مصاحبه با آقای دکتر کرمانی به مناسب روز پزشک

مصاحبه با آقای دکتر کرمانی به مناسبت روز پزشک گروه به اندام به مناسبت روز پزشک مصاحبه ای گرم و صمیمی را با دکتر محمد صادق کرمانی ترتیب داده اند که شما عزیزان در ادامه می توانید متن آن را مطالعه بفرمایید: – سلام خدمت شما آقای دکتر روز پزشک را به شما تبریک می […]

مصاحبه با آقای دکتر کرمانی به مناسب روز پزشک - 2 - - اخبار
5 از 5

زمان مطالعه 17 دقیقه

تعداد بازدید 2069

تاریخ انتشار

مصاحبه با آقای دکتر کرمانی به مناسب روز پزشک - 4 - - اخبار

مصاحبه با آقای دکتر کرمانی به مناسبت روز پزشک

گروه به اندام به مناسبت روز پزشک مصاحبه ای گرم و صمیمی را با دکتر محمد صادق کرمانی ترتیب داده اند که شما عزیزان در ادامه می توانید متن آن را مطالعه بفرمایید:
– سلام خدمت شما آقای دکتر روز پزشک را به شما تبریک می گم
– من هم سلام عرض می کنم با تشکر از شما این روز رو به تمام همکاران تبریک می گم.

– آقای دکتر میشه خاطره ای از دوران دانشجویی که برای شما خاص هست بگید؟
– بنده در سال 1345 دانشگاه قبول شدم و الان چیزی حدود 48 سال از اون تاریخ میگذره، شاید نتونم خاطره ی خیلی خاصی براتون تعریف کنم
ولی چیزی که خیلی در ذهنم هست اینه که دانشگاه و رشته ای که در آن تحصیل کردم تونست بنده را متحول کنه ولی چطور این اتفاق افتاد؛ پدرم کرمانی بود مادرم یزدی و بنده در نجف متولد شدم، دوران دبیرستان بغداد بودم و دانشگاه پزشکی بغداد هم تحصیل کردم، در اون زمان دو گروه در حال انتشار بود، یکی کومونیستی و دیگری بعثی ها بودند.
این دو گروه در دبیرستان ها فعالیت زیادی داشتن و سعی می کردن جوان ها رو به سمت خودشون بکشن. و خب کارشون بی نتیجه هم نبود خیلی ها منحرف شدن و بعضی نیز دچار شک شدند.
بنده هم جوان بودم و خب سوال هایی که آنها مطرح می کردند من را هم به شک انداخت، اما به لطف خدا نماز و عقیده ام را رها نکردم، ولی خب اعتراف می کنم ایمانم را متزلزل کرده بودند. اوضاع به همین شکل پیش رفت تا دانشگاه قبول شدم و خاطره ای که بنده از دانشگاه دارم انقلابی است که آنجا در من ایجاد کرد، در واقع این شناخت بدن انسان و عظمت خلقت بود که تمام شک ها را در من از بین برد.

– به نظر شما وظیفه ذاتی یک پزشک چیست؟
– به نظر بنده صداقت هست، یعنی پزشک هر بیماری را که ویزیت میکند برادر یا خواهر خودش حساب کند، صداقت داشته باشد و اگر متوجه مشکل بیمار نشد بگوید و شخص دیگری را معرفی کند.
وقتی با صداقت رفتار کنی مردم بیشتر قبولت می کنند و همین یکی از پایه های پیشرفتت می شود.

– بهترین خاطره دوران پزشکی تان را بگویید؟
بهترین خاطره ای که در ذهنم مانده، مربوط به سال 77 و زمانی است که رکورد کاهش وزن ایران را شکستم. سید محمد رضا حسینی با برنامه ای که از ما دریافت کرد توانست 102 کیلو وزن کم کند، و این خاطره برای من فراموش نشدنی است.

– چرا تصمیم گرفتید به افراد در مسیر کاهش یا افزایش وزنشان کمک کنید؟
ما خانوادگی چاق بودیم، هم از طرف پدر هم از طرف مادر. پدرم قدش حدود 185 بود و وزنش 135 کیلو بود، مادرم هم وزن بالایی داشت، هر دو به بیماری های مختلفی دچار شدن، فشار خون، قند و غیره که در نهایت منجر به سکته مغزی و قلبی شد.
داییم در 47 سالگی سکته و فوت کرد، بنده تمام این مصیبت ها را دیدم و میدونستم همه اینها از غذا خوردن نادرست است. وقتی سنم به حدود 47 رسید 110 کیلو بودم و علائم یکی پس از دیگری به سراغم می آیند، همین شد که تصمیم گرفتم وزنم را کم کنم. یک برنامه ریزی دقیق برای خودم انجام دادم. حدود 20 کیلو اضافه وزن داشتم، و خواستم از 108 کیلو به 88 کیلو برسم. به مدت چهار ماه و نیم توانستم به وزن دلخواهم برسم.
وقتی دیدم می توان با یک برنامه ریزی درست این مشکل را حل کرد با خودم گفتم چرا به داد دیگران نرسم. پس کارم را شروع کردم، پس از مدتی متوجه شدم هر برنامه وقت زیادی از من می گیرد و خب سرم هم شلوغ شده بود،
بنابراین اواخر سال 74 بود که اولین نرم افزار تغذیه در ایران را راه اندازی کردم.
نتیجه راه اندازی برنامه این شد که تعداد مراجعین زیاد شد و بنده تونستم با کمک چندین متخصص تغذیه جوابگوی این تعداد مراجع باشم. بعدها موفق شدم پروانه کار در دبی و کویت هم بگیرم.
خلاصه بگم احساس خطری که در خود احساس کردم باعث شد به این فکر بیفتم که مشکل چاقی دیگران رو هم میشه حل کرد و یکی از عوامل موفقیتم این است که اولین اجرا کننده برنامه خودم بودم و درک درستی از بیماری داشتم. همایش هایی هم برگزار کردم که اونها هم بسیار به کارم و همچنین به مردم عزیز کمک کرد.

– راجع به سایتتون و اینکه چطور تصمیم گرفتید از طریق اینترنت به کاربران رژیم بدید برامون بگید.
همونطور که گفتم اواخر سال 74 نرم افزار تغذیه را راه اندازی کردم و تونست به نیاز اون دوره پاسخ بده و البته اون دوره اینترنت همه گیر نشده بود و افراد کمی باهاش آشنا بودن پس فکرمون به اون سمت نرفت.
اما با گذشت زمان و افزایش ترافیک و هزینه های رفت و آمد دیدیم برای خیلی ها آمدن به مطب دشوار و پرخرج است، پس از تکنولوژی کمک گرفتیم که در مقایسه با گذشته پیشرفت شگفت انگیزی کرده بود.
بنده از سال 78 سایت داشتم اما فقط جنبه اطلاع رسانی داشت و خبری از برنامه غذایی نبود.
با برنامه ریزی تونستیم از سال 90 دریافت برنامه از طریق سایت را راه اندازی کنیم، یعنی خانم یا آقایی که نیاز به برنامه غذایی داشت خیلی راحت از کامپیوتر خانگی می تونست لیست مخصوص خودش را دریافت کند.
تحول بسیار خوبی بود افراد دیگه مجبور نبودن کلی وقت برای رفت و آمد بگذارن، بدون معطلی هر دو هفته لیست دلخواه خودشون را دریافت می کردند، هزینه برنامه برای افراد کمتر شد،
هزینه برنامه اینترنتی حدود 40 یا 50 درصد از حضوری کمتر شد و همین سهولت دسترسی و کاهش هزینه باعث شد استقبال خیلی خوبی از سایت بشه. در این مورد هم مانند نرم افزار، ما اولین بودیم.

– چه برنامه هایی برای چاق ها در پیش دارید؟
– با وجود 68 سال سنی که از خداوند گرفتم همچنان برنامه های جدیدی دارم، و همیشه به فکر پیشرفت مراجعین و برنامه غذایی هستم. جدیدا چند تغییر ایجاد کردم که بعضی هاش هنوز پرده برداری نشده. اولین برنامه منو های غذایی هست، اگر برنامه ی به اندام را دیده باشید متوجه می شوید در این برنامه شما مجبور نیستید غذاهای خاصی میل کنید، مثلا من دیدم خیلی از کسانی که رژیم می گیرند از خوردن سینه مرغ یا گریپ فروت عاجز شده اند.
چرا همون غذاهای عادی را نخوریم؟ چرا افراد را از سفره معمولی خانواده جدا کنیم؟ مگر افراد خوش اندام قرمه سبزی یا قیمه نمی خورند؟ پس علت چاقی این غذا ها نیستند و لازم نیست که حذفشان کنیم. بنده به این فکر افتادم که برنامه ریزی کنم تا غذاهای متداول ایرانی را وارد لیست غذایی کنم.
این کار خیلی طول کشید چون قرار بود فرد غذاهای مورد علاقه اش را انتخاب کند و برنامه بر اساس نیازش از این غذاها به او لیست بدهد. دومین برنامه که به فکرش افتادم و الان در برنامه اینترنتی در حال اجراست، رژیم برای خانم های باردار است.
منظور ما از رژیم غذایی برای خانم های باردار این نیست که وزن کم کنند چون این کاملا اشتباه است، یک خانم باردار از ماه اول تا ماه نهم باید افزایش وزن داشته باشد و دوران بارداری بدترین وقت برای کاهش وزن است.
ما می گوییم خانمی که باردار هست اگر متناسب است حق دارد 12 کیلو اضافه کند، اضافه کردن 39 کیلو در 9 ماه معنی ندارد! امروزه بیشتر خانم های باردار چنین افزایش وزن هایی را تجربه می کنند و این بر اثر فرهنگ اشتباهی است که رواج پیدا کرده.
متاسفانه ما فرهنگ بخور بخور داریم، کافیه متوجه شوند فلانی باردار است هر دو خانواده جمع می شوند تا خانم را تغذیه کنند! حاصل این همه بخور بخور بعد از 3 ماه یک بچه ی 69 گرمی است، یعنی کوچکتر از یک عدد تخم مرغ. تمام متخصصان زنان و زایمان و متخصصین تغذیه بر این عقیده هستند که سه ماه اول خانم باردار باید یک عدد قرص 1 میلی گرمی فولیک اسید استفاده کند.
ما در رژیم بارداری سعی می کنیم این فرهنگ غلط را اصلاح کنیم و کاری کنیم خانم باردار در نهایت بدون افزایش وزن غیر طبیعی بچه ای سالم به دنیا بیاورد.
سومین برنامه که تقریبا رو به اتمام است، تثبیت وزن هست. قبلا وقتی رژیم یک فرد به پایان می رسید پایان نامه دریافت می کرد، در این پایان نامه 18 نکته برای تثبیت وزن بعلاوه ی مقدار کالری که روزانه باید مصرف شود تا وزن او ثابت بماند آورده می شد.
بعضی افراد نمی توانستند این مقدار را رعایت کنند، چون برنامه ی دقیق نداشتند.
بنده در حال نوشتن کتابی هستم با عنوان تثبیت وزن که در آن چهار روش ثابت نگه داشت وزن را مفصل توضیح دادم. یکی از این روش ها این است که فرد بعد از رسیدن به وزن ایده آل همچنان هر ماه یکبار برنامه دریافت کند. اگر خدا بخواهد و نوشتن این کتاب به پایان برسد، اولین کتاب در زمینه تثبیت وزن در ایران خواهد شد.

– می خوایم نظرتون درباره این کلمات را در یک جمله بیان کنید:
اراده:
– توانایی گفتن نه در وقت مناسب.
چاقی:
– چاقی یعنی بدبختی.
صبحانه:
– مهمترین و بهترین وعده غذایی.
پرخوری:
– سرعت در خوردن، بدون جویدن و بلعیدن غذا.

– در پایان توصیه و سفارشی اگر دارید بفرمایید.
– من دو سفارش مهم دارم،
اولی اینکه اگر می خواهید وزن کم کنید به فکر تثبیت آن باشید وگرنه خودتان را بازی می دهید.
اگر می خواهید وزن کم کنید و دوباره آن را اضافه کنید بهتر است چاق بمانید چون ضررش کمتر از این است. اینطور فکر کنید که برنامه پایان ندارد، برنامه چاق ها با کاهش شروع میشه و تا جایی که نفس داری ادامه پیدا می کنه، لاغر ها هم همینطور باید برای تثبیت وزن تلاش کنند.
دوم اینکه اگر باور نکنی که می توانی شکست میخوری، پس باور توانستن را در خود نهادینه کن.
دکتر محمد صادق کرمانی

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-.. 1402/06/16

رژیم

کارشناس به اندام 1402/06/17

عزیزم برای دریافت رژیم کافیه روی لینک بزنیدوثبت نام انجام بدین

-.. 1402/06/16

سلام من دخترم و ۱۲ سالمه و وزنم ۶۸ و قدم ۱۶۵ چجوری میتونم به وزن ایده آلم برسم

کارشناس به اندام 1402/06/17

سلام عزیزم با رژیم اصولی کنار ورزش میتونین وزن وکاهش بدین روی لینک کلیک کرده وبرای ثبت نام اقدام کنید