خواص درمانی روغن های طبیعی

اين روغن ها کاربردهاي درماني زيادي دارد از رفع سوختگي و ترميم بريدگي گرفته تا رفع علائم سرطان. روغن طبيعي در واقع ماده يا اسانس خوش بو و فراري است که از گياهان و گل ها، از طريق تقطير به دست مي آيد. از روغن هاي طبيعي قرن هاست که استفاده مي شود. روغن هاي […]

خواص درمانی روغن های طبیعی - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 1970

تاریخ انتشار

خواص درمانی روغن های طبیعی - 4 - - اخبار اين روغن ها کاربردهاي درماني زيادي دارد از رفع سوختگي و ترميم بريدگي گرفته تا رفع علائم سرطان. روغن طبيعي در واقع ماده يا اسانس خوش بو و فراري است که از گياهان و گل ها، از طريق تقطير به دست مي آيد.
از روغن هاي طبيعي قرن هاست که استفاده مي شود. روغن هاي طبيعي خاصيت درماني دارد و در حفظ سلامت روحي و جسمي بدن موثر است. به نقل از سايت «Readers Digest» اين روغن ها نه تنها خوش بو است بلکه نقش درماني نيز دارد. روغن طبيعي، مايع فراري است که از گياهان يا تخم گل ها، ميوه ها، ساقه ها، پوست درخت، ريشه و برگ ها به دست مي آيد. براي به دست آوردن يک شيشه روغن طبيعي نياز به چند صد کيلوگرم گل و برگ است.اين روغن ها کاربردهاي درماني زيادي دارد از رفع سوختگي و ترميم بريدگي گرفته تا رفع علائم سرطان. روغن طبيعي در واقع ماده يا اسانس خوش بو و فراري است که از گياهان و گل ها، از طريق تقطير به دست مي آيد. اين روغن ها اگرچه گران است اما مقدار کمي از آن براي رفع بسياري از بيماري ها کافي است. مهم ترين موضوع در اين زمينه انتخاب روغن مناسب براي هر شخص است زيرا هر فرد با توجه به ويژگي هاي جسمي، واکنش بدن، واکنش عاطفي و … نياز به روغن خاصي دارد.ارزش و اثربخشي برخي روغن ها ثابت شده است از جمله نعناع، استوقودوس، ليمو و …

چند روغن طبيعي و نحوه استفاده از آن
استوقودوس:

اين روغن آرامش بخش است و از حمله هاي عصبي مي کاهد، سيستم اعصاب را آرام مي کند و سوختگي خفيف پوست را تسکين مي بخشد. به طور معمول اين روغن روي بالشت، ملحفه، گردن، سينه و پيشاني ماليده مي شود تا خواب بهتري ايجاد کند.

نعناع:

سيستم عصبي را تحريک مي کند و ميزان اکسيژن خون را افزايش مي دهد. يک قطره روغن نعناع مساوي است با ۲۸ فنجان چاي گياهي، براي تمرکز مفيد است و هنگام ترکيب شدن با رزماري، به تقويت حافظه کمک مي کند. علاوه بر آن نعناع ناراحتي معده را برطرف مي کند و کاهش دهنده تب نيز است.

ليموترش:

اين ميوه براي از بين بردن زگيل مفيد است. ضدباکتري قوي به حساب مي آيد و خارش و زخم ها را درمان مي کند. کدري پوست را رفع و به سيستم ايمني بدن کمک مي کند و در تهيه مواد پاک کننده ضدباکتري از آن استفاده مي شود.

کندر:

اين روغن باعث تاثيرگذاري بيشتر روغن هاي ديگر مي شود و از طريق آن روند درمان بهتر طي مي شود. کندر قابليت از بين بردن سلول هاي سرطاني را دارد، با التهاب پوست و جوش هاي ريز مقابله مي کند.
منبع:روزنامه خراسان

 

امتیاز کاربرها
این مطالب را از دست ندهید ...
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*