می خواهید باردار شوید؟ این عادات را کنار بگذارید

کسانی که آماده بچه دار شدن هستند و یا به بچه دار شدن فکر می کنند، مسلما به سبک زندگی و عادات خاصی خو گرفته اند. وقتی بحث سلامت باروری پیش می آید می دانید مهمترین عواملی که باید به آنها توجه کرد مواردی هستند مانند برنامه غذایی سالم، کاهش سطح استرس و ویتامین های […]

می خواهید باردار شوید؟ این عادات را کنار بگذارید
5 از 5

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 4806

تاریخ انتشار

می خواهید باردار شوید؟ این عادات را کنار بگذارید

کسانی که آماده بچه دار شدن هستند و یا به بچه دار شدن فکر می کنند، مسلما به سبک زندگی و عادات خاصی خو گرفته اند. وقتی بحث سلامت باروری پیش می آید می دانید مهمترین عواملی که باید به آنها توجه کرد مواردی هستند مانند برنامه غذایی سالم، کاهش سطح استرس و ویتامین های قبل از تولد. فرای این عوامل که معمولا توصیه می شود، انتخاب هایی وجود دارد که هر روز انجامشان می دهید و می توانند تاثیر زیادی روی باروری داشته باشند.

به عنوان یک متخصص باروری و طب سوزنی، فلسفه کاری ام به این شکل است که مراجعینم را به صورت یک کل می بینم که نیاز دارد روز به روز نحوه زندگی کردنش را کنترل کند. من معمولا نقاط کوری را پیدا می کنم که برای تغییر به کمی بینش نیاز دارند. در ادامه می خواهم پنج عادتی که هر روز نادیده گرفته می شوند و تاثیر منفی روی باروری دارند را به شما توضیح دهم.

1- نورهای مصنوعی و کمبود خواب

متعهد ماندن به روتین خوابی پرآسایش و همچنین انجام تشریفات شبانه به صورت منظم، می تواند با کاهش استرس به افزایش باروری تان کمک کند. کیفیت استراحتتان نیز برای سلامت کلی بدنو همچنین باروری اهمیت دارد. ما در تاریکی بهتر می خوابیم، پس قبل از خواب چراغ ها را خاموش کنید ( به خصوص نور صفحه های نمایش و چراغ های فلورسنت ) و آگاهانه به سمت زمان استراحت پیش بروید. اگر نمی توانید خود را از نور در امان نگه دارید، سعی کنید با پرده همه جا را تاریک کنید یا از چشم بند کمک بگیرید. همچنین سعی کنید آخر هفته ها، بدون گذاشتن ساعت بخوابید تا متوجه شوید دقیقا به چند ساعت خواب نیاز دارید.

2- ویتامین D و نور خورشید

تحقیقات نشان داده این ویتامین برای زنانی که می خواهند باردار شوند اهمیت دارد. اگر مطمئن نیستید که به اندازه کافی ویتامین D دریافت می کنید، از پزشک خود بخواهید آزمایش بگیرد. آزمایش خون می تواند نشان دهد که آیا در سطح مناسبی قرار دارید و یا باید به جذب بیشتر آن فکر کنید. هر روز مقداری آفتاب گرفتن ( با ضد آفتاب ) کمکتان می کند مقداری ویتامین D جذب کنید و باروری تان را تقویت نمایید.

3- وزن بدن

گاهی هر روز رفتن به ورزش یا دوبرابر کردن زمان آن، تصمیم درستی نیست. BMI بسیار بالا یکی از مشکلات اساسی باروری به حساب می آید اما کمبود وزن نیز همین تاثیر را دارد. زوج ها بهتر است قبل از اینکه اقدام به بچه دار شدن کنند درباره وزن، برنامه غذایی و ورزش با پزشک خود مشورت کنند. پزشکتان می تواند کمک کند متوجه شوید وزن سالم برای بدنتان دقیقا چه مقدار است.

4- قرار گرفتن در معرض فتالات و پلاستیک

با اینکه پرهیز کامل از پلاستیک، یک شاهکار به حساب می آید اما کاهش تماس با آن نیز می تواند تاثیر بسزایی روی باروری داشته باشد. مقدار زیادی از انواع پلاستیک، هر روز در زندگی مان وارد
می شوند، از محفظه های نگهداری غذا گرفته تا کیسه ها یا بسته های پلاستیکی. دائما در معرض این مواد بودن، باعث اختلال در قابلیت تنظیم سیستم تناسلی انسان می شود. به جای بسته های پلاستیکی از پاکت های کاغذی و مخازن شیشه ای استفاده کنید.

تغییر عادات برای داشتن توانایی باروری سالم نیازمند این است که تمام زندگی خود را مدنظر قرار دهید. با وجود اینکه هرکدام از عواملی که گفته شد شاید ارزش کمی داشته باشند اما همگی با هم می توانند تغییری اساسی ایجاد کنند. امیدوارم با در نظر گرفتن این عادات، علاوه بر باروری به سلامت کلی بدن خود نیز کمک کنید.

نوشته دکتر آنجلا لی، متخصص باروری


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
ثبت نام رژیم اینترنتی به اندام دکتر کرمانی
5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*