تمرینات ورزشی در منزل برای تقویت عضلات

تمرینات ورزشی تنها برای لاغر شدن مفید نیست؛ بلکه موجب تنفس بهتر، پیشگیری از افسردگی و انواع بیماری‌های مختلف مانند کمردرد و زانو درد می‌شود. ورزش یکی از عوامل موثر در سلامتی بدن و شادابی روح است. علاوه بر این، ورزش باعث افزایش مصرف کالری می‌شود و توأم با رژیم لاغری در کاهش وزن تاثیر […]

تمرینات ورزشی در کنار برنامه غذایی لاغری، سرعت کاهش وزن را افزایش می‌دهند.
4.4 از 5

زمان مطالعه 27 دقیقه

تعداد بازدید 147780

تاریخ انتشار

تمرینات ورزشی تنها برای لاغر شدن مفید نیست؛ بلکه موجب تنفس بهتر، پیشگیری از افسردگی و انواع بیماری‌های مختلف مانند کمردرد و زانو درد می‌شود. ورزش یکی از عوامل موثر در سلامتی بدن و شادابی روح است. علاوه بر این، ورزش باعث افزایش مصرف کالری می‌شود و توأم با رژیم لاغری در کاهش وزن تاثیر زیادی دارد.

بسیاری از افراد مدام از خود می‌پرسند کدام ورزش برای من بهتر است، ورزش‌های قدرتی یا هوازی؟ در این مقاله در مورد بهترین تمرینات ورزشی بای تقویت عضلات صحبت خواهیم کرد. با مجله سلامتی دکتر کرمانی همراه باشید:

تمرینات ورزشی چه مزایایی دارند؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین تمرینات ورزشی برویم، بیایید ببینیم مزیت ورزش چیست:

سرعت بخشیدن به کاهش وزن

کاهش وزن با ورزش و مشاهده تاثیر آن معمولا زمان می‌برد. این مسئله به مقدار وزنی که می‌خواهید کم کنید بستگی دارد:

  • دیدن تغییر در عضلات و کاهش چربی می‌تواند بیش از ۶ هفته به طول بیانجامد.
  • اگر بعد از چند هفته ورزش و درست غذا خوردن، متوجه تناسب اندام خود شدید باید به این عادت خوب ادامه دهید. در غیر این صورت، باز هم به گذشته باز خواهید گشت.
  • ورزش کردن در کنار یک برنامه غذایی مناسب، کمک‌تان می‌کند به جای از دست دادن عضله چربی بسوزانید.
  • زمانی که عضلات در حالت استراحت قرار می گیرند، شروع به رشد می‌کنند. بنابراین باید بین ورزش و غذا خوردن برای سوخت‌رسانی به عضلات و استراحت دادن به خودتان تعادل ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید تاثیری مثبت روی رشد عضلانی، تناسب اندام و دیگر شاخص‌های سلامت بگذارید باید ورزش را با یک رژیم لاغری سالم، خواب کافی و کاهش استرس ترکیب کنید.

یکی از مزایای تمرینات ورزشی، تاثیر آن بر قدرت عضلات و همچنین کاهش وزن است.

یکی از مزایای تمرینات ورزشی، تاثیر آن بر قدرت عضلات و همچنین کاهش وزن است.

تمرینات ورزشی مناسب برای تقویت عضلات

ورزش‌های غیر‌هوازی

منظور از ورزش‌های هوازی، ورزش‌هایی هستند که مدت زمان آنها کم و عضلات محدودی در آنها شرکت می‌کند. در این ورزش‌ها آنزیم‌های قند سوز ترشح می‌شود. به همین دلیل بدن، تنها قند می‌سوزاند و در کاهش چربی تاثیری ندارد. ورزش‌ کشتی و یا زیبایی اندام از این دست ورزش‌ها هستند.

ورزش‌های هوازی

ورزش‌های هوازی مدت زمان طولانی‌تری دارند و عضلات بیشتری در آن شرکت می‌کنند. در این ورزش‌ها آنزیم‌های چربی‌سوز، ترشح شده و باعث سوختن چربی‌های بدن می‌شود. برای نمونه ورزش‌هایی مثل پیاده‌روی تند به مدت طولانی، دو استقامتی، شنا، فوتبال و بسکتبال از دسته ورزش‌های هوازی است.

با محاسبه‌ی کالری‌سوزی افراد در طول فعالیت‌های مختلف، با استفاده از وزن بدن می‌توانید حساب کنید در طول فعالیت‌های مختلف از جمله ورزش هوازی و قدرتی چه مقدار کالری می‌سوزانید.

یکی از بهترین ورزشها برای لاغری، کوهنوردی است که باعث تقویت روحیه نیز می شود.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر تمرینات ورزشی می‌پردازیم:

پیاده‌روی آهسته (سرعت ۳ تردمیل، بدون شیب)

اضافه وزن سبب فشار روی زانوها می شود. بنابراین اگر می‌خواهید این ورزش را شروع کنید، علاوه بر کالری‌سوزی باید به فکر مصدومیت زانو هم باشید. اما پژوهشگران دریافتند افراد چاق وقتی با سرعت آهسته پیاده‌روی می کنند، از زمانی که با سرعت عادی راه می روند بیشتر کالری می‌سوزانند.

همچنین پیاده‌روی با سرعت آهسته در مقایسه با سرعت عادی فشار روی زانو را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین برای شروع پیاده‌روی سعی کنید همه چیز برایتان ساده شود.

پیاده‌روی سریع (سرعت تردمیل ۵ به بالا، بدون شیب)

پس از مدتی که ورزش و رژیم غذایی را دنبال کنید، بدن سبک‌تر و آماده فعالیت‌های سنگین‌تر می‌شود. هر زمان احساس کردید آماده‌اید سرعت پیاده‌روی را افزایش دهید. فعال نگاه داشتن بدن با پیاده‌روی کمک می‌کند از بسیاری بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و حتی سرطان در امان بمانید.

شنا یا قدم زدن در آب

همه کسانی که تلاش می‌کنند وزن خود را کاهش دهند شرایط یکسان ندارند، اما همیشه برای ورزش کردن راهی وجود دارد. شنا و پیاده‌روی در آب فوق‌العاده موثر است اما زمانی که روی زمین پیاده‌روی می‌کنید کمتر احساس خستگی خواهید داشت و امکان مصدومیت نیز تقریبا صفر است. افرادی که محدودیت حرکتی دارند با این نوع ورزش میزان کالری‌سوزی خود را افزایش می‌دهند و دچار توقف وزن نمی‌شوند.

یکی از تمرینات ورزشی مهم برای تقویت عضلات، شنا و پیاده‌روی در آب است.

یکی از تمرینات ورزشی مهم برای تقویت عضلات، شنا و پیاده‌روی در آب است.

پرس شانه

  • تمام قد بایستید و پاها را کمی از عرض باسن بیشتر باز کنید.
  • انگشتان پا را به طرف خارج بچرخانید، و زانو را کمی خم کنید.
  • یک وزنه ی سبک یا نیمه سبک را در دست راست خود نگه دارید و دست‌ها را در کنار پهلوی خود نگه دارید.
  • هر دو زانو را به حالت 90 درجه خم کنید، روی زانوی راست خود بنشینید تا زانوی راست روبروی داخل پای چپ قرار بگیرد.
  • در همین لحظه با کمک باسن و عضلات شکم خود را پایین ببرید دست راست خود را به طرف پایین و کنار مچ پای چپ برسانید.
  • هنگام برگشت به حالت عادی پاها را دوباره کنار هم قرار دهید و در همین حال آرنج ها را هم دوباره خم کنید و وزنه را بالا بیاورید.
  • این حرکت را 12 تا 15 بار انجام دهید، سپس جهت دست‌ها را عوض کنید و تکرار کنید.

کوهنوردی (یک بار در هفته)

کوهنوردی یکی از تمرینات ورزشی هوازی- قدرتی هم هست چون با شیب بالا روبرو هستید و گاهی مجبورید وزن بدن خود را کاملا بلند کنید. از بهترین راه‌های فعالیت بدنی انجام کاری است که از آن لذت می‌برید.

بنابراین در روزهای تعطیل به همراه خانواده یا دوستان به کوهنوردی بروید تا هم ورزش کرده باشید و هم لذت برده باشید. هنگام کوهنوردی از کفش‌های مناسب استفاده کنید تا از ناحیه زانو و مچ پا دچار آسیب نشوید.

رقص

گاهی آنقدر مشغله داریم که فرصت نیست بیرون از خانه و در باشگاه ورزش کنیم. رقص علاوه بر کالری سوزی، روحیه را نیز شاد می‌کند. این ورزش مانند پیاده‌روی، رایگان است. حتی با بالا بردن سرعت حرکات، میزان کالری‌سوزی را افزایش دهید و زمان ورزش را مختصرتر کنید.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

طناب زدن

بازو‌ها را به پهلوی خود بچسبانید، و پاها را نزدیک هم قرار دهید، سپس طناب زدن را آغاز کنید و تا جایی که می توانید با سرعت طناب بزنید. این کار را حدود یک دقیقه انجام دهید.

دوچرخه‌سواری (ثابت یا متحرک)

دوچرخه سواری یکی دیگر از تمرینات ورزشی هوازی مفید برای تقویت عضلات است که می‌توانید با لذت انجامش دهید. بسیاری از پارک‌ها، مسیرها و تجهیزات مربوط به این ورزش را در اختیار مردم قرار می‌دهند. بنابراین خیلی ساده می‌توانید علاوه بر بهبود روحیه، کالری‌سوزی هم داشته باشید.

ورزش‌های هوازی مانند دوچرخه سواری برای کاهش خطر بیماری‌هایی مانند دیابت، سرطان و مشکلات قلبی- عروقی نیز بسیار مفید هستند.

دوچرخه سواری از مهمترین و لذت‌بخش‌ترین تمرینات ورزشی است.

دوچرخه سواری از مهمترین و لذت‌بخش‌ترین تمرینات ورزشی است.

بشین پاشو

  • روی یک زیر انداز نرم بنشینید و سرتان را رو به زمین بگیرید، دست‌ها را در کنار قفسه سینه قرار دهید، آرنج ها خم و در پشت قرار بگیرد.
  • عضلات شکم را درگیر کنید و کل بدن را به طرف بالا بکشید.
  • به همان حالی که بودید به هوا بپرید.
  • وقتی از زمین کنده می شوید دو دست را به طرف جلوی خود ببرید. کف دستها به سمت پایین باشد، زانوها را خم کنید طوری که کف دستها به ران پاها بخورد.
  • به آرامی فرود بیایید، و دستها را روی زیر انداز قرار دهید.
  • سپس به آرامی به حالت اول بازگردید.
  • به مدت یک دقیقه پشت سر هم این حرکت را تکرار کنید.

تمرینات ورزشی گروهی مثل زومبا، ایروبیک، فیتننس

همه ما در شروع تمرینات ورزشی خوب هستیم و از انگیزه ابتدایی کمک می‌گیریم، اما به مرور زمان و با کم شدن انگیزه ممکن است ورزش را فراموش کنیم. اینجاست که باید انگیزه‌ی پایدار برای خود پیدا کنیم.

از بهترین تمرینات ورزشی انجام ورزش‌های گروهی است. وقتی با یک دوست یا جمعی از افراد ورزش می‌کنید، به یکدیگر انگیزه بدهید. هر کاری به صورت دسته جمعی ساده‌تر می‌شود. وقتی وارد یک گروه می‌شوید دیگر احساس مسئولیت می‌کنید و کنار گذاشتن آن برایتان دشوار خواهد بود.

خیز روی پله

به فاصله سه قدمی پله بایستید. دست‌ها را برای حفظ تعادل پشت خود قرار دهید. پای راست را کاملا روی پله اول بگذارید. به حالت خیز، دو پا را خم کنید. اجازه ندهید زانوی سمت راست به پشت آرنج سمت راست برود و ساق پای راست را عمود بر پله قرار دهید.

وقتی ران سمت راست به موازات کف زمین درآمد، پای راست را با سرعت به عقب بکشید و پای چپ را به همان ترتیب روی پله بگذارید. به مدت یک دقیقه این حرکت را با جایگزین کردن مرتب پاها ادامه دهید. (8 تا 9 دقیقه)

تمرینات ورزشی در منزل برای تقویت عضلات - 23 - تمرینات ورزشی - ورزش و سلامتی

بالا کشیدن ماهیچه ساق پا

نرده را نگه دارید و روی اولین پله بایستید. پاشنه پاها باید خارج از پله و انگشتان پا روی پله باشد. با کمک انگشتان و توپ، پا را بلند کنید. سپس دوباره پاشنه‌ها را پایین بیاورید. به مدت یک دقیقه این حرکت را ادامه دهید. (13 تا 14 دقیقه)

حلقه همسترینگ

روبروی پله بایستید و دست چپ خود را برای حفظ تعادل روی نرده قرار دهید. پای راست خود را به طرف عقب بیاورید و انگشتان پا را چند سانتی‌متر از زمین بلند و بعد پای خود را خم کنید. به آرامی پاشنه پا را به سمت باسن بیاورید.

ران‌ها باید در یک سطح قرار بگیرند. پای خود را صاف کنید و به حالت اول بازگردید. با هر پا ۱۰ مرتبه این حرکت را انجام دهید. انجام این حرکت یک دقیقه طول می کشد. (11 تا 12 دقیقه)

تمرینات ورزشی در منزل برای تقویت عضلات - 25 - تمرینات ورزشی - ورزش و سلامتی

پروانه

پرش پروانه یکی از تمرینات ورزشی کلاسیک در باشگاه‌های ورزشی به حساب می‌آید. در این حرکت باید در حالت ایستاده پاها به اندازه عرض ران‌ها باز شود. با بالا بردن دست‌ها با یک پرش پاها را از هم باز کنید.

طوری که بدن حالت X به خود بگیرد و با پایین آوردن دست‌ها نیز پاها را با یک پرش کنار یکدیگر بازگردانید. با سرعت بالا به همین شکل ۳۰ ثانیه ادامه دهید.

لیفت پا

روی اولین پله بنشینید و دست‌ها را روی پله بعدی قرار دهید. پشت خود را خم کنید. ۸ سانتی‌متر پای راست خود را از سطح زمین بالا بیاورید. به اندازه دو شماره پاها را نگه دارید. با پای چپ خود این حرکت را تکرار کنید. یک دقیقه ادامه دهید.

تمرینات ورزشی در منزل برای تقویت عضلات - 27 - تمرینات ورزشی - ورزش و سلامتی

شنا

به حالت پلنک، حرکت را شروع کنید. مچ دست‌ها را زیر شانه‌ها قرار دهید. هسته بدن را درگیر کنید. قفسه سینه را به سمت پایین بیاورید، پاها، ران‌ها و کمر را در یک خط صاف نگه دارید. به کف دست‌ها فشار بیاورید و خود را بالا بکشید.

وال سیت

بایستید و کمر خود را به دیوار تکیه دهید. در حالی که به طرف پایین می‌آیید پاها را با گام برداشتن از دیوار دور کنید. بدن را تا جایی پایین بیاورید که ران‌ها، زانوها و مچ پاها در حالت ۹۰ درجه قرار بگیرند. هسته بدن را درگیر کنید تا پایین کمر با دیوار در تماس بماند.
ورزش در خانه؛ وال سیت

کرانچ

به پشت روی زمین دراز بکشید و زانوها را خم کنید. دست‌ها را مستقیم به سمت خارج بدن بکشید. پایین کمر را به زمین فشار دهید و هسته بدن را درگیر کنید تا تیغه‌های شانه را از زمین بالا بیاورید و به جلو بکشید.
ورزش در خانه؛ کرانچ

پشت بازو دیپ

روی لبه یک صندلی بنشینید و دست‌های خود را روی لبه‌های صندلی و درست خارج از ران‌ها قرار دهید. چند گام به جلو بروید، باسن را از روی صندلی لیز دهید و دست‌ها را صاف کنید. آرنج‌ها را خم کنید و بدن را پایین بیاورید تا آرنج‌ها به حالت زاویه ۹۰ درجه خم شوند. با فشار آوردن به صندلی دوباره بدن را بالا بیاورید و به حالت ابتدایی باز گردید.
ورزش در خانه؛ پشت بازو دیپ

پلانک

دست‌ها را درست زیر شانه‌ها قرار دهید. هسته‌ی بدن را درگیر و عضلات باسن را منقبض کنید تا بدن ثابت شود. گردن و ستون فقرات را به حالت طبیعی نگه دارید. سر باید با کمر در یک خط باشد. همین حالت را نگه دارید.
ورزش در خانه؛ پلانک

زانو بلند

صاف بایستید و پاها را به اندازه‌ی عرض لگن باز کنید. هسته بدن را درگیر و از عضلات پایین شکم برای درجا زدن استفاده کنید؛ یعنی هم‌زمان یک زانو را بالا و یک زانو را پایین بیاورید.

زانوها باید تا ارتفاع باسن بالا بیایند و ران‌ها با کفِ زمین موازی شوند. سعی نکنید به سمت عقب خم شوید. روی توپ‌ِ پا بمانید و با سرعت حرکات را تکرار کنید.
ورزش در خانه؛ زانو بلند

لانگز

صاف بایستید. با پای راست یک گام بلند به سمت جلو بردارید و بدن را پایین ببرید تا ران سمت راست با زمین موازی و ساق پای راست عمود شود. با فشار آوردن به پاشنه پای راست به سمت بالا و ابتدای حرکت برگردید. تغییر جهت دهید.
ورزش در خانه؛ لانگز

شنا چرخشی

به حالت شنا حرکت را شروع کنید، پایین بروید و سپس بالا بیایید تا یک حرکت شنا را کامل کنید. وقتی بالا آمدید وزن را به بازوی چپ انتقال دهید و بدن را به سمت چپ بچرخانید. این حالت را به مدت یک ثانیه نگه دارید و عضلات ران را منقبض کنید.

به حالت ابتدایی بازگردید و یک شنای دیگر انجام دهید. این‌بار وزن را روی بازوی راست بیاندازید و دست چپ را بالا ببرید. به همین شکل ادامه دهید.

پلانک از پهلو

روی سمت چپ بدن دراز بکشید، پاها را روی یکدیگر قرار دهید. ران‌ها را بالا ببرید و وزن بدن را روی آرنج و ساعد دست بیاندازید. به همین حالت بدن را نگه دارید. سپس تغییر جهت دهید.
ورزش در خانه؛ پلانک از پهلو

چند نکته درباره افزایش اثربخشی تمرینات ورزشی

قبل از شروع تمرینات ورزشی باید به چند نکته توجه کنید:
• انجام ورزش به تنهایی کافی نیست و باید همراه با رژیم غذایی باشد.
• پس از انجام ورزش تا یک ساعت غیر از آب، غذاهای آزاد و بدون کالری، چیز دیگری استفاده نکنید.
• پس از آن می‌توان با خوردن یک لیوان شیر یا یک عدد میوه (از سهمیه رژیم) مواد غذایی لازم را به بدن رساند.
• توجه کنید نوع ورزش نباید خسته کننده باشد، بنابراین بهتر است به جای یک ساعت ورزش روزانه، دو نیم ساعت ورزش کنید تا از تنگی نفس، تپش قلب و بالا رفتن ضربان قلب جلوگیری شود.
• انتخاب نوع ورزش باید براساس توانایی افراد و در دسترس بودن آن انجام گیرد.
• ورزش‌ها بهتر است منظم و متعادل باشد. برای مثال به جای اینکه هفته‌ای ۲-۱ بار با مدت زمان بیشتر ورزش کنید، بهتر است یک روز در میان در مدت زمان کمتری ورزش کنید.

سوالات متداول تمرینات ورزشی

چقدر طول می‌کشد تا عضله‌سازی کنیم؟

عضله‌سازی با ورزش به مقدار چربی بدن و نوع ورزشی که انجام می دهید، بستگی دارد. اگر در طول هفته تنها سه روز به مدت ۳۴ دقیقه ورزش هوازی و قدرتی انجام دهید، باید بیش از ۶ هفته تلاش کنید تا تغییرات را در خود ببینید. روتین ورزشی خود را با زمان استراحت متعادل کنید تا به رشد هرچه بهتر عضلات بدن کمک کنید.

در انجام تمرینات ورزشی چه زمانی در اندام‌مان تغییر را مشاهده می‌کنیم؟

همانطور که گفته شد برای کاهش مقدار چربی و رشد عضلات به بیش از ۶ هفته ورزش نیاز است. اما در مورد تناسب اندام چنین نیست. پس از ۶ هفته ورزش، مسلما انجام حرکات ورزشی برایتان ساده‌تر خواهد بود. دیگر مانند اوایل کار خسته نمی‌شوید، سرعت‌تان بیشتر می‌شود و می‌توانید وزنه‌های بیشتری بلند کنید. بعد از شروع ورزش شاید اولین چیزی که متوجهش می‌شوید، همین بهبود در تناسب اندام باشد.

آنچه از مقاله تمرینات ورزشی آموختیم:

اگر شما هم از افرادی هستید که فرصت باشگاه رفتن ندارند، با تکرار تمرینات ورزشی بالا، در خانه به‌راحتی می‌توانید به بدن‌تان فرم دلخواه را بدهید. حرکات گفته شده بهترین تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات هستند. اما به یاد داشته باشید که هر فرد با توجه به ویژگی‌های جسمانی باید زیر نظر مربی به تمرینات ورزشی مناسب خود بپردازد.

4.4 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
سعیده 1402/12/27

آقای دکترمن اندامم کمرم باریک شه خیلی وشکمم تووباسن بزرگ وگردداشته باشم ولی همش برعکس برام خیلیم چون ورزش میکنم بدنم سفت وورزشکاری میخوام همچین نرم باش و ول بدنم ولاغرباشم ازورزشم براباسنم نتیجه نمیگیرم

کارشناس به اندام 1402/12/28

عزیزم ورزش که باید ادامه بدین تغذیه خوبی داشته باشید ژنتیک شما هم خیلی اثر گذار هست

طیبه خاکسار 1402/10/27

سلام من ۲۷ سالمه ۷۵ کیلویم چقدر باید کم کنم قدم ۱۶۷ هستش بهم میگین توروخدا ممنون میشم

کارشناس به اندام 1402/10/28

سلام عزیزم وزن مناسب برای شما 56 57 کیلو هست حدود 10 کیلو باید وزن و کاهش بدین

-ناشناس 1402/10/14

من بدون تردمیل می میرم 😢

- 1402/10/13

سلام من ۱۷ سالمه و قدم ۱۷۵ وزنم ۸۵ چطوری میتونم راهی برای کاهش وزن داشته باشم

کارشناس به اندام 1402/10/14

سلام عزیزم با برنامه دقیق واصولی میتونین یه راه درست برای کاهش وزن داشته باشید کافیه ازطریق لینک ثبت نام برنامه رو انجام بدین

-آیدا خورشیدی 1402/10/05

سلام من ۱۵سالمه و قدم ۱۵۹ هست وزنم هم ۶۴ هست میشه بگید چه وزنی مناسب من هست و چطور قدم بلند تر شه؟ و آیا با روزی نیم ساعت هوازی میتونم تو ۲ ماه ۵ کیلو کم کنم؟

کارشناس به اندام 1402/10/06

سلام نه عزیزم باید رژیم داشته باشید کنارش ورزشم باشه 48 50 کیلو مناسب شما هست که میتونین برای برنامه روی لینک بزنید وثبت نام انجام بدین

-حامد 1402/09/25

سلام من پسر هستم ۱۲ سالمه وزنم ۶۳ هست.اصلا چاق نیستم.به نظر شما چه قدی برای من مناسب است؟

کارشناس به اندام 1402/09/26

سلام عزیزم قد که دست خودمون نیست با این وزن حداقل۱۷۰ باید باشه

-مهدی اکبری 1402/09/15

سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۷۰ چه وزنی مناسبم هست

کارشناس به اندام 1402/09/16

سلام حدود 58 کیلو وزن مناسبی برای شما هست

-سکینه 1402/08/29

تا چند روز پا می‌توانم لاغر شویم

کارشناس به اندام 1402/08/30

عزیزم زمان نمیشه تعیین کرد بدن افراد باهم فرق داره درکنار رژیم ادامه بدین

-587 1402/08/13

سلام ببخشید من الان نزدیک سه ماه هست که دارم ورش می کنم غذا همخیلی کم می خورم کمی دست و پاهام لاغر شده نمی دونم چربی سوزوندم یا عضله سوزی14سالمه 107کیلو

کارشناس به اندام 1402/08/14

سلام عزیزم تست انالیز انجام ندادین اگر تغذیتون خوب باشه عضله حفظ وتقویت شده

-امیر چاقالو 1402/07/27

سلام من ۱۳ سالمه و ۵۵ کیلو هستم باید چکار کنم که وزنم کم بشه

کارشناس به اندام 1402/07/28

سلام عزیزم باید رژیم کنار ورزش وداشته باشید برای شروع میتونین روی لینک بزنیدوثبت نام برنامه روانجام بدین

-ARO 1402/07/05

سلام. من ۱۵ سالمه و ۳۷ کیلو هستم و ۸ ماهه تو خونه ورزش میکنم. دلم میخواد ورزش کردنو ادامه‌ بدم ولی تو همین وزن بمونم باید چیکار کنم پایین‌تر نره؟ اشکالی ک نداره؟😂🤦‍♀️

کارشناس به اندام 1402/07/06

سلام عزیزم باید تغذیه و دریافتی شما با نیاز بدنتون برابر باشه که کنار ورزش وزن ثابت بمونه

- 1402/07/04

سلام و خسته نباشید من ۱۴ سالمه میخاستم بگم که ورزش های هوازی اگه باتکرار مکرر انجام بشه میشه عضله سازی کنیم همراه با همین ورزش ها

کارشناس به اندام 1402/07/05

سلام سلامت باشید عزیزم باید ورزش قدرتی کنار تغذیه مناسب هم داشته باشید

-زهرا 1402/06/13

سلام من ۱۲ سالمه قدم ۱۵۶ وزنم ۵۷ میخوام با ورزش و رژیم لاغر شم باشگاه هم میرم و خیلی از عادت هام مثل بعضی از غذاهای را هم حذف کردم اذیت نشدم میخوام لاغر شم چه وزنی برسم خوبه ؟

کارشناس به اندام 1402/06/14

سلام زهرا خانم وزن مناسب برای شما 46 47 کیلو هست

-..... ::: 1402/06/09

سلام وقتتون بخیر من 13 سالمه قدم 168 دختر هستم و حدود 15 کیلو اضافه وزن دارم. البته من استخوان بندی نسبت به همسن هام خیلی درشت تر هست. من یک هفته میشه باشگاه رو شروع کردم و ایروبیک کار میکنم. رژیم غذایی هم از تمام گروه های غذایی به درستی استفاده میکنم و تنقلات رو هفته ای یکبار میخورم. به نظرتون در عرض چند ماه بتونم به وزن سلامتیم برسم؟

کارشناس به اندام 1402/06/10

سلام عزیزم طی حدود۵ ۶ ماه میتونین با وزن برسید

هلیا 1402/05/26

سلام من 18سالمه وزنم 70و قدم 160میخواستم راهنماییم کنید باچه ورزشهایی میتونم 10کیلو تو یک ماه کم کنم

کارشناس به اندام 1402/05/27

سلام عزیزم ده کیلو رو حداقل سه ماهه میتونین کم کنید باید رژیم داشته باشید ورزش خاصی شما رو لاغرنمیکنه برای کاهش وزن هم میتونین روی لینک بزنید وثبت نام کنید

-سسسسسسسسسسس 1402/05/23

سلام خسته نباشید من ۲۲ سالمه ۶ ماهه زایمان کردم قدم ۱۵۸ وزنم ۶۸ وزن مناسبم چقدره در عرض چند ماه لاغر میشم

کارشناس به اندام 1402/05/24

سلام سلامت باشیدعزیزم وزن مناسب شما 50 کیلو هست اگر غذای کمکی رو شروع کردین میتونین رژیم لاغری وشیردهی بگیرید زمانش به شرایط شما بستگی داره میتونین برای شروع روی لینک بزنید وثبت نام کنید

-صبا 1402/05/10

سلام ببخشید کاهش وزن زیاد با ورزش هم میتونه خطرناک باشه ؟

کارشناس به اندام 1402/05/11

سلام عزیزم در مدت زمان کوتاه بله به بدن اسیب میزنه

- 1402/05/08

سلام من ۴۳ سال دارم وقد۱۵۷ و۸۲وزن وساییدگی زانو ودیسک کمر خفیف دارم برای وزن کم کردن چه کار باید بکنم

کارشناس به اندام 1402/05/09

سلام عزیزم کافیه برنامه دقیق واصولی رو شروع کنید با کاهش هر یک کیلو از وزن فشار از روی مفاصل خیلی کمتر میشه برای برنامه میتونین روی لینک بزنیدوثبت نام کنید

-حامد 1402/05/02

سلام من ۱۴ سالمه وزنم ۱۰۳ و قدم ۱۸۳ میخوام تا ۶ ماه ۲۰ کیلو کم کنم مشکلی نیست؟یعنی تاثیر بدی نمیزاره؟

کارشناس به اندام 1402/05/03

سلام عزیزم چون سن رشد هستین روند کاهش وزن اهسته تر باید باشه برای شروع رژیم لاغری میتونین روی لینک بزنید وثبت نام کنید

....- 1402/05/01

سلام من ۱۴ سالمه و ۵۸ کیلو هستم و قدر ام هم ۱۵۶ چه ورزش هایس انجام بدم و حدودا عرض چقدر لاغر میشم راستی من رژیم غذایی دارم و روزی یک وعده غذا میخورم این مناسبه ؟

کارشناس به اندام 1402/05/02

سلام عزیزم رژیمتون مناسب نیست چون حتی نیازبدن تامین نمیشه ورزش هوازی و قدرتی و باهم انجام بدین خیلی سنگینم نباشه برای دریافت رژیم اصولی روی لینک بزنیدوثبت نام کنید