میوه چاق ‌ می‌کند؟

خيلي‌ها در مصرف انواع ميوه‌‌هاي تابستاني زياده‌روي مي‌کنند. برخي از افرادي که رژيم لاغري دارند، بدون محدوديت انواع ميوه‌ها را در برنامه غذايي خود مي‌گنجانند، در حالي که ميوه‌ها هم حاوي کالري هستند. کالري برخي ميوه‌ها کمتر و کالري برخي ديگر بيشتر است اما نکته مهم اينجاست که برخلاف باور عامه مردم، مصرف بي‌رويه و […]

میوه چاق ‌ می‌کند؟ - 2 - - اخبار
4 از 5

زمان مطالعه 2 دقیقه

تعداد بازدید 2267

تاریخ انتشار

میوه چاق ‌ می‌کند؟ - 4 - - اخبار خيلي‌ها در مصرف انواع ميوه‌‌هاي تابستاني زياده‌روي مي‌کنند. برخي از افرادي که رژيم لاغري دارند، بدون محدوديت انواع ميوه‌ها را در برنامه غذايي خود مي‌گنجانند، در حالي که ميوه‌ها هم حاوي کالري هستند.
کالري برخي ميوه‌ها کمتر و کالري برخي ديگر بيشتر است اما نکته مهم اينجاست که برخلاف باور عامه مردم، مصرف بي‌رويه و بيش از اندازه ميوه‌ها هم مي‌تواند باعث ابتلا به اضافه‌وزن و چاقي شود و نمي‌توان اين خوراکي‌هاي سرشار از ويتامين، آنتي‌اکسيدان و املاح را هم بدون حساب و کتاب مصرف کرد. مثلا هر 100 گرم هلو، 45 و هر 100گرم گيلاس 60 کيلو کالري انرژي دارد. حالا فکرش را بکنيد اگر در طول يک روز بلند تابستاني، بخواهيد چند ميوه مختلف را مصرف کنيد، چقدر کالري به بدنتان مي‌رسانيد؟

هرچند که ميوه‌ها يکي از بهترين گروه‌هاي غذايي هستند، يادتان نرود که تغذيه، علم تعادل، تناسب و تنوع است و زياده‌روي در مصرف هيچ‌‌يک از گروه‌هاي غذايي توصيه نمي‌شود.

4 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*