خواص ضد پیری ورزش پیلاتس

آیا ورزش کردن باعث می شود زودتر سنمان بالا برود؟ با تمام تلاشی که برای متناسب و خوش فرم نگه داشتن خود می کنیم ممکن است گاهی به جای سود به ضررمان تمام شود. در سال 1982 من به اولین کلاس پیلاتس زندگیم رفتم، سالها بعد استادی که زیر نظرش کار می کردم را ملاقات […]

خواص ضد پیری ورزش پیلاتس - 1 - - ورزش و سلامتی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 2286

تاریخ انتشار

خواص ضد پیری ورزش پیلاتس

آیا ورزش کردن باعث می شود زودتر سنمان بالا برود؟ با تمام تلاشی که برای متناسب و خوش فرم نگه داشتن خود می کنیم ممکن است گاهی به جای سود به ضررمان تمام شود.
در سال 1982 من به اولین کلاس پیلاتس زندگیم رفتم، سالها بعد استادی که زیر نظرش کار می کردم را ملاقات کردم، رومانا کریزانووسکا آن زمان 70 سال سن داشت اما حرکاتش بهتر از یک فرد 20 یا 30 ساله بود.
من به مدت یک دهه زیر نظر او کار کردم و در این دوره همیشه از سطح آمادگی بدنی اش تحت تاثیر قرار می گرفتم. او بر این باور بود که پیلاتس چشمه ی جوانی است. اولین بار که این جمله را از او شنیدم 20 سالم بود و حالا که سه دهه بعد از آن زمان می گذرد به این حقیقت گواهی می دهم.
پیلاتس واقعا بدن و روح را جوان نگه می دارد، و این کار را از راه های خاصی انجام می دهد. می خواهید بدانید چطور؟ مسلم است که می خواهید، در اینجا چند مورد از راه هایی که پیلاتس را تبدیل به چشمه جوانی کرده است را می آورم.

1- تنفس

پیلاتس به ما می آموزد تا کامل و عمیق نفس بکشیم. اکسیژنی که در سلول ها اشباع می شود باعث بالا رفتن انرژی و همچنین توانایی های شناختی می شود. این یعنی در هر سنی که باشید کمتر احساس خستگی خواهید کرد.

2- ورزشی برای تمام بدن

پیلاتس ورزش تکرار زیاد حرکات نیست، با هر حرکت تکرار آهسته با فرم خوب انجام می شود. از تکرار های مکرر که در بعضی ورزش ها و جود دارد و باعث آسیب رسیدن به بدن می شود در امان هستید. وقتی ورزش به طور مساوی بین تمام نواحی تقسیم شود بدن به شکل متقارن قوی و قابل تحرک خواهد شد.

3- طیف کاملی از حرکات

هر حرکت در پیلاتس باعث ترویج طیف وسیعی از حرکت مفاصل می شود. چنین ورزشی باعث روانی مفاصل و حفاظت از بافت های سالم می شود. حفظ توانایی برای نشستن، ایستادن، زانو زدن و خم شدن کلید عمر طولانی و سلامت است.
در مقابل، اگر برای مدت طولانی روی دوچرخه ثابت تمرین کنید به شدت طیف حرکتی ستون فقرات را محدود می کنید و عضلات قفسه سینه و شانه ها را نیز سفت می کنید. بدن سفت در انجام حرکات نیز محدود است.
وقتی حرکاتتان محدود شود، بیشتر یکجا نشین می شوید و روند پیری تسریع می شود. سعی کنید حرکات متنوع پیلاتس را هر روز انجام دهید و از انجام یک نوع ورزش برای مدت طولانی بپرهیزید.

4- تنظیم

پیلاتس به ما می آموزد درون یک چهارچوب امن ورزش کنیم و با هر ورزش به شکل متقارن بدن را قوی کنیم. ما در یک جهت رانندگی می کنیم، در یک جهت بچه ها را بغل می کنیم و یا کیسه ها را بدست می گیریم، ورزشمان باید تلافی این فعالیت روزانه یک طرفه را دربیاورد.
متعادل و تراز نگه داشتن بدن کمک می کند از آسیب ها در امان باشیم، وقتی آسیب دیدگی محدود شود دیگر خبری از پیری زودرس هم نیست.

5- انتقال

عنصر ضد پیری مورد علاقه من. برای یک فرد معمولی اغلب آسیب دیدگی زمانی رخ می دهد که از یک فعالیت به فعالیت دیگر منتقل می شود. معمولا در ورزش پیلاتس بدون اینکه متوجه شویم، از یک حرکت به حرکت دیگر منتقل می شویم، بدن و ذهن تمرین داده می شوند تا بتوانیم روی حرکاتمان کنترل داشته باشیم.
پیلاتس حرکات ناگهانی را کم می کند تا خطر آسیب دیدگی به حداقل برسد. درمان های پزشکی کمتر مسلما شما را جوان تر نگه خواهد داشت. همه ورزش ها برای بدن مفید هستند اما برخی روتین های ورزشی نمی توانند از همه نظر به نفع بدن کار کنند، و انجام زیاد آنها در نهایت باعث خستگی و حتی آسیب دیدگی می شود.
سعی کنید طوری ورزش کنید که تعادل رعایت شود و به طرف آسیب دیدگی و التهاب بدن نروید. ورزش پیلاتس را اگر اصولی و زیر نظر یک مربی حرفه ای انجام دهید می توانید این تعادل را وارد برنامه ورزشی خود کنید.

 


کتاب معجزه ی برای چاق ها

 

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*