ناخنها چه چیزی درباره سلامتی میگویند؟

ناخنها و سلامت : نشانه ها آیا میدانید ناخنها میتوانند از وضعیت سلامت کل بدن خبر دهند؟ سفیدی ، قرمزی ، بر آمدگی و دیگر علائم روی ناخن ها شاید خبر از بیماری دهد. مشکلات کبد، ریه ها و قلب می تواند در ناخن های خود را نشان دهد . این مقاله را بخوانید تا […]

ناخنها چه چیزی درباره سلامتی میگویند؟ - 20 - ناخن - ورزش و سلامتی
5 از 5

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 6679

تاریخ انتشار

ناخنها و سلامت : نشانه ها

آیا میدانید ناخنها میتوانند از وضعیت سلامت کل بدن خبر دهند؟ سفیدی ، قرمزی ، بر آمدگی و دیگر علائم روی ناخن ها شاید خبر از بیماری دهد. مشکلات کبد، ریه ها و قلب می تواند در ناخن های خود را نشان دهد . این مقاله را بخوانید تا ببینید ناخنهای چه رازهایی در خود دارند.

ناخنهای رنگ پریده

ناخنها چه چیزی درباره سلامتی میگویند؟ - 22 - ناخن - ورزش و سلامتی ناخنهایی که بسیار رنگ پریده اند شاید خبر از چنین بیماری هایی دهند:

  • کم خونی
  • نارسایی احتقانی قلب
  • ناخوشی جگر
  • سوء تغذیه
ناخنهای سفید

ناخنها چه چیزی درباره سلامتی میگویند؟ - 24 - ناخن - ورزش و سلامتی اگر بیشتر ناخن سفید باشد و حاشیه تیره داشته باشد ممکن است علت مشکل کبدی باشد ، مانند هپاتیت . در این عکس میبینید که ناخن ها حتی زرد هم شده اند که نشانه ای دیگر از مشکل کبدی است.

ناخنهای زرد

ناخنها چه چیزی درباره سلامتی میگویند؟ - 26 - ناخن - ورزش و سلامتی یکی از شایع ترین دلایل ناخن های زردعفونت های قارچی هست . اگر عفونت بیشتر شود ، ممکن است بستر ناخن دچار فرورفتگی شود ، ناخن ضخیم شود و فیوفتد . در موارد نادر زردی ناخن ممکن است نشانه ی بیماری های بدتری باشد مانند مشکل تیروئید، بیماری ریوی، دیابت و پسوریازیس.

ناخنهای متمیل به آبی ( کبود )

ناخنها چه چیزی درباره سلامتی میگویند؟ - 28 - ناخن - ورزش و سلامتی ناخنهایی که متمایل به رنگ آبی هستند نشان از این دارند که به بدن اکسیژن کافی نمیرسد . نرسیدن اکسیژن کافی به بدن میتواند به دلیل عفونت ریه ها باشد ( بیماری مثل ذات الریه ). برخی بیماری های قلبی نیز با ناخنهای متمایل به آبی در ارتباط هستند.

ناخنهای موج دار

ناخنها چه چیزی درباره سلامتی میگویند؟ - 30 - ناخن - ورزش و سلامتی اگر ناخنهای موج دار بود یا حفره داشت ، ممکن است نشانه اولیه پسوریازیس و یا آرتریت های التهابی باشد . این بیماری ها تغییر رنگ ناخن را در پی دارند و همچنین پوست زیر ناخن قهوه ای قرمز به نظر میرسد .

ناخنهای ترک خورده و لایه لایه شده

ناخنها چه چیزی درباره سلامتی میگویند؟ - 32 - ناخن - ورزش و سلامتی ناخنهای خشک و شکننده که لایه لایه هم شده باشد ممکن است نشان از مشکل تیروئیدی باشد . ناخنهای شکننده و لایه لایه شده با رنگ زرد بیشتر مربوط به عفونت قارچی است.

ناخن پف کرده

ناخنها چه چیزی درباره سلامتی میگویند؟ - 34 - ناخن - ورزش و سلامتی اگر پوست اطراف ناخن قرمز و پف کرده بود علتش میتواند بیماری هایی مانند لوپوس یا دیگر بیماری های بافت همبند باشد . عفونت هم میتواند باعث التهاب ناخن بشود.

خطهای سیاه زیر ناخن

ناخنها چه چیزی درباره سلامتی میگویند؟ - 36 - ناخن - ورزش و سلامتی خطوط سیاه زیر ناخن باید سریع بررسی شوند چون میتواند یکی از نشانه های ملانوم یکی از خطرناک ترین انواع سرطان پوست باشد.

ناخن خوردن

ناخنها چه چیزی درباره سلامتی میگویند؟ - 38 - ناخن - ورزش و سلامتی ناخن خوردن شاید فقط یک عادت قدیمی باشد ، اما در برخی موارد نشانه ای از اضطراب دائمی است . از دیگر بیماری های مربوط به ناخن جویدن وسواس است . اگر به تنهایی قادر به ترک این کار نیستید حتما با یک پزشک صحبت کنید .

ناخنها تنها قطعه ای از پازل هستند

ناخنها چه چیزی درباره سلامتی میگویند؟ - 40 - ناخن - ورزش و سلامتی این نشانه ها که در مقاله اشاره شد تنها جزئی از مسئله است و نمیتوان گفت هر کس ناخن سفید دارد حتما دچار هپاتیت شده . بهترین کار این است که با متخصص صحبت کنید تا اوضاع را بررسی کند هر نشانه ای روی ناخن جدی نیست.

کاری از گروه ترجمه به اندام (دکتر کرمانی)

 

منابع:
American Academy of Dermatology.
American Family Physician.
Christine Laine, MD, MPH, senior deputy editor, Annals of Internal Medicine; spokesman, American College of Physicians.
Joshua Fox, MD, director, Advanced Dermatology; spokesman, American Academy of Dermatology.
Mount Sinai Medical Center.
National Skin Centre.
Tamara Lior, MD, dermatologist, Cleveland Clinic Florida.
5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*