پاستا نخود، گوجه و اسفناج

دلایل زیادی برای دوست داشتن این پاستا وجود دارد از جمله اینکه حاوی نخود است یعنی مقدار زیادی فیبر و پروتئین گیاهی، دوم اینکه پاستای مورد استفاده در آن نیز حاوی فیبر است، گوشت و لبنیات در آن استفاده نشده بنابراین مناسب افراد وگان و گیاه خوار است، اسفناج و گوجه فرنگی هر دو سرشار […]

پاستا نخود، گوجه و اسفناج - 2 - پاستا - آشپزی رژیمی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد بازدید 4296

تاریخ انتشار

پاستا نخود، گوجه و اسفناج - 4 - پاستا - آشپزی رژیمی

دلایل زیادی برای دوست داشتن این پاستا وجود دارد از جمله اینکه حاوی نخود است یعنی مقدار زیادی فیبر و پروتئین گیاهی، دوم اینکه پاستای مورد استفاده در آن نیز حاوی فیبر است، گوشت و لبنیات در آن استفاده نشده بنابراین مناسب افراد وگان و گیاه خوار است، اسفناج و گوجه فرنگی هر دو سرشار از مواد مغذی هستند، چربی های سالم در پخت آن استفاده می شود و در آخر باید بگویم طعم خوب آن باعث می شود دوباره و دوباره آن را برای خود و خانواده آماده کنید.

فهرست مطالب (کلیک کنید)

مواد لازم:

425 گرم نخود پخته بدون نمک

6 قاشق غذا خوری روغن زیتون اکسترا ویرجین

یک دوم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز

6 حبه بزرگ سیر، له شده

3 شاخه ریحان

2 فنجان آب

425 گرم رب گوجه فرنگی

225 گرم پاستا طرح دار حاوی فیبر

140 گرم اسفناج

یک قاشق غذا خوری سرکه انگور

یک قاشق چای خوری شکر قهوه ای

یک و یک هشتم قاشق چای خوری نمک

یک دوم قاشق چای خوری فلفل سیاه

 

روش پخت:

فر را تا دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. نخود ها را با چندین لایه دستمال کاغذی خشک کنید. سپس نخودها را روی یک سینی پخت که با کاغذ روغنی پوشانده شده پخش کنید.یک قاشق غذا خوری روغن را روی نخودها بریزید و سپس تکانشان دهید تا همگی آغشته شوند. نخود ها را به مدت 30 دقیقه داخل فر بپزید. نخودها را از فر در بیاورید و به آنها پودر فلفل قرمز بزنید. سپس دوباره داخل فر برشان گردانید و تا زمانی که کاملا ترد شوند بپزید، چیزی حدود 15 تا 20 دقیقه. پس از پخت نخودها را کنار بگذارید.

سیر و 5 قاشق غذا خوری روغن باقی مانده را داخل یک ماهی تابه قرار دهید. برگ های ریحان را از شاخه ها جدید کنید. سپس شاخه ها را داخل ماهی تابه قرار دهید. ماهی تابه را روی شعله متوسط گرم کنید. مرتب بهم بزنید تا زمانی که سیرها شروع به قهوه ای رنگ شدن کنند. حدود 5 تا 6 دقیقه. ماهی تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه کنار بماند. سپس شاخه های ریحان و سیرها را از داخل روغن دربیاورید. روغن را کنار بگذارید.

دو فنجان آب، رب گوجه فرنگی و پاستا را داخل یک ماهی تابه گود متوسط قرار دهید. آب درون ماهی تابه را روی دمای متوسط رو به بالا به جوش بیاورید، محتویات را مرتب بهم بزنید. حرارت را تا متوسط پایین بیاورید و گاهی محتویات را بهم بزنید. به مدت حدود 8 دقیقه یا تا زمانی که پاستا نرم شد به پختن ادامه دهید. اسفناج، سرکه و شکر را داخل ماهی تابه بریزید. درب ماهی تابه را بگذارید و اجازه دهید 4 دقیقه بپزد. نمک و فلفل را اضافه کنید.

پاستا را به صورت مساوی بین چهار کاسه تقسیم کنید. سپس از روغنی که کنار گذاشتید روی آنها بریزید و رویشان میکس نخود بگذارید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 4 وعده است. هر وعده شامل یک و یک دوم فنجان پاستا می شود.

اطلاعاتی که در ادامه می آید برای یک وعده از این غذا است.

کالری: 523

چربی در یک وعده: 25 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 3 گرم

چربی غیر اشباع در یک وعده: 20 گرم

پروتئین در یک وعده: 22 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 60 گرم

فیبر در یک وعده: 15 گرم

قند در یک وعده: 12 گرم

سدیم در یک وعده: 669 میلی گرم

کلسیم در یک وعده: 14 درصد نیاز روزانه

پتاسیم در یک وعده: 17 درصد نیاز روزانه


ثبت نام رژیم اینترنتی به اندام دکتر کرمانی
امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*