چای سبز برای لاغری + بهترین زمان مصرف و نحوه لاغری با چای سبز

چای سبز یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های روی کره زمین محسوب می‌شود. فواید بسیار زیادی دارد که چربی‌سوزی و نشاط‌آور بودن تنها بخشی از آن است و در بسیاری از رژیم‌های غذایی کاهش وزن و رژیم‌های غذایی کسانی که به باشگاه می‌روند، توصیه می‌شود. منشا اولیه آن به کشورهای شرق آسیا برمی‌گردد و در واقع به […]

چای سبز به دلیل داشتن کافئین و آنتی اکسیدان به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.
4.2 از 5

زمان مطالعه 27 دقیقه

تعداد بازدید 124148

تاریخ انتشار

چای سبز یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های روی کره زمین محسوب می‌شود. فواید بسیار زیادی دارد که چربی‌سوزی و نشاط‌آور بودن تنها بخشی از آن است و در بسیاری از رژیم‌های غذایی کاهش وزن و رژیم‌های غذایی کسانی که به باشگاه می‌روند، توصیه می‌شود. منشا اولیه آن به کشورهای شرق آسیا برمی‌گردد و در واقع به هیچ وجه فرآوری نمی شود. به همین دلیل مصرف آن به دلیل ارگانیک بودن، بیشتر توصیه می‌شود. در این مقاله به بررسی فواید و خواص چای سبز برای لاغری و نحوه مصرف آن می‌پردازیم.

تاریخچه چای سبز برای لاغری

چای یکی از بهترین نوشیدنی‌ها در فرهنگ شرق آسیاست و برای دم کردن و سرو آن آداب و مراسم ویژه‌ای دارند. باید گفت یکی از علل بالا بودن طول عمر و وزن متناسب ومتعادلِ بسیاری از مردم چین، ژاپن و کره، استفاده از غذاهای دریایی و نوشیدنی‌های سالم و کاملا طبیعی مانند انواع چای سبز است.

حتی در کشور چین، رشته‌ای تحصیلی با نام چای شناسی وجود دارد. زمان نوشیدن چای سبز در این کشورها، به عنوان زمان مراقبه و آرامش یافتن و دوری از دغدغه‌های روزمره، شناخته می‌شود. با گسترش تکنولوژی و فرهنگ‌های مختلف به سراسر جهان، چای سبز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و کمک به افزایش چربی‌سوزی، به سبد غذایی بسیاری از کشورها وارد شد.

صحبت‌های دکتر کرمانی در مورد چای سبز برای لاغری: 

چای سبز برای لاغری چقدر موثر است؟

برای بسیاری از کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، این سوال مطرح است که چگونه با چای سبز لاغر شویم؟ همین ابتدا باید بگوییم چای سبز یکی از مواد غذایی موثر برای کاهش وزن است اما طبیعتا به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید ورزش و یک رژیم غذایی سالم و مغذی را در برنامه روزانه خود داشته باشید. حال بیایید برخی از فواید چای سبز برای کاهش وزن را بررسی کنیم.

  • تمام چای‌ها می‌توانند به کاهش وزن شما کمک کنند؛ اگر از آن‌ها به عنوان جایگزینی برای لاته پر کالری یا نوشیدنی‌های گازدار شیرین استفاده کنید. به خصوص اگر چای خالص بدون شیر و بدون شکر را انتخاب کنید.
  • پودر چای سبز یا ماچا، ارزش غذایی بالاتری نسبت به برگ چای سبز تازه دارد. پودر ماچا خود به دو نوع قوی (کویچا) و ملایم (اوسوچا) دسته‌بندی می‌شود. پودر چای سبز قوی از بوته‌های چای سبزی با سن ۳۰ سال به بالا و پودر چای سبز ملایم از بوته‌هایی با سن کمتر از ۳۰ سال تهیه می‌شود.

دلایل مفید بودن چای سبز برای لاغری

مهم‌ترین دلیلی که بسیاری از متخصصان تغذیه، این نوشیدنی را توصیه می‌کنند، ترکیبات چربی‌سوز آن است. چای سبز به طور طبیعی سرشار ترکیبات واقعاً مفید برای بدن ماست که این موارد عبارتند از:

موجب افزایش کافئین در بدن می‌شود

بسیاری از ما به کافئین تکیه می‌کنیم تا صبح‌ها سرحال باشیم و به ما کمک کند برای مقابله با روز آماده شویم. در حالی که نمی‌دانیم چای سبز نیز می‌تواند کافئین بدن‌مان را افزایش دهد.

چای سبز نیز می‌تواند کافئین بدن‌مان را افزایش دهد.

چای سبز نیز می‌تواند کافئین بدن‌مان را افزایش دهد.

مسلماً، یک فنجان چای سبز متوسط ​​(75 میلی گرم) نسبت به یک فنجان قهوه (100 تا 140 میلی گرم) کافئین کمتری دارد. اما این فقط به این معنی است که می‌توانید آن را بیشتر مصرف کنید!

  • کافئین محرکی است که برای کمک به سوزاندن چربی و بهبود عملکرد ورزشی بدن ثابت شده است. سوزاندن کالری اضافی همراه با یک رژیم غذایی سالم با کالری کنترل شده، یکی از بهترین راه‌ها برای جابجایی چربی اضافی سرسخت است. به همین دلیل است که چای سبز را در بسیاری از مکمل‌های چربی‌سوز و قبل از تمرین‌های ورزشی خواهید یافت.

سرشار از آنتی‌ اکسیدان است

آنتی اکسیدان‌ها ترکیبات گیاهی هستند که به ما کمک می‌کنند تا با «رادیکال‌های آزاد» مبارزه کنیم.  (ذراتی که استرس اکسیداتیو را در بدن ما افزایش می دهند. استرس اکسیداتیو به عدم تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن می‌گویند.)

یافته های اخیر مطالعات انسانی نشان داده است که مصرف چای سبز و عصاره چای سبز با افزایش متابولیسم بدن و اکسیداسیون چربی به کاهش وزن و چربی بدن کمک می‌کند.

چای سبز برای لاغری + بهترین زمان مصرف و نحوه لاغری با چای سبز - 2 - لاغری با چای سبز - رژیم لاغری

مصرف چای سبز، با افزایش متابولیسم بدن و اکسیداسیون چربی در کاهش وزن موثر است.

دلایل دیگری که چای سبز به کاهش وزن کمک می کند:

سلول‌های چربی را به حرکت در می‌آورد

بدن ما هنگام تحرک و دویدن، برای دریافت سوخت لازم، به سلول‌های چربی روی می‌آورد. برای این که چربی سوزانده شود، بدن باید چربیِ درون سلول‌های چربی را تجزیه کرده و به جریان خون منتقل کند. همه این‌ها با کمک هورمون های چربی‌سوز انجام می‌شود. چای سبز به خوبی به این فرایند کمک می‌کند.

به اثرگذاری ورزش کمک می‌کند

ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است. بدن را وادار می‌کند تا برای تامین انرژی در ذخایر چربی، حفاری کند و کالری سوزی بدن را افزایش می‌دهد.

  • به عنوان مثال اگر صبح برای دویدن بیرون بروید و 400 کیلو کالری بسوزانید، اما فقط یک موز برای صبحانه خورده باشید (تقریباً 100 کیلو کالری)، بدن شما نیاز دارد تا انرژی بیشتر را از جای دیگری دریافت کند. بنابراین به سمت چربی‌های اضافه بدن شما می‌رود. حال اگر چای سبز هم نوشیده باشید، به راحتی می‌تواند چربی‌سوزی را در بدن شما فعال‌تر کند.
  • یک مطالعه بر روی مردان با وزن طبیعی و فعال که به مدت 30 دقیقه دوچرخه سواری کردند، نشان داد که مصرف چای سبز در یک دوره 24 ساعته قبل از ورزش، 17 درصد چربی بیشتری نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، می‌سوزاند.

به پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک می‌کند

میزان دیابت نوع 2 در دهه‌های اخیر در حال افزایش است. این وضعیت اکنون از هر 10 آمریکایی 1 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. دیابت نوع 2 شامل افزایش سطح قند خون است که ممکن است به دلیل مقاومت به انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین ایجاد شود.

مطالعات نشان می‌دهد که چای سبز ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و سطح قند خون را کاهش دهد. یک مطالعه روی افراد ژاپنی نشان داد کسانی که بیشتر چای سبز می‌نوشیدند تقریباً 42 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بودند. بر اساس بررسی 7 مطالعه با مجموع 286701 نفر، افرادی که چای می‌نوشند 18 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

افرادی که چای سبز می‌نوشند 18 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

افرادی که چای سبز می‌نوشند 18 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

برای کاهش وزن فوق‌العاده است

با توجه به اینکه چای سبز می‌تواند در کوتاه مدت متابولیسم را افزایش دهد، منطقی است که بتواند به کاهش وزن نیز کمک کند. چندین مطالعه نشان می‌دهد که چای سبز ممکن است به کاهش چربی بدن به خصوص در ناحیه شکم کمک کند.

یکی از این مطالعات یک مطالعه تصادفی کنترل شده 12 هفته‌ای شامل 240 فرد مبتلا به چاقی بود. در این مطالعه، افرادی که در گروه چای سبز قرار داشتند، در مقایسه با گروه کنترل، کاهش قابل توجهی در درصد چربی بدن، وزن بدن، دور کمر و چربی شکم داشتند. با این حال، برخی از مطالعات افزایش آماری قابل توجهی را در کاهش وزن با چای سبز نشان نمی‌دهند، بنابراین محققان باید مطالعات بیشتری را برای تایید این اثر انجام دهند.

دنبال یه روش سریع برای لاغری هستی؟
یادت باشه هیچ چیزی جز یه رژیم سالم و اصولی نمی‌تونه تو رو به وزن ایده‌آل برسونه.
پس برای وزن جدیدت از همین حالا دست به کار شو!
برای ثبت نام کلیک کن
call-to-action

می‌تواند به کاهش چربی، به ویژه چربی‌های شکمی کمک کند

همه چربی‌ها یکسان نیستند. چربی‌های زیرپوستی درست زیر پوست قرار دارند اما ممکن است مقدار زیادی چربی احشایی نیز داشته باشید که به آنها چربی‌های شکمی نیز می گویند. چربی احشایی با التهاب و مقاومت به انسولین در ارتباط است. این دو نوع چربی رابطه زیادی با بیماری های جدی مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی دارد. چندین تحقیق روی کاتچین چای سبز نشان دادند نه تنها تاثیر آن بر کاهش وزن، متوسط است بلکه مقدار زیادی از چربی های آب شده چربی های احشایی و  مضر هستند. بنابراین چای سبز خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

چربی زیر پوستی بلافاصله در زیر پوست شما قرار می گیرد، اما ممکن است مقادیر قابل توجهی چربی احشایی نیز داشته باشید که به آن چربی شکم نیز می گویند. مقادیر بالای چربی احشایی با التهاب و مقاومت به انسولین مرتبط است که این دو به شدت با چندین بیماری جدی از جمله دیابت نوع 2 و بیماری قلبی مرتبط هستند.

متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد

متابولیسم نقطه اوج تمام فرآیندهای شیمیایی است که بدن برای زنده نگه داشتن ما طی می‌کند. از کمک برای تنفس و ترمیم سلول‌ها گرفته تا تجزیه غذایی که می‌خوریم، به ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌ها و ارسال آن‌ها به جایی که باید بروند. به همین دلیل متابولیسم، بسیار مهم است.

این مساله زمانی که در تلاش برای کاهش وزن هستید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این به این دلیل است که بدن شما برای انجام تمام این فرآیندها به مقدار مشخصی انرژی نیاز دارد و این مساله توسط عوامل زیادی مانند قد، وزن، سن، سطح فعالیت روزانه و توده عضلانی تعیین می‌شود.

اگر بدن را با کالری کمتری نسبت به نیاز روزانه خود تغذیه کنید، بدن از سلول‌های چربی استفاده می‌کند تا انرژی لازم را برای فعالیت داشته باشد و این یعنی کاهش توده چربی بدن!

به کاهش اشتها کمک می‌کند

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد چای سبز ممکن است به شما کمک کند تا با افزایش مصرف انرژی بدن، چربی بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید. یکی از عوارض جانبی چای سبز، کاهش آب بدن است که موجب گرسنگی کاذب می‌شود. در این حالت تنها چیزی که بدن ما واقعا به آن نیاز دارد، آب است نه غذا! با نوشیدن آب کافی، حس گرسنگی کاذب نیز از بین می‌رود.

چای سبز به کاهش اشتها کمک می‌کند.

چای سبز به کاهش اشتها کمک می‌کند.

خطرناک‌ترین چربی بدن را هدف قرار می‌دهد

وقتی اکثر ما به چربی بدن فکر می‌کنیم، روی چربی‌هایی تمرکز می‌کنیم که واقعاً می‌توانیم ببینیم و می‌خواهیم از شر آنها خلاص شویم. با این حال، مقداری چربی اضافی در اعماق بدن ما در اطراف برخی از اندام های داخلی نیز یافت می‌شود.

این چربی «پنهان»، چربی احشایی یا چربی شکم نامیده می‌شود. حمل مقداری از این چربی، طبیعی و سالم است زیرا از اندام‌های ما محافظت می‌کند، اما داشتن مقدار زیاد آن می‌تواند خطرناک باشد. داشتن مقادیر زیاد چربی احشایی شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی قرار می‌دهد.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که چای سبز به هدف قرار دادن چربی احشایی کمک می‌کند. این بدان معناست که شما ممکن است شاهد کاهش چربی در نواحی مورد نظرتان از نوشیدن چای سبز نباشید اما ممکن است به کاهش این چربی خطرناک «پنهان» کمک کند.

یک نوشیدنی بسیار کم کالری است

چای سبز تقریباً بدون کالری است. به همین دلیل نگرانی بابت اضافه وزن نخواهید داشت. اما اگر به آن مواد قندی طبیعی مانند خرما و یا مواد قندی فرآوری شده مانند قند و شکر اضافه شود، طبیعتا حاوی کالری خواهد بود.

چای سبز با کاهش اشتها بر روی کاهش چربی‌های بدن اثر می‌گذارد

چای سبز باعث می‌شود که به طور خودکار کالری کمتری دریافت کنید.

میزان مصرف چای سبز برای لاغر شدن

برخی از افراد دوست دارند در طول روز چای سبز بنوشند و مصرف این نوشیدنی جزو عادات روزانه‌شان است، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند حداقل مقدار لازم برای رسیدن به کاهش وزن مطلوب را بنوشند.

  • نظرات در مورد این موضوع متفاوت است. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که شما فقط باید 1 فنجان در روز بنوشید، در حالی که برخی دیگر می‌گویند که شما باید بین 3-5 فنجان در روز بنوشید.
  • نوشیدن 2 تا 3 فنجان چای سبز در روز گزینه معقولی به نظر می‌رسد. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید. فقط امتحان کنید و ببینید چه میزان مصرفی برای شما بهتر است. همچنین با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید.

بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری

از آن جایی که حاوی مقدار زیادی کافئین است، ممکن است معقول باشد که آن را صبح و در روز بنوشید و از نوشیدن آن قبل از خواب خودداری کنید.

بهترین روش مصرف چای سبز برای لاغری

شما می‌توانید عصاره چای سبز خالص را به شکل قرص دریافت کنید یا می‌توانید مکمل‌های چربی‌سوز حاوی چای سبز را قبل از ورزش انتخاب کنید که معمولا آن را با سایر مواد چربی‌سوز مانند عصاره پرتقال تلخ و اسیدهای آمینه ترکیب می‌کنند. همه چیز به اهداف و سبک زندگی شما بستگی دارد.

چای سبز را با چه چیزی بخوریم؟

بهترین چای سبز برای کاهش وزن، حاوی برگ‌های چای سبز خالص است. اما شاید بخواهید به آن یک چاشنی اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود. در این قسمت لیست مواد غذایی که می‌توان به چای سبز اضافه کرد را مشاهده می‌کنید. این موارد، یا طبع سرد چای سبز را متعادل می‌کنند و یا خواص آنتی‌اکسیدانی و چربی‌سوزی آن را افزایش می‌دهند:

  • زیره
  • لیمو
  • دارچین
  • هل
  • نعناع
  • به لیمو
  • عسل
  • زنجبیل
  • زعفران
  • گل محمدی
  • رزماری
  • زوفا
  • آویشن
  • نبات
  • آووکادو
  • موز
مصرف عسل به همراه چای سبز، طبع سرد آن را متعادل می‌کند.

مصرف عسل به همراه چای سبز، طبع سرد آن را متعادل می‌کند.

چای سبز و زیره برای لاغری

همان‌ طور که گفتیم چای سبز به دلیل داشتن کافئین و آنتی اکسیدان به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. زیره مانند چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد وهمچنین به خاطر تندی طبعش، متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. در نتیجه چربی بیشتری سوزانده می‌شود.

از طرفی زیره بر خلاف چای سبز که سرد است، یک گیاه گرم است و به تعادل مزاج این نوشیدنی کمک می‌کند. همچنین مانند چای سبز، بسیار کم کالری است. ۲ قاشق چایخوری زیره، برابر با ۱۶ واحد کالری است. این معجون برای سوزاندن چربی‌های شکم بسیار موثر است.

چای سبز و لیموترش برای لاغری

اضافه کردن لیموترش به چای سبز، خواص آنتی‌اکسیدانی و چربی‌سوزی آن را افزایش می‌دهد. همچنین اگر به طور مکرر و به اندازه مصرف شود، موجب پاکسازی معده، هضم بهتر غذا، دفع سموم بدن، رفع خستگی و لطافت پوست می‌شود. لیموترش یک میوه سرد و خشک است. می‌توانید این معجون را با کمی عسل طبیعی یا چند دانه خرما میل کنید.

عوارض چای سبز برای لاغری چیست؟

  • چای سبز فشار خون را پایین می‌آرود؛ بنابراین اگر دچار افت فشار هستید یا داروهای مروبط به فشار خون را مصرف می‌کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • موجب از دست رفتن آب بدن می‌شود. به همین دلیل باید آب بیشتری مصرف کنید.
  • یک گیاه سرد و خشک است. می‌توانید همراه چای سبز، کمی خرما یا عسل میل کنید یا آن را با کمی دارچین یا هل دم کرده و بنوشید.
  • چای سبز ممکن است بر روی عملکرد برخی داروها اثر بگذارد. اگر بیماری خاصی دارید، قبل از مصرف، به پزشک خود اطلاع دهید.

آن چه از مقاله چای سبز برای لاغری آموختیم:

چای سبز برای لاغری مفید است، اما به یاد داشته باشید که لاغری با چای سبز زمانی اثر بیشتری دارد که با برنامه غذایی سالم و ورزش همراه باشد. چای سبز همچنین می‌تواند به بهبود سطح انرژی، عملکرد ورزش، کاهش هوس غذایی و هدف قرار دادن چربی‌های خطرناک بدن کمک کند. البته باید به خاطر داشته باشید برای کاهش چربی دور شکم و افزایش متابولیسم بدن، باید یک برنامه غذایی متناسب با سن و وزن و نیاز بدن‌تان در کنار ورزش و تحرک داشته باشید و غذاهای آماده و پرکالری کم‌تری مصرف کنید. درغیر این صورت بسیاری از مواد غذایی چربی‌سوز به تنهایی عمل نمی‌کنند یا خاصیت‌شان خنثی می‌شود.

منابع: ++

4.2 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
1402/12/26

۱۴ سالمه قد ۱۷۰ ‌‌ووزنم ۸۴ آیا دم نوش چای سبز امیراعلم با ترکیبات زیره سبز ،تخم کرفس و زنیان ،برای لاغریم مناسبه ؟

کارشناس به اندام 1402/12/27

عزیزم این ترکیب کمی متابولیسم وبالا می‌بره شما رو لاغرنمیکنه باید رژیم اصولی مناسب قد ومشخصات فردی داشته باشید

-ندا1402. 11.27 1402/11/28

سلام من37سالمه قدم159 وزنم 77 چقدر اضافه وزن دارم؟

کارشناس به اندام 1402/11/29

سلام عزیزم وزن مناسب شما 55 کیلو هست برای لاغری با یک برنامه سالم وسبک میتونین از لینک ثبت نام کنید

Leila 1402/11/08

سلام من 14سالمه و قدم 162 وزنمم 63 وزن ایده‌آل من چقدره؟

کارشناس به اندام 1402/11/09

سلام عزیزم وزن مناسب شما 48 کیلو هست باتوجه به سنتون هم باید برنامه دقیق واصولی مناسب شرایط جسمی خودتون دریافت کنید تا اسیبی به رشد وارد نشه برای برنامه میتونین روی لینک کلیک کرده وثبت نام رژیم و انجام بدین

- 1402/11/07

خیلی خوب بود

کارشناس به اندام 1402/11/08

مرسی ازشما

فرشته ب 1402/11/04

عالی بود

کارشناس به اندام 1402/11/05

تشکر ازشماعزیزم

- 1402/10/17

بسیار اموزنده و عالی بود👍🙏

کارشناس به اندام 1402/10/18

لطف دارین عزیزم

-دانیال 1402/10/17

سلام نپتون چای سبز هم خوبه.؟.؟؟؟

کارشناس به اندام 1402/10/18

سلام نه عزیزم کیفیت نداره

-محمود 1402/10/06

این مطلب رو هم اضافه کنم که تعریق بدنم بعد از مصرف چای سبز خیلی زیاد میشه این که مشکل یا موردی نداره ؟

کارشناس به اندام 1402/10/07

بخاطرکافئینی که داره حرارت ومتابولیسم وبالا میبره که تعریق وبه همراه داره

-محمود 1402/10/06

سلام وارادت خیلی عالی وآموزنده بود مطلبتون سپاس فراوان

کارشناس به اندام 1402/10/07

سلام تشکرازنگاهتون عزیزم

-محمد 1402/09/29

سلام من ۵ هفته بعد ناشتا دو لیوان چای سبز میخوردم و وزنم از ۹۲ شد ۸۸ ولی بنظر خودم زیاد کاهش سایز نداشتم مشکل کجاست ایا در طولانی مدت کاهش سایز اتفاق می افته یا نه ورزش انچنانی هم ندارم شاید هفته ای ۳ ساعت

کارشناس به اندام 1402/09/30

سلام باید ورزش وفعالیت بدنی انجام بدین ورژیم بگیرید

-غلامپور 1402/09/28

خیلی عالی بود

کارشناس به اندام 1402/09/29

لطف دارین عزیزم

-Malika Rahimi 1402/09/04

سلام من قدم 155سن 37وزن 65وزن نورمالم بایدچندباشدشکم وپهلودارم لطفاً جواب بدین

کارشناس به اندام 1402/09/05

سلام عزیزم وزن مناسب 52 55 کیلو هست برای لاغری باید رژیم درکنار ورزش وداشته باشید میتونین روی لینک کلیک کرده وثبت نام کنید

- 1402/08/25

سلام .بهترین زمان مصرف چای سبز در طول روز ؟

کارشناس به اندام 1402/08/26

سلام عزیزم یک ساعت قبل یا یکساعت بعد از وعده میتونین استفاده کنید

ریگی۲۰۲۲ 1402/08/06

چطور چای سبز لاغر نمیکنع خو چرا زدین برای لاغر کردن شکم و پهلو خوبه 😐😐فازت چیه ؟ ما خب اینهمه رو خوندیم واس لاغری باز شما میگی ک لاغر نمیکنه ! ینی چی 😐😂 نشعه می‌زنی !؟😪😂

کارشناس به اندام 1402/08/07

دوست عزیز هیچ ماده غذایی به تنهایی شما رو لاغر نمیکنه مثلا همین چای سبز کمی متابولیسم ومیتونه بالا ببره که البته برای همه هم مناسب نیست

-شاهرضا 1402/07/12

آیا چای سبز کهنه دم میشود ؟ اگر بله ، عوارضی دارد ؟

کارشناس به اندام 1402/07/13

بله هر چیزی بمونه کهنه میشه سردرد حساسیت مشکل گوارش و..میتونه ایجاد کنه

وحید 1402/07/09

سلام خسته نباشید.من قبل از پیاده‌روی صبحگاهی چای سبز میخورم ابا همراه با پیاده روی سریع تر کاهش وزن دارم.و مصرف کالری های کم کردم یا حذف کردم.

کارشناس به اندام 1402/07/10

سلام سلامت باشید عزیزم کمی متابولیسم وبالامیبره بدون رژیم اصولی نتیجه ای نمیگیرید

حمید 1402/06/19

سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۶۷ وزنم ۸۲ وزن ایده آل من چقدر است

کارشناس به اندام 1402/06/20

سلام عزیزم حدود 58 برای شما مناسب هست که میتونین با برنامه اصولی وزن وکاهش بدین روی لینک بزنید وثبت نام انجام بدین

-نسرین رجبی 1402/06/13

مطالب بسیارمفیدبودن واستفاده کردم ممنون ازتوضیحات خوبتون

کارشناس به اندام 1402/06/14

تشکراز حسن نظرتون عزیزم

- 1402/06/11

سلام وقت بخیر میخواستم بدونم که جای سبز باعث از بین بردن چربیهای صورت که برای زیبایی تزریق شده هم میشود؟ ممنون

کارشناس به اندام 1402/06/12

سلام عزیزم چای سبز چربی سوزی نداره متابولیسم وبالا میبره که اگر رژیم داشته باشید وزن کم میشه و چربی زیر پوستم اب میشه

-کیانا 1402/05/27

عاااااالی بود کاملترین مطلبی بود که تا الان راجع به چای سبز وخواص اون برای لاغری خواندم خیلی از مراکز کاهش وزن فقط قصد جذب مشتری رو دارن دستتون درد نکنه بیست بیست بود

کارشناس به اندام 1402/05/28

نشکراز توجه و وقتی که گذاشتین کیانا عزیزم پایدار باشید