غذاهای زمستانی که متخصصین پوست تایید می کنند

می توانید پوست خود را غرق لوسیون و محصولات مراقبت از پوست کنید، اما پوست سالم از غذاهایی می آید که به بدنمان می دهیم. در این مقاله می خواهیم غذاهایی را به شما معرفی کنیم که متخصصین پوست روی خاصیت آنها قسم می خورند. فهرست مطالب (کلیک کنید) هویجکلمبروکلیاسفناجسالمونبادامشکلات تلخهویج همان ماده ای که […]

غذاهای زمستانی که متخصصین پوست تایید می کنند - 7 - - عادات غذایی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 2937

تاریخ انتشار

می توانید پوست خود را غرق لوسیون و محصولات مراقبت از پوست کنید، اما پوست سالم از غذاهایی می آید که به بدنمان می دهیم. در این مقاله می خواهیم غذاهایی را به شما معرفی کنیم که متخصصین پوست روی خاصیت آنها قسم می خورند.

هویج

هویج

همان ماده ای که باعث می شود هویج برای چشمانتان مفید واقع شود – آنتی اکسیدان بتا کاروتن – به بهبود پوستتان نیز کمک می کند. همین که بتا کاروتن خورده شده در بدن تبدیل به ویتامین A می شود. این آنتی اکسیدان به دید، ایمنی بدن و سلامت پوست کمک می کند. هویج لیکوپن نیز دارد که می تواند سپر محافظتی پوست در برابر اشعه UV باشد. تحقیقات نشان داده از هویج پخته نسبت به هویج خام بتا کاروتن بیشتری جذب می شود.

کلم

کلم

از آنجا که این سبزی می تواند سرما را تحمل کند در تمام طول پاییز و زمستان در دسترس است. این سبزی برگدار نیروگاهی است از مواد مغذی دوستدار پوست از جمله آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، ویتامین K ( تمام آنچه برای یک روز می خواهید در یک وعده ) و ویتامین C. بعلاوه مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم نیز دارد. سولفور بالای موجود در کلم باعث می شود قرمزی و پوسته پوسته شدن پوستتان کاهش پیدا کند. ویتامین C در اینجا فوق العاده با ارزش است چون باعث تقویت الیاف کلاژن می شود. اینها همان الیاف بلند پروتئین هستند که سلول های پوستمان را کنار هم نگه داشته اند. یک فنجان کلم خام، 100 درصد نیاز بدن یک خانم به ویتامین C را در خود دارد.

بروکلی

بروکلی

این سبزی چلیپایی منبع طبیعی گلوکورافانین است که به خاطر خاصیت احیا کنندگی اش برای پوست شناخته می شود. بروکلی همچنین ویتامین C که کلاژن ساز است و ویتامین E را که از پوست در برابر آسیب سلولی محافظت می کند تقویت می نماید. ویتامین B نیز دارد که درخششی فوق العاده به پوست می دهد. بروکلی را از غذاهایی می دانند که با سرطان مقابله می کند.

اسفناج

اسفناج

اسفناج به دلایل خاصی یک سوپر غذا به حساب می آید. اسفناج علاوه بر مواد مغذی ارزشمندش حاوی خواص بهبود دهنده سلامت و پیشگیری کننده از بیماری ها است. این غذا نه تنها سرشار از آنتی اکسیدان و آهن است بلکه منبعی غنی از فولات- یک نوع ویتامین B  که ترمیم سلولی را بهبود می بخشد و می تواند به کاهش خطوط چین و چروک هم کمک کند- می باشد.

سالمون

سالمون

سالمون یکی دیگر از سوپر غذاهای همه فن حریف است که خواصش برای پوست ثابت شده، سالمون حاوی اسید چرب های امگا 3 است که پوستتان را از نظر مواد مغذی تامین کرده و آن را مرطوب نگه می دارد. این غذا همچنین منبع خوبی از سلنیوم است که به محافظت از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند، قابلیت ارتجاعی اش را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد که مخصوصا برای کسانی که مشکل آکنه دارند بسیار مفید است.

بادام

بادام

بادام ها منبعی غنی از زینک، آهن، اسید فولیک و ویتامین E است که سلامت پوست را تقویت می کنند. زینک برای پوست هایی که مستعد به لکه دار شدن هستند مفید است. ویتامین E از داخل پوست را تغذیه می کند و کمک می کند در برابر رادیکال های آزاد محافظت شود و احیا کنندگی سلول ها نیز بهبود پیدا کند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ

کاکائو، پودری است که خیلی کم فرآوری شده است و از کاکائو بو داده نشده درست می شود. دانه های شکلات نیز یکی دیگر از منابع طبیعی آنتی اکسیدان های دوستدار پوست است. کاکائو بر خلاف شکلات های فرآوری شده، آنتی اکسیدان های خود را حفظ می کند. شکلات های تلخ نشان داده اند که می توانند سرعت پیری پوست را کاهش دهند. تحقیقات نشان داده خانم هایی که به صورت روزانه از شکلات تلخ استفاده می کنند بعد از مدتی شاهد بهبود قابل توجهی در چین و چروک ها و خاصیت ارتجاعی پوست هستند.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
ساره 1395/10/20

بروکلی و هویج خیلی خوبن. خیلی دوس میدارم :D

mary 1395/10/19

هم خوشمزه هم مفید