پای مرغ و سبزیجات

پای مرغ و سبزیجات غذایی است که باید برایش کمی ذوق و زمان به خرج دهید. نام غذا نشان می دهد که بسیار سالم است، مخصوصا اگر سعی کنید سبزیجات آن را از نوع تازه استفاده کنید. مانند دیگر دستورهای پختی که می توانید در سایت دکتر کرمانی پیدا کنید این غذا نیز توانسته تعادلی […]

پای مرغ و سبزیجات رژیم لاغری
5 از 5

زمان مطالعه 9 دقیقه

تعداد بازدید 14231

تاریخ انتشار

پای مرغ و سبزیجات رژیم لاغری

پای مرغ و سبزیجات غذایی است که باید برایش کمی ذوق و زمان به خرج دهید. نام غذا نشان می دهد که بسیار سالم است، مخصوصا اگر سعی کنید سبزیجات آن را از نوع تازه استفاده کنید. مانند دیگر دستورهای پختی که می توانید در سایت دکتر کرمانی پیدا کنید این غذا نیز توانسته تعادلی سالم بین درشت مغذی ها ایجاد کند. مرغ خود حاوی پروتئین است، برای درست کردن پای از آرد سبوس دار استفاده شده که علاوه بر کربوهیدرات فیبر نیز دارد. سبزیجات رنگارنگی که در این دستور پخت به کار رفته علاوه بر اینکه حاوی فیبر بالایی هستند مواد مغذی فراوانی دارند که سلامت بدن را تقویت می کند. چربی های سالم را نیز نباید فراموش کرد، چون در لیست مواد لازم روغن زیتون نیز وجود دارد. پروتئین ، چربی سالم و فیبر کمک می کنند قند خون سریع بالا نرود و در نتیجه برای مدت زمانی طولانی احساس سیری خواهید داشت.

مواد لازم:

400 گرم آرد سبوس دار بعلاوه دو قاشق غذا خوری آرد به صورت جدا

یک قاشق غذا خوری نمک

یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر

10 قاشق غذاخوری آب یخ

دو سوم فنجان بعلاوه دو قاشق غذا خوری روغن زیتون اکسترا ویرجین

680 گرم مرغ چرخ کرده

115 گرم لوبیا سبز خرد شده ( به اندازه یک فنجان )

سه چهارم فنجان هویج خرد شده

یک قاشق غذا خوری آویشن تازه خرد شده

یک قاشق غذا خوری سیر خرد شده

یک دوم فنجان نخود فرنگی های تازه

یک و یک دوم فنجان آب مرغ بدون نمک

یک قاشق غذا خوری جعفری خرد شده تازه، بعلاوه مقداری اضافی برای چاشنی

سه چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه

یک تخم مرغ بزرگ، هم زده شده

یک قاشق چای خوری آب

اسپری پخت ( یا مقداری روغن )

روش پخت:

سه و یک دوم فنجان آرد، یک و یک دوم قاشق چای خوری نمک و بیکینگ پودر را در مخلوط کن قرار دهید. سپس خوب با هم ترکیبشان کنید. 10 قاشق غذا خوری آب سرد و دو سوم فنجان روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس به آرامی آن را داخل مخلوط کن و کنار ترکیب آرد انتقال دهید. آن قدر مخلوط کنید تا خمیر شکل بگیرد. خمیر را روی سطح کمی ملایم قرار دهید. به مدت یک دقیقه ورز دهید و آن را تبدیل به لایه ای با ضخامت 12 سانت کنید، یک پلاستیک رویش بکشید و اجازه دهید 30 دقیقه در یخچال بماند.

فر را تا دمای 400 درجه فارنهایت ( 204 درجه سانتی گراد ) گرم کنید. یک قاشق غذا خوری روغن را در یک ماهی تابه نچسب بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. مرغ را اضافه کنید، بپزید و گاهی نیز آن را به هم بزنید. به مدت 5 دقیقه و یا تا زمانی که قسمت صورتی رنگی روی گوشت نماند، آن را بپزید. سپس مرغ و محتویات داخل ماهی تابه را داخل یک کاسه بریزید.

بدون اینکه ماهی تابه را پاک کنید یک قاشق روغن باقی مانده را نیز در آن گرم کنید. لوبیا سبز، هویج، آویشن و سیر را اضافه کنید و در ماهی تابه را بگذارید. پیوسته محتویات را هم بزنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که نرم شدند بپزند. مرغ و محتویات کاسه را دوباره به ماهی تابه اضافه کنید، نخود فرنگی ها را هم بریزید. دو قاشق آرد باقی مانده را رویش بریزید، سپس به هم بزنید تا مواد آغشته شوند. آب مرغ را اضافه کنید و به جوش بیاورید، به مدت 3 تا 4 دقیقه یا تا زمانی که ضخیم شود. جعفری، فلفل و یک دوم باقی مانده نمک را داخل آن بریزید.

در یک کاسه کوچک، تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری آب را بهم بزنید. خمیر را از یخچال بیرون بیاورید، بگذارید 5 دقیقه بماند. خمیر را به 12 بخش مساوی تقسیم کنید. همه آنها را به شکل توپی شکل دهید. هر توپ را روی سطحی که کمی آرد زده اید تبدیل به دایره ای 15 سانتی کنید. با قاشق، یک سوم فنجان از میکس مرغ را داخل مرکز هر کدام از خمیرها بگذارید. با استفاده از براش آشپزی، لبه های خمیرها را تخم مرغ بزنید. سپس دایره ها را از وسط تا کنید تا به شکل نیمه ماه در بیایند. لبه ها را به یکدیگر فشار دهید تا درست بسته شوند. سپس همین کار را برای دیگر خمیرها بکنید.
خمیرها را که حالا پرشان کردید به مدت 22 تا 25 دقیقه، در دمای 400 درجه فارنهایت داخل فر بپزید. در پایان اگر دوست داشتید روی پای ها جعفری بریزید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 12 وعده است. هر وعده شامل یک پای است.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

کالری: 347

چربی در یک وعده: 20.2 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 3.5 گرم

چربی غیر اشباع در یک وعده: 12.7 گرم

چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 3 گرم

پروتئین در یک وعده: 17 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 24 گرم

فیبر در یک وعده: 4 گرم

کلسترول در یک وعده: 57 میلی گرم

آهن در یک وعده: 2 میلی گرم

سدیم در یک وعده: 628 میلی گرم

کلسیم در یک وعده: 42 میلی گرم

قند در یک وعده: 1 گرم

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
Hayedeh 1396/05/19

سلام ممنونم از غذا هاي خوب ورژيميتون

پاور بانک 1396/04/17

آقا بازدید از سایت شما آدمو گشنه میکنه، عالی بود و خسته نباشید