سس تند چگونه می تواند به کاهش وزنمان کمک کند؟

سس تند چگونه می تواند به کاهش وزنمان کمک کند؟ اگر به تندی علاقه دارید باید بگویم آدم خوش شانسی هستید. سس تند علاوه بر طعم عمیقی که دارد می تواند به کاهش وزنتان هم کمک کند. پنج دلیل برای استفاده از سس های تند را می گویم: 1- کالری بالایی ندارند: سس تند طعمی […]

سس تند چگونه می تواند به کاهش وزنمان کمک کند؟ - 1 - - اخبار
5 از 5

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 8656

تاریخ انتشار

سس تند چگونه می تواند به کاهش وزنمان کمک کند؟

سس تند چگونه می تواند به کاهش وزنمان کمک کند؟

اگر به تندی علاقه دارید باید بگویم آدم خوش شانسی هستید. سس تند علاوه بر طعم عمیقی که دارد می تواند به کاهش وزنتان هم کمک کند. پنج دلیل برای استفاده از سس های تند را می گویم:

1- کالری بالایی ندارند: سس تند طعمی قوی و شدید دارد اما اصلا کالری اش بالا نیست. البته سس های مختلف از نظر کالری با یکدیگر متفاوتند اما هر قاشق سس تند حدود 6 کالری دارد.

2- سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد: سس تند مقدار ویتامین C و کپسایسین را بالا می برد. کپسایسین که در فلفل تند پیدا می شود دلیل اصلی سوزاننده بودن فلفل است. اما علاوه بر تاثیر روی عطر و طعم، ویتامین C و کپسایسین هر دو نشان داده اند که می توانند باعث بالا رفتن سرعت سوخت و ساز بدن شوند.

3- باعث طول عمر می شود: تحقیقات اخیر نشان داده افرادی که مرتب از غذاهای تند استفاده می کنند ممکن است بیشتر از دیگران عمر کنند.

4- کمک می کند از غذا احساس رضایت پیدا کنید: وقتی سس تند باشد تنها کمی از آن هم می تواند زیاد باشد! لازم نیست همه غذای خود را با آن بپوشانید، برای سطح سدیم تان هم خوب نیست این کار. اما وقتی مقداری سس تند روی غذایتان باشد مجبورید برای اینکه زیاد نسوزید غذا را آرامتر از همیشه بجوید. سس تند یکی از موثر ترین راه ها برای کند کردن سرعت غذا خوردن است. وقتی آرام غذا می خورید مغز فرصت می کند پیام معده مبنی بر سیر شدن را دریافت کند و از پرخوری جلوگیری نماید.

5- می تواند اخلاقتان را بهتر کند: کپسایسین می تواند باعث بالا رفتن اندورفین شود. اندورفین نه تنها سوزاننده بودن لقمه ی بعدی که می خورید را کم می کند، بلکه روی بهتر شدن خلق و خو نیز تاثیر می گذارد.

مطالب مرتبط :
عشق به غذاهای تند چه چیزی درباره شما می گوید ؟
 

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

 

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-رعا 1402/07/12

میخواهم لاغر شوم

کارشناس به اندام 1402/07/13

عزیزم برای لاغری وکاهش وزن شما میتونین با برنامه درست پیش برید درکنار کاهش وزن عادتهای خوردن هم اصلاح بشه روی لینک بزنید وثبت نام کنید