چکار کنم دوباره چاق نشم ؟

بعد از کلی تلاش و سختی به وزن ایده آل رسیدید حالا باید برای ثابت نگه داشتنش تلاش کنید. یکی از سوال های رایج برای خیلی از کسایی که رژیم می گیرن اینه که چکار کنم دوباره چاق نشم؟ چالش ثابت نگه داشتن وزن از خودِ وزن کم کردن سخت تره. با این حال با […]

تناسب اندام
4.4 از 5

زمان مطالعه 17 دقیقه

تعداد بازدید 62251

تاریخ انتشار

بعد از کلی تلاش و سختی به وزن ایده آل رسیدید حالا باید برای ثابت نگه داشتنش تلاش کنید. یکی از سوال های رایج برای خیلی از کسایی که رژیم می گیرن اینه که چکار کنم دوباره چاق نشم؟ چالش ثابت نگه داشتن وزن از خودِ وزن کم کردن سخت تره. با این حال با ابزار درست و شاید مهمتر از اون ذهنیتی صحیح، موندن تو وزن ایده آل، نبردی دشوار نباشه.

برخی از کسانی که رژیم می گیرن بعد از مدتی دوباره وزن اضافه می کنن. درسته که تو هر کاری وقتی عدم کار آمدی چیزی رو ببینید دیگه سراغشو نمی گیرید. اما در مورد رژیم، اکثر افراد، بی نظمیشون رو عامل بازگشت وزنشون می دونن. در واقع افراد معمولا یا درگیر کاهش وزن هستن یا موفق به کاهش وزن شدن و یا دوباره وزنشون برگشته.

چرا دچار بازگشت وزن می شیم؟

1- از رژیم های غذایی افراطی پیروی کردید

رژیم های غذایی سخت کمک می کنه که همون ابتدا وزن زیادی کم کنید، اما پیروی از این رژیم برای طولانی مدت غیر ممکنه. اگه از چنین برنامه هایی برای کاهش وزن استفاده می کنید، در واقع خودتون برای اضافه کردن مجدد وزن آماده کردید. چیزی که بیشتر مردم متوجه نمیدونن اینه که رژیم غذایی موفق فقط با کاهش کالری امکان پذیره.

رژیم افراطی

2- برنامه غذایی منظمی نداشتید

اگه سوالتون اینه که چکار کنم چاق نشم، باید برنامه غذایی سالمی داشته باشید. به آرامی از کالری برنامه تون کم کنید. با این کار زمانی که به وزن ایده آل می رسید کافیه برای ثابت نگه داشتنش مقدار بیشتر از آنچه در طول رژیم می خوردید کالری مصرف کنید.

3- خودتون رو بیش از حد محروم کردید

اگه نمی خواید بعد از رسیدن به وزن مورد نظر دوباره چاق بشید، نباید خودتونو از غذاهایی که دوست دارید محروم کنید. اگه کربوهیدرات دوست دارید تو برنامه تون از نان های سبوس دار استفاده کنید. گاهی اوقات فست فود بخورید. برنامه غذایی شما باید واقع بینانه و انعطاف پذیر باشه تا در طولانی مدت جواب بده. در غیر این صورت وزنی که کم کردید خیلی سریع برمی گرده. مهمترین بخش اینه که در طول روز غذاهایی با کالری کم و حجم بالا استفاده کنید تا احساس گرسنگی نداشته باشید. وقتی در طولانی مدت موفق به کنترل غذا خوردن می شید احساس خوب و رضایت زیادی خواهید داشت.

اگه بتونید در طول روز برای خودتون وعده های دلپذیری آماده کنید و فضای معده را با غذاهای کم کالری پر کنید کاهش وزن آسون تر می شه. سعی کنید در طول برنامه، خودتون رو همیشه راضی نگه دارید. با انجام این کارها ثابت نگه داشتن وزن ساده تر می شه چون برای ثابت موندن وزن میزان کالری بیشتری استفاده می کنید.

چرا ثابت نگه داشتن وزن سخته؟

ممکنه بعد از مدتی اون شور و شوق اولیه کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل از بین بره و یا فرد دوباره به عادت های گذشته برگرده. حقیقت تلخ اینه که ثابت نگه داشتن وزن کار ساده ای نیست. یک پژوهش در سال 2005 نشون داد که تنها 20 درصد از افرادی که وزن کم کردن تونستن وزنشون رو ثابت نگه دارن.

چکار کنم دوباره چاق نشم؟

بهترین ذهنیت برای تثبیت کاهش وزن چیه؟

بر خلاف نتایج دلهره آور پژوهش ها،  بسیاری از متخصصان معتقدن که کنترلِ ذهنیت به جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته کمک می کنه.

این که کاهش وزن رو به عنوان یک هدف نبینید و فقط اون رو تغییری در سبک زندگی بدونید بسیار اهمیت داره. اگه تصمیمتون رو بر اساس تغییر سبک زندگی بگیرید، تثبیت وزن بسیار ساده خواهد بود. ذهنیتی که با پیشرفت در کاهش وزن برای خودتون تصور می کنید برای رسیدن به موفقیت طولانی مدت ضروریه.

وقتی تصمیم می گیرید سبک زندگی تون رو به طور اساسی تغییر بدین، خواهید دید که تثبیت وزن بسیار ساده تر از اون چیزیه که فکرشو می کردین. تثبیت وزن یک ماجراجویی طول و درازه و اگه می خواید موفق باشید باید برای طولانی مدت پیگیرش باشید.

بعضی از متخصصان استراحت در برنامه کاهش وزن مخصوصا تو سفرهای گردشی و یا تعطیلات مجاز نمی دونن. وقتی به خودتون استراحت می دین در واقع چشم از هدفتون برداشتین و معمولا درگیر عادت های غذایی بد شدین، در نتیجه وزنتون اضافه می شه. رویکرد بهتر اینه که شدت ورزش و محدودیت کالری ها رو کمی کاهش بدین تا به یک تعادل در رژیم و ورزش برسید.

چگونه وزن هدف خود را مشخص کنیم

قبل از اینکه وارد برنامه تثبیت بشین، مشخص کردن وزن هدف بسیار اهمیت داره. این کار کیفیت برنامه ریزی تون از ابتدا تا انتها رو هم تعیین می کنه. وقتی هدف مشخص نباشه، ممکنه در میانه مسیر دچار سردرگمی بشید. راه هایی وجود داره که با استفاده از اونها می تونید هدفتون رو مشخص کنید اما بهترین کار صحبت کردن با یک متخصصه که همه چیز رو می دونه ( سابقه شما، BMI، بافت عضلانی و غیره ).

برای اینکه خیلی سریع تعیین هدف کنید ابزارهای بسیار زیادی وجود دارن که با دریافت اطلاعات، وزن هدف رو تعیین می کنن از طریق این لینک با مشاورین به اندام نیز تماس بگیرید و درباره وزن هدف و رژیم غذایی اطلاعات کسب کنید.

وزن هدف

چگونه وزن کاهش یافته رو ثابت نگه داریم؟

حالا وارد قسمت سخت ماجرا یعنی خارج شدن از فکر کاهش وزن و تثبیت ذهنیت می شیم. دکتر مک کیتریک (متخصص تغذیه) می گه در زمان تثبیت وزن همیشه باید گوش به زنگ باشید. ایشون همیشه به مراجعینش توصیه می کنه وقتی به وزن ایده آل رسیدن این رویکرد سه شاخه رو دنبال کنن:

1- پایبندی که شامل پیروی از سبک زندگی سالم و پرهیز از پرخوریه.

2- فراموش کردن که شامل از یاد بردن اشتباهات و شروع هرچه سریعتر

3- و تاکید روی مرتب وزن کردن هست

75 درصد افرادی که تو تثبیت وزن موفق بودن حداقل دو هفته ای یکبار خودشون رو وزن می کردن. این کار کمک می کنه قبل از اینکه افزایش وزن شدت بگیره جلوی اون رو بگیرید و رفتارهایی که نتایجش افزایش وزنتونه تغییر بدین.

اگه کاهش وزنتون به خاطر یه روتین شدید ورزشی باشه، تثبیت اون ممکنه کمی دشوارتر بشه. وقتی افراد بعد از رسیدن به وزن ایده آل دوباره به روتین طبیعی برمی گردن همه چی رو فراموش می کنن. اگه کالری کمتری می سوزونید باید کالری کمتری هم دریافت کنید. اما باید این رو هم در نظر بگیرید که آیا روتین ورزشی جدیدتون باعث تثبیت عضلاتی که ساختید می شه یا نه، چون اگه بافت عضلانی از دست بدین سوخت و ساز بدنتون به شکل قابل توجهی کند می شه و دوباره وزنتون بالا می ره.

در حالی که روتین ورزشی جدیدتون باید شدتش رو حفظ کنه، نوع ورزش کردنتون هم باید چالش برانگیز باشه اما نباید اجازه بدین که به سیستم عصبی مرکزی بیش از حد فشار بیاره چون نتیجه اون خستگی شدید خواهد بود.

محققان دانشگاه هاروارد در سال 2017 به این نتیجه رسیدن که این کار به شرکت کنندگان کمک می کنه حداقل 15 کیلو رو طی یک سال و یا بیشتر ثابت نگه دارن:

  • ورزش منظم
  • صبحانه کافی
  • تماشای کمتر تلویزیون
  • استفاده از دفترچه یادداشت غذایی
  • وزن کشی مرتب

چطوری تو تعطیلات وزنم رو ثابت نگه دارم؟

متخصصان تقریبا همگی معتقدن که تعطیلات جای کاهش وزن نیست. اما از طرفی نباید تو این دوره کاملا رژیم و روتین ورزشیتون رو فراموش کنید. دکتر مک کیتریک می گه تعطیلات زمان مناسبی برای محروم کردن خودتون نیست. اما توصیه ما این هست که از قبل برنامه ریزی کنید و هر روز تا حدودی به خود اجازه غذا خوردن بدین. مهم، ایجاد یک تعادل در سبک زندگیه. کاری انجام بدین که از نظر فیزیکی مشغولتون کنه برای مثال پیاده روی، دوچرخه سواری و یا شنا کردن.

تلاش برای ورزش شدید و کاهش وزن در طول تعطیلات ایده چندان جالبی نیست. تعطیلات زمانیه که باید به فرد خوش بگذره و از نظر فیزیکی و روانی ریکاوری بشه.

با رژیم تثبیت نگران بازگشت وزنت نباش!
اگه ترس این و داری که تمام تلاش‌های کاهش وزنت تو چند ماه هدر بره، فقط یه راه داری. اونم اینه که اشتباهات گذشته رو تکرار نکنی.
درست کاری که تو رژیم تثبیت انجام می‌شه، یعنی تمرکز روی سبک زندگی صحیح برای این که کابوس گذشته تکرار نشه.

با رژیم تثبیت دکتر کرمانی، همیشه تو وزن ایده‌آل هستی
برای دریافت رژیم تثبیت کلیک کن
call-to-action

دست و پنجه نرم کردن با شکست ها

چه به دلیل پرخوری در تعطیلات یا مسافرت و چه لغزش در روزهای عادی ممکنه  فرد با شکست مواجه بشه و این کاملا طبیعییه. مهم اینه که شما چگونه با این لغزش ها روبرو می شید.

اگه چند کیلو به وزنتون اضافه شد خودتون رو سرزنش نکنید. به عقب برگردید و ببینید چه چیزهایی سبب کاهش وزنتون شدن. توصیه می شه دفترچه ای برای پیگیری غذا خوردن، فعالیت ها و درست خوابیدن داشته باشید. لغزش ها رو به عنوان شانس دیگری برای شروع مجدد ببینید نه پایان کار. شکست به شما انگیزه می ده و دوباره به مسیر بازمی گردونه. مسیر رسیدن به تناسب اندام، دو سرعتی نیست بلکه ماراتنِ.

همه ما در نقاطی از این ماراتن کم می یاریم و شکست می خوریم اما مهم اینه که خودمون رو ببخشیم، بلند شیم، گرد و خاک رو از روی خودمون پاک کنیم و ادامه بدیم. اگه از شکست درس بگیری، قدرت خودتون رو تضمین کردید.

شما تا به حال چند نوع رژیم رو امتحان کردین؟ کدوم رژیم بهترین نتیجه رو برای شما داشت؟

پاسخ های خودتون رو برای ما کامنت کنید.

4.4 از 5
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
- 1402/10/06

می خواستم تثبیت کنم که وزنم برنگردد

کارشناس به اندام 1402/10/07

عزیزم برای دریافت برنامه تثبیت کافیه روی لینک بزنید وثبت نام کنید

-نازنین 1402/09/01

سلام وقت بخیر من ۱۶ سالمه و در حدود چند ماه از شهریور تا اواخر اسفمد از وزن ۸۰ به ۵۱ رسیدم ۱۷ کیلو با رژیم سرخود و سخت کم‌کردم ما بقی زیر نظر دکتر که اون برنامه ای که دکتر بهم میداد کمتر میخوردم الان دوباره ۶۲ کیلو شدم و میخوام ۵۴ کیلو بشم و روی ۵۴ بمونم قدم(۱۵۷)اما نمیتوانم جلوی خودم بگیرمه بعد از هر وعده غذایی میگم که نمیخورم دیگه و... اما دوباره به روال زیاد خوردن برمیگردم

کارشناس به اندام 1402/09/02

سلام عزیزم وقتی بابرنامه دکتری هستین طبق اون روال ومقدارهاپیش برید متابولیسم اومده پایین ورزش هوازی کنارش کمی قدرتی انجام بدین ورژیم بگیرید امااصولی مولتی ویتانین بخورید سبزیجات استفاده کنید روی لینک کلیک کرده وثبت نام کنید

- 1402/07/07

سلام دکتر من ۱۴ سالمه با قد ۱۵۶ و وزن ۳۲ می‌خوام وزنم ۴۰ باشه من هر روز فقط ۴۰۰ کالری مصرف میکنم و کالری همه غذاهام را می‌شمرم میترسم اگه بیشتر از ۴۰۰ تا بخورم یکدفعه خیلی چاق بشم چیکار کنم من با رژیم خودما رسوندم به ۳۲ کیلو

کارشناس به اندام 1402/07/08

سلام عزیزم متوجه سوالت نشدم قصد کاهش وزن داری یا افزایش وزن ؟ اگر افزایشه پس چرا کالری دریافتی کمه 400 تا خیلی کمه در حالت عادی هم این مقدار کالری کم هست

نفس ف 1402/06/11

سلام،ببخشید میخواستم بدونم با هرروشی که وزن کم کرده باشیم مثلا رژیم های سخت و محدود،بخوایم تثبیت بگیریم میشه؟وزنمون برنمیگرده بالا؟منظورم اینه چون با سرعت وزن کم کردیم دیگه بالا نمیره؟

کارشناس به اندام 1402/06/12

سلام عزیزم اگر رعایت کنید کنارش ورزشم باشه وزن بالا نمیره

-زهرا 1402/04/20

رژیم دکتر کرمانی عالیه عالی

کارشناس به اندام 1402/04/21

لطف دارین عزیزم 🌹🙏

- 1402/01/24

با ورزش و دمنوش 5040 و کم خوری 20کیلو وزن کم کردم اما با ترک دمنوش احساس میکنم دوباره پر خور شدم 2کیلویی تو این تعطیلات اضافه کردم نکنه باید تا آخر عمر دمنوشو بخورم اونا گفتن 3دوره من 7دوره خوردم با ترکش دارم وزن اضافه میکنم حالاچی؟ باید دمنوشو ادامه بدم؟ تا کی؟

کارشناس به اندام 1402/01/25

عزیزم هیچ دمنوش دارو و..برای لاغری توصیه نمیکنیم نهاست کمی متابولیسم بالا بره تنها راه رژیم و ورزش هست که هم وزن کم وهم ثابت بمونه

- 1402/01/05

من کالری شماری کردم خیلی خوب وزن کم کردم

0 1401/09/19

سلام وقتتون بخیر من دو سال گذشته از وزن 73 با قد 165 الان رسیدم به 46 البته قبلا 44 بود ولی دو ماهی که 44 کیلو شدم ولی نمی خوام به وزنم اضافه بشه

آوینا 1401/09/04

سلام آقای دکتر من ۱۰ سالمه و ۸۲ کیلو هستم ولی خوب ازم ارث رسیده ولی خوب یکمم از زیاد خوردن میشه بهم بگید چه جوری کم وزن شم !؟

کارشناس به اندام 1401/09/06

سلام آوینا جان .عزیزم برای اینکه بتونی وزن کم کنی باید ورزش کنی و تغذیه خوبی داشته باشی مثلا قند و شکر تنقلات ناسالم شکلات و شیرینی غذاهای سرخ شده و فست فود رو خیلی کمتر استفاده کن و از رژیمی باید استفاده کنی که مناسب سن خودت باشه تا هم بتونی وزن کم کنی هم به سلامت و رشدت آسیبی نرسه .میتونی برای ثبت نام و دریافت رژیم کودک و نوجوان دکتر کرمانی به این لینک مراجعه کنی .

امین 1401/08/02

سلام .برای لاغری سریع چه قرصی بخورم؟

کارشناس به اندام 1401/08/03

سلام وقت بخیر .عزیز ما هیچ قرص و دارویی رو برای لاغری و چاقی تایید و توصیه نمیکنیم برای کاهش وزن باید برنامه غذایی مناسبی داشته باشید و فعالیت منظم ورزشی .باید از رژیمی استفاده کنید که متناسب با شرایط جسمانی خودتون باشه و زیر نظر پزشک تغذیه تا به نتیجخ دلخواهتون برسید .میتونید برای ثبت نام و دریافت رژیم دکتر کرمانی به این لینک مراجعه کنید

زهرا 1401/08/01

با عرض سلام و خسته نباشید من ۲۱ سالمه قدم ۱۵۸ عه و وزنم ۷۲ بود با رژیم فستینگ و در مدت زمان ۴۰ روز به ۶۵ رسید وزنم اما چند روزه که معده درد پیدا کردم و دکتر بهم گفت که تا یک ماه باید دارو مصرف کنم الان چیکاار کنم وزنم دوباره برنگرده از یه طرفم میترسم زخم معده بگیرم!!😥

کارشناس به اندام 1401/08/03

سلام زهرا جان .رژیم فستینگ رو مدت طولانی نباید اجرا میکردی عزیزم .میتونی رژیم تثبیت بگیری تا وزنت رو بتونی نگه داری .برای ثبت نام و دریافت رژیم تثبیت وزن دکتر کرمانی به این لینک مراجعه کن .

عطی 1401/05/24

سلام عرض میکنم به تیم محبوب دکتر کرمانی♡ من ۲۰ سالمه قدم ۱۷۲ دخترم ۱۰۰ کیلو بودم خداروشکر در دوسال ۵۰ کیلو وزن کم کردم الان می خوام که وزنم رو تثبیت کنم ممنون میشم فقط بهم بگین روزانه چند کالری باید مصرف کنم؟؟؟؟

کارشناس به اندام 1401/05/26

سلام دوست خوبم .خداقوت عزیزم .برای دریافت رژیم تثبیت به این لینک مراجعه کنید

Nanaiso 1401/04/29

سلام من تا الان حدود ۱۲ کیلو وزن کم کردم و الان میخوام واقعا به مرحله ی تثبیت برسم چون اگه اینجور ادامه بدم بی ام آیم به ۱۸ میرسه و خوب من نمیخوام واقعااا این اتفاق بیفته ...کالری دریافتیم در روز حدود ۶۰۰ و تقریبا ۶ روز هفته رو هم ورزش میکنم...به نظرتون اکه ورزشم رو به ۴ روز در هفته و حدود ۵۰ کالری هم هر هفته اضافه کنم(تا وقتی که وزنم به حالت تثبیت برسه) روش خوبیه؟؟

کارشناس به اندام 1401/06/01

سلام دوست خوبم .عزیزم میزان کالری دریافتی شما برای یک روز خیلی پایینه .بهتره برای نگه داشتن وزنتون زیر نظر کارشناس تغذیه رژیم تثبیت بگیری.که هم اصولی باشه هم بعد ها دچار مشکل نشی.برای دریافت رژیم تثبیت به این لینک مراجعه کن

جواد 1401/03/12

سلام بنده الآن 6 کیلو طبق فزمول دکتر کرمانی اضافه وزن دارم و بیشتر پهلو و شکم یعنی درصد چربی پهلو هام بیشتره و اصلا خوشم نمیاد چربی داشته باشم رژیم میگرم وزن کم میکنم چربی هام هم آب میشه اما صورتم هم لاغر و استخوانی میشه و زشت میشم چیکار کنم چربی بدنم کم شه اما اصلا اصلا صورتم لاغر نشه خواهشاً فقط یه چی بگید صورتم لاغر نشه

کارشناس به اندام 1401/03/16

سلام دوست عزیز بعد از لاغری به طور طبیعی همه بدن همزمان با هم لاغری میشه ولی شما می‌تونی از روش‌هایی استفاده کنی که صورتت رو تا حدودی از حالت لاغری در بیاره برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کن

نرگس 1401/01/21

سلام اگه بعضی موقع ها نتونستم ورزش کنم یا پیاده روی کنم چاق میشم؟ اخه من میترسم اگه دو هفته ورزش نکنم یا پیاده روی نرم چاق بشم

کارشناس به اندام 1401/01/22

سلام نرگس جان چاقی یا لاغری بیشتر بستگی به میزان کالری مصرفی شما در طول روز داره

نرگس 1401/01/13

وقتی به وزنی که دوست داشتم رسیدم چطور وزنم رو ثابت نگه دارم؟؟؟

کارشناس به اندام 1401/01/14

سلام نرگس جان باید از رژیم تثبیت استفاده کنی برای دریافت رژیم تثبیت دکتر کرمانی میتونی به این لینک مراجعه کنی

نرگس 1400/12/08

سلام چه کار کنم که لاغر بشم؟ البته من رژیم گرفتم تمام ویتامین بدنم کم شده بی خوابی به سرم زد من میخوام رژیم بگیرم که ویتامین بدنم کم نشه و وزنم کم بشه

کارشناس به اندام 1400/12/09

سلام نرگس جان شما اگر از یه رژیم اصولی و سالم استفاده کنی ویتامین بدنت کم نمیشه و اگر کم بشه میتونی از طرق مختلف اون رو جبران کنی بهترین رژیم برای شما رژیم کاهش وزن دکتر کرمانی هست که این مشخصات رو داره برای دریافت رژیم کاهش وزن دکتر کرمانی به این لینک مراجعه کنید

جواد 1400/12/07

سلام من ۱۶ سال سن دارم و تقریبا ۸,۹ ماه پیش یه رژیم خیلی محدود گرفتم وزنم رو از ۹۵ کیلو آوردن ۷۰ کیلو شدم یه یه دو سه ماهی هست که خیلی پر خوری کردم و وزنم شده ۸۴ کیلو من شکم شل و ولی دارم که تو راه رفتن هم اکنون میخوره و یه خورده ه چربی پهلو دارم .و یکم هم ران هام چربی داری ولی کمه چربی رانهام می‌خوام بدونم چیکار کنم وزنم زیاد تر نشه بعد پرخوری رو چیکارش کنم ؟!

کارشناس به اندام 1400/12/16

سلام دوست عزیز بهتره از رژیمی استفاده کنی که بعد از کاهش وزن تنهات نذاره و اجازه نده که به وزن قبلیت برگردی پیشنهاد می‌کنیم از رژیم کودک و نوجوان دکتر کرمانی که مناسب سن شماست استفاده کنی چون کارشناس‌ها و پشتیبان‌های ما در طول مسیر رژیم شمارو راهنمایی می‌کنن و تنها نمی‌ذارن برای دریافت رژیم کاهش وزن کودک و نوجوان دکترکرمانی به این لینک مراجعه کن

Mdali 1400/11/19

سلام خسته نباشید! من ۱۶ سالمه، قدم ۱۷۲ و وزنم ۸۵ کیلو هست من ۹۵ کیلو بودم و تونستم تو دو ماه ۱۵ کیلو کم کنم و بشم ۸۰ کیلو اما الان ۵ کیلو بازم چاق شدم آیا امکانش هست من بشم ۷۰ کیلو ؟ البته در طی زمان طولانی چون با مطالبی که ارائه دادید متوجه شدم روش کم کردن وزن من اشتباه بود.

کارشناس به اندام 1400/11/21

سلام دوست عزیز بله امکانش هست ولی مراقب نوع رژیمی که میگیری باش که به بدنت اسیب نزنی بهترین راه برای کاهش وزن استفاده از یه رژیم کاهش وزن اصولیه که مناسب با سنت باشه و در اون بتونی از تمام مواد غذایی استفاده کنی برای دریافت رژیم کاهش وزن کودک و نوجوان دکتر کرمانی که تمام این مشخصات رو داره به این لینک مراجعه کن

sh life 1400/09/09

وزن من مرتبا تغییر میکنه، من با برنامه غذایی آقای دکتر خوب وزن کردم ولی به وزنی که ایده آلم بود نرسیدم و هنوز اضافه وزن دارم. نگه داشتن وزن بسیار مهمتر از وزن کم کردن هست، این رو تجربه کردم چون بعد از ده سال نه تنها به وزن مورد نظرم نرسیدم بلکه چند کیلو وزن اضافه کردم. کاملا درست هست ادم به تعادل نیاز داره و مرتبا باید اپدیت باشه و از سبک زندگی متعادل پیروی کند، بعضی وقتا نیاز به استراحت داری و دوست داری چیزهای جدید رو امتحان کنی، برای همین همیشه خودتون رو قبول داشته باشید و از خودتون خجالت نکشید

کارشناس به اندام 1400/09/23

سلام دوست خوبم بله همینطوره که شما میگی ولی بعد از رژیم وقتی که به وزن مناسب رسیدید باید رژیم تثبیت بگیرید تا وزنتون تثبیت بشه و به سبک تغذیه سالم عادت کنید