چرا حرکات کششی برایمان خوب هستند؟

کشش بخشی از یک برنامه مناسب و همه جانبه است. با اینکه می دانیم این کار را باید به صورت مرتب انجام دهیم اما گاهی زندگی جلوی راهمان را می گیرد. به جای اینکه زمان بگذارید و کمی روی حرکات کششی کار کنید روی تردمیل چند دقیقه اضافی تر می مانید و یا چند ست […]

چرا حرکات کششی برایمان خوب هستند؟
5 از 5

زمان مطالعه 6 دقیقه

تعداد بازدید 5827

تاریخ انتشار

چرا حرکات کششی برایمان خوب هستند؟


9 حرکت برای انعطاف بهتر مفاصل

کشش بخشی از یک برنامه مناسب و همه جانبه است. با اینکه می دانیم این کار را باید به صورت مرتب انجام دهیم اما گاهی زندگی جلوی راهمان را می گیرد. به جای اینکه زمان بگذارید و کمی روی حرکات کششی کار کنید روی تردمیل چند دقیقه اضافی تر می مانید و یا چند ست به تمرینات قدرتی خود اضافه می کنید.

متاسفانه نتیجه چنین کاری بسیار بد است و احساس گرفتگی و ناراحتی خواهید کرد و در انجام امور روزمره مانند بالا رفتن از پله ها و حتی بلند کردن کودکتان هم دچار مشکل می شوید. اما حرکات کششی می توانند از سه طریق زیر هم برنامه تناسب انداممان را و هم کیفیت زندگی مان را بهبود ببخشند.

1- کشش در طول ورزش می تواند به افزایش حجم تمرین کمک کند

بین ست ها عضله ای که با آن تمرین کرده اید را نکشید. این کار می تواند باعث کاهش عملکرد و از دست دادن قدرت شود. در واقع شاید باعث شود در طول ست ها وزنه های سبک تری را بلند کنید. بنابراین باید در بین ست ها عضله ای را بکشید که در مقابل عضلات کار شده قرار دارد.

برای مثال اگر تمرینی که می کنید روی قفسه سینه متمرکز است باید عضلات کمرتان را بکشید و یا اگر عضلات سه سر را تمرین می دهید باید عضلات دو سر را بکشید. در نتیجه کشش عضلات مخالف باعث می شود فرد بتواند تعداد تکرار حرکاتش را بالا ببرد و حجم کلی تمرین را افزایش دهد.

2- کشش دینامیک می تواند عملکرد را بهبود ببخشد و خطر آسیب دیدگی حرکات قبل از ورزش را کاهش دهد

تصور غالب در ورزش این است که باید بعد از کامل کردن تمرین بدنتان را بکشید نه قبل از آن. این فقط تا حدودی درست است. ورزشکاران حرفه ای و کسانی که تنها به صورت تفریحی ورزش می کنند می توانند از کشش برای آماده سازی بدن در طول گرم کردنشان که همان کشش دینامیک است، استفاده کنند.

کشش دینامیک حرکت فعال عضلات است و در مقابل کشش ایستا قرار دارد که در آن عضله ای را که می کشید برای مدتی نگه می دارید. از نمونه های کشش سوئدی عبارتند از حرکت لانج، شنای سوئدی، مفصل ران دایره ای و دست چرخشی. این نوع از تمرینات کششی قبل از ورزش کمک می کند عملکرد در طول ورزش افزایش بیابد در حالی که کشش ایستا تاثیری برعکس دارد. کشش ایستا را بگذارید برای بعد از ورزش تا به باز شدن عضلاتتان کمک کند.

3- کشش می تواند به کاهش استرس کمک کند

کشش می تواند تاثیر مفیدی روی بدن و ذهن داشته باشد. همینطور که برای آزاد کردن عضلات گرفته شده خود را می کشید استرس روانی و تنش را نیز التیام می دهید. همچنین کشیدن بدن در طول روز باعث می شود احساس آرامش کنید و دوباره انرژی بدست بیاورید. بسیاری هستند که به کلاس های یوگا می روند و آنجا انواع حرکات کششی را انجام می دهند اما برای کسانی که وقتی برای این کار ندارند کشش عضلات در وقت های آزاد نیز می تواند استرس را ازآنها دور کند و مفید واقع شود. روزانه 10 تا 15 دقیقه کشش عضلات برای بسیاری از ما شدنی است. همچنین این مقدار کشش می تواند باعث شود حس کنید در انجام وظایف خود سازنده تر عمل می کنید.

نویسنده: هدر مارر

5 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*