قبل از نوشیدن کومبوجا باید این موارد را بدانید

تنها کافیست یک تحقیق آنلاین کوچک انجام دهید تا متوجه شوید ویژگی های این نوشیدنی گازدار( با چای، قند، قارچ و باکتری های تخمیر شده درست می شود ) عبارتند از انرژی بسیار بالا، تسکین دهنده درد، پیشگیری کننده از برخی سرطان ها، سم زدایی از بدن، کمک به کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی. […]

قبل از نوشیدن کومبوجا باید این موارد را بدانید
4 از 5

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 9833

تاریخ انتشار

قبل از نوشیدن کومبوجا باید این موارد را بدانید

تنها کافیست یک تحقیق آنلاین کوچک انجام دهید تا متوجه شوید ویژگی های این نوشیدنی گازدار( با چای، قند، قارچ و باکتری های تخمیر شده درست می شود ) عبارتند از انرژی بسیار بالا، تسکین دهنده درد، پیشگیری کننده از برخی سرطان ها، سم زدایی از بدن، کمک به کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی.

اما آیا این کومبوجا عزیز یک اکسیر سلامت است؟ قبل از اینکه بخواهید کومبوجا بنوشید این پنج چیز را باید بدانید.

کومبوجا معجزه گر نیست.

قبل از نوشیدن کومبوجا باید این موارد را بدانید

دکتر مگی نئولا متخصص تغذیه می گوید: نمی توانم کومبوجا را یک نوشیدنی درمانی یا معجزه بنامم. نمی توان از نظر مواد مغذی، غذایی را به غذاهای دیگر برتری داد. راز داشتن یک برنامه غذایی متعادل و سالم تنوع داشتن است. این یعنی لازم نیست همه زندگی تان از این به بعد، نوشیدن کومبوجا شود.

کومبوجا سرشار از پروبیوتیک است

کومبوجا سرشار از پروبیوتیک است

دکتر نئولا همچنین تاکید کرد که این نوشیدنی مسلما دارای فوایدی نیز هست. درست مانند چای با نوشیدن آن به بدن خود آنتی اکسیدان و پلیفینول می رسانید. اما از آنجا که این نوشیدنی، تخمیری است مقدار زیادی پروبیوتیک نیز در آن یافت می شود. بیشترین مزیت کومبوجا نیز درست در همین است: پروبیوتیک، باکتری مفید برای روده.

میکروبیوم روده معمولا به نام ارگان فراموش شده نام برده می شود. میکروبیوم سالم روده می تواند مشکلاتی نظیر اسهال و سندروم روده تحریک پذیر را کاهش دهد و کمک کند عملکرد کلی بدن به بهترین شکل پیش رود.

غذاهای تخمیر شده مانند کومبوجا می توانند به بهبود سلامت سلول های روده، تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر آلرژی و بیماری های مزمن کمک کنند. البته این مزایا خاص کومبوجا نیست بلکه تمام غذاهای سرشار از پروبیوتیک می توانند چنین ویژگی ای داشته باشند.

مسئله پاستوریزاسیون وجود دارد

مسئله پاستوریزاسیون وجود دارد

پروبیوتیک کومبوجا مشکلاتی نیز دارد. دلیلش هم این است که برخی از انواع این نوشیدنی غیر پاستوریزه هستند و به همین علت ممکن است با نوشیدن آنها دچار ناراحتی معده شدید شوید و یا بدتر: بدون پاستوریزاسیون ممکن است میکروارگانیسم های مضر غالب شوند و مشکلات جدی از جمله مسمومیت غذایی به وجود بیاورند.

یک چیز دیگر هم هست و آن اینکه اگر بخواهید از تمام مزیت پروبیوتیک کومبوجا استفاده کنید باید غیرپاستوریزه باشد. فرآیند پاستوریزه کردن باعث کشته شدن باکتری های خوب و بد با هم می شود. بنابراین ممکن است مزیت نوشیدنی پاستوریزه شده ای که می نوشید به اندازه ای که باید نباشد.

تحقیقات زیادی درباره تاثیرات کومبوجا انجام نگرفته

تحقیقات زیادی درباره تاثیرات کومبوجا انجام نگرفته

درباره اینکه چه مقدار کومبوجا می تواند شما را سالم نگه دارد ابهام وجود دارد. در حالی که برخی تحقیقات اظهار داشته اند کومبوجا می تواند بدن را در برابر مولکول های سمی که رادیکال های آزاد نام دارند محافظت کند و ایمنی بدن را افزایش دهد، اما این تحقیقات روی حیوانات صورت گرفته است. بسیاری از تعاریف و مزایایی که گفته می شود از زبان افرادی است که این محصول را می فروشند و علمی نیست.

کومبوجا منبع غنی از پروبیوتیک است، اما انتخاب های دیگری نیز وجود دارد

کومبوجا منبع غنی از پروبیوتیک است، اما انتخاب های دیگری نیز وجود دارد

پروبیوتیک ها از عوامل اصلی یک برنامه غذایی سالم هستند و اگر می خواهید آنها را از کومبوجا بگیرید ایرادی ندارد. اما فراموش نکنید اگر می خواهید کومبوجا خام و غیر پاستوریزه را استفاده کنید باید ابتدا مطمئن شوید کمپانی یا جایی که محصول را از آن خریداری می کنید کاملا مطمئن باشد. همچنین توصیه می شود خانم های باردار و کودکان از این نوشیدنی استفاده نکنند.

این را هم به خاطر بسپارید همه نوشیدنی های کومبوجا یکسان ساخته نشده اند. برخی از آنها سرشار هستند از قند اضافه شده. پس مطمئن شوید که برچسبش را می خوانید.

نمی خواهید از کومبوجا استفاده کنید؟ بسیاری از نوشیدنی ها و غذاهای دیگر هستند که سرشارند از پروبیوتیک و آنتی اکسیدان ها و همچنین می توانند به بدنتان آب رسانی کنند، از بیماری دور نگهتان دارند و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنند.

برای پروبیوتیک:

کلم ترش، کفیر و ماست

برای آب رسانی:

آب

برای دریافت موارد مربوط به سلامت:

چای سبز

برای تقویت ایمنی، پوست، ناخن ها و مو:

غذاهایی که کمترین روند فرآوری روی آنها صورت گرفته، غذاهای گیاهی، برنامه غذایی سرشار از مواد مغذی


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
4 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*