دندان‌ها چگونه دچار پوسیدگی می‌شوند؟

در دهان ما حدودا ۳۰۰گونه باکتری با ما همزیستی دارند که حدودا ۲-۳ گونه از آن‌ها ایجاد پوسیدگی می‌کنند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی دندانه دندان‌ها از دو جزء آلی و معدنی تشکیل شده‌اند. جزء آلی به صورت رشته‌های پروتئینی (کلاژن) چارچوبی را تشکیل می‌دهند که املاح (جزء […]

دندان‌ها چگونه دچار پوسیدگی می‌شوند؟ - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 2 دقیقه

تعداد بازدید 824

تاریخ انتشار

دندان‌ها چگونه دچار پوسیدگی می‌شوند؟ - 4 - - اخبار در دهان ما حدودا ۳۰۰گونه باکتری با ما همزیستی دارند که حدودا ۲-۳ گونه از آن‌ها ایجاد پوسیدگی می‌کنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و آموزشی دندانه دندان‌ها از دو جزء آلی و معدنی تشکیل شده‌اند. جزء آلی به صورت رشته‌های پروتئینی (کلاژن) چارچوبی را تشکیل می‌دهند که املاح (جزء معدنی) بر روی آن سوار شده ساختمان سخت دندان را ایجاد می‌کنند.

باکتری‌های پوسیدگی‌زا داخل دهان معمولا برای ادامه حیات، مواد قندی موجود در رژیم غذایی ما را تخمیر می‌کنند. حاصل تخمیر قند، تولید اسید است. هر وقت باکتری‌های پوسیدگی‌زا بیشتر از ۵۰دقیقه به صورت پلاک میکروبی روی دندان باقی بمانند، اسید تولید شده باعث حذف قسمت معدنی (جزء سخت) دندان می‌شود و با جایگزینی در جزء آلی (پروتئینی ونرم) آن اصطلاحا ایجاد پوسیدگی می‌کنند.
به همین دلیل است که دندان‌پزشکان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از پوسیدگی، فرصت استفاده از مواد غذایی را به باکتری‌ها ندهید؛ پس از خوردن هر وعده غذایی مسواک بزنید یا دستکم دهانتان را با آب بشویید.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*