ترفند هایی که حرفه ای ها به دوستان خود یاد میدهند

ترفند از بین بردن کالری دوست داشتید یک تیم رویایی برای کمک در طول برنامه داشتید؟ خب روز شانستان است. از کسانی که در رژیم خود موفق بودند و متخصصان تغذیه خواستیم تجربیات و ترفند هایی که در طول برنامه کمکشان کرده است را با ما به اشتراک بگذارند. این عجایب هفتگانه را وارد برنامه […]

ترفند هایی که حرفه ای ها به دوستان خود یاد میدهند - 16 - - برنامه ریزی رژیم
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 1976

تاریخ انتشار

ترفند از بین بردن کالری

ترفند هایی که حرفه ای ها به دوستان خود یاد میدهند - 18 - - برنامه ریزی رژیم دوست داشتید یک تیم رویایی برای کمک در طول برنامه داشتید؟ خب روز شانستان است. از کسانی که در رژیم خود موفق بودند و متخصصان تغذیه خواستیم تجربیات و ترفند هایی که در طول برنامه کمکشان کرده است را با ما به اشتراک بگذارند. این عجایب هفتگانه را وارد برنامه روزانه خود کنید، و از دیدن تاثیر این تغییرات کوچک شگفته زده شوید.

حس چشایی خود را گول بزنید

ترفند هایی که حرفه ای ها به دوستان خود یاد میدهند - 20 - - برنامه ریزی رژیم غده های چشایی روی زبان انعطاف پذیر هستند، وقتی نمیتوانند با غذاهایی که دوست دارند باشند به غذاهایی دل میبندند که با آنها هستند. مدتی شروع به خوردن غذاهای سالم کنید غذاهای کامل و طبیعی، غذاهایی که نمک، شکر، چربی ترانس و اشباع اضافی نداشته باشند. بعد از چند هفته خواهید دید این نوع غذاها برایتان دلپذیر تر و آشنا تر است.
( دیوید کاتز، رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری دانشگاه ییل )

هر روز کمی آزادی به خود بدهید

ترفند هایی که حرفه ای ها به دوستان خود یاد میدهند - 22 - - برنامه ریزی رژیم هر روز مقداری شکلات سیاه بخورید – منظور شکلاتی است به مقدار 100 کالری که 70% آن کاکائو باشد – با انجام این کار هوستان برای خوردن غذاهای شیرینی و حتی نمکی را مهار میکنید. احساس رضایت خواهید کرد و بی اختیار به سراغ کلوچه ها و چیپس ها نمیروید. مراجعینی که این کار را انجام دادند میگویند بعد از اینکه خوردن شکلات سیاه تبدیل به عادت شد دیگر حتی هنگام خرید هوس برداشتن چنین غذاهایی را نمیکنیم.
( سینتیا ساس، متخصص رژیم غذایی )

هوس خوردن را دفن کنید

ترفند هایی که حرفه ای ها به دوستان خود یاد میدهند - 24 - - برنامه ریزی رژیم اگر عاشق نوشابه یا غذای پرکالری دیگری مانند چیپس هستید، این نوع غذاها را در مکانی ناخوشایند مانند زیرزمین مخفی کنید. من این کار را امتحان کردم. دیگر آنچنان علاقه ای برای برداشتن آن غذا نداشتم و اگر هم به دنبالش میرفتم مجبور بودم کالری بیشتری بسوزانم.
( برایان وانسینک، دکتر و مدیر شرکت صنایع غذایی )

امگا 3 استفاده کنید

ترفند هایی که حرفه ای ها به دوستان خود یاد میدهند - 26 - - برنامه ریزی رژیم خود را عادت دهید 30 دقیقه قبل از ناهار و شام یک عدد کپسول امگا 3 ( 200 میلی گرم ) استفاده کنید. یا میتوانید 114 گرم ماهی قزل آلا سرخ نشده و یا دیگر ماهی ها را سه بار در هفته استفاده کنید، گزینه ی دیگر خوردن شش گردو قبل از ناهار و شام است. با تامین نیاز امگا 3 بدن هوس پرخوری کم میشود. دلیل این اتفاق این است که امگا 3 به آزاد شدن هورمون کوله ‌سیستوکینین کمک میکند، این هورمون اشتها را کم میکند،
( مایکل روزین، متخصص تغذیه در کلینیک کلیولند )

با یخ سفارش دهید

ترفند هایی که حرفه ای ها به دوستان خود یاد میدهند - 28 - - برنامه ریزی رژیم اگر به رستوران میروید لیوان خود را پر از یخ کنید. نوشیدن آب در طول وعده کمک میکند زودتر احساس سیری کنید. همچنین سردی آب بدن را مجبور به مصرف کالری میکند تا دمای آب سرد را کنترل کند. پس با نوشیدن آب یک تیرو دو نشان زدید.
( دیوید کریسچ، مربی خصوصی ستارگان معروف در نیویورک )

بشقابی مانند بشقاب یک خانم فرانسوی!

ترفند هایی که حرفه ای ها به دوستان خود یاد میدهند - 30 - - برنامه ریزی رژیم زنان فرانسوی وعده ای کوچک از غذاهای متنوع و پرخاصیت میل میکنند در حالی که زنان آمریکایی وعده ای بزرگ از غذاهای محدود و کم خاصیت استفاده میکنند. پس سعی کنید بشقاب غذایتان مانند زنان فرانسوی باشد. برای صبحانه یک تکه نان تست، مقداری کره و مربا به همراه یک میوه ( مثلا نصف موز ) و قهوه یا چای میل کنید. تنوع، رنگ و نحوه ی ارائه ی غذا میتواند کاری کند مغز فکر کند زیاد غذا خوردید و زودتر احساس سیری کنید.
( مرلی گولیانو، نویسنده ی کتاب ” زن فرانسوی هرگز چاق نمیشود ” )

سوختن را بالا ببرید

ترفند هایی که حرفه ای ها به دوستان خود یاد میدهند - 32 - - برنامه ریزی رژیم بعد از انجام تمرین با شدت متوسط یا شدید پروتئین میل کنید ( 45 دقیقه تا یک ساعت ) با این کار به عضلات خود کمک میکنید خود را ترمیم و عضله سازی کنند ( با اضفه شدن عضله بیشتر کالری میسوزانید ). پس برای اینکه بتوانید سریعتر چربی ها را آب کنید وقتی به ورزش میروید با خود میان وعده ای پروتئینی حدود 100 تا 200 کالری ببرید.
( تدی باس، تمرین دهنده ی خصوصی ستارگان سینما )

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*