شربت پرتقال را به این شکل درست کنید

به روز های مهمانی و پذیرایی نزدیک می شویم و ما هم از آنجا که همیشه دوست داریم هوای شما را داشته باشیم این هفته یک شربت پرتقال ویژه و خاص را به شما معرفی می کنیم. این شربت خوش طعم به دو دلیل خیلی مورد توجه است، اول اینکه درست کردنش فوق العاده آسان […]

شربت پرتقال را به این شکل درست کنید
5 از 5

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 10928

تاریخ انتشار

شربت پرتقال را به این شکل درست کنید

به روز های مهمانی و پذیرایی نزدیک می شویم و ما هم از آنجا که همیشه دوست داریم هوای شما را داشته باشیم این هفته یک شربت پرتقال ویژه و خاص را به شما معرفی می کنیم. این شربت خوش طعم به دو دلیل خیلی مورد توجه است، اول اینکه درست کردنش فوق العاده آسان است، و دوم اینکه طعمش از شربت های پرتقالی که می خرید خیلی پرتقالی تر است!

مواد لازم:

10 عدد پرتقال متوسط

2 و یک دوم فنجان آب

یک فنجان شکر

یک سوم فنجان آب لیموی تازه ( 2 لیمو متوسط )

پوست روی پرتقال ( اختیاری )

برگ نعناع ( اختیاری )

با دقت پوست روی دو پرتقال را با پوست کن سبزیجات جدا کنید، تنها قسمت نارنجی را نیاز داریم  پس قطعات سفید را از پوست کنار بزنید. پوسته هایی که کندید را به صورت خلالی برش بزنید و کنار بگذارید. پرتقال ها را به دو نیم برش دهید و با استفاده از یک آبگیر میوه پرتقال ها را آبگیری کنید. از 10 پرتقالی که دارید باید حدود 2 و دو سوم فنجان آب پرتقال بدست بیاید.

در یک ماهی تابه گود متوسط 2 و یک دوم فنجان آب را به همراه شکر ترکیب کنید و سپس به جوش بیاوریدشان. پوسته پرتقال ها را به آب و شکر اضافه کنید، حرارت را کاهش دهید، و به مدت 5 دقیقه اجازه دهید جوش بخورند. میکس شکر را از یک صافی به درون یک کاسه بریزید. مایع بدست آمده را نگه دارید و قسمت جامد را دور بیاندازید. اجازه دهید کاملا سرد شود.

آب پرتقال و آب لیمو را به ترکیب شکر و آبی که درست کردید اضافه کنید. خوب بهم بزنید، ترکیب به دست آمده را داخل ظرف مخصوص فریزر بریزید و آنقدر در فریزر نگه دارید که حالتی تگری به خود بگیرد ( یعنی هم یخ باشد هم مایع ). هنگام سرو کردن می توانید از پوست روی پرتقال و همچنین برگ نعناع برای تزئین شربت ها استفاده کنید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور برای 12 وعده در نظر گرفته شده است، هر وعده شامل یک دوم فنجان می شود.

اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این دستور می شود.

کالری: 91

کالری از چربی در یک وعده: 0 درصد

چربی در یک وعده: 0 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 0 گرم

چربی غیر اشباع در یک وعده: 0 گرم

پروتئین در یک وعده: 0.4 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 23.1 گرم

فیبر در یک وعده: 0.2 گرم

کلسترول در یک وعده: 0 میلی گرم

آهن در یک وعده: 0.1 میلی گرم

سدیم در یک وعده: 1 میلی گرم

کلسیم در یک وعده: 5 میلی گرم

نکته: این شربت به عنوان یک نوشیدنی برای کسانی که سعی در اضافه کردن وزن دارند گزینه مناسبی به حساب می آید. یک لیوان آن برابر است با 182 کالری که مقدار قابل توجهی است. اما عزیزانی که سعی در کاهش وزن دارند با اینکه مصرف چنین حجمی از کالری به صورت مایع توصیه نمی شود اما از آنجا که این شربت طعمی قوی دارد می توانید تنها مقداری از آن را ( مثلا یک چهارم فنجان ) با آب ترکیب کنید و استفاده کنید.

 

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*