دلایل لاغری ؛ اگر لاغر هستید بخوانید

دلایل لاغری ؛ ما می‌توانیم جمعیت جهان را از نظر تناسب اندام افراد آن ‌به 3 قسمت تقریباً مساوی تقسیم کنیم: یک سوم دارای اضافه وزن، یک سوم لاغر و یک سوم دارای اندام مناسب. بنابراین پدیده اضافه وزن یا لاغری پدیده‌ای طبیعی به حساب می‌آید. اگر بتوانیم سیستم سوخت و ساز بدن را درک […]

دلایل لاغری
5 از 5

زمان مطالعه 24 دقیقه

تعداد بازدید 144416

تاریخ انتشار

دلایل لاغری ؛ ما می‌توانیم جمعیت جهان را از نظر تناسب اندام افراد آن ‌به 3 قسمت تقریباً مساوی تقسیم کنیم: یک سوم دارای اضافه وزن، یک سوم لاغر و یک سوم دارای اندام مناسب. بنابراین پدیده اضافه وزن یا لاغری پدیده‌ای طبیعی به حساب می‌آید.

اگر بتوانیم سیستم سوخت و ساز بدن را درک کنیم علت این پدیده را نیز می‌توانیم درک کنیم. خداوند متعال، ‌بدن انسان را با دقتی فوق‌العاده ساخته است. نه تنها کل محاسبات لازم را برای سلامتی او در نظر گرفته بلکه به منظور تأمین انرژی لازم برای ادامه این زندگی، سیستم های دقیقی خلق کرده است.دلایل لاغری

 

دلایل لاغری ؛ چاقی یا لاغری چگونه اتفاق می افتد؟

انرژی لازم برای تأمین نیازهای بدن انسان از خوراکی ها دریافت می‌شود. اگر انرژی دریافتی به اندازه انرژی مورد نیاز بدن باشد، وزن آن شخص ثابت می‌ماند‌ و اگر این انرژی بیش از انرژی مورد نیاز بدن باشد، بدن پس از دریافت نیاز خود،‌ انرژی باقیمانده را به ذخیره ای برای روزهای قحطی تبدیل می‌کند. این ذخیره معمولاً به صورت بافت چربی در مناطق مختلف بدن باقی می‌ماند و سبب افزایش وزن می‌شود.

اگر انرژی دریافتی شخصی کمتر از نیاز او باشد،‌ بدن مجبور است برای تأمین بقیه نیاز خود از این انرژی های ذخیره شده (چربی های انباشته در بدن)‌ استفاده کند. در صورت عدم وجود ذخایر چربی،‌ بدن نیاز خود را از سوزاندن بافت های دیگر خود تهیه خواهد کرد. وضعیت تأمین نیاز بدن به گونه‌ای است که حتی در بعضی حالت های قحطی و رژیم لاغری های نادرست، بدن برای تأمین نیاز خود از بافت های حیاتی و مهم مثل قلب، ‌کلیه، کبد و غیره استفاده می‌کند که باعث کاهش وزن می‌شود.

بنابراین لاغری دلیل بسیار روشنی دارد و با رفع این دلیل به راحتی می‌توان به وزن ایده‌آل رسید و از سلامتی کامل و اندامی مناسب بهره برد.

 

دلایل لاغری چیست؟

بیشتر لاغری ها به دلیل تغذیه نامناسب است و درصد خیلی کمتی از آن به مسائلی از قبیل:
1- فعالیت بیش از حد
2- اضطراب، هیجان، افسردگی
3- اشکال در هضم و جذب مواد غذایی
4- وجود بیماری های مزمن مثل سل و سرطان
5- کم خونی
6- وجود اختلالات هورمونی و متابولیکی مانند تیروئید و مرض قند
7- عوامل آب و هوایی مربوط می شود. در ادامه نیز به بررسی هریک از این عوامل پرداخته می شود.

 

1- ورزش هوازی زیاد انجام می دهید

برای داشتن بدن و قلبی سالم، ورزش هوازی انجام دهید. انجام ورزش های هوازی اشکالی ندارد و همیشه سلامت کل بدن در اولویت قرار دارد اما حرکات ورزش هوازی سنتی بر روی افزایش حجم عضله تاثیر منفی دارند.

برای ساخت عضله باید mTOR را فعال کنید. mTOR مسیر پیام رسانی  است که تغییرات در سنتز پروتئین عضلات را تنظیم می کند. بدون فعال کردن mTOR و یا خاموش بودن آن در طول ورزش افزایش عضله بسیار دشوار می شود. تمرینات قدرتی mTOR را فعال اما ورزش های قدرتی آن را خاموش می کند و AMPK  فعال می شود. همین که به حالت AMPK بروید mTOR خاموش می شود و توان بدن برای ساخت عضله کاهش پیدا می کند.

بنابراین اگر اضافه کردن وزن عضلات بدن برایتان اهمیت دارد باید ورزش های هوازی خود را محدود کنید و یا برای مدتی این نوع ورزش ها را از برنامه خود حذف کنید. با این حال به دلیل سلامت تان هفته ای یک الی دو بار به مدت 40 دقیقه پیاده روی با سرعت بالا داشته باشید.

دلایل لاغری

 

2- سخت یا طولانی ورزش می کنید

به جای سخت ورزش کردن باید هوشمندانه ورزش کنید. با انجام حرکات ورزشی عضله سازی در بدن فعال می شود. شما ورزش می کنید تا بدنتان را تغییر دهید اما این تغییر زمانی اتفاق می افتد که برای بدن خود محرک های درست را فراهم کنید و سازگار شوید. متاسفانه گذراندن ساعت ها در باشگاه و خسته کردن خود با ورزش زیاد آن هم هر بار که اقدام به فعالیت بدنی می کنید تنها پیامی غلط به بدن ارسال می کند.

ورزش اضافی روی هورمون استرس (کورتیزول) و دیگر هورمون های کلیدی اثر می گذارد. محققان در سال 2004 دریافتند ورزشکارانی که به شدت تمرین می کردند سطح تستوسترونشان تا 30 درصد پایین تر از حد طبیعی بود.

باید به نقطه ای برسید که حجم و شدت تمرین ها با ریکاوری بدن (انرژی گرفتن بدن برای انجام فعالیت های مجدد) تعادل داشته باشد. ورزش خود را ادامه دهید و هیچ وقت بیشتر از 50 تا 70 دقیقه ورزش قدرتی انجام ندهید و ورزش قدرتی در هفته بیشتر از چهار تا پنج مرتبه نشود. برای مبتدیان 24 ست در یک دوره ورزش قدرتی، نقطه شروع خوبی است. زمانی هم که خواستید حرفه ای تر کار کنید تعداد ست ها را به 36 مرتبه افزایش دهید.

 

3- به اندازه غذا نمی خورید

اولین قانون افزایش وزن این است که بیشتر از آنچه در طول روز کالری می سوزانید غذا بخورید اما برای بسیاری گفتنش از انجامش ساده تر است. برخی افراد نسبت به دیگران سرعت سوخت و ساز بیشتری دارند یعنی در حالت استراحت کالری بیشتری می سوزانند. اگر وزن اضافه نمی کنید پس مطمئنا بیش از مقداری که می سوزانید کالری دریافت نمی کنید.

اضافه نکردن وزن به این دلیل است که مقدار کالری دریافتی تان در طول روز را نمی دانید و یا اشتباه حساب کردید. برای شروع، کالری مورد نیازتان در طول روز را تخمین بزنید و حواستان به غذاهایتان باشد. با وزن هدفتان شروع کنید و سپس از معادله پایین برای تعیین کردن نقطه شروع استفاده کنید:

وزن هدف × ( 11 یا 13 ) + متوسط کل ساعات تمرین در هفته

اگر سوخت و سازتان کند باشد ( به کالری زیاد نیاز ندارید ) از 11 و اگر سرعت سوخت و سازتان بالا است از 13 استفاده کنید. هرنوع ورزش قدرتی، هوازی و فعالیت با شدت بالا مانند پیاده روی در  سطح ناهموار به عنوان ساعات تمرین هفته به حساب می آیند. فراموش کردن این نوع موارد باعث می شود افراد کالری دریافتی خود را درست درک نکنند و وزنشان افزایش پیدا نکند.

حساب کردن این عدد اولین اولویت شما است. اگر این عدد را هر روز به مدت یک هفته حساب کردید و وزنتان اضافه نشد باید مقدار کالری دریافتی تان را افزایش دهید تا زمانی که هفته ای نیم کیلو وزنتان بالا رود. شاید دوست داشته باشید بیشتر وزن اضافه کنید اما آن وزن ممکن است دارای چربی بالایی باشد، بنابراین مانند کاهش وزن آهسته و پیوسته عمل کنید.

برای دریافت کالری مورد نیاز بدنتان برای رسیدن به وزن هدف غذاهایی مانند آجیل ها، کره بادام زمینی، روغن های سالم و لبنیات پرچرب بخورید که در حجم کم، کالری بالایی دارند.

 

4- درشت مغذی های درستی را دریافت نمی کنید

اضافه کردن وزن همیشه با سخت تمرین کردن و زیاد خوردن بدست نمی آید. باید غذای سالم را در زمان درست بخورید. هنگامی که مقدار کالری لازم برای رسیدن به هدف تان را درک کردید باید برای درشت مغذی های تصمیم بگیرید.

ما این موارد را توصیه می کنیم:

  • پروتئین ( 4 کالری در هر گرم ): هر نیم کیلو از وزن هدف یک گرم پروتئین نیاز دارد. اگر وزن ایده آل 80 کیلو بود باید 160 گرم پروتئین دریافت کنید.
  • چربی ( 9 کالری در هر گرم ): برای هر نیم کیلو از وزن هدفتان 0.3 تا 0.6 گرم چربی در نظر بگیرید. برای رسیدن به وزن هدف یعنی 80 کیلو باید هر روز 48 تا 96 گرم چربی دریافت کنید.
  • کربوهیدرات ( 4 کالری در هر گرم ): کالری های باقی مانده در رژیم غذایی باید از کربوهیدرات ها دریافت شوند.

یک دفترچه بردارید و نقطه شروع خود را تخمین بزنید. سپس مقدار کالری و درشت مغذی ها را با آنچه در حال حاضر می خورید مقایسه کنید. ایجاد تعادل بین ورزش و مواد مغذی دریافتی بیشترین اهمیت را دارد.

دلایل لاغری

 

 5- فعالیت بیش از حد از دلایل لاغری است

برخی از مشاغل مثل کشاورزی یا کارگران ساختمانی نیاز به انرژی بسیار بالایی دارند. سوخت و ساز بدن این افراد زیاد است و با وجود درآمد کمی که دارند نمی توانند با مصرف خوراکی جبران کنند در نتیجه لاغر هستند.

 

 6- اضطراب، هیجان، افسردگی ها

از مهمترین دلایل لاغری در افراد مشکلات اجتماعی و فردی، استرس و اضطراب است که باعث کاهش اشتها یا از دست دادن کامل غذا می شود.

 

تاثیر استرس بر سوخت و ساز بدن را در این ویدئو ببینید:

 

 7- اشکال در هضم و جذب مواد غذایی

برخی مشکلات دستگاه گوارش و عملکرد نادرست آن مانند کولیت، اسهال های طولانی مدت و …. منجر به کاهش اشتهای فرد و در نتیجه کاهش دائمی وزن می شود.

 

کولیت روده

اگر جزو افرادی هستید که کولیت روده دارید باید نکات زیر را رعایت کنید:
1- استراحت جسمی و روانی و دوری از هیجان و عصبانیت توصیه می‌شود.
2- از مصرف مشروبات گازدار و الکلی باید پرهیز کنید.
3- چای پررنگ یا قهوه، سبزی خام، میوه کال، خشکبار و ادویه را  از برنامه غذایی خود حذف کنید.
4- از غذاهای چرب،‌ تخم‌مرغ نیمرو، کمتر استفاده کنید.

 

مصرف غذاهای زیر آزاد است

چای کمرنگ، ماست، گوشت بدون چربی، کره، خامه، تخم‌مرغ آبپز، نان، عسل، کمپوت، مربا، ژله، غلات بدون پوست، برنج، سوپ غلات، سیب‌زمینی آبپز، سبزیجات پخته.
مصرف دائم ماست باعث آرامش و کاهش تولید گاز می‌شود. مجموعه ویتامین ب (vit.B.Complex) و ماده معدنی Zinc & Magnesium در بهبود وضعیت و کاهش دل دردها نیز نقش مهمی دارند.

 

 8- وجود بیماریهای مزمن

بیماری های مزمن مثل سل، یا بیماریهای بدخیم مثل سرطان سبب کاهش وزن می‌شود.

 

 9- کم خونی

افراد کم خون معمولاً از بی‌اشتهایی رنج می برند و در بعضی حالات کم خونی سبب مصرف مواد نامناسب (خاک، یخ و گچ) می‌شود این مسائل معمولا منجر به لاغری می شود.

دلایل لاغری

 

10- وجود اختلالات هورمونی و متابولیکی

بیماری قند و پرکاری تیروئید سبب ایجاد اختلالات هورمونی و متابولیکی می شوند.

 

الف) دیابت

بیماری قند منجر به لاغری سریع و ناگهانی می‌شود زیرا کاهش مقدار انسولین در افراد مبتلا سبب سوزاندن چربی های ذخیره شده به جای قند می‌گردد. در نتیجه فرد لاغر می شود. ناگفته نماند که انسان مبتلا به مرض قند هر چه لاغرتر شود بهتر است و صلاح او در این است که به فکر افزایش وزن نباشد.

 

ب) پرکاری تیروئید

پرکاری غده تیروئید باعث کاهش وزن و کم‌‌کاری‌ آن منجر به افزایش وزن می‌شود. هورمون تیروکسین که از فعالیت غده تیروئید تولید می‌شود و به خون انتقال می‌یابد، تنظیم سوخت و ساز بدن را به عهده دارد و کاهش آن منجر به کاهش مقدار سوخت مورد نیاز بدن می‌گردد. عکس این جمله نیز است. یعنی اگر کمتر از مقدار مورد نیاز باشد باعث تبدیل غذاهای اضافی به ذخائر چربی و منجر به چاقی می‌شود. اگر فرد مبتلا به این اختلال، قرص لازم را مصرف کند هیچ مشکل در برنامه کاهش وزن خود نخواهد داشت و برعکس، اگر خودسرانه مصرف قرص را رها کند، از برنامه رژیم نتیجه دلخواه را نخواهد گرفت.
افراد لاغر نیز باید تشخیص دهند که لاغری آنها مربوط به اختلال در کار تیروئید می‌باشد یا نه. اگر مربوط به آن بود باید درمان آن را شروع کنند تا هم به سلامتی و هم وزن مناسب برسند. علائم کم‌کاری تیروئید و پرکاری غده تیروئید عبارتند از:

پرکاری تیروئید: کاهش وزن، افزایش تپش قلب، کاهش T.S.H، افزایش T 3.T 4، افزایش تعرق بدن، کوچک شدن غده تیروئید، کم‌خوابی، کاهش کلسترول، عصبانیت و عدم کاهش قدرت بدنی
کم‌کاری تیروئید: افزایش وزن، کاهش تپش قلب، افزایش T.S.H، کاهش T 3.T 4، سرد شدن بدن، بزرگ شدن غده تیروئید، خواب‌آلودگی، افزایش کلسترول، خستگی و کاهش قدرت بدنی

آیا تیروئید بر روی وزن تاثیر دارد؟ از زبان دکتر کرمانی بشنوید:

11- آب و هوا

هوای سرد تحریک‌کننده اشتها و هوای گرم منجر به کاهش اشتهاست؛ از طرف دیگر متابولیسم پایه در نواحی گرمسیر 10% کمتر از نواحی معتدل است، در حالی که هوای خیلی سرد یا خیلی گرم باعث محدود شدن فعالیت و در نتیجه نیاز به انرژی کمتر می‌شود.

 

دلایل لاغری ؛ راهکار چیست؟

لاغرها با پرخوری وزن اضافه نمی کنند. به قول خودشان مرتب غذا می خورند ولی نمی دانند چرا چاق نمی شوند.، یعنی چون خیال می کنند لاغر هستند به راحتی هر غذایی و خوراکی هایی را مصرف می کنند تا چاق شوند.

مهمترین کار این است که تغذیه صحیح و سالم را یاد بگیرند تا در تمام برنامه غذایی شان را رعایت کنند. باید با غذاهای کم حجم و پرکالری آنها را به وزن ایده آلشان رساند. علاوه بر میزان کالری دریافتی روزانه خود در برنامه غذایی، باید 1100 کالری (اضافه کردن 1 کیلو در هر هفته) اضافی دریافت کنند. همچنین یاد بگیرند که چه غذایی را بایدقبل، بعد و کدام را وسط وعده غذایی، کدام را بیشتر و کدام را کمتر و هرگز استفاده نکرد و این امر تنها با آموزش تغذیه امکان پذیر خواهد بود.

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-الهام 1403/01/06

سلام من یک دخترم ۱۲ سالمه و وزنم ۴۰ کیلو و قدم ۱۵۷ از نظر ظاهری خیلی لاغرم ولی وزنم زیاده چرا😕

کارشناس به اندام 1403/01/07

سلام عزیزم فرم وساختار بدنی افراد باهم فرق داره وزنتون خوبه

-محمد 1403/01/03

سلام وقت بخیر بنده ۳۴ سالمه قدم ۱۷۶ وزنم ۶۴.۶۵ اصلا بالاتر نرفته تا الان چهره و بدنم کلا لاغره مخصوصا پاهام.کلی آزمایش دادم تا الان تیروئی و آزمایش خون و...ولی علتش مشخص نشده باشگاه و اینام رفتم تاثیر نداشته.به نظرتون چه دکتری برم؟ این جذب مواد که گفتینو تشخیص بده؟در ضمن اشتهامم خوبه مثل بقیه اس.سوخت و سازمم خیلی بالاس اینو نمیدونم چکار کنم

کارشناس به اندام 1403/01/04

سلام عزیزم با داخلی مشورت کنید

-موسوی 1403/01/02

عامل لاغری افراد چیستازلحاظ مصرف غذاهمانند بقیه بقیه هست ولی بدن ایشان ودستگاه های بدن هیچ گونه مواد پروتینی وچربی را بدن جذب نمکند ایا علتی دارد یا بیماری ایشاندارند که ایشان چاق نمشود وروذ بروز لاغرتر میشوو البته سن ایشان67ساله هست دکتر همه ازمایشات انجام موردی اعلام ننموده اند حال علت چسیت وچه موادی مصرف کنیم که ایشان از این وضعیت نجات وچاق شوند

کارشناس به اندام 1403/01/03

عزیزم مشکل داخلی دارن همون طور که اشاره کردین جذب ندارن

- 1403/01/01

سلام من یک دختر ۱۸ سالم و وزنم ۳۷ کیلو هست چیکار باید بکنم؟

کارشناس به اندام 1403/01/02

سلام عزیزم مشکل گوارش یا کم خونی نباشه با رژیم میتونین نتیجه بگیرید کافیه روی لینک بزنید وثبت نام کنید

- 1402/12/17

سلام دکتر من ۲۱ سالمه قدم ۱۸۷ وزنم ۵۵ کیلوگرم خیلی لاغرم واقعا دارع اذیتم میکنه دلیل این لاغری من چیه

کارشناس به اندام 1402/12/18

سلام عزیزم کم خونی مشکل گوارش استرس متابولیسم بالا اختلال هورمونی و...میتونه دلیلش باشه چکاب دادین؟

- 1402/12/13

سلام من حدود۲۰ سالمه وزنم ۴۸ همه میگن خیلی لاغری تازه گی هاهم یه بچه شیرمیدم هرچیزی استفاده کردم نشد میتونین بگید مشکل چیه

کارشناس به اندام 1402/12/14

سلام عزیزم کم خون بودن ناراحتی ومشکل گوارش مانع وزن گرفتن هست قدتون چند هست؟

-هه 1402/12/07

سلام من دختر ۱۲ ساله هستم ولی وزنم ۲۶ کیلو است لطفا خواهش میکنم جواب بدید هر چی میخورم چاق نمیشم

کارشناس به اندام 1402/12/08

سلام عزیزم ازمایش دادین مشکل خاصی ندارین ؟مثل کم خونی یا ناراحتی گوارشی ؟

-محمد 1402/12/04

سلام وقت بنده ۱۸سال سن دارم ۲۰۱قدمه حدودا ۹۸کیلو هم وزن دارم ولی اندامم لاغره من غذا هایی که با پروتیین بالا باشه استفاده میکنم حتی بدن سازی هم رفتم هرچقدر تلاش کردم برای حجم عضلات هیچ تغییری نمی‌کردم جز اینکه وزن ام می‌رفت بالا ولی واقعا اصلا نشون نمیداد رو اندامم بعد بنده باید مکمل ورزشی مصرف کنم که حجم عضلانی بگیرم چون با غذا اصلا امکان ندارع بنده از گوشت قرمز گرفته تا غذا هایی که با پروتیین بالا هستن مصرف کردم که در عین حال لاغر هستم و این لاغری بسیار منو ورزش ام اذیت می‌کنه ممنون میشم جواب بنده رو بدین و یه راهنمایی کنید

کارشناس به اندام 1402/12/05

سلام عزیزم بررسی کردین که مشکل داخلی مثل ناراحتی معده و کم خونی نداشته باشید؟مصرف مکمل هم محدودیت داره چون عارضه دارن

-.. 1402/12/03

سلام من ۱۶ سالهمه قدم ۱۶۷و وزنم ۳۶ هست و چاق نمی شم

کارشناس به اندام 1402/12/04

سلام عزیزم اگر مشکل خاصی ندارین میتونین با رژیم وزن بگیریدروی لینک بزنید وثبت نام کنید

-Matin 1402/11/13

سلام وقت بخیر من پسرم و متولد شهریور ۸۸ هستم که میشه ۱۴،قدم ۱۶٠ هستش و وزنم تقریبا ۴٠ کیلو، چقدر کمبود وزن و قد دارم؟ میشه بگین چیکار کنم؟

کارشناس به اندام 1402/11/14

سلام وقت بخیر عزیزم کمبودوزن بالایی ندارین نسبتا وزن خوبه ازنظر ظاهری لاغرهستین ؟

-مهدی 1402/11/08

سلام خسته نباشید من پسرم ، 17 سالمه قدم 170 و وزنم 50 کیلو ، اطرافیان میگن لاغر هستی خودمم تایید میکنم چون پا هام اصلا حجم نداره بالاتنه هم همینطور ، بنظرتون چیکار کنم یکم وزنم بره بالا و حجم بگیرم؟

کارشناس به اندام 1402/11/09

سلام سلامت باشید عزیزم مشکل خاصی نباشه برای بالارفتن وزن رژیم کنار ورزش وباید داشته باشید میتونین روی لینک کلیک کرده وثبت نام کنید

-مدینه 1402/11/01

سلام من ۱۸ سالمه قدم 1.56 وزنم 45 کیلو دخترم دنده هام بیرون زدن واقعا میخام چاق شم و قدمم بلند شه ولی نمیشه😑

کارشناس به اندام 1402/11/02

سلام عزیزم وزنتون به نسبت سن خوبه نهایت رشد تا 18 19 سالگی هست البته ژنتیک شما خیلی موثره قصد چاقی ودارین میتونین برای رژیم روی لینک کلیک کرده وثبت نام برنامه رو انجام بدین

-رضا 1402/10/22

سلام من دیابت دارم الان چند وقت خیلی وزن کم کردم قرص اوانومت میخورم .سنگ کیسه صفرا هم دارم علت لاغرشدنم میتونه از اینا باشه قندم کنترل شده است.

کارشناس به اندام 1402/10/23

سلام عزیزم بخاظر دیابت میتونه باشه

. 1402/10/18

سلام دخترم ۱۸ سالمه قدم۱۶۴ و وزنمم۴۵ هستش دیگه واقعاً خسته شدم هرچقد تلاش کردم وزن بگیرم نشد که نشد کم خونی هم ندارم خانوادمم همش ۱۰۰ کیلوعن😂

کارشناس به اندام 1402/10/19

سلام عزیزم وزنتون خوبه در وزن زیبایی هستین اینکه بقیه دچار چاقی واضافه وزن هستن به این معنا نیست که شماهم باید وزن بالایی داشته باشید اگر مشکل داخلی نباشه با رژیم میتونین وزن بگیرید که میتونین از این لینک ثبت نام وانجام بدین

محمد 1402/10/05

سلام وقت بخیر من مشکل لاغری خیلی وقت دارم از بچگیم همه کاریم کردم نمیشه 25 سالمه قد 174 وزن 60از ناحیه صورت بشدت لاغر شدم شلغم جوریه تحرک بیش از حد زیاد دارم کم خوابی دارم سر هیچی از کوره در میرم استرس ندارم ولی اکثر موقعها توهمم ناراحتم از همچی و خلاصه نمیدونم مشکل چیه هر دکتریم میرم میگن مشکلی نداری و اشتها خیلی دارم تمساح درسته قورت میدم خلاصه هرکاری ک فکرشو بکنی انجام دادم نه وزن میره بالا ن صورتم درست میشه خلاصه هیکلم ترکیده

کارشناس به اندام 1402/10/06

سلام عزیزم در وزن ورزشکاری هستین تحرک زیاده ودرگیری فکری کم خون بودن مشکلات مربوط به گوارش مانع وزن گرفتنه بهتره با روانشناس مشورت کنید دریافتی بیشتری رو باید داشته باشید

-xrey 1402/10/03

درود بر شما ۱۶سال سن دارم قدم ۱۸۱ وزنم هم ۴۹کیلو غذای بسیار زیادی هم میخورم ورزش هم میکنم اطرافیان هم خیلی‌ گوشزد میکنن که لاغر هستم اما متاسفانه هر کار که انجام میدم وزن نمیگیرم در ضمن کم خونی هم دارم ممنون میشم جواب بدید

کارشناس به اندام 1402/10/04

سلامت باشید عزیزم تا کم خونی درمان نشه وزن نمیگیرید پس تمرکزتون روی درمان کم خونی باشه

-هادی 1402/09/29

سلام خسته نباشید من 18 سالمه 184 قدمه 62 وزن دارم از مکمل ها زیاد استفاده کردم ولی جواب ندادن غذا و پروتئین و کربوهیدرات زیاد میخورم ولی از 30 روز قبل تا الان 2 کیلو اضافه کردم کم خونم قرص اهنم استفاده میکنم استرس و اضطرابم یخورده دارم چند بار آزمایش دادم دکتر تغذیه م رفتم دیگه نمیدونم چیکار کنم فک کنم هیچ وقت به وزن ایده آل نرسم

کارشناس به اندام 1402/09/30

سلام سلامت باشید عزیزم ابتدا تمرکزتون روی رفع کم خونی باشه واسترس واضطرابم مانع هست

-ستایش 1402/09/28

سلام من ۱۳ سالمه قدم ۱۵۶ و وزنم ۳۰ کیلو هستش و خیلی نسبت به هم سن و سالام لاغرم و هرسال بیشتر از یک یا دو کیلوهم وزن اضافه نمیکنم خیلی هم کم خون نیستم من باید چیکار کنم که چاق بشم؟

کارشناس به اندام 1402/09/29

سلام عزیزم حتی میزان کمی هم کمخونی باشه باید درمان بشه پس اول تمرکزتون روی این مورد باشه

-رها 1402/09/23

سلام وقت بخیر از اینکه به مشکلات مردم تا حد امکان رسیدگی میکنید خیلی عالیه و این نشون دهنده حس مسئولیت پذیری یک پزشک نسبت به مردمشه که تحصین بذیره

کارشناس به اندام 1402/09/24

سلام خداروشکر که مطالب مفیدبوده تشکر ازتوجه شماعزیزم

-رها 1402/09/23

سلام وقت بخیر وافعا ممنون از اینکه خیلی دقیق به سئوالات پاسخ میدید

کارشناس به اندام 1402/09/24

سلام ممنون ازهمراهی ولطف شماعزیزم