نکاتی برای داشتن احساسی خوب در کل روز

مهمترین نکات برای داشتن احساسی خوب از صبح تا شب چه مواردی است؟ دکتر دیوید راکل مدیر برنامه پزشکی تلفیقی در دانشگاه ویسکانسین هر روز به بسیاری از مردم برای داشتن حسی بهتر کمک میکند. برای او داشتن احساس خوب یعنی زمانی که بدن و ذهن در بالاترین سطح خود باشند ، و فرد احساس […]

نکاتی برای داشتن احساسی خوب در کل روز - 14 - - روانشناسی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 10 دقیقه

تعداد بازدید 2824

تاریخ انتشار

مهمترین نکات برای داشتن احساسی خوب از صبح تا شب چه مواردی است؟ دکتر دیوید راکل مدیر برنامه پزشکی تلفیقی در دانشگاه ویسکانسین هر روز به بسیاری از مردم برای داشتن حسی بهتر کمک میکند. برای او داشتن احساس خوب یعنی زمانی که بدن و ذهن در بالاترین سطح خود باشند ، و فرد احساس خوب بودن کند. دکتر دیوید راکل برای اینکه روز به روز احساسی بهتر داشته باشید این موارد را توصیه میکند:

در طول روز آفتاب بگیرید

نکاتی برای داشتن احساسی خوب در کل روز - 16 - - روانشناسی نور خورشید باعث تحریک سروتونین ماده شیمیایی در مغز میشود، این ماده نقشی اساسی در داشتن احساسی بهتر ایفا میکند. وقتی بیرون زیر نور خورشید هستید اگر ورزش هم بکنید احساسی بسیار بهتر خواهید داشت. تحقیقات نشان داده فعالیت بدنی میتواند همانند دارو روی افسردگی تاثیر بگذارد و این حالت را از بین ببرد. همچنین ورزش و فعالیت بدنی میتواند بهترین راه برای پیشگیری و یا جلوگیری از بازگشت مجدد افسردگی است. همچنین با این کار اضطراب را از خود دور میکنید.

خود را آماده ی خوابی خوش کنید

نکاتی برای داشتن احساسی خوب در کل روز - 18 - - روانشناسی هنگام عصر وقتی هوا رو به تاریکی میرود بدن شروع به تولید هورمونی به نام ملاتونین میکند. این هورمون کاری میکند احساس خواب آلودگی کنید. بعضی کارهایی که در روز انجام میدهید روی سطح ملاتونین در بدن تاثیر میگذارد، که به نوبه ی خود نقش مهمی در چگونگی خواب ایفا میکند. دکتر راکل پشنهاد میکند که:

  • حتما ورزش را زیر نور خورشید انجام دهید. زیرا به بهتر خوابیدن هنگام شب کمک میکند. سطح ملاتونین به اندازه ی سروتونین بدن بستگی دارد.
  • ترموستات خود را غیر فعال کنید. وقتی بدن خنک است ملاتونین تولید میکنید برای همین زمانی که بدن سرد تر است زودتر به خواب میرویم.
  • چراغ ها را خاموش کنید، اگر اتاق خواب به اندازه ی کافی تاریک نباشد سطح ملاتونین دیر بالا میرود.
غذاهایی بخورید که احساسی خوب به شما بدهند

نکاتی برای داشتن احساسی خوب در کل روز - 20 - - روانشناسی چگونگی سوخت رسانی به بدن نقشی مهم در احساس ضعف یا قوت، تمرکز داشتن و یا گیج بودن دارد. این موارد را به خاطر بسپارید:

  • غذاهای رنگارنگ و تازه بخورید. یعنی میوه و سبزیجات تازه نان و غلات سبوس دار.
  • همیشه جایی برای سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، گل کلم، کلم پیچ در برنامه غذایی خود قرار دهید. این سبزیجات دارای خواصی هستند که سیستم ایمنی بدن را پشتیبانی میکند و به پاکسازی بدن کمک میکند. اینها سوپر غذاهایی برای داشتن حسی بهتر هستند.
  • از خوردن غذاهایی که باعث بالا رفتن سریع قند خون میشود خود داری کنید، مانند نوشابه های شیرین و غذاهای شیرین ( بیش از حد خوردن ). پاسخ بدن شما به قند خون بالا تولید زیاد انسولین است که باعث میشود بالا رفتن قند خون متوقف شود. این پایین و بالا رفتن ها برای سلامت بدن، تمرکز داشتن و یا حتی سطح انرژی بدن مضر است.
بر زمان حال تمرکز کنید

نکاتی برای داشتن احساسی خوب در کل روز - 22 - - روانشناسی اگر بتوانیم یاد بگیریم به جای داشتن افکار درهم برهم از زمانهای مختلف تنها روی زمان حال تمرکز کنیم زندگی بسیار بهتری خواهیم داشت. یکی از این درهم و برهمی هایی که میتواند روزتان را خراب کند فکر کردن به اتفاقات بد گذشته و اتفاقاتی که میتواند در آینده برایتان رخ بدهد است. تمرین تمرکز حواس میتواند کمک کند تنها به زمان حاضر فکر کنیم و این افکار بیهوده که چه شد و یا چه خواهد شد را رها کنیم. برای تمرکز بیشتر سعی کنید:

  • روی رنگها، صداها، و یا حتی بویی که اطرافتان است تمرکز کنید
  • برای چند دقیقه روی دم و بازدم خود تمرکز کنید
  • وقتی افکار ناراحت کننده به سراغتان آمد بگذارید رد بشوند و بروند اصلا روی آنها تمرکز نکنید و آنها را دوره نکنید.
سعی کنید مثب بمانید

نکاتی برای داشتن احساسی خوب در کل روز - 24 - - روانشناسی ممکن است یک اتفاق یکسان برای دو نفر پیش بیاید، یکی از این دو نفر مثبت به این مسئله نگاه میکند و دیگری منفی. سعی کنید همیشه طرف خوب اتفاقات و آدمهای اطراف خود را ببینید. با این کار از اضطراب و افسردگی رهایی پیدا میکنید.

یک ارتباط معنوی

نکاتی برای داشتن احساسی خوب در کل روز - 26 - - روانشناسی وقت خود را صرف چیزی کنید که به زندگی هدف و معنا میبخشد. این کار میتواند اعتقاد مذهبی، عشق به طبیعت و یا شریک شدن اوقات خوب با کسانی که دوستشان دارید باشد. اگر صبح وقتی از خواب بیدار میشوید در مورد چیزی که به شما و زندگیتان معنا و مفهوم میدهد هیجان داشته باشید بدن هم تمام تلاش خود را میکند تا در بالاترین سطح خود قرار گیرد.

در کنار دیگران باشید

نکاتی برای داشتن احساسی خوب در کل روز - 28 - - روانشناسی داشتن ارتباطی دوستانه با افراد خانواده، دوستان، همکاران و افرادی که برایشان مهم هستید به سلامت، کاهش استرس و حتی داشتن زندگی طولانی تر کمک میکند. سعی کنید با چنین افرادی رفت آمد داشته باشید و رابطه ی خود با آنها را قوی نگه دارید.

کاری از گروه ترجمه به اندام (دکتر کرمانی)
منابع:
David Rakel, MD, director, UW Integrative Medicine Program, author, Integrative Medicine.
Merck Manual for Health Care Professionals: “Depressive disorders.”
Carek, P.J. International Journal of Psychiatry in Medicine, 2011.
University of California, Berkeley, Greater Good Science Center: “What is mindfulness?”
University of Minnesota: “Social support.”

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*