می خواهید زیاد عمر کنید؟ نه خیلی سنگین باشید نه خیلی سبک!

بر اساس دستور العمل های پزشکی اگر BMI ( شاخص توده بدن ) بدنتان بالا 25 باشد دارای اضافه وزن قلمداد می شوید – که خب گفته می شود برای سلامتی زیاد خوب نیست. اما تحقیقات جدید می گوید این مقدار آنطورها هم که متخصصین می گویند بد نیست. نتایج تحقیقات جدید نشان داده افرادی […]

می خواهید زیاد عمر کنید؟ نه خیلی سنگین باشید نه خیلی سبک!
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 4 دقیقه

تعداد بازدید 3597

تاریخ انتشار

می خواهید زیاد عمر کنید؟ نه خیلی سنگین باشید نه خیلی سبک!

بر اساس دستور العمل های پزشکی اگر BMI ( شاخص توده بدن ) بدنتان بالا 25 باشد دارای اضافه وزن قلمداد می شوید – که خب گفته می شود برای سلامتی زیاد خوب نیست. اما تحقیقات جدید می گوید این مقدار آنطورها هم که متخصصین می گویند بد نیست.

نتایج تحقیقات جدید نشان داده افرادی که مقداری اضافه وزنشان زیاد است بیشتر در خطر مرگ در دوران جوانی هستند. در این تحقیق از اطلاعات سه دوره مختلف استفاده شد – 1976 تا 1978، 1991 تا 1994، و 2003 تا 2013 – محققان دانمارکی رابطه بین BMI و مرگ و میر را در بیش از 120.000 هزار نفر مورد بررسی قرار دادند.

آنها متوجه شدند در اولین گروه، افرادی با BMI 23.7 ( سالم ) کمتر در خطر مرگ قرار داشتند. در دومین گروه، نرخ مرگ و میر برای افرادی با BMI 24.6   بسیار پایین بود ( این مقدار در لبه بالایی سلامت قرار دارد ). و در آخرین گروه که مردم حال حاضر را شامل می شد کسانی با BMI 27 ( در میانه اضافه وزن ) کمتر در خطر مرگ بودند.

امروز در مقایسه با سال 1970 افرادی دارای اضافه وزن نسبت به افرادی که اضافه وزن ندارند کمتر در خطر مرگ و میر هستند. محققان می گویند هنوز دلیل این تغییر در شرایط مرگ و میر برایشان روشن نیست و یک راز باقی مانده.

با این حال نباید نتیاج این تحقیقات را اشتباه درک کنید، شاید برخی فکر  کنند حالا هر چیزی که می خواهند می توانند بخورند، و یا افرادی که وزنشان طبیعی است باید غذا بخورند تا اضافه وزن پیدا کنند. فقط میتوان گفت برای کاهش وزن زیاد به خود فشار نیاورید که به زیر وزن طبیعی برسید، حتی چند کیلو بالای وزن طبیعی نیز سالم است و می تواند باعث بالا رفتن طول عمرتان شود.


کاری از گروه ترجمه به اندام ( دکتر کرمانی )
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*