بهترین غذاهای پاییزی را بشناسید

فصل پاییز مدتی است که فرا رسیده و تغییرات را در دمای هوا، طبیعت، غذاها و البته لباس ها بسیار می بینیم هر فصلی از سال غذاهای خاص خود را دارد که با کمی هوشمندی می توانیم بهترین استفاده را از آنها ببریم اما غذاهای پاییزی بسیار  رنگ و ورارنگ و فوق العاده لذیذ هستند. […]

گلابی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 3407

تاریخ انتشار

فصل پاییز مدتی است که فرا رسیده و تغییرات را در دمای هوا، طبیعت، غذاها و البته لباس ها بسیار می بینیم هر فصلی از سال غذاهای خاص خود را دارد که با کمی هوشمندی می توانیم بهترین استفاده را از آنها ببریم اما غذاهای پاییزی بسیار  رنگ و ورارنگ و فوق العاده لذیذ هستند. اگر شما جزو افرادی هستید که تغذیه و سلامت اندام تان اهمیت می دهید بهتر است که با این غذاها آشنا شوید. بنابراین در ادامه لیستی از غذاهای پاییزی را به شما معرفی می کنیم که می توانید به سبد خریدتان اضافه کنید.

 گلابی

گلابی علاوه بر اینکه طعم شیرین و دلچسبی دارد، بعنوان یکی از غذاهای پاییزی پرخاصیت است. در کنار اینکه فیبر بسیار بالایی دارد مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی هم برای بدن فراهم می کند. پس می توانید به عنوان میان وعده روی گلابی حساب کنید.

بهترین غذاهای پاییزی - گلابی

کدو حلوایی

کدو حلوایی تنها جنبه دکوری ندارد! کدو حلوایی سرشار از پتاسیم و فیبر است. علاوه بر این ها،  کالری و قند پایینی نیز دارد و یک وعده از آن مقدار زیادی ویتامین را به بدن می رساند. بنابراین سعی کنید دستور پخت های مختلفی که کدو حلوایی در آنها به کار رفته را پیدا کنید و در این فصل مورد استفاده قرار دهید.

کدو حلوایی

کدو گردویی

کدو تنبل گونه های مختلفی دارد که یکی از آنها گردویی است. این نوع کدو سرشار از ویتامین A، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. پس از این به بعد، غذاهای پاییزی با مشارکت این نوع کدو برای خود و خانواده تان آماده کنید.

غذاهای پاییزی - کدو حلوایی

کلم بروکسل

فیبر به همراه مقداری پروتئین موجود در کلم بروکسل آن را به یکی از سوپر غذاهای پاییزی تبدیل کرده است. شاید کمتر این نوع کلم را دیده باشید، اما مدتی است فروشگاه ها توجه بیشتری به آن نشان می دهند پس شانس پیدا کردنش بیشتر شده است.

غذاهای پاییزی - کلم بروکسل

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین علاوه بر تنظیم قندخون، کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن می شود و فیبر بالای این موادغذایی به هضم بهتر کمک می کند.

سیب زمینی شیرین

دارچین

شاید نتوان نام آن را غذا گذاشت، ولی خواص زیادی دارد. این ادویه می تواند در غذاهای پاییزی قند خون را تنظیم، سوخت و ساز را تقویت کند.  همچنین هوس خوردن غذاهای شیرین را کنترل می کند و گزینه مناسبی برای کاهش کلسترول و وزن می باشد.

دارچین

تخمه کدو

تخمه کدوها سرشار از مواد مغذی هستند.  این غذا سرشار از پتاسیم، فیبر، امگا 3 و تریپتوفان که استرس را کاهش می دهد و به خواب کمک می کند. پس از آن به عنوان میان وعده و یا در سالاد استفاده کنید.

تخمه کدو

زغال اخته

زغال اخته سرشار از مواد ضد التهابی، ویتامین های C، A و K است. همچنین زغال اخته برای گوارش و پوست فوق العاده عمل می کند و با وجود پروبیوتیک برای باکتری های روده مفید است.

زغال اخته

تره فرنگی

این سبزی خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی در بدن را بالا می برد و برای بهبود گوارش به علت داشتن فیبر گزینه مناسبی است.

تره فرنگی

هویج وحشی ( سفید )

هویج وحشی سرشار از فیبر، فولات و پتاسیم است که برای عضلات بسیار مهم است. می توانید این نوع هویج را به صورت سرخ شده در غذاهای پاییزی خود استفاده کنید تا از خواص آن غافل نمانید.

هویج وحشی

سیب

سیب کم کالری مزایای بسیاری برای سلامت قلب دارد. همچنین برای کمک به کاهش وزن و کلسترول خون استفاده می شود.

سیب

گل کلم

گل کلم حاوی کربوهیدرات بسیار کم،  امگا 3 و ویتامین C، B است و برای کاهش وزن گزینه مناسبی است. علاوه بر اینها سیستم ایمنی بدن را نیز قدرتمند می کند.

گل کلم

 انار

فیبر بالای موجود در دانه های انار کمک فراوانی به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام می کند. شما می توانید دانه های انار را  به سالاد خود اضافه کنید تا هم شکلی زیبا بگیرد و هم خوش طعم تر شود.

انار

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*