سهم استرس در بروز بیماریهای قلبی

رئیس بخش قلب بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با اشاره به سهم بیماریهای قلبی در کاهش عمر مفید انسانها، تاکید کرد: آمارها نشان می دهد در بعضی از کشورها تا 50 درصد مرگ و میرها به مشکلات قلبی و عروقی مربوط می شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر بابک شریف کاشانی در […]

سهم استرس در بروز بیماریهای قلبی - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 5 دقیقه

تعداد بازدید 1561

تاریخ انتشار

سهم استرس در بروز بیماریهای قلبی - 4 - - اخبار

رئیس بخش قلب بیمارستان دکتر مسیح دانشوری با اشاره به سهم بیماریهای قلبی در کاهش عمر مفید انسانها، تاکید کرد: آمارها نشان می دهد در بعضی از کشورها تا 50 درصد مرگ و میرها به مشکلات قلبی و عروقی مربوط می شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر بابک شریف کاشانی در خصوص عوامل خطرزا در بروز بیماریهای قلبی گفت: بیماریهای قلبی عروقی یکی از شایعترین بیماریهای امروزی انسان است و عوامل متعددی باعث افزایش شیوع آنها شده که می توان از مهمترین عوامل به مصرف دخانیات، فشار خون بالا، بیماری قند، چربی خون بالا و نحوه زندگی غلط نظیر بی تحرکی، رژیم های غذایی نامناسب و استرس بالا اشاره کرد.
دانشیار قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با نقش استرس در ایجاد بیماریهای قلبی اظهار داشت: استرس عامل اصلی بیماریهای قلبی نیست اما نقش موثری در تشدید بیماری و عوامل ذکر شده دارد بنابراین دوری از استرس در صورت امکان برای بیماران قلبی توصیه می شود.
دوری از تمام ریسک فاکتورها یا عوامل خطر مثل عدم مصرف دخانیات، کنترل و درمان فشار خون، پیشگیری از دیابت، ورزش کردن، رژیم غذایی صحیح و…، از نکات حائز اهمیت در محافظت از بروز بیماریهای قلبی است.
شریف کاشانی با اشاره به لزوم رعایت نکات تغذیه ای برای جلوگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی تاکید کرد: همه باید در رژیم تغذیه ای خود نکاتی نظیر کاهش مصرف نمک، کاهش استفاده از چربی های اشباع شده، مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات و پرهیز از مصرف زیاد غذاهای آماده یا همان فست فودها را رعایت کنند. وی با بیان اینکه بیماریهای قلبی در کاهش عمر مفید انسانها تاثیر به سزایی دارند، گفت: یادمان باشد که بیماریهای قلبی عروقی به موازات بدخیمی ها (سرطانها) به عنوان شایعترین علت مرگ و میر شناخته شده اند و همچنین از عوامل مهم در ایجاد از کار افتادگی هستند.
آمارها نشان می دهد در بعضی از کشورها تا 50 درصد مرگ و میرها به مشکلات قلبی و عروقی مربوط می شود و نکته مهم این است که با ترک سیگار، کنترل فشار خون و درمان دیابت و چربی خون می توان به طرز چشم گیری این آمار را کاهش داد.
عضو هیئت اجرایی انجمن نارسایی قلب جهانی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مناسب برای جلوگیری از بروز بیماریهای قلبی عروقی اظهار داشت: این امر که پیشگیری همیشه از درمان بهتر است بر کسی پوشیده نیست.
هزینه درمان، مدت بستری شدن و از کارافتادگی در بیماران قلبی به حدی است که اهمیت پیشگیری را دو چندان می کند فقط کافی است بدانیم سیگار کشیدن شایعترین علت مرگ و میر قابل پیشگیری در دنیا است.
برای خود مراقبتی با رعایت چند نکته ساده بهداشتی بخصوص ترک سیگار و کنترل فشار خون می توان از سالها درد و رنج بیماریهای قلبی عروقی پرهیز کرد.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*