مقدار فعالیت لازم برای کاهش خطر سرطان پستان

  مقدار فعالیت لازم برای کاهش خطر سرطان پستان بیش از 100 مطالعه نشان داده اند که فعالیت بدنی می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد. خانم های بسیار فعال 25 درصد کمتر از خانم های فعال در خطر ابتلا به سرطان پستان هستند. اما ورزش چطور خطر را دور می کند؟ […]

مقدار فعالیت لازم برای کاهش خطر سرطان پستان - 1 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 777

تاریخ انتشار

 

مقدار فعالیت لازم برای کاهش خطر سرطان پستان

مقدار فعالیت لازم برای کاهش خطر سرطان پستان

بیش از 100 مطالعه نشان داده اند که فعالیت بدنی می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد. خانم های بسیار فعال 25 درصد کمتر از خانم های فعال در خطر ابتلا به سرطان پستان هستند. اما ورزش چطور خطر را دور می کند؟
محققان دریافتند که مقدار چربی بدن می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد. در یکی از این تحقیقات مشخص شد خانم هایی که در هفته 225 دقیقه ورزش می کنند کاهش چربی بدن زیادی را تجربه می کنند. محققان برای اینکه مطمئن شوند فعالیت بدنی روی کاهش خطر سرطان موثر است روی دو گروه از خانم ها آزمایش انجام دادند.
یک گروه خانم هایی بودند که 150 دقیقه در هفته ( مقدار توصیه شده ) ورزش می کردند و گروه دوم خانم هایی بودند که 300 دقیقه در هفته ورزش می کردند. خانم های گروه دوم هفته ای 1 کیلوگرم یا یک درصد از چربی بدن خود را از دست می دادند.
محققان در پایان به این نتیجه رسیدند که هر دو گروه با کاهش چربی بدن به کاهش خطر سرطان پستان کمک کردند اما ورزش بیشتر نتایج بهتری دارد. سرپرست این محققان می گوید: ورزش باعث کاهش فشار خون، کلسترول، باریک شدن دور کمر و خیلی از مزایای دیگر می شود، 150 دقیقه برای بدست آوردن این موارد مناسب است اما اگر می توانید بیشتر ورزش کنید و بیش از پیش از سرطان در امان بمانید ما 300 دقیقه ورزش در هفته را توصیه می کنیم.
شاید برایتان سوال شود که نقش چربی در کاهش خطر سرطان پستان چیست؟ بافت چربی منبع عمده هورمون هایی است که پس از یائسگی باعث سرطان پستان می شوند. چربی همچنان در پاسخ های ایمنی و التهابی بدن نیز نقش ایفا می کند، که هر دو این موارد در ابتلا به سرطان تاثیر دارند.
بیشتر پزشکان ورزش و فعالیت بدنی را توصیه می کنند تا از بیماری های قلبی و دیابت پیشگیری کنند، اما باید به این لیست پیشگیری از سرطان را نیز اضافه کرد.

کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*