برای حفظ سلامت پوست در ماه رمضان این کارها را فراموش نکنید

وقتی از حفظ سلامت پوست صحبت می کنیم، منظور همه ی مراقبت هاییست که برای بهبود، ترمیم و بازیابی پوست انجام می دهیم. حفظ سلامت پوست در هر شرایطی لازم است اما به این جهت به حفظ سلامت پوست در ماه رمضان تاکید بیشتری داریم که به دلیل نوشیدن آب کمتر در طول روز، سلول […]

حفظ سلامت پوست در ماه رمضان
5 از 5

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 8473

تاریخ انتشار

وقتی از حفظ سلامت پوست صحبت می کنیم، منظور همه ی مراقبت هاییست که برای بهبود، ترمیم و بازیابی پوست انجام می دهیم. حفظ سلامت پوست در هر شرایطی لازم است اما به این جهت به حفظ سلامت پوست در ماه رمضان تاکید بیشتری داریم که به دلیل نوشیدن آب کمتر در طول روز، سلول ها ذخایر آب خود را از دست می دهند و پژمرده می شوند. برای اینکه پوست شما در ماه رمضان خشک و تیره نشود، باید ساعاتی از روز را به مراقبت از آن اختصاص دهید و کارهای زیر را انجام دهید.

حفظ سلامت پوست در ماه رمضان

 

1- حفظ سلامت پوست در ماه رمضان ؛ تغییر شوینده ها

برای اینکه پوستتان خشک و تیره نشوید، شوینده ی صورت معمول خود را با یک پاک کننده حاوی اسید گلیکولیک ( پوست خشک – معمولی ) یا اسید سالیسیلیک ( پوست چرب ) عوض کنید.

 

2- حفظ سلامت پوست در ماه رمضان ؛ استفاده از اسکراب

اگر پوستتان حساس است بهتر است روزانه از پاک کننده های ملایم استفاده کنید. کرم های نرم کننده و آبرسان گزینه ی مناسبی هستند. علاوه بر مرطوب کننده ها هفته ای یکبار از اسکراب استفاده کنید.

 

3-حفظ سلامت پوست در ماه رمضان ؛ استفاده از محصولات مراقبت پوست

کرم های مراقبت از پوست معمول خود را با لوسیون ها یا سرم های مرطوب کننده سبک عوض کنید تا پوست بتواند نفس بکشد و جوش نزند. هر بار که صورت خود را می شویید، سرم مرطوب کننده بزنید تا مطمئن شوید پوستتان نرم و مرطوب باقی می ماند.

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ویتامین A و C هستند.

حفظ سلامت پوست در ماه رمضان

 

4- حفظ سلامت پوست در ماه رمضان ؛ استفاده از ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب در هر فصل و زمانی، حتی در فصل زمستان ضروری و لازم است. در ماه رمضان هم به دلیل از دست دادن آب بدن، پوست حساس تر می شود. بنابراین، مصرف ضد آفتاب ضرورت بیشتری پیدا می کند.سعی کنید ضد آفتابی انتخاب کنید که دارای UAV و UVB مناسب و همچنین SPF 50 باشد.

 

5- حفظ سلامت پوست در ماه رمضان ؛ انتخاب هوشمندانه غذا و فعالیت ها

سعی کنید در ماه رمضان از خوردن فست فود های چرب، قند و کربوهیدرات های تصفیه شده پرهیز کنید. البته مصرف غذاهای سالم همیشه اهمیت دارد، اما عدم مصرف فست فودها در ماه رمضان باعث می شود تا هم کمتر احساس تشنگی کنید، هم دچار افزایش وزن نشوید و هم پوست صاف و سالمی داشته باشید.

برای داشتن پوستی سالم سبزیجات تازه، پروتئین و میوه میل کنید.

ورزش کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید.

 

6- حفظ سلامت پوست در ماه رمضان ؛ خواب کافی

اگر می خواهید دور چشمانتان سیاه نشود و خسته به نظر نیایید شبها خوب بخوابید هر فردی روزانه تقریبا به 8 تا 10 ساعت خواب با کیفیت نیاز دارد.

 

حفظ سلامت پوست در ماه رمضان دکتر کرمانی

 

 

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
نسرین 1400/01/28

مطالب خیلی مفید بود