عرق بدن عامل شیوع باکتر‌ی‌ها

متخصصان دریافتند دست‌های عرق کرده، سطوح برنجی نظیر دستگیره در و شیر آب را به باکتری‌ها آلوده می‌کنند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، به گفته متخصصان، عرق بدن انسان از آنچه تصور می‌کنیم آلوده‌تر است و تاثیر ضدباکتریایی سطوح و ابزار تهیه شده از فلز برنج در صورت تماس با دست‌های عرق […]

عرق بدن عامل شیوع باکتر‌ی‌ها - 2 - - اخبار
5 از 5

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1650

تاریخ انتشار

عرق بدن عامل شیوع باکتر‌ی‌ها - 4 - - اخبار متخصصان دریافتند دست‌های عرق کرده، سطوح برنجی نظیر دستگیره در و شیر آب را به باکتری‌ها آلوده می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، به گفته متخصصان، عرق بدن انسان از آنچه تصور می‌کنیم آلوده‌تر است و تاثیر ضدباکتریایی سطوح و ابزار تهیه شده از فلز برنج در صورت تماس با دست‌های عرق کرده ظرف چند ساعت از بین ببرد. وجود مس در اشیاء برنجی همچون لوله‌ها و شیر آب و دستگیره‌های در، تاثیر ضدمیکروبی دارد و معمولا از این فلز برای جلوگیری از شیوع‌ میکروب‌ها و بیماری‌ها در مدارس و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. هرچند تماس عرق دست انسان با اشیاء برنجی می‌تواند به اندازه کافی موجب زنگ‌زدگی فلز برنج شود که این امر نیز به نوبه خود بر قابلیت فلز مس در از بین بردن طیفی از میکروارگانیسم‌ها تاثیر منفی می‌گذارد و خاصیت ضدباکتریایی مس را کاهش می‌دهد.
«جان باند»، یکی از متخصصان این مطالعه گفت: تاثیر ضدمیکروبی مس از صدها سال پیش شناخته شده است. این طور تصور می‌شود که این تاثیر ضدمیکروبی حاصل تبادل بار بین مس و باکتری است که به تجزیه DNA ‌باکتری می‌انجامد.

به گزارش ورلد ساینس ریپورت، جان باند تاکید کرد که نمک موجود در عرق بدن، فلز را پوسیده می‌کند و لایه‌ای از اکسید فلزی بر سطح آن بوجود می‌آورد و روند پوسیدگی اتفاق می‌افتد و همین امر به انتقال عوامل بیماری‌زا می‌انجامد.

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*