دهان شویه ای قوی که می توانید در خانه بسازید

روغن های طبیعی قدرتی شگفت انگیز دارند که همیشه باعث تحسین من می شوند. من به روش های زیادی از این روغن های طبیعی برای مراقبت از پوستم و همچنین دیگر موارد مرتبط در زندگی استفاده می کردم. از روغن های نعنایی برای درست کردن خمیر دندان، از روغن درخت چای برای از بین بردن […]

دهان شویه ای قوی که می توانید در خانه بسازید
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 5812

تاریخ انتشار

دهان شویه ای قوی که می توانید در خانه بسازید

روغن های طبیعی قدرتی شگفت انگیز دارند که همیشه باعث تحسین من می شوند. من به روش های زیادی از این روغن های طبیعی برای مراقبت از پوستم و همچنین دیگر موارد مرتبط در زندگی استفاده می کردم. از روغن های نعنایی برای درست کردن خمیر دندان، از روغن درخت چای برای از بین بردن درد وحشتناک عفونت دندان و از روغن لیمو برای تمیز کردن کانترهای آشپزخانه استفاده می کنم.

دهان شویه طبیعی بسته به موادی که در آن به کار رفته می تواند برای خوش بو کردن دهان، کشتن باکتری هایی که باعث بروز پلاک و بیماری های لثه می شوند استفاده شود. درست کردن این دهان شویه کار بسیار آسانی است. البته واضح است که نباید نقش خمیر دندان را نیز در بهداشت دهان نادیده گرفت. شستن مرتب دندان ها بهترین روش دفاع در برابر بوی بد دهان است اما بسیاری از مردم تمرین بهداشت دهان و دندان را فراموش و تنها از دهان شویه استفاده می کنند.

مواد مصنوعی به کار رفته در بسیاری از دهان شویه های مرسوم در واقع مضر هستند و اگر داخل دهانتان حساس باشد باید بگویم خبر بدی است. در این نسخه دهان شویه ملایم دارچین ضد باکتری، رزماری، سیر و روغن های طبیعی – که نشان داده اند می توانند بهداشت دهان و دندان را بهبود ببخشند – حس تازه و خوبی به دهانتان منتقل می کنند. بعلاوه سطح بالای اوریک اسید موجود در روغن نارگیل که ضد میکروب و ضد باکتری است، آن را تبدیل به یک انتخاب طبیعی برای این دهان شویه کرده است.

بچرخانید

برای اینکه بهداشت دهان و دندان خود را به شکلی جدی تقویت کنید، این دهان شویه را به مدت بیش از 20 دقیقه در دهان خود بگردانید. این کار را به اصطلاح oil pulling نیز می گویند و کمک می کند سموم و باکتری ها خارج شوند و همچنین به سفید کنندگی دندان ها نیز کمک بسیاری می کند.

مواد لازم:

  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک قاشق غذا خوری آب گرم
  • دو قطره روغن طبیعی دارچین
  • دو قطره روغن طبیعی رزماری
  • یک قطره روغن طبیعی سیر

 

روش آماده سازی:

1- تمام مواد گفته شده را در یک کاسه ترکیب کنید. خوب بهم بزنید تا روغن نارگیل حالتی مایع به خود بگیرد.

2- حدود یک قاشق چای خوری از دهان شویه را در دهانتان بچرخانید، درست مانند دیگر دهان شویه ها. ( ابتدا شاید کمی عجیب و سخت باشد ولی  خیلی زود به این کار عادت می کنید )

3- وقتی کارتان تمام شد دهان شویه را از دهان بیرون بریزید.

4- باقی مانده دهان شویه را در یک ظرف مهر و موم شده نگهداری کنید تا یک ماه دوام بیاورد. با موادی که در این دستور گفته شد می توانید تا 6 مرتبه دهان خود را بشویید.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*