. روش استفاده از آن در کنار روغن زیتون برای ترک پوست به صورت زیر است:

  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون سرد ترکیب کنید.
  • ترک‌های پوست را به مدت 15 دقیقه با آن ماساژ دهید.
  • سپس چند دقیقه صبر کنید و آن را بشویید.
  • هر روز این کار را تکرار کنید.
روغن زیتون برای ترک پوست و رفع استرچ مارک + طرز استفاده - 5 - روغن زیتون برای ترک پوست - ورزش و سلامتی

ماساژ ترک‌های پوستی با روغن بادام تلخ و روغن زیتون، در دوران بارداری باعث کاهش آن‌ها می‌شود.

ترکیب روغن زیتون با روغن کرچک برای رفع ترک پوست

روغن کرچک نیز برای درمان ترک‌های پوستی عالی عمل می‌کند. این روغن عمیقاً در لایه‌های پوست نفوذ کرده و برای کمک به کاهش ترک‌های پوستی، تغذیه و مرطوب‌سازی استفاده می‌شود. روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب است که می‌تواند بازسازی بافت پوست را تقویت کرده و بافت پوست را بهبود بخشد. همچنین، فواید ضدباکتریایی روغن کرچک برای سلامت کلی پوست مهم است. روش استفاده از آن به صورت زیر است:

  • روغن کرچک و روغن زیتون را به نسبت 1:1 با هم ترکیب کنید.
  • این ترکیب روغنی را روی پوست بمالید.
  • به مدت 10 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
  • محل را با یک پارچه تمیز بپوشانید.
  • کمپرس حرارتی را روی آن محل قرار دهید و 20 دقیقه استراحت دهید.
  • پارچه را بردارید و روغن اضافی آن را پاک کنید.
  • این درمان را هر روز تکرار کنید.
campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

نکته مهم:

روغن زیتون را نباید به تنهایی برای پوست استفاده کرد، زیرا ممکن است باعث مشکلات زیر شود:

  • خشکی مجدد پوست
  • درماتیت
  • از بین بردن عوامل محافظ پوست
  • ایجاد قرمزی روی پوست

روغن زیتون برای ترک پوست نیز کاربردهای زیادی دارد، اما بهتر است به تنهایی استفاده نشود. این روغن مفید در ترکیب با شی باتر، عسل، آلوئه‌ورا، روغن بادام تلخ و سایر موادمغذی که در این مقاله معرفی نموده‌ایم، بهترین نتایج را برای شادابی و رفع خشکی و ترک‌های پوست به بار خواهد آورد. لطفا پس از مطالعه این مقاله، با ارائه نظراتتان ما را همراهی کنید.

منبع: ++++++

4 از 5
این مطالب را از دست ندهید ...
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
محمد 1402/05/12

سلام برای ترک های پوستی سفید هم میتونه تاثیر گذار باشع؟ و اینکه بهترین درمان برای ترک های پوستی سفید چیه؟

کارشناس به اندام 1402/05/13

سلام امتحان کنیدعزیزم لیزر تاحدی میتونه به ازبین رفتنشون کمک کنه

علی 1401/11/08

سلام من قبلا چاق بودم و ترک هایی روی پوستم افتاد و زیاد شدن و بعدش لاغر کردم پوستم شل شده و هنوز هم ترک ها وجود دارد بنظر شما این ترک ها با روغن زیتون از بین میرود و چقدر طول میکشد؟ آیا با ورزش شلی پوست و با استفاده از روغن زیتون و... ترک های پوستی از بین میرود ؟ یا باید حتما جراحی حذف پوست اضافه انجام دهم.. ممنون از شما ❤️

کارشناس به اندام 1401/11/09

سلام علی اقا حین کاهش باید از روغن های مالشی استفاده میکردین موردی نداره حتما استفاده کنید و ورزش کششی هم انجام بدین تا شلی پوست به حداقل برسه به نتیجه دلخواه نرسیدین تنها راه باقیمانده جراحی هست