رعایت رژیم غذایی مناسب و بهبود علائم آسم

یک متخصص تغذیه با تاکید بر مصرف مواد سرشار از آنتی اکسیدان در مبتلایان به آسم گفت: این مواد به مقدار زیاد در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، مصرف روزانه 3 تا 5 واحد میوه و 5 تا 7 واحد از سبزیجات تازه تاثیر بسزایی در بهبود علایم آسم دارد. دکتر سید علی کشاورز در […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1034

تاریخ انتشار

رعایت رژیم غذایی مناسب و بهبود علائم آسم - 2 - - اخبار یک متخصص تغذیه با تاکید بر مصرف مواد سرشار از آنتی اکسیدان در مبتلایان به آسم گفت:

این مواد به مقدار زیاد در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، مصرف روزانه 3 تا 5 واحد میوه و 5 تا 7 واحد از سبزیجات تازه تاثیر بسزایی در بهبود علایم آسم دارد.

دکتر سید علی کشاورز در گفت وگو با ایسنا، گفت: حذف غذاهای آلرژی‌زا به ویژه در کودکان موجب درمان آسم‌های ناشی از حساسیت دارویی می‌شود.
وی افزود: مصرف اسیدهای چرب در رژیم غذایی خصوصا ماهی تاثیر به سزایی در بهبود آسم دارد. دکتر کشاورز با تاکید بر مصرف روزانه 300 میلی گرم روغن ماهی در کودکان گفت: حذف مارگارین و روغن نباتی و مصرف حداقل دو تکه ماهی چرب (مانند سالمون) به بهبود آسم کمک می‌کند. این متخصص تغذیه رعایت رژیم غذایی کم نمک را در کاهش نشانه‌های آسم موثر دانست و گفت: نمک طعام پاسخ راه‌های هوایی را افزایش داده و موجب افزایش حملات آسم می‌شود.

وی با تاکید بر مصرف مواد سرشار از آنتی اکسیدان در مبتلایان به آسم گفت: این مواد به مقدار زیاد در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، مصرف روزانه 3 تا 5 واحد میوه و 5 تا 7 واحد از سبزیجات تازه تاثیر بسزایی در بهبود علایم آسم دارد. کشاورز در پایان یادآور شد: مصرف منیزیم در بهبود آسم موثر است، این عنصر در آجیل و غلات کامل به وفور یافت می‌شود.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*