هشدار: تشدید بیماری‌های ریوی به دلیل سرما و سیگار

سلامت نیوز : دکتر ام‌البنین پاک‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدام جهت درمان بیماری انسدادی مزمن ریوی ترک سیگار، اکسیژن‌تراپی و بازتوانی است، گفت: آلرژی و مشکلات تنفسی در فصول سرد سال و با مصرف سیگار تشدید می‌شود. این فوق تخصص بیماری‌های ریوی با تاکید به اینکه بیماری انسدادی مزمن […]

هشدار: تشدید بیماری‌های ریوی به دلیل سرما و سیگار - 2 - - اخبار
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 2 دقیقه

تعداد بازدید 1010

تاریخ انتشار

هشدار: تشدید بیماری‌های ریوی به دلیل سرما و سیگار - 4 - - اخبار

سلامت نیوز : دکتر ام‌البنین پاک‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدام جهت درمان بیماری انسدادی مزمن ریوی ترک سیگار، اکسیژن‌تراپی و بازتوانی است، گفت: آلرژی و مشکلات تنفسی در فصول سرد سال و با مصرف سیگار تشدید می‌شود.
این فوق تخصص بیماری‌های ریوی با تاکید به اینکه بیماری انسدادی مزمن ریوی اغلب در دهه ششم زندگی افراد تشخیص داده می‌شود، اظهار کرد: این بیماری از مهم‌ترین علل مرگ و میر در جهان است.
وی مصرف سیگار، افزایش سن، عوامل شغلی، محیطی و ارثی را از عوامل موثر بر ابتلا به بیماری‌های مزمن ریوی دانست و یادآور شد: سیگار به عنوان مهم‌ترین عامل ابتلا به بیماری انسدادی مزمن ریوی شناخته شده است. بنابراین افراد باید از مصرف آن به صورت جدی خودداری کنند.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با اشاره به اینکه بیماری انسدادی مزمن ریوی یک بیماری پیشرونده و تابع زمان است، خاطرنشان کرد: پزشکان باید توانایی تمایز بیماری‌های مزمن ریوی را از بیماری‌های آسم داشته باشند.

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*