بهترین توصیه های یک پزشک برای بهینه سازی سطح انرژی

بسیاری از ما مقدار انرژی ای که واقعا باید داشته باشیم را در وجودمان نمی بینیم. تحقیقات نشان داده بسیاری از افراد بزرگسال، ضعف و خستگی ای که احساس می کنند را نوعی ناتوانی می دانند. در واقع این سبک زندگی افراد است که آنها را به سمت چنین اختلال انرژی می برد. چرا؟ درصد […]

بهترین توصیه های یک پزشک برای بهینه سازی سطح انرژی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 2624

تاریخ انتشار

بهترین توصیه های یک پزشک برای بهینه سازی سطح انرژی

بسیاری از ما مقدار انرژی ای که واقعا باید داشته باشیم را در وجودمان نمی بینیم. تحقیقات نشان داده بسیاری از افراد بزرگسال، ضعف و خستگی ای که احساس می کنند را نوعی ناتوانی می دانند. در واقع این سبک زندگی افراد است که آنها را به سمت چنین اختلال انرژی می برد. چرا؟

  1. درصد قابل توجهی از ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی کلیدی در روند فرآوری غذاها از بین می روند. به همین خاطر افرادی را می بینیم که در عین چاق بودن، دچار سوء تغذیه هستند و جالب است بدانید برای اولین بار در تاریخ بشر شاهد چنین پارادوکسی هستیم.
  2. تا 135 سال پیش ( زمانی که لامپ ها اختراع شدند ) میانگین خواب افراد 9 ساعت در طول شب بود و حالا این مقدار برای ما به کمتر از 7 ساعت رسیده است.
  3. سرعت ( و سطح استرس ) زندگی انسان بالا رفته و این فشارها روی سبک زندگی تاثیر منفی گذاشته است.

خبر خوب؟ بهینه سازی سطح انرژی بدن می تواند ساده باشد، فقط کافی است خیلی ساده این چهار گام را دنبال کنید تا از نتایجش شگفت زده شوید.

1- بدن خود را تغذیه کنید.

مصرف قند را محدود کنید ( به جز در شکلات اما به اندازه متعادل، شکلات یک غذای سالم به حساب می آید ) و به آرامی به سمت غذاها و غلات کامل بروید. همچنین توصیه می شود از مولتی ویتامین های پودری نیز استفاده کنید چون حاوی مقدار زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی، آمینو اسیدها و انرژی در یک بار مصرف هستند.

2- از بدن خود استفاده کنید.

وقتی بحث بهره وری پیش می آید، بدنمان رویکرد بسیار ساده ای دارد: ” استفاده کن یا از دستش بده “. بنابراین ورزش کنید؛ ترجیحا بیرون و زیر نور خورشید و مطمئن شوید از ورزشتان لذت می برید. برای مثال فعالیت هایی نظیر خرید و حتی نزدیکی می تواند چیزی برابر با ورزش با شدت متوسط باشد. برخی تحقیقات نشان داده اند همسرانی که رابطه جنسی منظمی دارند می توانند خود را 10 سال جوان تر نگه دارند. می توانید از یک گام شمار استفاده کنید و روزی حداقل 10.000 گام بردارید. به آرامی شروع کنید و به مرور خود را بهبود دهید.

3- بدنتان را استراحت دهید.

خواب انرژی بدن را باز می گرداند و عضلاتش را التیام می بخشد. از بی خوابی رنج می برید؟ کمک کننده ها به خواب طبیعی می توانند بسیار مفید واقع شوند. این موارد شامل ملاتونین، منیزیم و گیاهانی مانند تیانین، بادرنجبویه، کاهو وحشی، سنبل الطیب و گل ساعتی می شود. یک نکته ساده دیگر؛ رایحه اسطوخودوس نیز به خوابیدنتان کمک می کند. پس سعی کنید قبل از اینکه به رخت خواب بروید روی بالش یا بالای لبتان کمی از روغن یا عصاره اسطوخودوس اسپری کنید.

وقت خوابیدن ندارید؟ لیستی از چیزهایی که هر روز انجام می دهید و از آنها لذت نمی برید درست کنید. برای مثال تماشای اخبار معمولا پس از 5 یا 10 دقیقه غیر قابل تحمل می شود. توصیه می شود چنین فعالیت هایی که دوستشان ندارید را کنار بگذارید و از زمان بدست آمده برای استراحت کمک بگیرید.

4- به دنبال خوشبختی خود بروید.

اگر از زندگی تان متنفرید، انتظار نداشته باشید آنقدر انرژی داشته باشید که بتوانید بر خلاف مسیر زندگی به پرواز درآیید. از کارهایی که به طور معمول انجام می دهید یک لیست درست کنید. لیستتان دو ستون داشته باشد: یکی برای کارهایی که از انجامشان لذت می برید و یکی کارهایی که انجامشان اذیتتان می کند. قسمت کارهایی که از انجامشان بدتان می آید را تقسیم کنید به کارهایی که در صورت انجام ندادن آنها بازخواست می شوید و یا شغلتان را از دست می دهید و دیگر کارهایی که فکر می کنید باید انجام دهید. سعی کنید تمرکز انرژی خود را از روی این موارد بردارید و بیشتر مشغول فعالیت هایی شوید که حس خوبی به شما می دهند. اینکه چقدر حالتان بهتر می شود و چقدر پر انرژی تر می شوید شگفت زده تان خواهد کرد.

وقتی از شما خواسته می شود کاری را انجام دهید، ابتدا فکر کنید و ببینید چه حسی برایتان خواهد داشت. اگر حس خوبی نداشتید بگویید نه! این تجویز پزشک است.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
محصولات تغذیه سالم
محصول ورزش در خانه
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*