چای ماچا برای لاغری و چربی سوزی + میزان کالری

پودر ماچا از جمله مواد غذایی ارگانیک برای کاهش وزن است. این چای از نوشیدنی‌های سنتی کشورهای جنوب شرق آسیا مانند ژاپن است که به دلیل خواص ضدسرطانی و چربی‌سوزی‌اش امروزه در سراسر جهان مصرف می‌شود. چای ماچا برای لاغری بسیار موثرتر از چای سبز است. ماچا همان چای سبز است که به صورت پودر […]

بهتر است از ماچای غیر شیرین شده به جای نوشیدنی‌های قندی در طول هفته استفاده کنید.
5 از 5

زمان مطالعه 14 دقیقه

تعداد بازدید 15701

تاریخ انتشار

پودر ماچا از جمله مواد غذایی ارگانیک برای کاهش وزن است. این چای از نوشیدنی‌های سنتی کشورهای جنوب شرق آسیا مانند ژاپن است که به دلیل خواص ضدسرطانی و چربی‌سوزی‌اش امروزه در سراسر جهان مصرف می‌شود. چای ماچا برای لاغری بسیار موثرتر از چای سبز است.

ماچا همان چای سبز است که به صورت پودر مصرف می‌شود، جالب است بدانید که یک لیوان چای ماچا حداقل معادل 10 لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد. چای سبزی که قرار است به ماچا تبدیل شود در مکان تاریک و دور از آفتاب رشد می‌کند تا برگ‌های نرم‌تر و سبزتری رشد کنند.

بعد از برداشت چای سبز ابتدا آن را بخار می‌دهند تا از پوسیده شدنش جلوگیری کنند سپس به تدریج آن را خشک می‌کنند. بعد از جدا کردن ساقه‌ها، چای سبز را با سنگ آسیاب گرانیتی طی یک ساعت آسیاب می‌کنند. در نهایت پودری که تهیه می‌شود ماچا نام دارد. دراین مقاله در خصوص لاغری با چای ماچا صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آیا لاغری با چای ماچا امکان‌پذیر است؟

امروزه در بسیاری از رژیم‌های غذایی دنیا، از چای ماچا برای تسریع سوخت و ساز بدن استفاده می‌شود. چای ماچا جدا از خواص آنتی‌اکسیدانی قوی و مرطوب‌کنندگی برای پوست، خاصیت چربی‌سوزی قدرتمندی دارد. البته باید خاطر نشان کرد افراط در مصرف ماچا برای لاغری، عوارضی دارد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید در کنار آن، رژیم غذایی مناسب و ورزش را نیز اضافه کنید.

چای ماچا یا چای سبز؛ کدامیک در کاهش وزن موثرترند؟

خواص چای ماچا و چای سبز یکسان است. هر دو دارای خواص آنتی‌اکسیدانی، کاهش استرس و افزایش‌دهنده متابولیسم بدن هستند اما چای ماچا به دلیل فشردگی و عصاره بودن چای سبز، خواص بیشتری دارد.

همچنین چای سبزی که برای تولید پودر ماچا کشت می‌شود، در محیطی با سایبان رشد می‌کند و بعد از برداشت و خشک شدن، توسط آسیابی از جنس گرانیت پودر می‌شود. به همین دلیل رنگ سبز سرزنده‌تر و کلروفیل (مولکولی در گیاهان است که نور خورشید را جذب می‌کند و موجب فتوسنتز گیاه می‌شود) بیشتری دارد. برای نتیجه‌گیری بهتر در لاغری و کاهش وزن توصیه می‌شود از چای ماچا استفاده کنید.

پودر ماچا از جمله مواد غذایی ارگانیک برای کاهش وزن است.

پودر ماچا از جمله مواد غذایی ارگانیک برای کاهش وزن است.

انواع چای ماچا برای لاغری

چای ماچا درجات کیفی متفاوتی دارد:

  • درجه عالی: سبز زمردی و تیره که محصول برداشت اول چای سبز است.
  • درجه خوب: سبز یشمی (کمی روشن‌تر) محصول برداشت دوم است.
  • درجه متوسط: سبز مایل به زرد، محصول برداشت سوم و چهارم است.

خواص چای ماچا برای لاغری

چگونه چای ماچا به کاهش وزن بدن کمک می‌کند؟ اگر این چای را در برنامه غذایی خود بگنجانید و به طور مداوم مصرف کنید، اثرات زیر را بر روی بدن خواهد داشت:

تقویت سوخت و ساز بدن

چند تحقیق کوچک ثابت کرده‌اند که نوشیدن روزانه ۴ فنجان چای سبز یا ماچا، می‌تواند به افزایش سرعت سوخت و ساز کمک کند. محققان اظهار می‌کنند کافئین و آنتی اکسیدان موجود در این نوشیدنی‌ها که کاتچین نام دارند، می‌تواند مقدار سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. بنابراین فقط در صورتی تاثیر محسوسی را خواهید دید که هر روز چای ماچا بنوشید.

تنها راه مطمئنی که این نوع نوشیدنی‌ها می‌توانند به افزایش سوخت و سازتان کمک کنند این است که هر روز صبح آن را بنوشید تا برای ورزش و فعالیت سرحال باشید!

یک نوشیدنی بدون قند و سالم

اگر معمولا آبمیوه و یا نوشیدنی‌های قندی استفاده می‌کنید، جایگزین کردن ماچای بدون قند می‌تواند انتخاب خوبی باشد. یکی از دلایل اصلی قند اضافی در برنامه غذایی ما همین نوشیدنی‌ها هستند. پس جایگزین‌های بدون کالری مانند ماچا یک انتخاب عالی هستند.

چای ماچا برای لاغری و چربی سوزی + میزان کالری - 2 - چای ماچا برای لاغری - رژیم لاغری

جایگزین کردن ماچای بدون قند به جای نوشیدنی‌های قندی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

افزایش‌دهنده انرژی قبل از باشگاه

چای ماچا به دلیل داشتن کافئین مانند قهوه عمل می‎‌کند و برای کسانی که باشگاه می‌روند، یک ماده غذایی انرژی‌زا است.

کاهش کلسترول خون

مصرف مداوم چای ماچا میزان کلسترول بد خون را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و موجب افزایش کلسترول خوب می‌شود.

کم کالری است

میزان کالری چای ماچا بسیار کم است. نوشیدن روزانه ۳ تا ۵ فنجان از این چای، کالری بدن را افزایش نمی‌دهد. بنابراین به راحتی می‌توانید از این نوشیدنی گرم لذت ببرید.

campaign

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی‌ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می‌خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

درمان‌کننده یبوست

گاهی اضافه وزن به دلیل مشکلات معده و روده و دفع نامناسب است. چای ماچا خاصیت ملینی دارد و به دفع سموم و مواد زائد بدن کمک می‌کند. البته مصرف بیش از اندازه آن، اثر معکوس دارد و موجب یبوست می‌شود.

کاهش استرس

افزایش استرس یکی از عواملیست که موجب چاقی و اضافه وزن می‌شود. استرس موجب فعال شدن هورمون‌ کورتیزول (هورمون استرس) و کاهش هورمون آدرنالین می‌شود. کاهش هورمون آدرنالین در بدن، تمایل به غذا خوردن را افزایش داده و باعث پرخوری در زمان استرس می‌شود. در نتیجه دستگاه گوارش با مشکل رو به رو شده و در این حالت، بدن چربی کم‌تری می‌سوزاند. چای ماچا به کاهش استرس و هیجانات روحی روانی کمک می‌کند و موجب آرامش می‌شود.

چای ماچا به کاهش استرس و هیجانات روحی روانی کمک می‌کند و موجب آرامش می‌شود.

چای ماچا به کاهش استرس و هیجانات روحی روانی کمک می‌کند و موجب آرامش می‌شود.

حل‌کننده تری‌گلیسیرید در بدن

چای ماچا دارای میزان قابل توجهی پلی فنول است. این ماده موجب حل شدن تری گلیسیرید (یکی از چربی‌های مهم خون) در بدن می‌شود. چای ماچا با حل کردن تری‌گلیسرید، به مرور چربی‌های بدن را کاهش می‌دهد.

بهبود گردش خون

یکی از مشکلات افراد مبتلا به چاقی، افزایش مواد زائد در جریان خون، به دلیل مصرف فست فود و مواد غذایی کم‌ارزش است. چای ماچا خاصیت سم‌زدایی دارد و جریان خون بدن را از مواد سمی پاکسازی می‌کند. این امر به برنامه کاهش وزن بدن کمک می‌کند.

کالری چای ماچا

جالب است بدانید این نوشیدنی پرخاصیت فاقد کالری و میزان آن تقریبا صفر است. بنابراین اگر قصد لاغر شدن دارید، می‌توانید با خیال راحت آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه چای ماچا برای لاغری

لاغری با چای ماچا اصلا کار سختی نیست! طریقه مصرف چای ماچا برای لاغری به چند روش است که بنا برسلیقه خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید:

  • در یک فنجان آب داغ، 2/1 قاشق چایخوری پودر چای ماچا را حل کنید. آن قدرهم بزنید تا کف کند.
  • می‌توانید مقداری ماچا را درنصف لیوان آب داغ حل کنید و وقتی کف کرد، باقی لیوان را با شیر پر کنید.
  • مقداری از پودر ماچا را در قوری دم کنید. البته بهتر است ماچا را دم نکنید زیرا خواصش کم‌تر خواهد شد.
  • مقداری پودر ماچا را در یک لیوان آب خنک حل کنید تا جایی که کف کند. می‌توانید به آن کمی شیر، عسل یا وانیل اضافه کنید.

بهترین زمان مصرف چای ماچا برای لاغری

بهتر است چای ماچا را در بین وعده‌های غذایی مصرف کنید. نه با معده پر و نه با معده کاملا خالی. این نوشیدنی به همراه خرما یا عسل یک میان‌وعده عالی است. نکته دوم عدم مصرف این چای، قبل از خواب است، زیرا به دلیل داشتن کافئین موجب اختلالات خواب خواهد شد.

چای ماچا برای لاغری و چربی سوزی + میزان کالری - 9 - چای ماچا برای لاغری - رژیم لاغری

مصرف چای ماچا به همراه خرما یا عسل یک میان‌وعده عالی است.

عوارض مصرف چای ماچا برای لاغری

اگر چای ماچا را بیش از اندازه و نیاز بدن‌تان مصرف کنید ممکن است دچار این عوارض شوید:

  • کاهش جذب آهن
  • ایجاد مشکلات در دوران بارداری و شیردهی
  • ایجاد تهوع در صورت مصرف با معده خالی
  • ایجاد حساسیت به کافئین 
  • بی‌خوابی
  • تپش قلب
  • سوزش معده
  • طبع سرد چای ماچا ممکن است طبع متعادل بدن را به هم بریزد.

آن چه از مقاله چای ماچا برای لاغری آموختیم:

ماچا مزایای خوبی برای سلامتی دارد که در صورت استفاده صحیح می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. همچنین می‌توانید از چای ماچا  برای لاغری نیز استفاده کنید؛ کالری چای ماچا تقریبا رو به صفر است. البته بهتر است از ماچای غیر شیرین شده به جای نوشیدنی‌های قندی در طول هفته استفاده کنید. اگر از طعمش خوشتان نمی‌آید، کمی وانیل یا دارچین به آن اضافه کنید تا از تلخی آن کاسته شود.

منبع: +++

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
- 1402/12/13

سلام وقت بخیر من برای دریافت رژیم ماچا744هزار تومن واریز کردم در ادامه کدی باید پیامک میشد که چندین بار امتحان کردم ولی ارسال نشد

کارشناس به اندام 1402/12/14

سلام این دوره ومبلغ متعلق به دکتر کرمانی نیست عزیزم

- 1402/11/29

من برنامه شو امروز خردیدم 500تومن پولم رفت نمیدونم چکارکنم 😔

کارشناس به اندام 1402/11/30

چه برنامه ای عزیزم ؟

-پیامی 1402/11/18

با عرض سلام ادب من می ترسم استفاده کنم دچار شوم اگر ممکنه راهنمایی کنید با سپاس

کارشناس به اندام 1402/11/19

سلام عزیزم دچار چی؟اگر حساسیت دارین مصرف نکنید ویا به مقدار کم امتحان کنید

-سودابه 1402/09/22

سلام برنامه بی نقصه ولی کاش همه ی هزینه یکجا پرداخت نمیشد تو طول رژیم پرداخت میکردیم

کارشناس به اندام 1402/09/23

سلام نظرلطف شما هست عزیزم این امکان رو در حال حاظر نداریم

-فاطمه نجفی 1402/08/21

من سه سال پیش ۹۵ کیلو بودم که از رژیم های آقای دکتر استفاده کردم اون موقع برنامه به اندام بود که من استفاده کردم و حتی با وجود مشکل تیروئید که داشتم تونستم ۱۱ کیلو تو ۳ ماه کم کنم و این انگیزه ایی شد که ورزش رو هم شروع کنم و خدا رو شکر ۲۲ کیلو تو این سه سال کم کردم و هنوز هم ادامه میدم ممنون آقای دکتر که این انگیزه رو به من دادی برای تناسب اندام

کارشناس به اندام 1402/08/22

خدا قوت عزیزم خیلی عالیه احسنت به همت واراده شما

- 1402/02/09

پول واریز کردم هنوز برنامه ندادند !!!!

کارشناس به اندام 1402/02/10

عزیزم با واحد پشتیبانی تماس بگیرید تا واریزی ثبت و برنامه فعال بشه 02532143

mm 1402/01/24

سلام من زیر ۱۸ سالم برای رژیم ماچا باید چکار کنم چون توی تستتون برای بالای ۱۸ ساله

کارشناس به اندام 1402/01/25

سلام عزیزم اگر اضافه وزن دارین رژیم مناسب مشخصات فردی خودتون رودریافت کنید برای رژیم میتونید روی لینک بزنید وثبت نام کنید

-عزیزیییی 1402/01/03

چرا برنامه ی منوندادزد فقط پولو گرفتید

کارشناس به اندام 1402/01/04

عزیزم اگر انلاین واریز کرده باشید موجودی برگشت میخوره گاهی این حالت پیش میاد حتما با پشتیبانی تماس بگیرید تا حساب بررسی بشه 02532143