سال جدید رابطه ای جدید ( رابطه ای بی انتها )

بررسی روز عشق (سپندارمذگان ) یا ولنتاین نباید تنها روزی باشد که عشقتان را جشن میگیرید. برای بسیاری از ما همین که تعطیلات یا چنین روزهایی تمام می شود عشق و تعهد کنار می رود و در کارهای روزانه و نگرانی های شخصی خودمان گم می شویم. یک رابطه ی عاشقانه نباید اسیر غفلت شود، […]

سال جدید رابطه ای جدید ( رابطه ای بی انتها ) - 9 - - برنامه ریزی رژیم
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 14 دقیقه

تعداد بازدید 2612

تاریخ انتشار

بررسی

روز عشق (سپندارمذگان ) یا ولنتاین نباید تنها روزی باشد که عشقتان را جشن میگیرید. برای بسیاری از ما همین که تعطیلات یا چنین روزهایی تمام می شود عشق و تعهد کنار می رود و در کارهای روزانه و نگرانی های شخصی خودمان گم می شویم. یک رابطه ی عاشقانه نباید اسیر غفلت شود، این رابطه نیاز به تلاشی آگاهانه دارد تا به صورت ریشه ای رشد کند. هر موقع از سال را می توانید تبدیل به یک شام عاشقانه، شمع و فضایی آرامش بخش کنید.

شاید با اینکه به درستی این حقیقت پی برده اید اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید. برای اینکه به مسیر درست هدایت شویم، آنه پارکر مشاور سلامتی در آریزونا، پیشنهاداتی برای برقراری یک رابطه ی بی انتها و آرامش بخش با کسی که دوستش دارید را ارائه می دهد.

حاضر باشید

حاضر باشید

بهترین راه برای ارتباط با کسانی که دوستشان دارید این است که همیشه و همیشه و همیشه در کنارشان حاضر باشید. حاضر بودن یعنی در چیزی که در آن لحظه بین شما و او مشترک است کاملا درگیر باشید واقعا به افکارش توجه نشان دهید، تجربیات را با یکدیگر حس کنید و انجام دهید. وقتی با هم شام میل می کنید تلوزیون را خاموش کنید. عصرها تبلت و گوشی همراه خود را خاموش کنید تا زمانی کاملا مشترک را با شریک خود بگذرانید. زمانی را که با هم هستید را گوش دهید و تجربه کنید. شاید این کارها واضح و ساده به نظر بیاید، اما به این فکر کنید که تا به حال چند بار با اینکه حضور داشتید حواستان جای دیگر بوده و توجهی نداشتید! این حالت باعث می شود رابطه سریع پژمرده شود.

مثبت باشید

مثبت باشید

با اینکه به خاطر صفات مثبت همسر خود عاشق او شده ایم، اما فشارها و اضطراب های روزانه منفی نگری را برایمان بسیار راحت می کند. مطمئن شوید که وجدانتان کار می کند، و حتی در میان قهرها هم به کارهای خوب طرف مقابلتان اعتبار دهید. در برابر هر احساس یا تعامل منفی بین یکدیگر، پنج احساس و تعامل مثبت ببینید. پس به جای اینکه روی اختلاف خود با همسرتان تمرکز کنید به این توجه کنید که چه خصوصیاتی از او را دوست دارید.

ایجاد احترام

ایجاد احترام

احترام به یکدیگر یعنی به یاد بیاورید که شما دو فرد متفاوت هستید، با دیدگاه های متفاوت، دو سابقه و راه متفاوت، در مقاله ای که در سال 2000 مجله آمریکایی روان درمانی در مورد عشق رمانتیک و موانع آن منتشر کرد، ایده احترام به هر فرد اینگونه بیان شده بود که شریک زندگی خود را به صورت جدی یک فرد دیگر ببینید. مقاله اینگونه نظریه داده بود که برای ابراز عشق تمام و کمال به فردی دیگر، این بسیار ظروری است که درک کنید طرف مقابل درست مانند شما دنیای خود را دارد، دارای حقوق، ارزش ها، اهداف زندگی، تجربه از شادی و رنج خاص خود است. ارج نهادن به تفاوت ها درست مانند شباهت ها مهم است. ما همه دوست داریم برای کسی که هستیم و چیزهایی که منحصر به فردمان می کند مورد احترام قرار بگیریم.

کنجکاو باشید

کنجکاو باشید

افراد دوست دارند کسی که مورد توجهشان است نیز به آنها توجه نشان دهد و به آنچه برایشان مهم است اهمیت دهد. نسبت به شریک خود کنجکاو باشید و به او علاقه نشان دهید. فکر نکنید که جواب تمام سوالات، احساسات، افکار و تجربه هایش را میدانید. هرچقدر هم که فکر میکنید شریک خود را می شناسید باز هم از شناخت خود تا واقعیت او فاصله ایجاد کنید و فرصتی برای شناساندن خود و به او و او به شما ایجاد کنید. مطمئن شوید اوقاتی را به صحبت کردن، پرسش و به اشتراک گذاشتن افکار و تجربیات روزانه با او می گذارید. کشف کردن یکدیگر برای یک رابطه حیاتی و جذاب است.

واقعا گوش دهید

واقعا گوش دهید

اصلا مهم نیست که موضوع سر اختلاف نظر شماست و شما تلاش می کنید حل و فصلش کنید. وقتی با همسر خود صحبت می کنید عمیقا به او گوش دهید حال این صحبت درباره احساسات و افکار است یا درباره کارهای معمول روز فرقی ندارد. کلید کار این است که واقعا گوش دهید. گوش دادن واقعی تنها به معنی توجه نشان دادن نیست، بلکه این است که آنچه فرد مقابل می گوید را بدون تفسیر، بدون مفروضات، و بدون تدافع در نظر بگیرید. پس یک از راه های رابطه ای بهتر این است که شنونده ی خوبی باشیم، اما چگونه شنونده ای بهتر باشیم: برای مثال، وقتی شریکتان صحبت می کند توجه نشان دهید، سوال بپرسید تا متوجه شوید، اجازه دهید شریکتان متوجه درک و حمایت شما به صورت جسمی و شفاهی بشود.

حق به جانب نباشید

حق به جانب نباشید

وقتی بین شما و شریکتان اختلاف پیش می آید خود را کاملا حق بجانب نبینید طوری که دید خود نسبت به آنچه مهم است از دست بدهید. حق به جانب بودن فقط باعث ایجاد مانع و بدتر شدن اوضاع می شود. در بیشتر مواقع اصلا مهم نیست که واقعا کدام طرف حق دارد، چیزی که مهم است نحوه ی ارتباط، گوش دادن، بحث کردن و ایجاد نتیجه ای سازنده است.

مراقبت لمسی

مراقبت لمسی

لمس کردن برای سلامت ما ضروری است. مراقبت لمسی یکی از بهترین انواع لمس است، که باعث منتشر شدن مواد بیوشیمیایی مفید در بدن می شود، از جمله اکسی توسین در مغز، اکسی توسین باعث می شود پاسخ های استرسی از جمله اظطراب کاهش بیابد، همچنین باعث تنظیم رفتارهای اجتماعی می شود، مانند مراقبت روانی، اعتماد و رفتار جنسی. از این ماده به عنوان هورمون عشق نیز نام می برند. اکسی توسین کمک می کند با کسی که دوستش داریم احساس ارتباط و امنیت کنیم. تنها مقدار مراقبت لمسی می تواند کارهای زیادی انجام دهد.

با هم خوش بگذرانید

با هم خوش بگذرانید

داشتن اوقات خوش و شادی به صورت مشترک نیز از موارد مهم برای زنده نگه داشتن یک رابطه است. در یک تحقیق 100 زوج که بیش از 45 سال با هم زندگی کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند تا مشخص شود عوامل یک ازدواج پایدار و رضایت بخش چیست. از هر چهار زوج در این تحقیق یکی از آنها عامل ازدواج خود را حس شوخ طبعی می دانستند. راه هایی زیادی برای شادی و خوش گذراندن به صورت مشترک وجود دارد، و انجام منظم این کارها برای پایداری عشق و تداوم رابطه بسیار مهم است. مطمئن شوید ایجاد فضا برای داشتن اوقاتی خوش در صدر لیست اولویت هایتان باشد.

شرکت در یک هدف مشترک

شرکت در یک هدف مشترک

در یک هدف، علاقه و نیت با هم مشترک شوید. زوج هایی که رابطه ای قوی و سالم با یکدیگر دارند در زندگی اهداف و نیاتی مشترک تعیین کرده اند تا به زندگیشان معنا دهد. این کار نه تنها باعث ایجاد نقاط مشترک در ارتباط می شود، بلکه به هر دوی شما حس همکاری در عملی بزرگتر از خود می دهد. شما و شریکتان شاید بخواهید وقتتان را در یک فعالیت داوطلبانه یا مراسم مذهبی و معنوی بگذرانید. انجام چنین فعالیت هایی به صورت مشترک دوستی را بین شما عمیق تر می کند. همچنین به عنوان یک زوج برای خود انگیزه، مقصد و معنا ایجاد می کنید.

شما چه فکری می کنید؟

توصیه های شما برای ساخت یک رابطه ی پایدار چیست؟ آیا شما و شریکتان از این لیست چیزی را امتحان کردید؟ برای انجام یکی از آنها برنامه دارید؟ با گذاشتن نظر خود در قسمت پایین ما و دیگران را نیز در افکار خود سهیم کنید.

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*