مزایای ورزش‌؛ 20 مزیت ورزش که تا به حال نمی‌دانستید!

اگرچه فواید ورزش بر کسی پوشیده نیست، اما ممکن است این پرسش پیش آمده باشد که ورزش دقیقا چه فایده‌ای برای سلامتی دارد؟ فعالیت بدنی منظم می‌تواند قدرت عضلانی را بهبود بخشیده و استقامت را افزایش دهد. ورزش، اکسیژن و مواد مغذی را به بافت‌های بدن می‌رساند و به سیستم قلبی – عروقی کمک می‌کند […]

از جمله فواید ورزش، افزایش اعتماد به نفس، عزت نفس و ارزش‌گذاری برای خود است.
4.3 از 5

زمان مطالعه 30 دقیقه

تعداد بازدید 38235

تاریخ انتشار

اگرچه فواید ورزش بر کسی پوشیده نیست، اما ممکن است این پرسش پیش آمده باشد که ورزش دقیقا چه فایده‌ای برای سلامتی دارد؟ فعالیت بدنی منظم می‌تواند قدرت عضلانی را بهبود بخشیده و استقامت را افزایش دهد. ورزش، اکسیژن و مواد مغذی را به بافت‌های بدن می‌رساند و به سیستم قلبی – عروقی کمک می‌کند تا بازدهی بهتری داشته باشد. هنگامی که سلامت قلب و ریه بهبود یابد، انرژی بیشتری هم برای انجام کارهای روزانه وجود خواهد داشت و تناسب اندام بیشتری هم به‌وجود خواهد آمد. ورزش هم به جهت درمانی و هم از جانب پیشگیری، فواید زیادی برای سلامت جسمی و روحی دارد. در این مقاله به فواید مختلف ورزش بر ابعاد مختلف جسمی و روحی و نقش ورزش در کاهش وزن پرداخته خواهد شد.

فهرست مطالب (کلیک کنید)

فواید ورزش برای سلامتی

فعال ماندن برای جلوگیری از مشکلات سلامتی مفید است. ورزش می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های زیادی کمک کند. سازمان بهداشت جهانی برای افراد بین 6 تا 65 سال، یک تا سه ساعت ورزش در هفته را توصیه می‌کند. حتی 15 تا 30 دقیقه پیاده‌روی سریع، دویدن، رقصیدن، انجام یک ورزش یا تمرینات قدرتی در هر روز به بهبود ضربان قلب، قدرت عضلانی، ایمنی و سلامت کلی ذهن کمک می‌کند. در ادامه فهرست کاملی از فواید ورزش آورده شده است.

فواید ورزش از زبان دکتر کرمانی:

فواید ورزش برای سلامت قلب و عروق

بیماری‌های قلبی – عروقی، یکی از علل اصلی مرگ و میر در جهان به شمار می‌روند. طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، تا سال 2030، شیوع بیماری‌های قلبی – عروقی 9.9 درصد افزایش خواهد یافت، اما دانشمندان توافق نظر دارند که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی را می‌توان با ورزش منظم کاهش داد. فواید ورزش منظم برای سلامت قلب عبارتند از:

  • بهبود سطح کلسترول
  • کاهش فشار خون
  • کاهش خطر حملات قلبی و بیماری‌های قلبی
  • کاهش خطر سکته مغزی

نقش ورزش در احساس شادی

اندورفین‌ها هورمون‌هایی هستند که درد را کاهش و لذت را افزایش می‌دهند. آن‌ها یک احساس کلی از خوب و مثبت بودن ایجاد می‌کنند. اندورفین همچنین به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند به کاهش دردهای طولانی مدت کمک کند. ورزش منظم می‌تواند با تولید اندورفین در بدن، عضلات را تقویت نموده و درد مزمن و خطر آسیب را کاهش دهد.

ورزش منظم می‌تواند با تولید اندورفین در بدن، احساس شادی را در ما بوجود آورد.

ورزش منظم می‌تواند با تولید اندورفین در بدن، احساس شادی را در ما بوجود آورد.

نقش ورزش در افزایش انرژی

احساس خستگی و کمبود انرژی، یکی از رایج‌ترین مشکلات زندگی روزمره در عصر تکنولوژی است و دلایل آن ممکن است از کار زیاد تا داشتن یک زندگی بی‌تحرک متغیر باشد. اما تنها داروی سالم و بدون عارضه برای خستگی مفرط، ورزش منظم است. دانشمندان موافق هستند که ورزش منظم تاثیر مثبتی بر سطح انرژی دارد. در واقع، فعالیت بدنی به بهبود بهره‌وری نیز کمک می‌کند. بسیاری از افراد برای مقابله با احساس ضعف تنها کافیست گرم‌کن بپوشند و بدوند.

فعالیت بدنی ضربان قلب را افزایش داده و خون را به جریان می‌اندازد. اکسیژن و مواد مغذی بیشتر برای عضلات به معنای سطح انرژی بالاتر است. اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد که صرف انرژی چگونه می‌تواند انرژی بیشتری به فرد بدهد، اما علم این ادعا را تأیید می‌کند. یک مطالعه نشان داد که 90٪ از افرادی که یک برنامه ورزشی منظم را تکمیل کردند، نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کردند، کاهش خستگی داشتند. شاید به‌جای یک فنجان قهوه اضافی برای رفع خستگی، بهره‌مندی از فواید ورزش جایگزین بهتری باشد.

فواید ورزش برای خواب

ورزش می‌تواند سطح استرس و اضطراب را کاهش داده و احساس آرامش و ثبات بیشتری ایجاد کند. این موضوع به ایجاد خواب بهتر و راحت‌تر می‌انجامد. همچنین، ورزش می‌تواند با افزایش دمای بدن باعث شود فرد در طول روز احساس هوشیاری بیشتری داشته باشد. قرار گرفتن در معرض ویتامین D ناشی از نور خورشید در هنگام ورزش‌های خارج از باشگاه نیز می‌تواند چرخه بیداری و خواب را تنظیم کند. البته اگر ورزش در ساعات آخر شب صورت بگیرد، امکان بروز بی‌خوابی به خاطر افزایش سطح انرژی وجود دارد. در مجموع، ورزش بهترین، ایمن‌ترین و ارزان‌ترین درمان بی‌خوابی است.

تاثیر ورزش بر کبد چرب

ورزش اکسیداسیون اسیدهای چرب را در کبد افزایش داده و سنتز اسیدهای چرب را کاهش می‌دهد و از آسیب میتوکندری و سلول‌های کبدی از طریق کاهش انتشار الگوهای مولکولی مرتبط با آسیب جلوگیری می‌کند. به‌طورکلی، فعالیت بدنی یک استراتژی درمانی اثبات شده برای بهبود بیماری کبد چرب است.

نقش ورزش در کاهش خطر ابتلا به دیابت

مقاومت به انسولین زمانی رخ می‌دهد که بدن دیگر به انسولین پاسخ نمی‌دهد و باعث افزایش تولید انسولین توسط پانکراس و افزایش وزن می‌شود. اضافه وزن یا چاقی، خطر مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد و ممکن است منجر به دیابت شود. دانشمندان تأیید کرده‌اند ورزش منظم می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 58 درصد کاهش دهد. ورزش به روش‌های زیر مدیریت دیابت را بر عهده می‌گیرد:

  • بهبود کنترل گلوکز خون
  • کاهش عوامل خطر قلبی – عروقی
  • کمک به کاهش وزن
  • کمک به سلامت کلی بدن
  • تأخیر یا جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2
  • تقویت عضلات
  • بهبود حساسیت به انسولین

در مجموع، فعالیت بدنی و ورزش باید برای همه افراد مبتلا به دیابت به عنوان بخشی از مدیریت کنترل قند خون و سلامت کلی توصیه و تجویز شود.

ورزش منظم می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 58 درصد کاهش دهد.

ورزش منظم می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا 58 درصد کاهش دهد.

فواید ورزش برای عضلات و استخوان‌ها

تمرینات بدنی باعث تقویت عضلات و استخوان‌ها می‌شود. با شروع میان‌سالی، بدن شروع به از دست دادن توده عضلانی و تراکم استخوان می‌کند. این دلیلی است که بسیاری از زنان بالای 30 سال از شلی پوست، درد مفاصل و پوکی استخوان رنج می‌برند. تحقیقات نشان می‌دهد تمرینات قدرتی، تراکم مواد معدنیِ استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد و در نتیجه از انسان در برابر پوکی استخوان محافظت می‌کند. در واقع، تمرینات قدرتی به بهبود توده، قدرت و استقامت عضلانی نیز کمک می‌کند.

نقش ورزش در درمان افسردگی و اضطراب

افسردگی و اضطراب از مسائل جدی سلامت روان هستند و نباید نادیده گرفته شوند. ورزش در ترشح سروتونین، هورمون «احساس خوب» که به بهبود خلق و خو کمک می‌کند، نقش دارد. دانشمندان نروژی آزمایشی را با 977 بیمار انجام دادند و دریافتند ورزش  باعث بهبود خلق و خوی بیماران افسرده می‌شود.

فواید ورزش برای کاهش فشار خون بالا

فشار خون بالا می‌تواند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و حتی مرگ شود. این بیماری عمدتاً به دلیل عادات بد غذایی، سبک زندگی کم تحرک و یا توارث ایجاد می‌شود. افراد مبتلا به این بیماری باید مراقب رژیم غذایی خود باشند و ورزش را شروع کنند. دانشمندان حدود 800 فرد مبتلا به فشار خون بالا را به مدت شش ماه بررسی کردند و دریافتند ورزش به مدت 30 تا 60 دقیقه، 3 تا 7 روز در هفته به کاهش فشار خون سیستولیک کمک می‌کند.

نقش ورزش در کاهش خطر ابتلا به سرطان

سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر است. اغلب سرطان‌ها به دلیل ژن‌های معیوب سنتز پروتئین‌های معیوب ایجاد می‌شوند که منجر به تقسیم سلولی غیرقابل کنترل می‌شود. سرطان زمانی خطرناک می‌شود که سلول‌ها متاستاز کرده و سایر قسمت‌های بدن را تحت تأثیر قرار دهند. ورزش منظم، نه تنها به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند، بلکه تأثیر مثبتی بر افرادی که تحت درمان سرطان هستند، نیز دارد. همچنین، ورزش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد:

  • روده بزرگ
  • معده
  • مری
  • پستان
  • مثانه
  • رحم (آندومتر)
  • کلیه
ورزش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد

ورزش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

فواید ورزش در بهبود هضم

فعالیت بدنی منظم میکروفلور روده را اصلاح می‌کند. این موضوع به بهبود عملکرد ایمنی و هضم کمک نموده و به‌طور مثبت بر هموستاز مخاطی تأثیر می‌گذارد. در نتیجه، هضم و حرکات روده بهبود یافته و منجر به کاهش وزن و سلامتی بهتر می‌شود.

فواید ورزش در تقویت حافظه

از جمله فواید ورزش، کمک به عملکرد مغز و تقویت حافظه است. هم عملکرد مغز و هم حافظه تحت تأثیر تمرینات بدنی قرار دارند. دانشمندان آمریکایی تأیید می‌کنند ورزش هوازی می‌تواند به جلوگیری از نابودی بافت مغز در اثر افزایش سن، بهبود دامنه توجه و افزایش توانایی پردازش سریع اطلاعات کمک کند.

نقش ورزش در کاهش کمردرد

کمردرد حدود 540 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است و تنها راهی که می‌توان با آن مقابله نمود، ورزش منظم است. تمرینات کششی به تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌های کمر کمک می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند ورزش اصولی به حدود 10 تا 50 درصد از بیماران مبتلا به کمردرد کمک می‌کند.

نقش ورزش در تقویت ریه

برای افرادی که ریه‌های سالمی دارند یا از بیماری ریوی رنج می‌برند، انجام ورزش متوسط ​​به مدت 30 دقیقه و 5 روز در هفته، می‌تواند تأثیر مثبتی بر ریه داشته باشد. با ورزش منظم، ریه‌ها، قلب و ماهیچه‌ها قوی و نیرومند می‌شوند.

تاثیر ورزش بر انعطاف‌پذیری بدن

ورزش انعطاف‌پذیری مفاصل و ماهیچه‌های بدن را بهبود می‌بخشد. دانشمندان آمریکایی آزمایشی را روی ورزشکاران انجام دادند و دریافتند کسانی که یوگا تمرین می‌کردند، نسبت به کسانی که تمرین نمی‌کردند، انعطاف‌پذیرتر بودند. ورزش همچنین می‌تواند به افراد مسن کمک کند تا دامنه حرکتی عضلات و استخوان‌های خود را بهبود بخشند و از فواید آن بهره ببرند.

ورزش انعطاف‌پذیری مفاصل و ماهیچه‌های بدن را بهبود می‌بخشد.

ورزش انعطاف‌پذیری مفاصل و ماهیچه‌های بدن را بهبود می‌بخشد.

نقش ورزش در تقویت قوای جنسی

درست همان‌طور که معاشقه سالم برای قلب مفید است، ورزش نیز برای صمیمیت جنسی فواید زیادی دارد. این موضوع نه تنها برای افراد کاملاً سالم، بلکه برای زنان مبتلا به افسردگی و مولتیپل اسکلروزیس، مردان مبتلا به سرطان پروستات و مردانی که اختلال نعوظ دارند نیز مناسب است.

نقش ورزش در افزایش اعتماد به نفس

از جمله فواید ورزش یا فعالیت بدنی، افزایش اعتماد به نفس، عزت نفس و ارزش‌گذاری برای خود است. ورزش انرژی مثبت را در بدن تحریک می‌کند و فواید شگفت‌انگیزی برای سلامت جسم و روح دارد. فعالیت بدنی با کمک به کاهش افسردگی، استرس، چاقی و مسائل مختلف سلامتی به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند.

فواید ورزش برای بهبود تعادل بدن

فعالیت منظم می‌تواند به بهبود وضعیت بدن و تعادل فرد کمک کند. همچنین، به بهبود راه رفتن و ظاهر کلی بدن نیز کمک نموده و کمربند شانه‌ها را صاف و محکم نگه می‌دارد. ورزش‌های قدرتی قفسه سینه را بالا نگه می‌دارند. تحرک منظم همچنین با کمک به کاهش پوکی استخوان در جلوگیری از زمین خوردن افراد مسن نقش دارد.

نقش ورزش در بهبود امید به زندگی

تقریباً هیچ چیزی وجود ندارد که ورزش نتواند با آن مبارزه یا از آن محافظت کند. بنابراین، منطقیست که امید به زندگی زمانی افزایش یابد که افراد از بیماری‌های کشنده و خطرناک رنج نبرند. دانشمندان آلمانی گزارش دادند ورزش میزان مرگ و میر را 30 تا 35 درصد کاهش داده و امید به زندگی را از 0.4 به 6.9 سال افزایش می‌دهد.

ورزش میزان مرگ و میر را 30 تا 35 درصد کاهش می‌دهد.

ورزش میزان مرگ و میر را 30 تا 35 درصد کاهش می‌دهد.

فواید ورزش برای کاهش وزن

سوزاندن کالری از طریق فعالیت بدنی، همراه با کاهش میزان کالری‌ از طریق برنامه غذایی سالم منجر به کاهش وزن می‌شود. اگرچه غالبا کاهش وزن به دلیل کاهش کالری دریافتی رخ می‌دهد، اما شواهد نشان می‌دهند تنها راه حفظ کاهش وزن، انجام فعالیت بدنی منظم است.

شواهد خوبی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش می‌تواند به حفظ وزن در طول زمان کمک کند، اگرچه ممکن است برای رسیدن به این هدف به همت بیشتری نیاز باشد. به‌طورکلی، کاهش وزن و حفظ آن، نیاز به یک رژیم غذایی سالم و متعادل دارد. نمونه‌هایی از کالری‌هایی که یک فرد با وزن 77 کیلوگرم در طول یک ساعت فعالیت می‌سوزاند، به صورت زیر است:

  • پیاده‌روی: 370 کالری
  • باغبانی سبک: 330 کالری
  • دویدن با سرعت 5 مایل در ساعت: 590 کالری

چرا باید برای کاهش وزن، در کنار ورزش از رژیم غذایی اصولی استفاده کنیم؟

شواهدی مبنی بر این‌که ورزش به تنهایی بتواند باعث کاهش وزن قابل توجه شود، وجود ندارد. بنابراین در کنار مزایای ورزش مهم است چالش نظارت بر رژیم غذایی و شدت و مدت ورزش در دراز مدت وجود داشته باشد. به‌نظرمی‌رسد فعالیت مداوم بدنی با مدت زمان بیشتر (150 دقیقه در هفته ورزش با شدت متوسط) در کنار داشتن یک رژیم غذایی اصولی به احتمال زیاد به کاهش وزن و تثبیت آن در طولانی مدت کمک می‌کند.

اگرچه تشویق افراد به ورزش برای مدت زمان طولانی در هر روز ممکن است به کاهش وزن کمک کند، اما برای برخی از افراد انجام مداوم تمرینات ورزشی حتی کوچک چالش‌برانگیز است. در مشاوره این افراد مهم است روی پتانسیل کاهش وزن به عنوان تنها نتیجه ورزش تمرکز نشود، بلکه به سایر مزایای ورزش و مزایای مرتبط با سلامتی آن در کنار رژیم غذایی اصولی تاکید شود.

با رژیـــــم و
ورزش، بهترین
خودت بـاش
همین الان ثبت نام کن
kermany

فواید ورزش در جلوگیری از شل شدن پوست هنگام کاهش وزن

ایجاد توده عضلانی از طریق تمرینات وزنه‌برداری یا سایر ورزش‌ها می‌تواند به کاهش شل شدن ظاهری پوست کمک کند؛ به‌خصوص اگر شلی پوست ناشی از کاهش وزن باشد. وقتی چربی اضافی پوست را برای مدت طولانی متسع کند، پوست ممکن است بخشی از توانایی خود را برای جمع شدن در حین فرایند کاهش وزن از دست بدهد. در کنار ورزش، برای جلوگیری از افتادگی پوست پس از کاهش وزن، انجام موارد زیر پیشنهاد می‌شود:

  • آبرسانی به پوست
  • مصرف یک رژیم غذایی متعادل
  • مصرف مکمل‌های مناسب
  • تمرینات عضله‌سازی
  • کاهش وزن آهسته

اثرات ورزش در زیبایی و تناسب اندام هنگام کاهش وزن

بزرگ‌ترین مزیت یک برنامه ورزشی منظم، بهبود تناسب اندام کلی است. علاوه بر این، یک فرد نمی‌تواند در طول روز با بیش از 20 درصد حداکثر ظرفیت خود فعالیت کند، بدون این‌که دچار خستگی مزمن شود. به همین دلیل بسیاری از افراد ممکن است با فعالیت ورزشی مدام دچار افت انرژی شوند و انگیزه خود را از دست بدهند، اما وقتی بحث تناسب اندام در میان باشد، انگیزه زیادی برای ادامه فعالیت بدنی ایجاد می‌شود.

فواید ورزش برای پوست

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است و با این‌که از اندام‌های داخلی در برابر محیط خارجی محافظت می‌کند، می‌تواند مستعد ابتلا به عفونت‌های میکروبی و سایر بیماری‌های پوستی نیز باشد. از آن‌جایی که ورزش هوازی باعث تعریق می‌شود، بسیاری از میکروب‌های سطح پوست شسته می‌شوند.

همچنین فعالیت منظم، گردش خون را بهبود بخشیده و به درخشندگی و شفافیت پوست کمک می‌کند. این موضوع به تامین بهتر موادمغذی ضروری پوست نیز کمک می‌نماید. ورزش هوازی باعث دفع سموم از طریق تعریق شده و از خاصیت ارتجاعی پوست حمایت می‌کند.

لیفت چین و چروک صورت با کمک ورزش

یکی از مزایای ورزش، عملکرد آن به عنوان یک بازدارنده عالی از چین و چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست است. ورزش از تولید کلاژن، پروتئینی که ساختار حمایت کننده پوست است، پشتیبانی می‌کند. در زمان انجام فعالیت بدنی، عضلات زیر پوست تقویت شده و باعث می‌شوند پوست سالم‌تر به‌نظر برسد. هرچه ماهیچه‌های فرد قوی‌تر باشند، پوست نیز از حمایت بیشتری برخوردار خواهد بود و محکم‌تر و منقبض‌تر به‌نظر خواهد رسید.

ورزش از تولید کلاژن، پروتئینی که ساختار حمایت کننده پوست است، پشتیبانی می‌کند.

ورزش از تولید کلاژن، پروتئینی که ساختار حمایت کننده پوست است، پشتیبانی می‌کند.

پیشگیری از آکنه با کمک ورزش

فعالیت بدنی با کاهش استرس و سطح کورتیزول در خون، تولید بیش از حد سبوم را که می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ شود، کاهش می‌دهد. علاوه بر این، فعالیت بدنی باعث تعریق می‌شود. عرق منافذ را تمیز کرده و سلول‌های مرده پوست، چربی‌ها و مواد شیمیایی را که در طول زمان روی پوست تجمع می‌یابند، از بین می‌برد. با دفع این سموم، آکنه‌های موجود رفع شده و همچنین جلوی هر گونه التهاب بیشتر بدن در برابر ذرات خارجی روی پوست گرفته می‌شود.

تاثیر ورزش روی روحیه

افرادی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند، از سلامت روانی و عاطفی بهتری برخوردارند و میزان کمتری از بیماری‌های روانی را تجربه می‌کنند. ورزش برای افراد مبتلا به بیماری روانی نیز مهم است، چرا که نه تنها خلق و خو، تمرکز و هوشیاری را افزایش می‌دهد، بلکه سلامت قلبی – عروقی و کلی جسم را نیز بهبود می‌بخشد. به این ترتیب، روحیه فرد نیز بالا رفته و برای حال بهتر تلاش می‌کند.

در یک مطالعه برای بررسی تأثیر ورزش بر تغییرات خلقی به بررسی خلق افسرده قبل از ورزش پرداخته شد. این مطالعه در یک محیط معتبر بوم‌شناختی با استفاده از شرکت‌کنندگان با تجربه قبلی در تمرینات رقص هوازی انجام شد. نتایج گزارش این بود:

  • ورزش بدون توجه به خلق افسرده با بهبود خلق و خو همراه است.
  • تأثیر ورزش بر تغییرات خلقی میان افرادی که علائم خلق افسرده را قبل از ورزش گزارش کرده‌اند، به‌طور قابل‌توجهی بیشتر است.
  • قبل از ورزش، خلق افسرده با مشخصات خلقی، مثل خشم زیاد، سردرگمی، خستگی و تنش و قدرت کم همراه است، اما پس از ورزش افزایش روحیه، تمرکز و انرژی مشاهده می‌شود.

ورزش بهترین راه برای داشتن پوستی شفاف، بدون لک و چین و چروک و سیستم بدنی قوی و سالم است. فواید ورزش در این است که یک اثر احیاکننده روی بدن دارد. در واقع، ورزش قدرت سیستم گردش خون، قلب، ریه، کبد، عضلات، استخوان‌ها و گوارش را بهبود می‌بخشد. همچنین، فعالیت ورزشی در کنار یک رژیم اصولی و سالم به افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن نیز کمک می‌کند. اثر ورزش بر افزایش اعتماد به نفس و کاهش افسردگی و اضطراب نیز به اثبات رسیده است.

منبع: +++++++++

4.3 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-امیدالبوغبیش 1402/12/26

سلام وقت بخیرالی وبی نضیرمطالبتون خوندم ممنون ازشما

کارشناس به اندام 1402/12/27

سلام مرسی ازهمراهی شماعزیزم

- 1402/11/27

با ورزش هرصحر پابندگی کن تمام عمر را سالم زندگی کن ممنونم از معلومات که واسه مون گذاشتین

کارشناس به اندام 1402/11/28

سپاس ازلطف شما

-کیم آسو 1402/11/16

برجسم روح انسان آرام بخشی میرساند انسن را ازهمه نگرانی ها دور مینگهدارد

-زینب 1402/11/09

بسیار عالی

کارشناس به اندام 1402/11/10

ممنون از همراهی شما عزیزم

-سید مشتاق 1402/11/03

من هم انشالله دوباره شروع میکنم به امید یک زندگی خوش و سالم

کارشناس به اندام 1402/11/04

سلامت وبرقرارباشید عزیزم

-مجید 1402/09/27

سلام مطالب خیلی خوبیه من با خوندن مطالب روحیه گرفتم و از این به بعد ورزش رو انجام میدم شما هم انجام بدین ممنون از توضیحات که گذاشتین

کارشناس به اندام 1402/09/28

سلام تشکر ازتوجهی که دارین عزیزم برقرار باشید

-شهاب 1402/09/22

سلام من مرتب روزی دوساعت ورزش میکنم و خیلی حالم خوبه اعتماد به نفسمم بالا رفته

کارشناس به اندام 1402/09/23

سلام خداقوت موفق باشید

-یاسین 1402/09/14

خیلی عالی بود وقتی دیدم شگفت زده شدم که چقدر مطالب کامل و دقیق هستند ممنون از مطالب کامل شما که انقدر عالی هستند

کارشناس به اندام 1402/09/15

ممنون از توجه ولطف شما عزیزم سلامت باشید

Setayesh 1402/08/18

وای خیلی مطالب تو دعای ان موضوع ما بود باید در موردش مینوشتم عالی و کامل

کارشناس به اندام 1402/08/19

ممنون ازشما

به من میگن سیاه بخت 1402/06/29

سلام من مادرم اجازه نمیده باشگاه برم مجبورم داخل خونه ورزش کنم چند. نوع ورزش معرفی کنید روزانه انجام بدم. و اینکه ما دوماه یبار از خونه بیرون میریم اشکال نداره داخل خونه ورزش کنم؟ حیاط هم نداریم پشت بوممون هم کوچیکه

کارشناس به اندام 1402/06/30

سلام عزیزم حرکات ورزشی وداخل پیج اینستاگرام فیتامین میتونین دنبال کنید رقص هم عالیه

هنگام 1402/05/11

بدون ورزش هیچ روزی وشروع نمیکنم معجزه ورزش و در زندگیمون واقعاحس کردیم به تمام کارهای خونه و بیرون هم میرسیم بدون بهانه اوردن خواستن توانستن است

-مسعود اهواز 1402/04/19

سلام بی‌شک ورزش و تحرک بدنی و استفاده از رژیم غذایی مناسب و مثبت اندیشی باعث بهبود روح و جسم میشه و علاوه بر اون دلت رو بسپار به خالق هستی و زیبایی تا بینهایت شوی..... متشکرم مطلبتون عالی بود.

کارشناس به اندام 1402/04/20

سلام ممنون از نگاه زیبا وتوجه شما عزیزم زنده باد

-سام 1402/04/09

ورزش= تندرستی= سلامت روح و جسم.

-مسعود 1402/02/21

عشق من ورزش

کارشناس به اندام 1402/02/22

🙏🌺

مسعود ب 1402/02/21

سلام دوستان من خودم اثرات مفید را باورزش کردن درجسم وروحیه ام مشاهده‌ کردم وبه شماهم توصیه میکنم اگرمشکل روحی داريد حتمأ ورزش کنید وانگیزه برای زندگی بیشترمیشه وافکارتان پولساز وشاد..

کارشناس به اندام 1402/02/22

سلام درود برشما

صفورا 1401/10/25

خیلی خوب لیستی از مزایای ورزش کردن را نوشتید،هر موقع که انگیزه بیشتری نیاز داشته باشیم میتونیم این موارد را با خودمان مرور کنیم،و سوق و شعفی در وجودمان ایجاد شود،تا هر روز بهتر از دیروز ،اصولی تر ،تخصیصی تر ورزش را پیگیر باشیم با ورزش میتوان گودی کمر را برطرف کرد و افزایش قد را داشته باشیم با پیاده روی احساس سیری غالب میشه و از ریزه خواری دست برمیداریم با ورزش سیستم لنفاوی بهتر کار میکند و مقاوم به سرما خوردگی خواهیم بود با ورزش جذاب خواهیم شد و روابط بهتری در کار و زندگی خواهیم داشت چون ورزش مستلزم مصرف آب بیشتر هست،از گوارش بهتر و ادرار روشن تر برخوردار میشویم در خانم ها با ورزش براحتی میتوان زایمان طبیعی کرد هنگام ورزش میتوان پادکست مفید گوش داد و به اهداف دیگه فکر کرد این چند مورد را هم من به لیست شما اضافه کردم،چون از نتایج خودم بوده. شاد باشید و ۱۲۰ سال سالم ،سالم ،سالم در کنار خانواده بمانید

کارشناس به اندام 1401/10/26

تشکر از محبتی که دارین صفورا جان موفق وسالم باشید

0913..........0913 1400/09/29

خیلی عالی بود انشاالله همیشه موفق باشید✨💪💙

آدرینا 1400/08/26

خوب بود🦋✌️❣️😘🌸🥰

ستاره ابولی س 1400/08/07

عالی بود ممنون 🌹

شایان 1400/07/01

بابت مطالب خوبی که گزاشتید ازتون خیلی ممنونم