تارت سیب و انجیر بدون شکر

فهرست مطالب (کلیک کنید) مواد لازم:روش پخت:اطلاعات تغذیه ای: این تارت خوش طعم را تا در فصل انجیر و سیب های صورتی هستیم برای خود درست کنید. بدون شکر بودن این دستور غذایی آن را تبدیل به یک میان وعده ی سالم کرده است. مواد لازم: 250 گرم انجیر خشک شده 200 گرم آرد ساده، […]

تارت سیب و انجیر بدون شکر - 1 - - آشپزی رژیمی
5 از 5

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 5291

تاریخ انتشار

فهرست مطالب (کلیک کنید)

تارت سیب و انجیر بدون شکر

این تارت خوش طعم را تا در فصل انجیر و سیب های صورتی هستیم برای خود درست کنید. بدون شکر بودن این دستور غذایی آن را تبدیل به یک میان وعده ی سالم کرده است.

مواد لازم:

250 گرم انجیر خشک شده
200 گرم آرد ساده، بعلاوه مقداری برای رول ها
175 گرم کره سرد، مکعبی
2 قاشق غذا خوری آب یخ
3 عدد تخم مرغ
یک دوم فنجان خامه
یک قاشق غذا خوری عصاره وانیل
2یا 3 عدد سیب صورتی، پوست کنده، بدون هسته، و نازک ورق ورق شده.

وسائل مورد نیاز: مخلوط کن، قالب شیار دار 23 سانتی متری

روش پخت:

انجیرها را در کاسه مقاوم در برابر حرارت قرار دهید، و سپس روی یک قابلمه آب جوش بگذارید و اجازه دهید یک ساعت بماند تا نرم شود. در همین حال خمیر را درست کنید. آرد و کره را در مخلوط کن قرار دهید و تا زمانی که به شکل بافت خرده نان به خود بگیرند مخلوطشان کنید. همینطور که مخلوط کن کار می کند به آرامی دو قاشق آب یخ اضافه کنید تا خمیر مانند توپ بهم بچسبد.
خمیر را به یک سطح آرد زده منتقل کنید و به شکل یک دایره 20 سانتی متری تختش کنید. خمیر را در بسته بندی پلاستیکی قرار دهید و اجازه دهید برای شکل گرفتن 10 دقیقه به حال خود بماند. خمیر را به یک دایره 30 سانتی تبدیل کنید، قالب 23 سانتی شیار دار را روی سینی شیرینی پزی قرار دهید.
خمیر را در قالب پهن کنید و اجازه دهید اضافه اش از اطراف قالب آویزان بماند. 15 دقیقه به حال خود بگذاریدش. فر را تا دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید، کف خمیر را با یک چنگال کمی خراش دهید، سپس داخل قالبی که خمیر شیرینی قرار دارد یک کاغذ پخت بگذارید و روی آن را با لوبیا پر کنید ( وقتی خمیر تارت را بدون پر کردن آن می پزید باید کف خمیر چیزی سنگین باشد که بالا نیاید و خمیر خراب نشود به همین دلیل لوبیا میریزیم ).
به مدت 15 دقیقه خمیر را بپزید، سپس کاغذ پخت و لوبیا ها را جدا کنید و 15 دقیقه دیگر تا زمانی که طلایی شود بپزیدش. سپس به مدت 10 دقیقه روی یک سینی سیمی قرارش دهید تا سرد شود. انجیرهای نرم شده را داخل مخلوط کن قرار دهید و تا زمانی که به شکل خمیر درآیند مخلوط کنید.
تخم مرغ ها، خامه و وانیل را داخل یک کاسه متوسط خوب بهم بزنید. دمای فر را تا 180 درجه سانتی گراد کاهش دهید، خمیر انجیر را به آرامی در کف خمیر شیرینی قرار دهید طوری که کاملا آن را بپوشاند.
برش های سیب را روی آن بچینید. میکس تخم مرغی که درست کردید را روی آنها بریزید. تارت را به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که طلایی شود بپزید، سپس می توانید همانطور گرم تارت را سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور غذایی برای 8 وعده در نظر گرفته شده است. هر وعده شامل یک قطعه از این تارت می باشد. اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این تارت می باشد.
کالری: 400
مقدار کل چربی در یک وعده: 22.80 گرم
چربی اشباع در یک وعده: 13.60 گرم
مقدار کل کربوهیدرات در یک وعده: 50.00 گرم
کربوهیدرات قندی در یک وعده: 23.50 گرم
فیبر در یک وعده: 5.40 گرم
پروتئین در یک وعده: 6.20 گرم
کلسترول در یک وعده: 119.00 میلی گرم
سدیم در یک وعده: 156.00 میلی گرم
کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*