تکنیک‌های مقابله با وسوسه را امتحان کنید

در بسياري موارد وسوسه شما، تنها براي روشن كردن سيگار است نه كشيدن آن. به عبارت ديگر مراسم در آوردن سيگار، گوشه لب گذاشتن و كبريت يا فندك روشن كردن و سپس روشن كردن سيگار و پك اول! قسمت اصلي وسوسه شما مي‌باشد. سعي كنيد با روشن كردن يك كبريت و فوت كردن آن، وسوسه […]

تکنیک‌های مقابله با وسوسه را امتحان کنید - 2 - - اخبار
5 از 5

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 3711

تاریخ انتشار

تکنیک‌های مقابله با وسوسه را امتحان کنید - 4 - - اخبار در بسياري موارد وسوسه شما، تنها براي روشن كردن سيگار است نه كشيدن آن. به عبارت ديگر مراسم در آوردن سيگار، گوشه لب گذاشتن و كبريت يا فندك روشن كردن و سپس روشن كردن سيگار و پك اول! قسمت اصلي وسوسه شما مي‌باشد. سعي كنيد با روشن كردن يك كبريت و فوت كردن آن، وسوسه خود را خاموش كنيد.
1- به وسوسه يك ايست پانزده‌ دقيقه‌اي بدهيد. با خود قرار بگذاريد كه اگر بعد از پانزده دقيقه هنوز وسوسه باقي بماند. مي‌توانيد مجدد مصرف كنيد.
2- تكنيك موج وسوسه: وسوسه مانند موجي است كه فراز و نشيب داشته. اگر بر روي موج وسوسه و نه در مقابل آن قرار بگيريد و فراز نشيب آن را طي كنيد، راحت‌تر دوره آن را سپري خواهيد كرد.
3- تكنيك تنفس دروني: با ده تنفس آرام‌بخش خود را از وسوسه رها كنيد. تصور كنيد كه با هر دم هوايي خنك و تازه و انرژي بخش وارد بدن شما شده و با بازدم كليه احساسات بد وسوسه و نااميدي از بدن خارج مي‌گردد. (استقرار در تمرين اين تكنيك باعث اثربخشي بيشتر آن در موارد بعدي مي‌گردد)
4- تكنيك استخر آرامش: در اين روش استخري پر از آب زلال را در نظر بگيريد كه با پرتاب يك سنگريزه در آن ابتدا مسير آن را تا رسيدن به كف استخر و سپس امتداد موج به وجود آمده تا لبه استخر را دنبال نموده و با آن به آرامش برسيد.
5- واژه هميشه را در زمان ترك از ذهن خود حذف كنيد.
6- از عود نترسيد.
7- با اهداف درازمدت هراسان نشويد. نوع وسوسه را شناسايي كنيد. گاهي اوقات وسوسه فقط براي روشن كردن سيگار مي‌باشد، نه كشيدن آن. در اين موارد روشن كردن عود يا شمع توصيه مي‌گردد. در زمان وسوسه از فعاليت‌‌هاي جايگزين مانند ورزش، موسيقي، كتاب بهره‌ برده و وقت خود را در مكان‌هايي كه مصرف دخانيات ممنوعيت و محدوديت داشته بگذرانيد (مانند مسجد، كتابخانه و استخر) در ضمن پيشاپيش از موقعيت‌هايي كه باعث ترغيب به مصرف مي‌گردد اجتناب نماييد.
در بسياري موارد وسوسه شما، تنها براي روشن كردن سيگار است نه كشيدن آن. به عبارت ديگر مراسم در آوردن سيگار، گوشه لب گذاشتن و كبريت يا فندك روشن كردن و سپس روشن كردن سيگار و پك اول! قسمت اصلي وسوسه شما مي‌باشد. سعي كنيد با روشن كردن يك كبريت و فوت كردن آن، وسوسه خود را خاموش كنيد. هرگاه وسوسه كشيدن سيگار شما را آزار مي‌دهد، وضعيتي آرام به خود بگيريد. تعداد 10 نفس عميق بكشيد و با هر دم و بازدم، احساس آرامش‌ بيشتر كرده، اضطراب را از وجود خويش دور كنيد. همچنين مي‌توانيد هنگام وسوسه به مكان‌هاي مذهبي يا ورزشي – فرهنگي مانند مسجد و يا استخر و كتابخانه برويد و اوقات فراغت خود را در اين مكان‌ها سپري كنيد. منبع:ماهنامه دنیای سلامت
5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*