علائم بیماری و مشکلات قلبی که همه باید بدانند

بیماری عروق کرونر یکی از عوامل شایع مرگ و میر و ناتوانی در دنیا است. یکی از علائم بیماری قلبی که اکثر افراد از آن باخبر هستند درد در وسط قفسه سینه هنگام راه رفتن، بلند کردن وسایل سنگین یا بالا رفتن از پله‌هاست. اگر این‌ها از علائم مشکلات قلبی قریب‌الوقوع باشند، درد قفسه سینه […]

با دانستن علائم بیماری و ناراحتی قلبی می توان از بروز این حملات پیشگیری کرد.
5 از 5

زمان مطالعه 24 دقیقه

تعداد بازدید 22450

تاریخ انتشار

بیماری عروق کرونر یکی از عوامل شایع مرگ و میر و ناتوانی در دنیا است. یکی از علائم بیماری قلبی که اکثر افراد از آن باخبر هستند درد در وسط قفسه سینه هنگام راه رفتن، بلند کردن وسایل سنگین یا بالا رفتن از پله‌هاست. اگر این‌ها از علائم مشکلات قلبی قریب‌الوقوع باشند، درد قفسه سینه با استراحت از بین می‌رود. اگر نشان از یک حمله قلبی باشند که جان فرد را مورد تهدید قرار می‌دهند، درد قفسه سینه با استراحت نیز ادامه پیدا خواهد کرد. اما بیماری قلبی علائم دیگری نیز دارد که کمتر کسی از وجود آن‌ با خبر است. در این مقاله به این دسته از علائم ناراحتی قلبی می‌پردازیم.

برخی علائم بیماری ها و مشکلات قلبی نزد افراد مختلف ناشناخته هستند و لازم است این علائم را بهتر بشناسیم.

مواردی که باید درباره علائم مشکلات قلبی بدانید

1- درد قفسه سینه

درد قفسه سینه حتما نباید دردناک یا در قسمت قفسه‌ی سینه باشد. درد شاید بیشتر به شکل فشار، سفتی یا تنگی نفس خودش را نشان بدهد. این درد و فشار حتی می‌تواند در شانه‌ی سمت چپ، گلو، فک یا پشت نیز حس شود. برای سکته‌ی قلبی حتما لازم نیست درد قفسه سینه یا فشار را حس کنید. احساس درد و فشار در شانه‌ی سمت چپ، چانه یا دست نیز بسیار شایع است. برخی ممکن است حالت تهوع، بالا آوردن، ضعف، سرگیجه، سکسکه، عرق کردن و یا مشکلات ناگهانی تنفس را تجربه کنند.

به طور کلی ممکن است فرد ناگهان احساس ناخوشی کند که از ۱۵ دقیقه تا چندین ساعت طول بکشد. کسانی که دیابت دارند و آن‌هایی که سن و سالشان بالاست امکان دارد این علائم را به صورت خفیف‌تر حس کنند. البته بیماری‌های قلبی حد و مرزی نمی‌شناسند و حتی ممکن است در افرادی که کمتر در خطر هستند نیز خود را نشان دهد.

2- اضافه وزن

برای سکته قلبی حتما لازم نیست اضافه وزن داشته باشید، سیگار بکشید یا تحرکتان کم باشد. در تازه‌ترین گزارش انجمن ملی قلب آمریکا که گروه بزرگی از مردم را مورد بررسی قرار داده بود، مشخص شد 100844 نفر بدون هیچ مشکل قلبی- عروقیِ شناخته شده، اولین حمله قلبی خود را تجربه کردند. حدود سه چهارم این گروه سابقه دیابت، مقداری بیشتر از یک سوم آنها فشار خون و بیش از نصف آنها کلسترول بالا یا استفاده از سیگار یا تنباکو نداشتند. تقریبا نیمی از این گروه اصلا عامل شناخته شده‌ای نداشتند و یا تنها یک عامل خطر را داشتند.

البته ممکن است گروهی از این افراد مشکل دیابت، فشار خون بالا و یا کلسترول را داشته‌، اما از آن بی‌خبر بوده‌اند. عوامل غیر‌قابل تغییر مانند سن ۴۵ ساله یا پیرتر برای مردان، ۵۵ ساله یا پیرتر برای زنان و یا جنسیت نیز به عوامل خطر افزوده شد. در همین آزمایش حدود یک پنجم این گروه جوان‌تر از ۴۵ سال (مردان) یا ۵۵ سال (زنان) بودند. حدود ۸ درصد هیچ عامل خطری نداشتند و یا فقط یک عامل داشتند. وقتی دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا، مشکلات کلیوی یا مصرف تنباکو باعث بالا رفتن خطر بیماری‌های قلبی می‌شود هرکسی باید از نشانه‌ها و علائم آن باخبر باشد.

3- ضعف و سرگیجه شدید

برخلاف تصور اکثر افراد که فقط مردان را در خطر بیماری و سکته قلبی می‌دانند، مرگ بر اثر بیماری قلبی در زنان نیز یک عامل اصلی به حساب می‌آید. در واقع مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی در زنان ۱۰ برابر مرگ بر اثر سرطان سینه است. مانند مردان زنان هم باید مواظب علائم مبهمی مانند تهوع، بالا آوردن، ضعف، سرگیجه، سکسکه، عرق کردن و یا مشکلات تنفسی ناگهانی باشند.

با این حال نشانه‌ها در زنان بیشتر همان فشار روی قفسه سینه است. خانم‌ها معمولا حامی سلامت خانواده‌ی خود هستند، اما باید به همان اندازه نگران سلامت خود نیز باشند. هرساله بیماری‌های قلبی تعداد بیشتری از زنان را نسبت به مردان می‌کشد.

یکی از علائم ناراحتی قلبی، احساس سردرد، سرگیجه و تهوع است.

4- احساس تحریک قلبی بیش از حد بعد از ورزش

بعد از ۴۰ سالگی باید در ورزش کردن هم دقت کنید. حتی افراد سالم نیز نباید بیش از حد روی خود فشار بیاورند چون همین می‌تواند تحریکی برای حمله قلبی باشد. تمام ورزش‌ها باید آرام شروع شوند و کم کم از نظر زمان و شدتشان بالاتر برود. همچنین بهترین کار این است که قبل از شروع هر برنامه ورزشی با پزشک و مشاور خود صحبت کنید.

علائم خطرناک بیماری قلبی چیست؟

پیشگیری از بیماری‌های قلبی در بیماران هدف اصلی یک پزشک است. اما اگر نمی‌توانید کاملا جلوی افزایش احتمال بیماری قلبی را بگیرید تشخیص سریع می‌تواند بهترین گام باشد. تغییر در سبک زندگی نیز می‌تواند حمله قلبی احتمالی را به تاخیر بیندازد و یا به کل جلویش را بگیرد. تقریبا ۸۰ درصد از بیماری‌های قلبی با تغییر سبک زندگی قابل پیشگیری هستند. لیستی که در ادامه خواهید خواند می‌تواند به شما بگوید ممکن است در چند سال آینده دچار حمله قلبی خواهید شد.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

1- علائم بیماری قلبی؛ اختلال نعوظ

مردان یک سیستم هشدار دهنده داخلی برای بیماری‌های خاموش قلبی عروقی دارند. وقتی نعوظ برای یک مرد دشوار یا غیر ممکن می‌شود، می‌تواند نشان از گرفتگی شریان در لگن باشد که قبل از حمله قلبی اتفاق می‌افتد. تقریبا سه تا پنج سال پس از اختلال در نعوظ شاهد وقوع بیماری قلبی عروقی خواهید بود. این مقدار زمان برای پیشگیری و تشخیص مشکلات قلبی مناسب است. اگر شما و همسرتان درباره عملکرد جنسی نگران هستید، قبل از اینکه بخواهید قرصی مصرف کنید ابتدا به دنبال علت اصلی و رفع آن باشید.

2- علائم بیماری قلبی؛ ریزش موها

در یک تحقیق جامع که روی ۳۷٫۰۰۰ مرد انجام گرفت. در این تحقیق کچلی شدید در قسمت تاج موها به شدت احتمال وجود بیماری خاموش قلبی عروقی را در هر سنی نشان می‌داد. در یک تحقیق جداگانه که روی ۷۰۰۰ نفر انجام شد (از جمله بیش از ۴۰۰۰ زن) ریزش موی شدید یا متوسط احتمال مرگ بر اثر بیماری قلبی را در هر دو جنس دو برابر می‌کرد.

ریزش موی شدید به خصوص در مردان، یکی از علائم مهم مشکلات قلبی در آن ها است.

3- علائم بیماری قلبی؛ سفید شدن موها

در تحقیق دیگری محققان دریافتند تعداد بالای موهای سفید می‌تواند نشان از آترواسکلروز قلبی خاموش باشد. حدود ۵۴۵ مرد بالغ بدون اینکه بدانند مشکل قلبی دارند تحت آزمایش سی تی آنژیوگرافی شریان‌های قلبشان قرار گرفتند که راهی بسیار دقیق برای شناسایی مشکلات خاموش قلبی است. تعداد برابر موهای سفید با موهای مشکی و یا تعداد بیشتر موهای سفید نسبت به موهای مشکی می‌تواند نشان از گرفتگی‌های خاموش رگ داشته باشد. محققان می گویند تصلب شریان و سفید شدن موها از راه‌های مشابه بیولوژیکی رخ می‌دهند.

4- علائم بیماری قلبی؛ ایجاد خط روی گوش

یکی از عجیب‌ترین علامت‌ها ایجاد خطی روی قسمت آویزان گوش است. محققان می‌گویند در صورت دیدن چنین علامتی روی گوش خود باید بدانید بیماری خاموش قلبی- عروقی دارید. ایجاد چنین خطی روی قسمت پایین گوش می‌تواند نشان از جریان خون ضعیف مانند شریان‌های درون قلب باشد. البته برخی از متخصصان پزشکی می‌گویند ایجاد چنین خطی روی پایین گوش تنها از نشانه‌های پیری است. اما محققان با انجام تعداد بالای سی تی اسکن نشان دادند این علامت می‌تواند از علائم مشکلات قلبی باشد.

5- علائم بیماری قلبی؛ درد ساق پا هنگام پیاده‌روی

این حالت را با نام کلودیکیشن (یا شلیدن) می‌شناسند. تصلب شریان می‌تواند باعث گرفتگی رگ‌های پا شود مخصوصا در کسانی که سیگار می‌کشند و این از نشانه‌های بروز بیماری قلبی- عروقی است. این نشانه‌ها را باید بدون معطلی مورد ارزیابی قرار داد. پزشک، پالس‌ها را در پاها مورد آزمایش قرار می‌دهد. ارزیابی‌هایی ساده روی فشار خون و گردش خون پاها انجام می‌شود تا ضعف جریان خون را ثابت کند. بسیار مهم است که بیماری قلبی از همان ابتدا شناسایی شود، چون راه‌های غذایی و پزشکی فراوانی وجود دارد تا با کمکشان مشکل را رفع کنید. اگر هرکدام از نشانه‌هایی که گفته شد را در خود می‌بینید آن‌ها را جدی بگیرید و حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

گرفتگی رگ های ساق پا به خصوص در هنگام ورزش، یک علامت هشداردهنده بیماری قلبی است.

6- علائم بیماری قلبی؛ احساس خستگی با هر فعالیت فیزیکی

اگر هر روز حدود یک و نیم کیلومتر را راحت می‌دویدید اما ناگهان متوجه می‌شوید که نمی‌توانید به اندازه قبل بدوید (خستگی آنفولانزا مانندی بر شما چیره شده) ممکن است نشانه این باشد که قلبتان نمی‌تواند به اندازه کافی، خون به سراسر بدن پمپاژ کند. فعالیت‌هایی که قبلا ساده بوده و حالا در انجامشان به مشکل می‌خورید، می‌تواند علامت خطری مبنی بر یک مشکل باشد. اگر خواب خوب و با کیفیت هنگام شب نیز نتوانست این خستگی ناتوان کننده را درست کند، بلافاصله به دیدن پزشک خود بروید تا معاینه‌تان کند.

7- علائم بیماری قلبی؛ بالا رفتن ناگهانی فشار خون

فشار خون بالا می‌تواند خطر بروز حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد. اگر مقدار فشار خونتان را کم نکنید، ممکن است به شریان‌هایتان آسیب برساند و موجب انباشته شدن پلاک‌ها اطراف دیواره شریان شوند که به آرامی مسیر جریان خون را مسدود می‌کند. وقتی خون به صورت مرتب و با فشار بالا به رگ‌های خونی فشار می‌آورد، قلب و رگ‌های خونی را مجبور می‌کند سخت‌تر کار کنند؛ در نتیجه کارایی‌شان نیز کمتر می‌شود. بیشتر افراد فکر می‌کنند اگر فشار خونشان بالا برود متوجه‌ش می‌شوند اما تنها زمانی این اتفاق می‌افتد که فشار خون فوق‌العاده بالا رفته باشد. به همه توصیه می‌شود که فشار خون خود را همواره چک کنند، زیرا یکی از قابل اصلاح‌ترین خطرات است.

8- علائم ناراحتی قلبی؛ سرفه‌ی مزمن ناگهانی

اجازه ندهید سرفه‌های مزمن گولتان بزند و فکر کنید گرفتار سرماخوردگی‌ شده‌اید. اگر ضدسرفه‌ها نتوانستند کاری برایتان بکنند این احتمال وجود دارد که مشکل قلبی داشته باشید. گاهی به دلیل نارسایی احتقانی قلب، مایعی در ریه‌ها وجود دارد و به همین دلیل فرد دچار سرفه می‌شود که شباهت زیادی به آسم یا مشکلات ریوی دارد. در حالی که در اصل، مشکل قلبی است. وقتی قلبتان به خوبی خون پمپاژ نمی‌کند، ممکن است در ریه‌ها آب جمع شده باشد. قلب ناسالم همچنین می‌تواند مقصر بیماری انسدادی مزمن ریوی نیز باشد.

تجمع مایعات در ریه ها و سرفه های مزمن می تواند یکی از علائم مشکلات قلبی باشد.

9- علائم ناراحتی قلبی؛ مشکلات تنفسی

آپنه خواب مسدود کننده معمولا باعث می‌شود افراد نیمه‌های شب از خواب بیدار شوند و نفس نفس بزنند که با خطر بالای حملات قلبی یا فیبریلاسیون دهلیزی- یک نوع آرتیمی قلبی- در ارتباط است. همین که یک بیمار مبتلا می‌خوابد، سطح اکسیژنش افت می‌کند و به همین علت بدنش دچار وحشت می‌شود. در این حالت بدن به رگ‌های خونی فرمان می‌دهد سفت شوند تا ارسال اکسیژن به مغز و قلب افزایش پیدا کند. به همین دلیل فرد به نفس نفس زدن می‌افتد. پس همیشه باید سلامت قلب را در نظر داشت. به پزشک مراجعه کنید و قلب، فشار خون، سطح استرس و وضعیت خونتان را چک کنید. افرادی که مشکل آپنه خواب دارند معمولا در خطر فشار خون بالا- یکی دیگر از علائم قلب ناسالم- هستند.

10- علائم ناراحتی قلبی؛ ریزش موهای پا

نداشتن مو روی پا نشان دهنده کمبود اکسیژن در پاها به دلیل تنگ شدن شریان‌هاست که منجر به کاهش جریان خون می‌شود. بدون خون غنی از مواد مغذی، فولیکول‌های مو نمی‌توانند رشد کنند. به دلیل بیماری شریانی محیطی ممکن است دچار ریزش مو و یا کندی رشد مو در پاها شوید و علت آن هم ضعف در گردش خون است. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به پزشک مراجعه کنید تا مشکل تشخیص داده شود و سپس با دارو به درمان آن بپردازید.

11- علائم ناراحتی قلبی؛ ورم پاها و کف پاها

اگر متوجه شدید با پوشیدن کفش‌هایی که قبلا راحت بودید، مشکل دارید و یا جوراب‌هایتان تنگ شده ممکن است بیماری قلبی در پس این مشکل، پنهان شده باشد. وقتی قلبتان به درستی خون پمپاژ نمی‌کند، به رگ‌ها فشار می‌آید و مایعات اضافی به بافت‌های بدن منتقل می‌شود. در نتیجه قسمت‌های مختلف بدن مانند پاها، دست‌ها، شکم و حتی کیسه‌ی بیضه دچار ورم می‌شوند. اگر در قسمت‌های غیرمعمول احساس ورم می‌کنید پوستتان را فشار دهید. اگر این فشار باعث تورفتگی حفره‌دار شد؛ یعنی زیر پوستتان آب اضافی وجود دارد و باید به پزشک مراجعه کنید.

12- علائم ناراحتی قلبی؛ درد گردن و فک

درد گردن و فک می‌تواند نشانه‌های آنژین (یک مشکل پنهان قلبی که هنگام کمبود اکسیژن در خون رخ می‌دهد) باشد. آنژین را می‌توان مانند فشار یا تنگی در قفسه سینه‌ حس کرد، اما ممکن است خود را در دیگر قسمت‌های بدن مانند گردن، فک، کمر یا شانه‌ها نیز نشان دهد.

کاهش اکسیژن خون و گرفتگی رگ‌های گردن می تواند یکی از نشانه های بیماری قلبی باشد.

13- علائم ناراحتی قلبی؛ تنگی نفس

اگر در حال دویدن یا بالا رفتن از پله‌ها حس کردید به شکل غیرمعمولی به نفس نفس زدن افتاده‌اید، می‌تواند نشانه دیگری از مشکلات قلبی باشد. اولین چیزی که مردم باید یاد بگیرند این است که گسترش خطر در بدن خود را تشخیص دهند. آنها باید بدانند چه چیزهایی برایشان طبیعی است تا موارد غیرطبیعی که برایشان اتفاق می‌افتد را تشخیص دهند. از پزشکتان بخواهید ارزیابی کاملی از سلامتتان داشته باشد. بهتر است امروز به فکر سلامت قلبتان باشید، چون ممکن است در آینده برای این کار دیر شود!

14- علائم ناراحتی قلبی؛ ورم لثه‌ها

افرادی که بیماری لثه‌ای دارند معمولا از تورم لثه‌ها رنج می‌برند که به دلیل التهاب رخ داده است. التهاب در بدن می‌تواند منجر به افزایش خطر حمله‌ی قلبی شود. افرادی که از بیماری پریودنتال رنج می‌برند، التهاب بالایی در داخل بدن خود دارند. یک التهاب کوچک می‌تواند منجر به تحریک التهاب در سراسر بدن شود.

15- علائم ناراحتی قلبی؛ تپش قلب شدید

هر قلبی که دائما با ضربان بالا بتپد و یا ضربانی را جا بیاندازد نشان از وجود مشکلی در سیستم قلبی- عروقی دارد. آریتمی شرایط نامنظم ضربان قلب است که در صورت عدم درمان می‌تواند بعدها منجر به بیماری قلبی شود. اگر قلبتان واقعا ضعیف باشد، ممکن است به اختلالات ریتم قلبی دچار شوید. اگر چنین نشانه‌ای را در خود می‌بینید، باید به پزشک مراجعه کنید. او از شما یک آزمایش EKG می‌گیرد تا ضربان قلب و فعالیت الکتریکی آن را اندازه‌گیری کند. یا ممکن است یک آزمایش استرس بگیرد تا مشکل را تشخیص دهد.

به یاد داشته باشید تمام علائم بیماری و مشکلات قلبی که در مقاله گفته شد برای همه‌ی افراد در هر سن و جنسیتی پیش می‌آید. حواستان به علائم ناراحتی قلبی باشد و در صورت مشاهده‌ی هرکدام از آنها برای چک‌آپ به پزشک مراجعه کنید.

تپش قلب و ضربان نامنظم آن، یکی از علائم مشکلات قلبی است.

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
ملیکا 1402/11/24

سلام وقت به خیر چند تا سوال دارم من ۲ساله که قلبم یهویی تیر میکشه در هر شرایطی عادی تا تو شرایط استرس زا یهویی ضربان قلبم به طور نامنظم سرعت میگیره و هرکاری میکنم اروم نمیشم یا یهویی کند میشه انگار نمیزنه و هفته ای چند بار تپش قلب میگیرم و دردش میرنه به سرم و احساس سرگیجه و سبکی میکنم و پاهام بی‌حس میشه یکسره انگار تو این دنیا نیستم و مشکل دیگه نفسم بالا نمیاد و تو هیجانات نمیتونم خودمو کنترل کنم و از تیر کشیدن و سخت شدن قفسه سینم به سطوح اومدم و به هیچ دکتری ام مراجعه نکردم الان من بیماری قلبی دارم؟

کارشناس به اندام 1402/11/25

سلام وقت بخیر بله عزیزم احتمالش هست باید به متخصص مراجعه کنید

-N 1402/11/01

سلام وقت بخیر ببخشیدمن ۲۰ سالمه حدودا چن سالی هستش که احساس درد در قفسه سینه دارم اوایل به صورت درد تیز بود اما الان بدتر شده و بعضی اوقات که عصبانی یا ناراحت میشم قفسه سینم درد میگیره و تیر های شدیدی میکشه و دردش به دست چپم و گاهی اوقات به گردن هم سرایت میکنه و بعضی وقت ها هم احساس سردرد میکنم میشه بگین علتش چیه ممنون از زحماتتون

کارشناس به اندام 1402/11/02

سلام عزیزم میتونه مشکل وناراحتی قلبی باشه که نیاز به بررسی داره

عسل 1402/10/10

سلام من ۱۶ سالمه توی خونه ما مشکلات هست و کمی هم عصبی هستم من الان چند ماهه داخل دست چپم و بازو و قفسه سینه ام درد میکنه خیلی خسته میشم در صورتی که کاری هم نمیکنم دچار تنگی نفس هم میشم سردرد هم دارم بعضی وقتا هم حالت سرگیجه میگیرم و این علائم اوایل خیلی هم بودن اما رفته رفته زیادتر شده در طول روز دچار درد میشم اوایل هم رفتم دکتر برا اکو و اینا ولی گفتن یکی از دریچه های قلبم مادر زادی گشاده و این مشکل خاصی نیس ولی فک میکنم به خاطر مشکلات و استرسی بودنم بدتر شدم

کارشناس به اندام 1402/10/11

سلام بله عزیزم استرس خیلی اثر گذاره وتشدید میکنه

. 1402/09/29

سلام خسته نباشید

کارشناس به اندام 1402/09/30

سلام سالم باشید

- 1402/09/29

سلام خسته نباشید من تقریبا ۶ماهه که قلبم یهو درد میگیره جدیدا موقع درس خوندن یهو بیحال میشم(پاهام جون راه رفتن ندارن) و حس میکنم دست چپم کم کم داره سر میشه آیا مشکل قلبیه یا از استرس زیاده؟باید به پزشک مراجعه کنم؟ ۱۸سالمه

کارشناس به اندام 1402/09/30

سلام عزیزم ازاسترس زیاد مشکلات زیادی ایجادمیشه بهتره بررسی بشه

-رضوان 1402/09/27

سلام من ۱۹ سالمه حدوده ۲ ساله ضربان قلب بالایی دارم و دچار تنگی نفس و درد در ناحیه پشت و قفسه سینه و سوزش تو قفسه سینه دارم رفتم دکتر و گفتن که اکو و نوار قلب بگیر و ضربانم ۱۷۰ تا بود که خود دکتر تعجب کرد و الان قرص بیزوپرولول و سیتالوپرام رو میخورم ولی باز هم درد رو دارم و گاهی اوقات دچار لرزش بدن و تنگی به شدت نفس میشم طوری که اشک از چشام در میاد میخاستم بدونم مشکل خاص قلبی دارم یا نه ؟ چون با قرص ها هنوز درد و سوزشو دارم .

کارشناس به اندام 1402/09/28

سلام عزیزم وقتی دارو تاثیری نداره حتما به پزشک مراجعه کنید اکو انجام دادین ؟متخصص بایذ بررسی کنه

سامی 1402/07/26

من 46سالمه به طور ناگهانی از پارسال باگرفتن آزمایش خون متوجه قند سه ماهه بالا شدم ورژیم غذایی و ورزش وقرص متفورمین رو شروع کردم و ادامه میدم خداروشکر آزمایشا خوبه ولی مشکل نعوظ پیداکردم نمی‌دونم یه دفعه چی تاقبل از گرفتن آزمایشا خوب بود و عالی به خودم بابت قدرت جنسی با همسرم میبالیدم ولی یه دفعه درعرض چند ماه عوض شد نمیدانم چه کنم.

کارشناس به اندام 1402/07/27

سلام عزیز عوارض دارو فقدان انرژی تغییرات هورمونی استرس واضطراب ومشکلات ناشی از ان بر رابطه تاثیر گذار هست

-فاطمه 1402/05/26

سلام من 19 سالمه و یه مدت به خاطر مشکلات عصبی که توی خونه داشتیم ناحیه قفسه سینم میسوزه و دردش به فک و گردن و پشت سرم و کتف دست چپم میپیچه و اینکه پاهام درد وحشتناکی میگیره سرگیجه و خستگی هم دارم و وقتی راه میرم یا از پله ها بالا و پایین میرم نفس تنگی میگیرم...

بنین 1402/05/13

سلام وقتتون بخیر من بعضی مواقع خیلی نفس تنگی دارم و قسمت چپ سینم احساس سختی میکنم ورگ های کف پاهام به طرز وحشتناکی ورم میکنن به نظرتون میتونه علائم بیماری قلبی باشه؟

کارشناس به اندام 1402/05/14

سلام عزیزم باید برای بررسی ودرمان با متخصص مراجعه کنید شاید استرس این حالت و ایجاد کنه و مشکلی نباشه

•♡ 1402/04/14

سلام وقت بخیر من ۱۵سالمه و چند ماهه بی حوصله هستم و وقتی کارهامو میکنم تپش قلب میگیرم یجوری که انگار ضربان قلبمو میفهمم و نفس کشیدن هم برام سخت میشه گاهی اوقات وقتی میخندم یا ناراحتم یکدفعه قلبم محکم میزنه بعضی اوقات وقتی ناراحتم تو قفسه سینم احساس فشار و درد میکنم و بعضی اوقات شونه چپم درد میگیره یه درد اعصاب خورد کن و خسته کننده تا یه مدت هم ول نمیکنه گاهی وقتا هم از شونم به دست و گردنم میزنه بنظرتون جدیه؟

کارشناس به اندام 1402/04/15

سلام عزیزم بررسی بشه بهتره شاید هم هیچ موردی نباشه استرس شدید میتونه ازدلایلش باشه

-k 1402/04/08

و اینکه قسمت پایین گوشمم ( زیر گوشم ) خط هست شبیه خط هایی که انگار پوسیده شده باشه اما بهشون اهمیتی ندادم تا وقتی که مطالب بالا رو خوندم من ۱۷ سالمه

-k 1402/04/08

سلام ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتین ، خیلی خوب بود . ببخشید من تقریبا در هفته چند بار سمت چپ قفسه سینم و پشت شونه ی چپم درد داره بعضی وقتا که ورزش انجام میدم یا اینکه چیز بلندی رو برمی‌دارم درد میگیره دوباره بعد ریزش موی شدید هم دارم، طوری که واقعا غیرطبیعیه خواستم بدونم این می‌تونه از علائم مشکلات قلبی باشه؟

کارشناس به اندام 1402/04/09

سلام ممنون از همراهیتون عزیزم درد سمت چپ بله اما به طور قطع نمیشه گفت بایدچکاب وازمایش بدین اکوی قلب و.‌تامتخصص بررسی لازم وانجام بده

-امیر 1402/02/27

سلام خسته نباشید امیر هستم ۱۵ساله حین ورزش یا فعالیت دردی ندارم ولی چند وقت پیش با رفیقم دعوام شد تا وقتی باهاش دشمن بودم اونو میدیدم هیچیم نبود ولی از وقتی باهاش اشتی کردم هر وقت اونو میبینم حس میکنم استرس دارم ولی تپش قلبم نمیره بالا حس میکنم مرگم نزدیکه اصلا کلا هیچی حالمو خوب نمیکنه همش فک میکنم قلبم مشکل داره

کارشناس به اندام 1402/02/28

سلام سلامت باشید عزیزم توصیه میکنیم با روان شناس ودرمانگر مشورت کنید

-فاطمه حسن پور 1402/02/19

کبرا ایمانغلی پور سلام من یک ماه است که هر دو دستم به صورت یکست کیست شده ودرد میکنه فکر میکنم شاید رگه هایم منقبز شده و۴ ماه فشارم هم تا ۱۵ میرفت که قرص فشار میخوردم ایا بر اسر فشارخون میباش

کارشناس به اندام 1402/02/20

سلام عزیزم بی تاثیرنمیتونه باشه حتما با پزشکتون ومتخصص داخلی مشورت کنید

امیر حسین 1402/02/19

سلام من از دیروز نفس تنگی دارم ولی قلبم درد نمیکنه یعنی درد میکنه ولی فقط بعضی وقتا اونم خیلی خیلی کم

کارشناس به اندام 1402/02/20

سلام عزیزم بایدبامتخصص مشورت کنید

امیر حسین 1402/02/19

سلام من ۱۳ سالمه ۲ روز هست فقط تنگی نفس دارم و فقط بعضی وقتا قلبم یا قفسه سینم خیلی خیلی خیلی کم درد میگیره مشکلم چیه ممنون اگه زود جواب بدین🙏

کارشناس به اندام 1402/02/20

سلام عزیزم برای بررسی ودرمان به متخصص مراحعه کنید استرس بالا میتونه دلیل باشه

-...... 1402/02/05

سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه بعضی مواقع قفسه سینه با اینکه استرس ندارم درد میگیره و وقتی استرس میگیرم تپش قلب پیدا میکنم و همچنین دست چپم بعضی اوقات شروع میکنه به درد کردن با اینکه اصلا با دست چپ خیلی کار نمیکنم به نظر شما آیا مشکلی هست؟

کارشناس به اندام 1402/02/06

سلام سلامت باشید عزیزم برای مشخص شدن علتش بهتره که با متخصص قلب مشورت کنید وقتی درد خیلی کم هست جلوش وبگیریم به مشکلات ونارسایی بزرگتر تبدیل نمیشه

ارکیده 1402/02/03

سلام وقتتون بخیر . من ۱۵ سالمه و بیشتر وقتا تپش قلب دارم و بعضی وقتا هم قفسه سینم درد میکنه و بعضی وقت ها هم ، ناحیه قلبم تیر میکشه و درد میگیره . سرفه های ناگهانی هم دارم که خیلی یکدفعه شروع میشه و تموم شدنش طول میکشه . از طرفی هم همیشه از لحاظ جسمی خستم و خواب الودم . بیشتر وقتا هم استرس دارم و یکدفعه بدنم گر میگیره . ایا اینا میتونه از علائم بیماری قلبی باشه؟ و موضوعات مهمی هستن؟ لازمه به پزشک قلب مراجعه کنم ؟ اینم بگم که من یکی دوسال پیش مراجعه کردم و نوار قلب گرفتم و پزشک گفتن تو سن من احتمال بیماری قلبی کمه و گفتن بخاطر استرس و چیزهای روحی و روانی هست .

کارشناس به اندام 1402/02/04

سلام عزیزم بله میتونه بخاطر استرس باشه اگر مزمن و ادامه دار هست مجددبرای چکاب مراجعه کنید

پرنیا 1402/01/28

واقعا ازتون ممنونم مرسی که پاسخگو هستین⚘⚘🌹

کارشناس به اندام 1402/01/29

مرسی از توجه و حسن نظرتون عزیزم

پرنیا 1402/01/27

ممنون از شما ی سوال داشتم اینکه نمیدونم چطوری به خانواده ام در مورد مشکلی که بهتون گفتم بگم میشه راهنمایی کنید که چجوری بهشون بگم؟؟‌؟؟ و اینکه من خیلی بچه ی پر استرسی هستم برای درس هام و به خاطر اینکه دوست دارم مثل شما دکتر بشم

کارشناس به اندام 1402/01/28

عزیزم خانواده امین شما هست با مادر صحبت کنید واطلاع بدین به به ارزوی موفقیت براتون داریم خانم دکتر استرس وازخودت دور کن بخاظرشرایط سنی هم هست