شاید دلیل وزن کم نکردنتان این باشد

شاید دلیل وزن کم نکردنتان این باشد وقتی می خواهید برای کاهش وزن خود برنامه ریزی کنید بهتر است به جای اینکه دائما به دنبال کالری ها باشید نگاهی هم به مقدار پروتئین هر غذا بکنید. اگر تا به حال توجهی به این قسمت از برنامه غذایی نداشتید برایتان توضیح می دهیم که چرا پروتئین […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 1315

تاریخ انتشار

شاید دلیل وزن کم نکردنتان این باشد

شاید دلیل وزن کم نکردنتان این باشد

وقتی می خواهید برای کاهش وزن خود برنامه ریزی کنید بهتر است به جای اینکه دائما به دنبال کالری ها باشید نگاهی هم به مقدار پروتئین هر غذا بکنید. اگر تا به حال توجهی به این قسمت از برنامه غذایی نداشتید برایتان توضیح می دهیم که چرا پروتئین اینقدر مهم است.
راضی نگهتان می دارد: ایستر بلوم، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب ” Cavewomen Don’t Get Fat ” می گوید: غذاهای سرشار از پروتئین اشتها را تنظیم می کند، چون کار هضم، متابولیزم، و استفاده شان طول می کشد این یعنی بدن برای پردازش پروتئین مجبور است کالری بیشتری مصرف کند. ایستر متوجه شد بسیاری از مراجعانش از زمانی که شروع به خوردن غذاهای پروتئینی کردند توانستند وزن بیشتری کم کنند.
بافت عضلانی را ترمیم می کند: یک تحقیق اخیرا نشان داد علاوه بر ورزش مرتب، دو برابر کردن پروتئین دریافتی، می تواند کلید کاهش وزن بدون از دست دادن بافت عضلانی باشد.
تیم ریچ، مربی ورزش می گوید: هر کسی که تمرین قدرتی و استقامتی انجام می دهد، درست بعد از ورزش حداقل 10 گرم پروتئین نیاز دارد، تا مطمئن شود بدنش برای ترمیم عضلات و ریکاوری مواد مغذی مناسب را دریافت کرده است. بسیار مهم است که بعد از ورزش میان وعده ای مناسب و هوشمندانه استفاده شود.
کمک می کند فرای کالری را ببینید: مسلم است که دانستن کالری غذایی که می خورید کمک می کند به هدف کاهش وزنتان برسید، اما این همه چیز نیست. غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، ماهی، آجیل ها و … شاید به نظر پرکالری بیایند، اما باعث سلامت برنامه غذایی و بالا نگه داشتن سطح انرژی فرد رژیم گیرنده می شوند.
پس اگر می خواهید در برنامه غذایی خود موفق شوید بهتر است جایی را برای پروتئین ها تعریف کنید.
کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*