چروک پوست صورت

پوست انسان مخصوصاً پوست ناحيه­ی صورت حالت لاستيكی دارد و اين در اثر وجود كلاژن است كه توسط فیبرو بلاست توليد می­شود. رسيدن خون وجريان لنف در مناطق مختلف پوست منجر به فعاليت خوب و توليد كلاژن مى­­­شود از همين رو به بافت­های زير پوست مي­چسبد. اين وضعيت در سنين كودكى، نوجوانى و جوانی در […]

چروک پوست صورت - 2 - - ورزش و سلامتی
امتیاز کاربرها

زمان مطالعه 8 دقیقه

تعداد بازدید 3290

تاریخ انتشار

چروک پوست صورت - 4 - - ورزش و سلامتی

پوست انسان مخصوصاً پوست ناحيه­ی صورت حالت لاستيكی دارد و اين در اثر وجود كلاژن است كه توسط فیبرو بلاست توليد می­شود. رسيدن خون وجريان لنف در مناطق مختلف پوست منجر به فعاليت خوب و توليد كلاژن مى­­­شود از همين رو به بافت­های زير پوست مي­چسبد. اين وضعيت در سنين كودكى، نوجوانى و جوانی در بهترين حالت قرار دارد. بنابراين هر تغييری در بافت­های زير پوست، طی اين دوران، هماهنگی سريع پوست را با آن تغيير سبب می­شود. در نتيجه هيچ تغيير منفی در كاهش وزن طی اين سنين بوجود نمی­آید اما اين آمادگی تا سن 30 سالگی به قوت خود باقی مي­ماند با پيشرفت سن، پوست مهلت و وقت بيشتری مي­خواهد تا خود را با بافت­های زيرين تطبيق دهد. به همين خاطر هر نوع كاهش سريع وزن در سن بالای 30 سالگی اگر طبق برنامه­ی دقيق و همراه با مصرف غذاهای حاوی روغن (مخصوصاً روغن زيتون) باشد، پوست بدون هيچ چروكی خود را با وضع جديد هماهنگ می­کند.
در سنين بالای 40 و 45 سالگی خاصيت لاستيكی پوست ضعيف­تر شده و جريان خون ولنف در بعضی از مناطق پوست كم می­شود.
نا هماهنگی بين كاهش وزن و كمبود توليد كلاژن كه در اثر كندی جريان خون ولنف بوجود مي­آيد باعث ايجاد چروك می­شود. در نتيجه پوست برای هماهنگی باز هم به وقت بيشتری نياز دارد. اين زمان گاهی آن قدر زياد است كه پوست بعضی افراد پس از رسيدن به وزن طبيعی نيز امكان هماهنگی با بافت­های زير خود را به­ سرعت نمى­­­يابد. با اين حال، حتی در سنين 45 سالگی نيز چروك­های ظاهر شده، به مرور زمان كاهش مى­­­يابند.
اثرات كاهش وزن در صورت اندك است ولی چون دوستان و آشنايان بيشتر به صورت افراد نگاه مي­كنند، اولين تغيير در اثر پيروی از رژيم لاغری را در اين ناحيه مي­بينند. اين امر بايد خيلی طبيعی تلقی گردد چون حتی اگر كسی را ببينيد كه در چند روز گذشته، مثلاً مبتلا به اسهال بوده، از لاغر شدن صورتش تعجب خواهيد كرد. فراموش نكنيد كه وی در اثر اين بيمارى، فقط 2 كيلوگرم وزن كم كرده است. حال آيا مي­توان توقع داشت كسی كه 20 كيلوگرم وزن كم كرده هيچ تغييری در صورتش ايجاد نشده باشد؟
اگر واقعاً مي­خواهيد بدانيد كه صورتتان دچار مشكلی شده يا نه آن را از افراد بيگانه بپرسيد كه قبلاً شما را نديده‌اند.

ناگفته نماند كه به اقتضای سن، بعد از 45 سالگی بعضی از چروك­ها در صورت و مخصوصاً دور چشم ظاهر مي­شوند و همچنان باقی خواهند ماند؛ دليلش آن است كه اين چروك­ها قبلاً زيرپوشش بافت چربی پنهان شده بودند و اكنون پس از كاهش وزن نمايان شده‌اند.

به هرحال صورت، پس از پايان رژيم غذايى بار ديگر به حالت وشكل قبلی بازمي­گردد واطرافيان نيز كم كم به حالت و وضعيت جديد چهره عادت مي­كنند. بنابراين بهتر است كه گفته­ ها و نگراني­های اطرافيان را ناديده گرفته، رژيم خود را مصمم و با اراده‌ای آهنين ادامه دهيد و منتظر روزی باشيد كه همين افراد از تناسب اندام و زيبایيتان تعريف و ستايش كنند ولی اگر باز هم به اين مسأله حساسيت داريد، توصيه می­کنیم برای جلوگيری از اين مشكل از ورزش­های مخصوص صورت كه در سی .دی (همراه كتاب) توضيح داده‌ايم، استفاده كنيد .
و يا از ماسك­های صورت كه در ذيل، روش تهيه ­ی بعضی از آنها آورده شده استفاده نمایید كه برای شادابی پوست بسيار مفيد مى­­­باشد:

ماسك­های صورت

ماسك جوانه گندم با ماست:
يك قاشق غذاخوری از پودر جوانه گندم را با يك قاشق غذا خوری ماست مخلوط كنيد وسپس آن را روی صورت وگردن خود بماليد. پس از 15 دقيقه صورت خود را با آب گرم و سپس با سرد بشوييد.
ماسك ماست:
يك لايه ماست چكيده روی صورت بگذاريد. پس از 5 دقيقه آن را با آب بشوييد.
ماسك سفيده تخم مرغ:
سفيده تخم­مرغ را روی صورت گذاشته، منتظر باشيد تا كاملاً خشك شود، سپس آن را با آب بشوييد.
ماسك هلو:
نصف هلو رسيده را له كنيد بعد از پوست كندن روی صورت آن را بماليد، 10 دقيقه بعد آن را بشوييد.
ماسك موز:
نصف موز رسيده را له كنيد، آن را به صورت ماليده، پس از پنج دقيقه آن را با آب بشوييد.
ماسك گوجه فرنگی:
گوجه فرنگی را پوست كنيد، آن را به صورت ماليده، 10 دقيقه منتظر باشيد. سپس آن را با آب  بشوييد.
توجه داشته باشيد كه بعضی افراد به گوجه فرنگی حساسيت دارند، بهتر است از ماسك­های ديگری استفاده كنند.
ماسك ماست و عسل:
يك قاشق غذاخوری عسل با دو قاشق ماست چكيده ترش مخلوط كرده و آن را به صورت خود بماليد و پس از خشك شدن با آب ولرم صورت خود را بشوييد.

 

دکتر محمد صادق کرمانی
ن.پ 18944 
 

 

امتیاز کاربرها
    به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

نظرات شما
-سارا 1401/12/02

سلام ببخشید من زیر یکی از چشمام کمی پف داره بخاطر چی میتونه باشه؟؟ و از این روش های گفته شده میشه پف زیر چشمم رو ازبین برد؟

کارشناس به اندام 1401/12/03

سلام عزیزم رژیم پرنمک الرژی خواب نامنظم اختلال تیروئید گریه و... میتونه باعث پف چشم بشه بله عزیزم این موارد وتوصیه ها رو انجام بدین حتما نتیجه خوبی ومیگیرید

پریا 1401/10/21

سلام ممنونم از سایت خوبتون ببخشید من زیر یکی از چشمام طوری خط افتاده که انگار زیر چشمام پف کرده و پایین تر از این خطه یه خط دیگه ای هم افتاده ولی خیلی کمرنگ هستن این خط ها جلو نور و معلوم میشن میشه بگید باید چیکار کنم؟ خیلی نگرانم زیباییم به حالت اولش بر میگرده؟؟

کارشناس به اندام 1401/10/22

سلام ممنون عزیزم ازلطف شما پریا جان روتین مناسبی برای دورچشم داشته باشید اب فراوان بنوشید نوشیدنی کافئینی محدودبشه خواب کافی داشته باشیداسترس و ازبین ببرید بله نتیجه بخش هست

هانیه 1401/10/20

سلام واقعا جواب میده من چند وقتیه که روی صورتم خط هایی ایجاد شده میخواستم ببینم جواب میده یا نه

کارشناس به اندام 1401/10/21

سلام بله عزیزم جواب میده

حنانه 1401/10/20

سلام من چند وقتیه که روی صورتم خط هایی ایجاد شده با این روش هایی که گفته شده صورتم به حالت اولش بر میگرده؟

کارشناس به اندام 1401/10/21

سلام عزیزم قطعا به کنترل وپیشگیری از چین وچروک های جدید جلوگیری میشه حتما روتین مناسبی در کنار این کارها داشته باشید

مریم 1399/06/28

خوب بود

کارشناس به اندام 1399/06/31

مریم عزیز، ممنون از اینکه مطالبمون رو دنبال می کنید.