غذاهای آماده‌ منجمد از فست‌فودها سالم‌ترند

متخصصان سلامت می‌گویند غذاهای منجمد و بسته‌بندی شده نسبت به فست‌فودها سالم‌تر بوده و در مقایسه با ساندویچ‌ و فست‌فود ارزش غذای خود را تاحدی حفظ کرده‌اند. به گزارش ايسنا، تصور کنید ساعت 8 شب شده و خسته و کوفته از سر کار به خانه می‌رسید. حوصله دارید و وقت آشپزی هم دارید. از خود […]

غذاهای آماده‌ منجمد از فست‌فودها سالم‌ترند - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 3 دقیقه

تعداد بازدید 1060

تاریخ انتشار

غذاهای آماده‌ منجمد از فست‌فودها سالم‌ترند - 4 - - اخبار

متخصصان سلامت می‌گویند غذاهای منجمد و بسته‌بندی شده نسبت به فست‌فودها سالم‌تر بوده و در مقایسه با ساندویچ‌ و فست‌فود ارزش غذای خود را تاحدی حفظ کرده‌اند.
به گزارش ايسنا، تصور کنید ساعت 8 شب شده و خسته و کوفته از سر کار به خانه می‌رسید. حوصله دارید و وقت آشپزی هم دارید. از خود می‌پرسید چکار کنم؟ فوری تلفن را برمی‌دارید تا به نزدیک‌ترین فست‌فود زنگ بزنید و غذا سفارش دهید. اما دست نگه دارید و تسلیم این عجله نشوید. متخصصان سلامت تاکید دارند باید در چنین مواردی به جای دویدن به سمت فست‌فودها، سری به فریزر بزنید. زیرا غذاهای منجمد و بسته‌بندی هنوز تاحدی ارزش غذایی خود را حفظ کرده‌اند.
در این مطالعه که در مجله آکادمی تغذیه و رژیم منتشر شده، متخصصان سلامت دریافتند مصرف‌کنندگان غذاهای منجمد و بسته‌بندی شده در مقایسه با فست‌فودخورها، کالری و چربی کمتر و در مقابل مواد مغذی نیز دریافت می‌کنند.
به گزارش نیچر ورلد نیوز، در این مطالعه مشخص شد در افراد بالغ بالای 19 سال که غذاهای منجمد می‌خورند جذب 12 ماده مغذی شامل پروتئین، فیبر، پتاسیم، کلسیم، ویتامین آ، ریبوفلاوین، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین E، کولین، منیزیم و مس در مقایسه با افرادی که فست‌فود می‌خورند، بسیار بیشتر است.
علاوه بر این در مصرف‌کنندگان غذاهای منجمد ضمن اینکه مواد مغذی بیشتری جذب می‌کنند در عوض میزان جذب کالری 253 واحد و چربی‌های اشباع شده 2.6 گرم در روز کمتر است.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*