چرا لاغر نمیشم؛ علت‌های کندی کاهش وزن چیست؟

وزن انسان يكی از عوامل مهم و تعيين كننده مقدار کالری مورد نياز او است. شما هم از آن دسته افرادی هستید که با وجود ورزش کردن، تغذیه سالم و کنترل شدید ولع خود برای خوردن دسرهای خوشمزه، باز هم نتوانسته‌اید وزنتان را کاهش دهید یا از کندی کاهش وزنتان ناراحت هستید؟ علت‌های کندی کاهش […]

کندی کاهش وزن
4.1 از 5

زمان مطالعه 27 دقیقه

تعداد بازدید 159741

تاریخ انتشار

وزن انسان يكی از عوامل مهم و تعيين كننده مقدار کالری مورد نياز او است. شما هم از آن دسته افرادی هستید که با وجود ورزش کردن، تغذیه سالم و کنترل شدید ولع خود برای خوردن دسرهای خوشمزه، باز هم نتوانسته‌اید وزنتان را کاهش دهید یا از کندی کاهش وزنتان ناراحت هستید؟ علت‌های کندی کاهش وزن متعدد است. در این مقاله علل کندی کاهش وزن را بررسی می‌کنیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که «چرا لاغر نمیشم؟»

فهرست مطالب (کلیک کنید)

علت‌های کندی کاهش وزن

کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند که محدود کردن الگوی غذایی و حتی ورزش کردن در چند سال اخیر زندگی، فاکتورهای کافی برای کاهش وزن نیستند. بلکه تلاش برای لاغر شدن باید روندی مداوم داشته باشد که تمام عادات روزانه زندگی را شامل شود. شش عامل اصلی وجود دارد که باعث کندی کاهش وزن می‌شود. این عوامل عبارتند از:

1- علت‌های کندی کاهش وزن؛ رژیم غذایی غلط

شاید شما از خوردن غذاهای سرخ کرده و ادویه‌دار خودداری کنید اما آیا جایگزین مناسبی مانند غلات سبوس‌دار برای آن در نظر گرفته‌اید؟ بعلاوه اگر تصور می‌کنید که با نخوردن یک یا دو وعده غذایی می‌توانید به رژیم لاغری خود کمک کنید، باید بدانید که این کار فقط منجر به پرخوری در طول روز می‌شود. بهترین برنامه غذایی برای هر فرد سه وعده در روز غذای اصلی همراه با میان وعده‌های مغذی و مناسب بین این سه وعده است.

2- علت‌های کندی کاهش وزن؛ پایین بودن فعالیت قلبی

اگر تصور می‌کنید یک زمان مشخص برای ورزش کردن در روز کافی است، باید بدانید که برای دستیابی به نتیجه دلخواه و مناسب نیاز دارید فعالیت بدنی خود را ۶۵ تا ۸۵ درصد افزایش دهید. به طوری که ضربان قلبتان تند شود و به حداکثر برسد.

3- علت‌های کندی کاهش وزن؛ مصرف زیاد کالری مایع

مصرف زیاد هر نوع کالری مایع مثل الکل، چای، قهوه یا آب میوه‌های شیرین می‌تواند تمام زحمات شما را برای کاهش وزن هدر بدهد. بنابراین توصیه می‌شود از نوشابه‌های سبک مثل شیر بدون چربی یا آب سبزی‌ها استفاده کنید.

کندی کاهش وزن

4- علت‌های کندی کاهش وزن؛ نداشتن اراده

در نهایت تمام این تلاش‌ها به اراده شما برای تداوم انجام برنامه‌های کاهش وزن بستگی دارد. اگر به اندازه کافی برای این کار انگیزه ندارید یا یک تلاشگر منفعل هستید، به نتیجه نخواهید رسید. با قلب و ذهن خود روی تلاشتان متمرکز شوید. اراده را با زیاده‌روی و افراط اشتباه نگیرید. گاهی اوقات کاهش اراده نشانه این است که بدنتان به استراحت و زمانی برای بهبود یافتن از فشارها و استرس‌ها نیاز دارد.

5- علت‌های کندی کاهش وزن؛ استرس بیش از حد

استرس در هر قالبی چه جسمی و چه روانی یک مانع اصلی برای ثمر بخشیدن برنامه‌های کاهش وزن است. استرس موجب تولید هورمون کورتیزول در بدن می‌شود که حاصل آن کاهش مقاومت انسولینی و افزایش تجمع چربی‌ها در بدن است. برای پیشگیری از استرس از تکنیک‌های آرامش بخش استفاده کنید.

اگر مرتب ورزش می کنید و غذاهای سالمی می‌خورید اما هنوز وزن کم نکرده‌اید، دلیلش می‌تواند هورمونی به نام کورتیزول باشد. این هورمون در بدن نقش بسیار مهمی دارد زیرا باعث واکنش ما به خطر می‌شود. البته اگر سطح این هورمون در بدن زیاد باشد یک سری مشکلات برای بدن به وجود می‌آورد که به سندروم کوشینگ شناخته شده است.

6- علت‌های کندی کاهش وزن؛ خواب نامناسب

بی‌خوابی هم مثل استرس، تولید هورمونِ ذخیره کننده چربی را افزایش می‌دهد. بعلاوه هر نوع اختلال الگوی خواب می‌تواند موجب افزایش وزن شود. بسیاری از ما هر سال تصمیم می‌گیریم که دیگر کمتر غذا بخوریم و بیشتر ورزش کنیم؛ اما متاسفانه همچنان آمار افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند رو به افزایش است.

7- علت‌های کندی کاهش وزن؛ سوخت و ساز پایین

برخی از دلایل اصلی کاهش سرعت سوخت و ساز مربوط به مشکلات تیروئید، سطح کورتیزول، مشکلات غده آدرنال، برنامه غذایی ضعیف و فعالیت فیزیکی پایین است. این موارد را نیز در کندتر شدن سرعت سوخت و ساز دخیل بدانید:

  • کم آب شدن بدن؛
  • پایین بودن بافت عضلانی بدن؛
  • سن؛
  • تغییرات هورمونی؛
  • کمبود خواب؛
  • مدیتیشن؛
  • ژنتیک.

سوخت و ساز بدن چیزی نیست که نتوان تغییرش داد. می‌توان با تغییراتی در سبک زندگی، کاری کنیم که سوخت و ساز بدنمان تاثیر‌گذارتر و مناسب‌تر کار کند. سالم غذا خوردن و ورزش کردن دو راه برای بهبود سرعت سوخت و ساز هستند.

کندی کاهش وزن

چگونه سوخت و ساز بدن را بالا ببریم تا جلوی کندی کاهش وزن را بگیریم؟

اولین و بهترین راه برای افزایش سرعت سوخت و ساز ساخت عضله است. هر نوع ورزش قدرتی، چه یوگا، تمرین با وزن بدن یا انجام چند حرکت شنا می‌تواند سرعت سوخت و ساز بدن را بالا ببرد. وقتی بافت عضلانی زیاد باشد، بدن نیاز به گرما و سوخت بیشتر نیز دارد. گرمای بیشتر باعث می‌شود عضله کالری بیشتری بسوزاند و در مقابل سوخت و ساز افزیش پیدا کند. وقتی ورزش هوازی انجام می‌دهید سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کنید که تا چهارده ساعت آینده بدن سریع‌تر کالری بسوزاند. سعی کنید ورزش هوازی و قدرتی را در کنار هم انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

در کنار ورزش کردن و افزایش بافت عضلانی باید غذاهایی بخوریم که به ساخت عضلات کمک کنند. در ادامه مجموعه غذاهایی که برای ساخت عضله نیاز داریم را به شما معرفی می‌کنیم:

1- پروتئین‌ها

  • سفیده تخم مرغ؛
  • گوشت بدون چربی و یا غذاهایی که با آهن غنی شده‌اند؛
  • سالمون؛
  • شیر؛
  • گردو؛
  • بادام؛
  • عدس؛
  • دانه سویا.

2- میوه‌ها و سبزیجات

  • توت‌ها؛
  • مرکبات، مانند لیمو و گریپ فروت؛
  • فلفل تند؛
  • هویج؛
  • اسفناج.

3- گیاهان، ادویه‌ها و غیره

  • چای سبز؛
  • دارچین؛
  • سیر؛
  • پودر فلفل قرمز؛
  • زنجبیل؛
  • زردچوبه؛
  • قهوه.

برای بالا نگه داشتن سرعت سوخت و ساز بسیار مهم است که غذاهای واقعی بخورید. سعی کنید مرتب غذا بخورید و وعده‌ای را جا نیندازید. همانطور که قبلا هم ذکر شد کم آب شدن بدن می‌تواند سرعت سوخت و ساز را پایین بیاورد. پس مطمئن شوید که در طول روز به اندازه کافی آب می‌نوشید.

کندی کاهش وزن

چرا لاغر نمیشم؟

من که ورزش می‌کنم، من که رژیم می‌گیرم، من که همیشه نیمی از غذایم را نمی‌خورم، پس چرا لاغر نمی‌شوم؟ در حقیقت این‌ها سؤالاتی است که تقریبا همه افرادی که قصد کاهش وزن دارند، از خود می‌پرسند. حقیقت این است که هیچ مشکلی بی‌دلیل نیست و حتما این افراد مرتکب اشتباهایی می‌شوند که از آن بی‌اطلاع هستند. یک موسسه تغذیه در انگلستان بیش از ۱۰۰ عامل مختلف را شناسایی کرد که می‌تواند روی وزن ما تاثیر گذار باشد. بعضی از موارد گفته شده در این فهرست آنقدر عجیب و باورنکردنی هستند که ما تصمیم گرفتیم آن‌ها را به طور کامل برای شما توضیح دهیم. شاید شما هم با خواندن این مطلب متوجه شوید، چرا هیچ وقت به وزن خود به نتیجه دلخواه نمی‌رسید.

1- نان و برنج سفید می‌خورید

سال‌ها ادعا می‌شد مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان سفید یا برنج سفید می‌تواند باعث افزایش وزن به خصوص در قسمت‌های میانی بدن شود. برای بررسی صحت این موضوع، دانشمندان رژیم غذایی با کالری کاملا یکسان را به ۲ گروه از انسان‌ها دادند و متوجه شدند افرادی که برنج سفید یا نان سفید بیشتری در رژیم غذایی خود دارند، در هر سال ۱۰ میلی‌متر دور شکمشان بزرگ‌تر از گروه دیگر می‌شود.

2- در مصرف نوشیدنی‌ها زیاده‌روی می‌کنید

آبمیوه و دیگر نوشیدنی‌های شیرین نسبت به غذاهای جامد اثرات بیشتری بر اضافه وزن انسان‌ها دارند. اگر شما فقط یک نوشیدنی شیرین را در طول روز از رژیم غذایی خود حذف کنید، بعد از ۶ ماه نیم کیلو گرم از وزن بدنتان کاسته می‌شود. هر چه کاهش نوشیدنی‌های شیرین بیشتر باشد، به همان اندازه نتیجه بهتر خواهد بود.

دانشمندان هندی متوجه شدند چای، ترکیباتی که باعث کاهش جذب چربی در شکم و کم شدن میزان کلسترول خون می‌شود را دارد. ولی پروتئین‌های موجود در شیر این اثر را کاملا خنثی می‌کند، پس بهتر است هیچگاه شیر خود را با چای ترکیب نکنید.

3- برچسب‌های غذایی را نمی‌خوانید

افرادی که از روی عادت برچسب‌های غذایی را می‌خوانند و ورزش می‌کنند، وزن بیشتری در مقایسه با دیگران از دست می‌دهند. نکته عجیب این است که خواندن برچسب‌های غذایی به تنهایی و بدون ورزش کردن هم می‌تواند باعث کاهش وزن شود. به اعتقاد دانشمندان این کار سبب می‌شود فرد درک بیشتری از کالری‌هایی که هنگام غذا خوردن وارد بدن می‌کند، پیدا کرده و به طور ناخودآگاه غذایش را کم کند.

کندی کاهش وزن

4- به غذا ادویه اضافه نمی‌کنید

اضافه کردن فلفل تند به وعده‌های غذایی می‌تواند سرعت سوزاندن کالری‌ها را بیشتر کند. علاوه بر آن فلفل اشتهای انسان را برای خوردن غذاهای چرب، شور و شیرین کاهش می‌دهد.

5- ماست نمی‌خورید

نتایج یک تحقیق در نشریه بین‌المللی چاقی نشان داد افراد بزرگسالی که هر روز ۳ مرتبه ماست می‌خورند، ۲۲درصد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر از دیگران وزن خود را از دست داده و زمان بیشتری هم این کاهش وزن را حفظ کرده‌اند. علاقه‌مندان به مصرف ماست ۸۱ درصد چربی بیشتری را هم در ناحیه شکم آب کرده‌اند. به نظر می‌رسد چربی و پروتئین موجود در این محصول لبنی نقش زیادی در سوزاندن چربی دارد.

6- به اندازه کافی غذایتان را نمی‌جوید

هر قدر غذا زمان بیشتری در دهان بماند، به همان اندازه زبان سیگنال‌های بیشتری را به مغز می‌فرستد و او را به ترشح مایعات گوارشی تحریک می‌کند. جویدن بیشتر غذا سریع‌تر احساس سیری را به انسان‌ها داده و میزان ورود به بدن را محدود می‌کند.

7- غذای خود را در بشقابی با رنگ اشتباه میل می‌کنید

یکی از عجیب‌ترین یافته‌های دانشمندان در هفته‌های گذشته، تاثیر رنگ بشقاب روی میزان غذا خوردن انسان‌هاست. بر این اساس زمانی که رنگ بشقاب با رنگ غذای داخل آن شباهت داشته باشد به طور ناخودآگاه میزان غذا خوردن مردم بیشتر می‌شود. بر عکس اگر شما غذایی مانند اسپاگتی قرمز رنگ را در بشقاب سبز بخورید، حجم غذا بیشتر نشان داده شده و شما زودتر دست از غذا خوردن می‌کشید.

کندی کاهش وزن

8- به تنهایی رژیم می‌گیرید

اگر شما تصمیم به کاهش وزن دارید، بهتر است حتما برای خود یک هم تیمی پیدا کرده و با او به رقابت بپردازید. تلاش برای کاهش وزن به صورت گروهی تاثیر بسیار زیادی در افزایش انگیزه و پایبندی به رژیم‌های غذایی دارد. چندی پیش محققان متوجه شدند، افرادی که برای کاهش وزن در کلاس‌های گروهی مخصوص این کار شرکت می‌کنند، دو برابر بیشتر از اشخاصی که به تنهایی این کار را انجام می‌دهند نتیجه می‌گیرند.

9- جمله من نمی‌توانم را نمی‌گویید

زمانی که به شما یک تکه کیک تعارف می‌شود، به جای گفتن جمله «من نمی‌توانم» با خود بگویید «من نمی‌خواهم!». زمانی که شما می‌گویید «من نمی‌توانم» به بدن خود پيام می‌دهید که دچار کمبود غذا هستید و خود را برای خوردن وسوسه می‌کنید. اما وقتی می‌گویید«من نمی‌خواهم» و از موضع قدرت با احساس گرسنگی برخورد می‌کنید و توانایی بیشتری برای نخوردن خواهید یافت.

10- از آینه فرار می‌کنید

غذا خوردن روبه‌روی آینه تاثیر بسیار قدرتمندی در کاهش میزان کالری‌هایی دارد که مصرف می‌کنید. روانشناسان ادعا می‌کنند مردم هنگام صرف غذا در مقابل آینه یک سوم غذای خود را کاهش می‌دهند. با نگاه کردن مداوم به آینه مرتبا به شما یادآوری می‌شود که چاق هستید و باید وزنتان را کم کنید.

11- به صورت اشتباه ورزش می‌کنید

اگر چند ساعت با سرعت یکنواخت ورزش می‌کنید، بدانید که روش اشتباهی را در پیش گرفته‌اید. به جای این کار بهتر است ورزش‌های پرفشار و سریع را در مدت زمان کوتاه انجام دهید. انجام این کار نه‌ تنها تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد، بلکه زمان کمتری هم از شما می‌گیرد.

زمانی که تنها ورزش می‌کنید احتمال بیشتری دارد که آن را قطع کنید. یا حرکات خود را به درستی انجام ندهید. اما در عوض ورزش گروهی باعث ترشح مقدار زیادی از هورمون‌های شاد کننده در مغز شده و تعهد شما را به انجام کامل حرکات ورزشی بیشتر می‌کند. ورزش گروهی همچنین توانایی تحمل فشار و درد تمرین را بیشتر کرده و باعث تقویت انگیزه می‌شود.

تمرین کردن با وزنه‌های سبک همراه با افزایش تعداد دفعات، درست به اندازه بلند کردن وزنه‌های سنگین در ساخت عضلات موثر است. استفاده از وزنه‌های سبک به شما کمک می‌کند چربی‌های اضافه را آب کنید، در حالی که وزنه‌های سنگین بیشتر به افزایش حجم کمک می‌کنند. ۵۰ دقیقه انجام حرکات کششی ذهن و جسم فقط ۱۴۴ کالری می‌سوزاند و تقریبا به اندازه راه رفتن آرام است. حتی شدیدترین و سخت‌ترین حرکات فقط ۲۳۷ کالری انرژی می‌سوزاند و تعداد ضربان قلب را فقط ۶۲ درصد افزایش می‌دهد.

12- بلافاصله بعد از پایان ورزش غذا می‌خورید

زنان و مردانی تقریبا به همان اندازه که چربی سوزانده‌اند، کالری وارد بدن خود می‌کنند که بلافاصله بعد از ورزش شروع به غذا خوردن می‌کنند. به این ترتیب نتیجه کمتری در کاهش وزن می‌گیرند.

13- والدین چاق دارید

همه می‌دانیم که چاقی و لاغری ارثی است. فقط ۴درصد از دخترانی که مادرشان وزن نرمال دارند چاق می‌شوند، اما در میان دخترانی که مادر چاق دارند این آمار به ۴۱ درصد می‌رسد. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد از لحاظ وزنی دختران بیشتر به مادر خود و پسران بیشتر به پدر خود می‌روند.

14- رشته ورزشی اشتباه را انتخاب کرده‌اید

بدن بعضی از مردم طوری برنامه‌ریزی شده که به ورزش‌های ايروبيک پاسخ نمی‌دهد. در حقیقت این ورزش‌ها کمک زیادی به تناسب‌اندام و حساسیت بدن این افراد نسبت به انسولین نمی‌کند. آن‌ها نمی‌توانند با این نوع ورزش‌ها خود را از خطر ابتلا به بیماری دیابت در امان نگه دارند. بهترین ورزش برای این گروه از افراد کار با وزنه‌ها با شدت بالا و زمان کوتاه است.

15- معضل سن دارید

از ۳۰ سالگی به بعد، به ازای هر سال افزایش سن، ۹۰ گرم از ماهیچه‌های خود را از دست می‌دهیم. اما با انجام حرکات ورزشی به‌خصوص کار با وزنه‌ها می‌توان جلوی این اتفاق را گرفت. حرکات ايروبیک دیگر نمی‌تواند چندان به حفظ ماهیچه‌ها کمک کند. بهتر است از یک سن خاص به بعد، شکل حرکات ورزشی تغییر کند. داشتن ماهیچه‌ اهمیت بسیار زیادی در سوخت کالری دارد.

میزان سوخت و ساز بدن به ازای هر ۱۰ سال افزایش عمر بین یک تا ۲درصد کاهش پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، بعد از۲۰ سالگی به ازای هر ۱۰ سال، بدن ۱۵۰ کالری کمتر می‌سوزاند. به همین دلیل شما باید همراه با افزایش سن، میزان غذای خود را کاهش دهید.

16- حین غذا به موسيقی گوش می‌دهید

گوش دادن به موسیقی میزان غذا خوردن شما را بیشتر می‌کند. اگر دوست ندارید هنگام صرف ناهار یا شام فضای اتاقتان ساکت باشد، از موسیقی‌های بسیار ملایم استفاده کنید. هرقدر ریتم موسیقی سر میز غذا سریع‌تر باشد، غذای بیش‌تری می‌خورید.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

 

 

17- بدون موسیقی ورزش می‌کنید

موسیقی کلید اصلی ایجاد انگیزه هنگام ورزش کردن است. گوش دادن به آهنگ‌های تند نه تنها توجه شما را از درد و خستگی حین ورزش کردن دور می‌کند، بلکه برای بدن طوری برنامه‌ریزی می‌کند که زمان طولانی‌تری تحرک داشته باشد. موسیقی مانند داروهای انرژی‌زا مجاز و بی‌ضرر است و می‌تواند کارایی بدن را حین ورزش کردن تا ۱۵درصد بیشتر کند.

18- ژن‌های گرسنه کننده دارید

بسیاری از ژن‌ها در بدن وجود دارند که باعث چاق شدن ما می‌شوند. بعضی از جهش‌های ژنتیک می‌تواند پاسخ مغز به هورمون‌های اشتها را مختل کرده و به این ترتیب مانع رسیدن پیام‌های مناسب هنگام سیر شدن به مغز می‌شود. در این هنگام شما بعد از سیر شدن، به موقع متوجه این موضوع نمی‌شوید و به این ترتیب بیشتر از افراد دیگر غذا می‌خورید.

علت‌های کندی کاهش وزن را خواندیم. حالا اگر با خودتان بگویید چرا لاغر نمیشم؟ جواب سوالتان را در همین مقاله پیدا خواهید کرد. عوامل کندی کاهش وزنتان را بررسی کنید. با متخصص تغذیه و متخصص ورزش مشورت کنید تا برنامه غذایی و ورزشی مناسبی برایتان ارائه دهند. به خاطر بسپارید درست ورزش کردن تاثیر زیادی بر کاهش وزن دارد.

4.1 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-علی میرزایی 1402/11/09

عالی استاد👏

کارشناس به اندام 1402/11/10

ممنون عزیزم

-مهدوی کیا 1402/10/06

سلام مطالبتون عالیه ولی توصیه عالی دارم برای افزایش سوخت ساز خوردن آب جوش واقعا معجزه میکنه

کارشناس به اندام 1402/10/07

سلام تشکرعزیزم

- 1402/10/04

سلام وفت بخیر ۱۹ سالمه قدم ۱۶۵ ولی وزنم ۸۶ تا من رژیم هم میگیرم ولی لاغر نمیشم اصن وزنم پایین نمیاد کالری دریافتی روزانم رو حساب میکنم که بیشتر نخورم هرچیزی رو اگه نتونم آماده کنم جایگزین میکنم ولی بازم وزن کم نمیکنم از خودم نا امید شدم😔 واقعا نمیدونم چیکار کنم تا وزنم کم بشه

کارشناس به اندام 1402/10/05

سلام وقت بخیر عزیزم اگر رژیم اصولی رو بگیرید حتما وزن کاهش پیدا میکنه کنارش باید ورزشم باشه کالری شماری خوبه اما بدون تقسیم بندی وعده و لحاظ گروه غذایی اثری نداره برای دریافت برنامه مناسب شرایط خودتون میتونین روی لینک بزنید وثبت نام کنید

شیدا 1402/07/08

خب درست ولی وقتی غذا نخوریم متابولیسم میاد پایین یعنی باز باید وعده غذایی رو کمتر کنیم که باز متابولیسم میاد پایین و در نهایت مثلا با روزی ۲۰۰ کالری هم چاق میشیم؟ پس چطور باید رژیم رو حفظ کرد؟ فقط ورزش برای بالا نگه داشتن متابولیسم کافیه؟

کارشناس به اندام 1402/07/09

عزیزم کم کردن غذا هم حد واندازه داره 200 کالری که یک میان وعده هم نمیشه وقتی دریافتی خیلی کمتر ازنیاز بدن باشه متابولیسم پایه کاهش پیدا میکنه

شیدا 1402/07/07

ببخشید من این قضیه رو نمیفهمم. اگر غذا کم بخورم ولی تحرک داشته باشم متابولیسمم میاد پایین و چاق میشم. اگر غذا به اندازه یا زیاد بخورم و تحرک داشته باشم درسته که متابولیسمم میره بالا ولی باز هم چاق میشم. پس کلا هیچ تلاشی نکنم بهتر نیست؟

کارشناس به اندام 1402/07/08

عزیزم برای لاغر شدن هم باید تحرک باشه هم مقدار غذا از نیاز اولیه کمتر تا وزن کم بشه ورزشم که متابولیسم ومیبره بالا نه پایین وقتی دریافتی شما ازنیاز بدن بیشتر بشه وزن بالامیره وچاق میشین

شهلا 1402/07/06

این درسته که بچه‌های توی سن رشد انقدر درگیر وزنشون شدن و سر خود رژیم میگیرن؟ چرا بهشون نمیگید که برای اینکار خیلی کوچیکن؟ اگر به خودشون آسیب بزنن چی؟

کارشناس به اندام 1402/07/07

عزیزم مسلما رژیم خودسرانه توصیه نمیشه مخصوصا سنین پایین تر سبک زندگی تغذیه تحرک در دهه های اخیر خیلی تغییر کرده بچه ها اضافه وزن زیادی دارن وبرای لاغرشدن نیازه با اصول پیش برن

ن 1402/07/06

سلام من هیچ کدوم موارد بالا رو ندارم. کالری دریافتیم خیلی پایینه چون کلا آدم بی اشتهایی هستم و همیشه کم غذا میخورم. پیاده روی و ورزش هوازی هم دارم ولی بعد از بیست سالگی در هر دهه که از سنم گذشته ۱۰ کیلو چاق شدم. وقتی که وزنم رو محاسبه میکنم میگه که وزن نرماله یعنی اصلا اضافه وزن ندارم. ولی خب دور شکم و کمرم چربی زیاد شده و بدنم با قبل متفاوت شده. کالری دریافتیم باید ۱۴۰۰ باشه ولی بعد از محاسبه فهمیدم که روزی ۹۰۰ کالری بیشتر مصرف نمیکنم. دلیل این چاقی چی میتونه باشه؟

کارشناس به اندام 1402/07/07

سلام عزیزم همین سبک تغذیه ای که دارین روی متابولیسم اثر گذاشته شما متابولیسم پایه و به شدت پایین اوردین که حتی با کالری کم هم وزنتون بالا میره

- 1402/06/13

سلام من قدم ۱۶۰ و وزنم ۴۷ یا ۴۸ هستش ۱۱ سالم هست میخواستم بدونم وزنم مناسبه؟

کارشناس به اندام 1402/06/14

سلام بله عزیزم مناسبه

-‌ 1402/06/13

درود بنده وزنم۶۷ و قدم ۱۷۲ هستش یه مدته شروع به رژیم سنگین و ورزش کردم اما ورزش سبک ولی هیچ تغییری پیدا نکرده شرایط ورزش های مختلف برنامه های عذایی و پزشکای مختلف رو برسی کردم اما بازم بجای کاهش حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ گرم هر ماه اضافه دارم لطفا راهنمایی کنید.

کارشناس به اندام 1402/06/14

عزیزم شرایط بدنی رژیمی که رعایت میکنید مصرف ویتامین شدت ونوع ورزش هم در این روند تاثیر داره

-. 1402/06/07

سلام . من دخترم قدم ۱۶۳ و ۱۴ سالمه. سال پیش ۷۶ کیلو بودم . خیلی از خودم بدم میومد. سرخود شروع کردم به رژیم گرفتن . هیچی به جز لاغری واسم مهم نبود . از برنامه های کالری شمار استفاده می‌کردم ولی کلا به صورت مطلق دیگه از قند مصنوعی و... استفاده نکردم . طی ۳ ماه از ۷۶ کیلو رسیدم به ۵۲.۶ کیلو . الان روزانه ۸۰۰ کالری مصرف میکنم ولی وزنم کمتر نمیشه . چیکار کنم وزنم تثبیت بشه خیلی میترسم که برگرده.

کارشناس به اندام 1402/06/08

سلام عزیزم رژیم تثبیت وزن ومیتونین دریافت کنید برای ثبت نام هم کافیه روی لینک کلیک کرده وثبت نام کنید

- 1402/06/07

دکتر سلام من ۱۶ سالمه قدم ۱۸۲ وزنم ۸۶ کیلو الان باشگاه حرفه آیی و رژیم خوبی دارم و بعضی وقتا مثلاً از ۸۶ کیلو میرم تو ۸۸ کیلو که بعد دو روز تمرین میشم۸۵ کیلو

کارشناس به اندام 1402/06/08

سلام عزیزم رژیم لاغری یا برنامه ورزش؟ نوسان در شرایط مختلف طبیعی هست

زهرا 1402/06/04

سلام من ۱۸ سالمه و ۸۰ کیلو هستم دوماه هست که دارم ورزش میکنم و غذای زیادی هم نمیخورم حتی ممکنه روزی یک وعده غذا مصرف کنم ولی اصلا وزن کم نمیکنم چه دلیلی میتونه داشته باشع؟

کارشناس به اندام 1402/06/05

سلام عزیزم چون برنامه دقیقی ندارین یک وعده غذا خوردن متابولیسم و پایین میاره باید برای لاغرشدن برنامه داشته باشید روی لینک بزنید و برای رژیم ثبت نام کنید

-نازنین 1402/05/18

درسته کن نمیتوانم رژیم بگیرم اراده ندارم

کارشناس به اندام 1402/05/19

عزیزم خودتون رو باور داشته باشید وبا قدرت شروع کنید

فاطمه- 1402/05/04

سلام خسته نباشید من الان دو هفته رژیم و ورزش دارم روی ترازو تغییر توی وزنم نمیبینم اما از لحاظ ظاهری تغییر کردم علتش چیه؟

کارشناس به اندام 1402/05/05

سلام سلامت باشید عزیزم افزایش حجم عضلات علت عدم تغییر وزنتون هست

سمیه - 1402/05/01

سلام وقتتون بخیر، من خیلی دیر وزن کم می کنم ولی زود وزن اضافه می کنم، هر وقتم رژیم و ورزش رو شروع می کنم اینقد دیر کم می کنم که انگیزم رو از دست میدم لطفا راهنمایی م کنید چیکار کنم

کارشناس به اندام 1402/05/02

سلام وقت بخیر عزیزم رژیم های تکراری روند کاهش وزن و کاهش میده متابولیسم به شدت کاهش پیدا کرده اگر شرایط سنی اجازه بده و بیماری خاصی رو نداشته باشید برای یک دوره میتونین کتوژنیک و بگیرید

-محسن ابوالقاسمی 1402/04/21

سلام وقتتون به خیر مطالب عالی است

کارشناس به اندام 1402/04/22

سلام ممنون حضور شما هستیم

.. 1402/04/15

سلام بنده ۱۵ سالمه با قد ۱۶۲ وزن ۶۳ وزنم مناسبه؟

کارشناس به اندام 1402/04/16

سلام عزیزم وزن مناسب شما۵۰ کیلو هست اضافه وزن دارین میتونین برای رژیم روی لینک بزنید وثبت نام انجام بدین

-alireza 1402/04/14

سلام من 97 کیلو بودم شروع کردم ورزش کردن و الان 90 کیلو دارم و 1 هفنتع هست هرکاری میکنم پایین تر نمی‌آید دیروز برنامه گرفتم که 6 وعده غذایی داره که شام نهار میان وعده یا تخم مرغ یا فیله یا جوجه داده و بقیه وعده ها هم میوه پیشنهاد داده

کارشناس به اندام 1402/04/15

سلام عزیزم رژیم ورزشکاری هست یک هفته برای استپ وزن بودن زوده برنامه غذایی دقیق واصولی کنار ورزش مولتی ویتامین هم مصرف کنید

پوریا 1402/04/13

شلام وقتون بخخیر خواهش میکنم جواب بدین من الان ۲ ماهه رژیمم من ۲۲۰۰ کالری نیاز دارم ولی حدود ۱۸۰۰ کالری میرسونم به بدنم البته از غذاهیی مثل تخم مرغ ، گوشت مرغ ماهی سبزیجات میوهجات آجیل برنج شیر و... باشگاهم میرم در واقع ۲۰۰۰ تا میرسونم ولی با باشگاه تقریبا ۴۰۰ تا کالری منفی دارم در روز زیر نظر دکتر هم بودم ولی ۲ ماهه انگار نه انگار نه وزنم کم شده سایزم کم نکردم شکمم که از قبلم بدتر شده اصلا انگار رژیمم هیچ تاثیری نداشته فقط اعصابم خورد شده با اینکه بههر کسی هم گفتم تایید کرده که اصولیه ولی من نه وزن کم کردم نه سایز دیگه ناامیدم خواهشا کمک کنید🙏🙏🙏

کارشناس به اندام 1402/04/14

سلام عزیزم میزان اضافه وزن رژیم های تکراری یکنواخت شدن رژیم و.. تاثیر داره نوع وشدت ورزش و تغییر بدین صرفا کالری شماری نکنید همه گروه ها رو به قاعده مصرف کنید مولتی ویتامین مینرالم هم حتما استفاده کنید

-رستا 1402/04/12

سلام خسته نباشید. بنده ۶۳ کیلو هستم با قد ۱۶۳ بنده آلان ۵ ماهه رژیم هستم ۲ ماه پیش وزنم ۵۷ بود من در کنار رژیم خیلی ورزش هم می کنم ولی نمیدونم تو این ۲ ماه چه طور ۶ کیلو اضافه کردم الان معلومه وزنم اضافه شده ولی فعالیت ورزشیم مثل قبله خوب ورزش میکنم زیاد هم خسته نمیشم و خیلی جنب جوش لطفاً بگید دلیلش چیه

کارشناس به اندام 1402/04/13

سلام سلامت باشید عزیزم یا دریافتی خیلی بیشتر از نیاز بدن بوده یا حجم عضلات بیشتر شده که وزن عضله چون سنگین هست