میل شدید به غذاهای تند، شور و شیرین از کجا می‌آید؟

میل شدید به غذاهای تند زمانی خود را نشان می‌دهد که همیشه گرمتان باشد. یعنی اینکه دمای بدنتان بالا باشد. وقتی شکلات می‌بینید دست و پایتان را گم می‌کنید؟ دوست دارید نمک را داخل غذایتان خالی کنید؟ نمی‌توانید از غذاهای تند دست بردارید؟ به نظرتان دلیل این گرایش زیاد به نمک، قند و ادویه‌ها چیست؟ […]

امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 994

تاریخ انتشار

میل شدید به غذاهای تند، شور و شیرین از کجا می‌آید؟ - 2 - - اخبار میل شدید به غذاهای تند زمانی خود را نشان می‌دهد که همیشه گرمتان باشد. یعنی اینکه دمای بدنتان بالا باشد. وقتی شکلات می‌بینید دست و پایتان را گم می‌کنید؟ دوست دارید نمک را داخل غذایتان خالی کنید؟ نمی‌توانید از غذاهای تند دست بردارید؟ به نظرتان دلیل این گرایش زیاد به نمک، قند و ادویه‌ها چیست؟ در این مطلب کوتاه می‌گوییم چرا برخی از طعم‌ها شما را شیفته می‌کنند و راه‌های مقابله با آن‌ها چیست. لطفا با ما باشید.

اگر عشق نمک هستید

اگر عاشق چیپس هستید و فقط با خوردن آن حالتان بهتر می‌شود احتمالا از کمبود املاح رنج می‌برید. به عقیده‌ی محققان افرادی که در برنامه‌ی غذایی‌شان کلسیم کمی دریافت می‌کنند میل بیشتری به مصرف مواد غذایی شور دارند. سدیم به طور موقت میزان کلسیم خون را بالا می‌برد و بدن تصور می‌کند که مشکل رفع شده است. برای همین هم میل زیادی به مصرف نمک پیدا می‌کنید تا کمبود املاحتان را جبران کنید.

چه باید کرد؟

محصولات لبنی کم چرب و ماهی ساردین میل کنید. در این صورت هم خدمت زیادی به سلامت استخوان‌هایتان می‌کنید و هم میل شدیدتان به غذاهای شور کنترل می‌شود.

اگر عشق غذاهای تند هستید

میل شدید به غذاهای تند زمانی خود را نشان می‌دهد که همیشه گرمتان باشد. یعنی اینکه دمای بدنتان بالا باشد. ادویه‌ها باعث تعریق بیشتر می‌شوند. تعریق هم یکی از مکانیزم‌های طبیعی برای پایین آوردن دمای بدن است. برای همین هم در کشورهای گرم مانند هند مردم بیشتر غذاهای تند می‌خورند.

چه باید کرد؟

سس‌های غلیظ از نوع کاری باعث چاقی می‌شود. از سس‌های رقیق‌تر مانند سس تیکا استفاده کنید. در این صورت کالری کمتر نصیبتان می‌شود اما فلفل و ادویه‌های آن‌ها از انباشته شدن چربی‌ها جلوگیری می‌کنند.

اگر عشق شیرینی هستید

شکلات یک ماده‌ی غذایی ضدافسردگی است. اگر همیشه دنبال شیرینی‌جات می‌دوید معنی‌اش این می‌تواند باشد که به دنبال عوض شدن خلق و خویتان هستید. یا اینکه انرژی بدنتان کم است. بدن ما قندهای تصفیه‌شده‌ی موجود در شیرینی‌جات را سریع‌تر جذب می‌کند و برای همین هم خیلی زود حس خوبی پیدا کرده و شادتر می‌شوید.

چه باید کرد؟

مصرف قندهای دیرجذب انرژی طولانی و بیشتری از قندهای تصفیه‌شده تولید می‌کند. برای همین بهتر است از سیب‌زمینی تنوری یا نان تست کامل استفاده کنید.

منبع: تبیان

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*